به عنوان مثال، یک پست وبلاگ 500 کلمه ای را می توان به راحتی برای دو یا سه کلمه کلیدی بهینه کرد، اما تلاش برای جا دادن پنج یا شش کلمه کلیدی در یک مقاله کوتاه مانند آن احتمالا غیرطبیعی به نظر می رسد. با این حال، تمرکز بر پنج یا شش کلمه کلیدی در یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای یک روش معمول است و می توانید استفاده از آن عبارات را گسترش دهید تا محتوا طبیعی به نظر برسد.
ممکن است تعداد کلمات کلیدی بیش از حد در یک صفحه وجود داشته باشد. اول، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بارها و بارها به عنوان “پر کردن کلمات کلیدی” شناخته می شود که می تواند محتوای شما را جریمه کند. و دوم اینکه پارازیت کردن هر چه بیشتر کلمات کلیدی در یک پست می تواند آن را غیرقابل خواندن کند.
ارائه بهترین نکات سئو …
شما باید حداقل روی دو تا سه کلمه کلیدی برای هر صفحه تمرکز کنید. این شامل یک کلمه کلیدی اصلی و دو پرس و جو نزدیک مرتبط است. اگر میتوانید روی کلمات کلیدی بیشتری تمرکز کنید و در عین حال محتوا را طبیعی به نظر میرسانید، سعی کنید تغییرات بیشتر در سئو کلمات کلیدی را بهینه کنید.
اکنون، پاسخ به اینکه روی چند کلمه کلیدی باید در هر صفحه تمرکز کنید، به طول محتوا بستگی دارد.
به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است و چرا من یک پست وبلاگ خاص در مورد این موضوع نوشتم. من همچنین راهنمای کاملی در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به یک وب سایت برای اهداف سئو در صورتی که برای درک بهترین مکان ها برای بهینه سازی محتوای خود برای SEO درون صفحه با کلمات کلیدی هدف خود به کمک نیاز دارید، نوشتم.
Ahrefs یک مطالعه رتبه بندی کلمات کلیدی را دقیقاً در مورد این موضوع انجام داد و گزارش داد: “به نظر می رسد میانگین صفحه رتبه بندی شماره 1 نیز در 10 صفحه برتر رتبه بندی شود. [search results] برای نزدیک به 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر (در حالی که مقدار میانه بیش از دو برابر کوچکتر است – حدود 400 کلمه کلیدی). و صفحات با رتبه پایین تر برای کلمات کلیدی کمتری رتبه بندی می کنند.”
اکنون با تمام آنچه گفته شد، شما همچنان می خواهید کلمات کلیدی خود را در نقاط مناسب در صفحه قرار دهید تا سیگنال های صحیحی را به گوگل ارسال کنید که محتوای شما باید برای آنها رتبه بندی شود. این استراتژی به نام برجستگی کلمه کلیدی است که به خودی خود یک موضوع کامل برای بررسی شماست.
خلاصه ای از چند کلمه کلیدی در هر صفحه برای سئو
برای سئو باید روی سه تا چهار کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید. یک کلمه کلیدی اصلی را در هر صفحه انتخاب کنید، در حالی که شامل دو یا سه تغییر کلیدواژه ثانویه نیز می شود تا صفحه وب برای مهم ترین کلمات کلیدی SEO بهینه شود.
سوال در مورد “در هر صفحه روی چند کلمه کلیدی باید تمرکز کنید؟” مدام ظاهر می شود، بنابراین تصمیم گرفتم برای پاسخ به آن یک پست وبلاگ بنویسم.
شما نباید از کلمات کلیدی یکسانی در هر صفحه استفاده کنید. هر صفحه باید مجموعه ای از کلمات کلیدی خود را هدف قرار دهد تا موضوع را به وضوح تعریف کند و از مسائل مربوط به آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کند.
یک صفحه می تواند برای صدها کلمه کلیدی، اگر نه هزاران پرس و جو، رتبه بندی کند. تعداد کلمات کلیدی که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می کند به میزان بهینه سازی آن برای سئو و همچنین حجم کل جستجو برای جستجوهای مرتبط بستگی دارد.
چگالی ایدهآل کلمه کلیدی حدود 1 تا 2 درصد به ازای هر 100 کلمه متن است، همانطور که در این راهنما توضیح داده شده است که چگالی کلمه کلیدی خوبی برای هدف قرار دادن سئو در صفحه و در عین حال اجتناب از پر کردن کلمات کلیدی است.
