راهنمای با 5 مثال


تولید محتوا آسان نیست. کار و زمان زیادی می طلبد.

و اگر شما یک خالق تمام وقت نیستید، احتمالاً زمان و منابع لازم برای تمرکز تمام انرژی خود را روی تولید محتوا ندارید.

بنابراین، اگر هنوز با تغییر کاربری محتوا آزمایش نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای شروع است!

و حتی اگر در تغییر منظور محتوا تلاش کرده اید، در اینجا چند نکته ارزشمند در مورد اینکه چگونه از کار سخت خود بیشترین بهره را ببرید، آورده شده است.

مزایای استفاده مجدد از محتوا چیست؟

استفاده مجدد از محتوا اساساً تمرینی است برای استفاده حداکثری از یک محتوا. راه های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارد، و ما در این پست بیشتر آنها را بررسی خواهیم کرد.

اما در ابتدا، در اینجا بزرگترین دلایلی وجود دارد که چرا باید به استفاده مجدد از محتوا عادت کنید.

دسترسی خود را گسترش دهید

با استفاده مجدد از محتوا، راه‌هایی را که می‌توانید به صورت آنلاین به مردم دسترسی پیدا کنید، متنوع می‌کنید. این به شما امکان می دهد در پلتفرم های مختلف حضور داشته باشید، حتی اگر تیم بزرگی برای حمایت از شما نداشته باشید.

و بنابراین، دسترسی شما را افزایش می‌دهد و به محتوای شما اجازه می‌دهد بر مخاطبان بیشتری تأثیر بگذارد.

صرفه جویی در زمان

حتی اگر محتوای زیادی تولید می کنید، اما زمان خود را با انجام این کار دوبرابر نمی کنید.

استفاده مجدد از محتوا به طور موثر زمان می برد، اما هیچ چیزی نزدیک به ایجاد چیزی از ابتدا نیست.

به طور موثر ایجاد کنید

با استفاده از استراتژی تغییر هدف محتوا، بر محتوایی تمرکز خواهید کرد که از قبل می دانید عملکرد خوبی دارد و مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند.

شما استراتژی تولید محتوای خود را بر اساس داده های واقعی قرار می دهید و به سادگی موارد بیشتری را ایجاد می کنید که قبلاً می دانید کار می کند.

این کار حدس و گمان در مورد ایجاد محتوای جذاب را از بین می برد و زمان شما را برای انجام کارهای دیگر، مانند آزمایش انواع دیگر محتوا، آزاد می کند!

استفاده مجدد به سئو کمک می کند

استفاده مجدد از محتوا همچنین می تواند به طور بالقوه به شما سئو را افزایش دهد، زیرا احتمالاً چندین قطعه از محتوا متمرکز بر یک کلمه کلیدی هدف دارید.

برای تغییر منظور محتوا از چه استراتژی هایی باید استفاده کنید؟

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز هر محتوایی است که به زمان حساس نیست، بنابراین برای مدت زمان طولانی تری مرتبط باقی می ماند.

این نوع مطالب مختص یک زمان از سال یا اخبار خاصی نیست. می توان آن را در هر زمان مشاهده کرد یا مصرف کرد و هنوز منطقی است.

به عنوان مثال، پستی در مورد نسخه جدید یک محصول نرم افزاری همیشه سبز نیست زیرا به محض انتشار نسخه دیگر، ارتباط خود را از دست می دهد.

بنابراین، از طریق کتابخانه محتوای خود بروید و قطعات همیشه سبزی را که می‌توانید امروز تغییر دهید، شناسایی کنید.

اگر در حال حاضر زمان ایجاد قطعات جدید را ندارید، محتوای همیشه سبز شما نجات دهنده خواهد بود.

به روز رسانی محتوای قدیمی

اگر بتوانیم از یک چیز مطمئن باشیم، این است که همه چیز همیشه در حال تغییر است.

قبل از شروع به ایجاد محتوای جدید، نگاهی به محتوایی که در حال حاضر دارید و ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشد بیندازید.

شما در اینجا دو گزینه دارید، و باید بر اساس آنچه که برای شما منطقی تر است، تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید.

  • آن قسمت از محتوا را دوباره بسازید و دوباره منتشر کنید – ممکن است به تغییرات زیادی نیاز نداشته باشد، فقط به یک به روز رسانی بر اساس آنچه در حال حاضر مرتبط است.
  • به سادگی قطعه اصلی را به روز کنید – برای مثال، اگر پست وبلاگی وجود دارد که هنوز در موتورهای جستجو به خوبی کار می کند، آن را دوباره منتشر نکنید. در عوض، محتوا را با حفظ همان URL و ارزش سئو به روز کنید و دوباره آن را تبلیغ کنید.

اشتراک گذاری مطالب قدیمی

اگر محتوای قدیمی شما همچنان مرتبط است، قطعاً می‌توانید بدون ایجاد تغییر به تبلیغ آن ادامه دهید.

نمونه‌های زیر در مورد استفاده مجدد از محتوا را می‌توان کاملاً برای محتوای قدیمی استفاده کرد.

موضوعات با بهترین عملکرد را شناسایی کنید

اگر مدتی است که در حال تولید محتوا بوده اید، داده های ارزشمندی دارید که به شما در این استراتژی کمک می کند.

به پست‌ها و ویدیوهای گذشته که عملکرد بهتری از حد متوسط ​​داشته‌اند نگاهی بیندازید و ببینید آیا می‌توانید وجوه مشترکی بین آنها پیدا کنید.