اگر گوگل پر کردن کلمات کلیدی را در یک صفحه تشخیص دهد، میتواند آن محتوا را جریمه کند و باعث افت رتبهبندی آن شود یا اصلاً رتبه بالایی نداشته باشد. پس از آن استراتژی شکست خورده دوری کنید.
چگالی کلمه کلیدی ایده آل چیست؟
هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد کلمات کلیدی سئو در هر صفحه برای هدف قرار دادن، قوانین استانداردی وجود دارد که باید برای به دست آوردن رتبه بالاتر از آنها پیروی کنید. همه آنها را در زیر با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
اگر از کلمات کلیدی یکسانی در بیش از یک صفحه استفاده کنید، آن صفحات در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با یکدیگر رقابت خواهند کرد، که می تواند رتبه بندی همه صفحات آسیب دیده را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است هرگز یک کلمه کلیدی را به مقدار زیاد در صفحه دیگری تکرار نکنید.
به طور کلی، هر چه تعداد کلمات سئو بیشتر باشد، تراکم کلمات کلیدی باید کمتر باشد. شما می خواهید که کلمه کلیدی به اندازه کافی برای SEO خوب ظاهر شود بدون اینکه خیلی تکراری شود و سیگنال منفی به الگوریتم های موتور جستجو ارسال کند که دستکاری کلمات کلیدی در حال انجام است.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
در هر صفحه چند کلمه کلیدی برای سئو وجود دارد؟
همانطور که Yoast آن را توصیف می کند، “اگر پست ها یا مقالات را برای جستجوهای جستجوی مشابه بهینه کنید، شانس یکدیگر را برای رتبه بندی از بین می برند.” Yoast در ادامه می گوید: “در این صورت، گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام مقاله باید بالاترین رتبه را برای یک جستجوی خاص داشته باشد.”
بنابراین، به عنوان راهی برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی سئو و ایجاد ترافیک بیشتر، تعداد کلمات صفحه اصلی خود را افزایش دهید.
آیا می توانید کلمات کلیدی زیادی داشته باشید؟
دلیل این اتفاق این است که یک صفحه می تواند صدها تا هزاران کلمه کلیدی مرتبط را رتبه بندی کند که به آنها کلمات کلیدی “دم بلند” می گویند.
میتوانید چگالی کلمات کلیدی برای صفحات با رتبه برتر در گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود حساب کنید تا ایده خوبی از تراکم مورد نظر خود داشته باشید. همچنین میتوانید به چگالی کلمات کلیدی برای محتوای با رتبه برتر خود برای موضوعات مشابه اشاره کنید تا نقطه شروع خوبی داشته باشید. یا فقط از یکی از این ابزارهای بررسی چگالی کلمات کلیدی استفاده کنید.
چند کلمه کلیدی سئو در هر صفحه باید هدف قرار دهید؟ آیا باید به تراکم کلمه کلیدی خاصی پایبند باشید؟ یا آیا نیاز به ایجاد صفحات جدید برای هر نسخه از یک کلمه کلیدی دارید؟
حداقل باید سه تا چهار کلمه کلیدی در صفحه اصلی وجود داشته باشد تا بیشترین مزیت سئو را داشته باشید. صفحه اصلی مانند هر صفحه دیگری در سایت شما است و باید برای اهداف سئو کلمات کلیدی با گنجاندن چندین کلمه کلیدی نزدیک به هم به همان شیوه رفتار شود.
پس این پست برای شماست.
کلمات کلیدی دم دراز اساساً اشکال طولانی تر کلمه کلیدی ریشه هستند. برای مثال، صفحهای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی سئو» را دارد، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی سئو برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی سئو برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند. همه اینها فقط به نحوه نگارش محتوا بستگی دارد و چقدر صفحه برای سایر کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده است.
یک راه آسان برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی این است که ردیابی کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هر صفحه از سایت خود پیگیری کنید. من این کار را در یک صفحه گسترده اکسل ساده انجام می دهم. من URL را در ستون A و کلمات کلیدی مرتبط را در ستون B لیست میکنم. به این ترتیب، میدانم روی کدام کلمات کلیدی قبلاً تمرکز کردهام تا مقاله دیگری در همان موضوع ننویسم یا از آن کلمات کلیدی در پستهای وبلاگ دیگر استفاده نکنم.
چند کلمه کلیدی باید در یک صفحه اصلی باشد؟
همانطور که متوجه شدید، پاسخ به چند کلمه کلیدی که باید هدف قرار دهید به طول آن محتوا بستگی دارد. با این حال، بهتر است حداقل روی دو تا سه کلمه کلیدی برای هر صفحه تمرکز کنید. اگر محتوای طولانی تری دارید، پاسخ چند کلمه کلیدی سئو در هر صفحه می تواند پنج یا شش یا بیشتر باشد. تا زمانی که خواندن مطالب را طبیعی نگه دارید، باید خوب باشید.
این پاسخ اساسی برای تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه است که باید روی آن تمرکز کنید. اما موارد دیگری وجود دارد که باید برای کسب بالاترین رتبه در نظر بگیرید. در مرحله بعد، متداول ترین سوالاتی را خواهید یافت که مربوط به چند کلمه کلیدی است که یک صفحه می تواند رتبه بندی کند، چه تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه را باید بر اساس نوع صفحه هدف قرار دهید، و اینکه آیا می توانید روی کلمات کلیدی زیادی برای بهینه سازی موتور جستجو تمرکز کنید.
یک صفحه برای چند کلمه کلیدی می تواند رتبه بندی کند؟
گوگل پر کردن کلمات کلیدی را دوست ندارد و به این عمل به عنوان “تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل” اشاره می کند. تکرار کلمات یا عبارات یکسان به قدری که غیرطبیعی به نظر برسد، به عنوان مثال:
ما دستگاه های مرطوب کننده سیگار سفارشی می فروشیم. مرطوب کننده های سیگار سفارشی ما دست ساز هستند. اگر به فکر خرید یک مرطوب کننده سیگار سفارشی هستید، لطفاً با متخصصان مرطوب کننده سیگار سفارشی ما به آدرس [email protected] تماس بگیرید.
ساده ترین راه برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به صفحه اصلی، نوشتن محتوای طولانی تر است. همانطور که قبلاً در مورد این موضوع نوشتم، محتوا برای سئو مهم است.
اما به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو مانند گوگل قانون سخت و سریعی برای چگالی کلمات کلیدی ندارند. هر صفحه و کلمه کلیدی متفاوت است، و بنابراین، به مجموعه استانداردهای متفاوتی برای چگالی کلمه کلیدی نیاز دارد. حتی آژانس SEO Page One Power تراکم کلمات کلیدی را “بدترین معیار برای سئو تا کنون” می داند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی تنها بیش از 100 بار در این صفحه ظاهر می شود و با توجه به موضوع محتوا، پر کردن کلمه کلیدی در نظر گرفته نمی شود.
فقط به یاد داشته باشید که هرچه بتوانید روی کلمات کلیدی بیشتری تمرکز کنید، شانس بیشتری برای رتبه بندی صفحات شما در موتورهای جستجو وجود دارد. به عنوان مثال، شین بارکر توانست با استفاده از دو تا سه کلمه کلیدی مرتبط در هر صفحه، سایت خود را برای 3461 کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل رتبه بندی کند.
و اگر در مورد چیزهایی مانند:
امیدوارم از این مقاله در پاسخ به این سوال که در هر صفحه برای سئو باید روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید، لذت برده باشید.
بسیاری از مردم صفحه اصلی خود را به عنوان یک قطعه فروش بصری در نظر می گیرند و کلمات زیادی را در صفحه درج نمی کنند. اگرچه این ممکن است از نقطه نظر طراحی خوب به نظر برسد، اما می تواند به رتبه بندی SEO و کلمات کلیدی شما برای صفحه اصلی آسیب برساند زیرا موتور جستجو نمی تواند کلمات زیادی را برای مرتبط کردن محتوا پیدا کند.
جستجوی کلمات کلیدی خوب و قرار دادن آنها در صفحه یکی از بهترین راه ها برای بهبود سریع سئو سایت در هر سایتی است.
آیا باید از کلمات کلیدی یکسانی در هر صفحه استفاده کنم؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
پست من در مورد مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی را ببینید تا بدانید که چرا خوب است این عبارات را در استراتژی سئو خود بگنجانید. همچنین می توانید نحوه بررسی موقعیت کلمات کلیدی در گوگل را در اینجا بیاموزید. من یک راهنمای کامل در مورد فرآیند نوشتم.
روی چند کلمه کلیدی باید تمرکز کنید؟
بهترین توصیه در اینجا این است که فقط به صورت طبیعی بنویسید و هر چند بار که لازم است از کلمه کلیدی استفاده کنید تا نکته را در سراسر صفحه نشان دهید.