این به شما کمک می کند تا موضوعاتی را که مخاطبان شما بیشتر به آنها علاقه دارند شناسایی کنید، بنابراین می توانید محتوای کارآمدتری ایجاد کنید.

کمتر ایجاد کنید، بیشتر تبلیغ کنید

این یک خلاصه عالی از معنای استفاده مجدد از محتوا است. ما می‌خواهیم زمان کمتری برای خلق و زمان بیشتری صرف تبلیغ کنیم.

تولید محتوا کار بسیار زیادی است، بنابراین مطمئن شوید که با این پنج مثال زیر بیشترین بهره را از محتوای خود می برید!

5 نمونه از تغییر منظور محتوا

1. تبدیل ویدیوها به پست های وبلاگ

ویدئوهای طولانی موثرترین محتوایی هستند که می‌توان آن را تغییر کاربری داد. نه تنها این، بلکه محتوای ویدیویی یکی از مؤثرترین انواع محتوا است.

یک ویدیوی طولانی را می توان به راحتی در چند مرحله به یک پست وبلاگ تبدیل کرد:

  • ویدیوی خود را رونویسی کنید.
  • تحقیق در مورد کلمه کلیدی در مورد موضوع انجام دهید.
  • رونویسی را قالب بندی کنید – این بخش واقعا مهم است. شما نمی خواهید به سادگی رونویسی را کپی/پیست کنید و آن را به عنوان وبلاگ ارسال کنید. رونویسی همیشه دارای برخی اشتباهات است و نحوه صحبت ما همیشه در قالب مکتوب کار نمی کند. مطمئن شوید که هر قسمتی را که به صورت عجیب خوانده می شود بازنویسی کنید و همچنین می توانید در حین انجام این کار موارد بیشتری را به وبلاگ اضافه کنید.
  • مکان هایی را شناسایی کنید که می توانید کلمات کلیدی را به طور طبیعی در آن جا دهید. و دوباره، با خیال راحت بیشتر از آنچه در ویدیو داشتید به وبلاگ اضافه کنید.
  • عنوان ها، فهرست ها و تصاویر را اضافه کنید – همان قوانین ارسال وبلاگ در اینجا اعمال می شود، مطمئن شوید که خواندن آن آسان است.

و همین‌جا می‌روید: ویدیوی شما در کسری از زمان به یک پست وبلاگ بهینه‌شده برای سئو تبدیل شد.

2. تبدیل ویدیوهای طولانی به کلیپ های کوتاه

ویدیوی طولانی شما می‌تواند به چندین کلیپ کوتاه تبدیل شود که می‌توانید آنها را به YouTube Shorts، Reels، TikToks، Stories و شاید حتی تبلیغات پولی تبدیل کنید.

همیشه باید اندازه آنها را تغییر دهید تا برای هر پلتفرم بهینه شوند.

3. تبدیل پست های وبلاگ به اینفوگرافیک

اکنون که پست جدید وبلاگ خود را دارید، چرا آن را به یک اینفوگرافیک تبدیل نکنید؟

اینفوگرافیک ها برای افرادی که یادگیری بصری را ترجیح می دهند عالی است و روشی موثر برای خلاصه کردن پست شماست. می توانید آن را به وبلاگ اضافه کنید و همچنین آن را به پست های رسانه های اجتماعی تبدیل کنید.

4. تبدیل پست های وبلاگ به پست های اجتماعی

اکنون می‌توانیم آن را حتی بیشتر بشکنیم و پست وبلاگ را به چند بخش از محتوای اجتماعی تبدیل کنیم. اینها می توانند:

  • چگونه به.
  • لیست های “X برتر”.
  • نقل قول ها
  • اینفوگرافیک

این یک فرصت عالی برای گسترش یک موضوع خاص و تمرکز اصلی آن است.

به این ترتیب، محتوایی ایجاد می‌کنید که به اندازه کافی متفاوت از یکدیگر هستند، اما همچنان از این ویدیوی اصلی که ایجاد کرده‌اید، تغییر کاربری داده می‌شوند.

5. تبدیل پست های وبلاگ به ایمیل

نکات اصلی از پست وبلاگ شما نیز می تواند به ایمیل های جالب تبدیل شود. بسته به میزان اطلاعاتی که در پست به اشتراک گذاشته اید، ممکن است بتوانید دو یا سه ایمیل از پست دریافت کنید.

مثال دیگری با استفاده از همین مقاله – در اینجا برخی از موضوعات ایمیلی وجود دارد که می توانند از این مطلب نشأت بگیرند:

  • ایمیل 1 – چرا باید شروع به استفاده مجدد از محتوا کنید.
  • ایمیل 2 – استراتژی هایی که می توانید برای استفاده مجدد از محتوا استفاده کنید.
  • ایمیل 3 – پنج نمونه از تغییر کاربری محتوا.

چگونه می توانم محتوای تغییر کاربری داده شده را جذاب تر کنم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید محتوای خود را جذاب‌تر کنید، اما قانون شماره یک در مورد استفاده مجدد محتوا این است که هرگز نباید به سادگی کپی و پیست کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر محتوای جدیدی که ایجاد می کنید برای پلتفرمی که از آن استفاده می کنید بهینه شده است.

برخی از محتواها نسبت به سایرین به اصلاح بیشتری نیاز دارند. در مواقع دیگر، ممکن است به سختی مجبور شوید چیزی را تغییر دهید تا کار کند!

100٪ ارزش آن را دارد که برای ایجاد تغییرات لازم وقت بگذارید – قول می دهم، همچنان در وقت شما صرفه جویی می کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Ico Maker/Shutterstock





منبع