راهنمای بهینه سازی لیست ها


سئوی بازار همان تلاش برای دیده شدن در موتورهای جستجو است، هیچ گلوله نقره ای وجود ندارد که شما را به آنجا برساند.

تنها سایت هایی که در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه گذاری می کنند، از مزایای آن بهره مند می شوند.

اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک با محصولات لیست شده در آن دارید که توسط فروشندگان شخص ثالث ارائه شده است، و سایت شما خریدار و فروشنده را گرد هم می آورد (مانند Airbnb، آمازون، Etsy و eBay)، شروع خوبی داریم. .

شما یک وب سایت بازار را مدیریت می کنید.

اگر می خواهید سایت شما به صورت رایگان در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، بله، این مقاله ارزش زمان شما را دارد.

سئوی بازار چیست؟

سئوی بازار شامل بهینه سازی لیست محصولات در بازارهای تجارت الکترونیک مانند آمازون و Etsy برای افزایش دید و افزایش تبدیل است.

شما می توانید به سئوی بازار به عنوان یک تخصص خاص خود نگاه کنید، زیرا بازارها برخلاف سایت های سنتی دارای چالش ها و فرصت هایی هستند.

مانند سئوی «عادی»، سئوی بازار شما باید دارای معماری وب سایت مناسبی باشد که مطابق با بهترین شیوه های سئو و همچنین استراتژی های سئو داخلی و خارج از صفحه باشد تا اطمینان حاصل شود که صفحه یا محصول شما بالاترین رتبه را دارد.

آیا این ممکنه؟ آره.

آیا این آسان است؟ اصلا.

این یک کار متمرکز است، عمدی است، و یک تمرین یکباره نیست.

با این حال، به احتمال زیاد رقبای شما کار نمی کنند، بنابراین اگر این کار را انجام دهید سود سهام فوق العاده ای است.

مانند همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ، استراتژی سئوی بازار شما باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی خوب، چند کاناله و تمام قیف باشد.

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که SEO شما تمام KPI های رشد شما (شاخص های کلیدی عملکرد) را افزایش دهد.

با این حال، قطعا می تواند کمک کند!

سئوی بازار چه تفاوتی با سئوی تجارت الکترونیک دارد؟

هنگام مقایسه سئوی بازار با سئوی “عادی” همپوشانی های زیادی وجود دارد.

برای شباهت‌ها، سایت بازار شما به‌صورت «رایگان» در گوگل رتبه‌بندی می‌شود (برخلاف کمپین‌های جستجوی پولی یا کمپین‌های نمایشی).

برای دیگری، هدف کسب رتبه خوب است. این به این دلیل است که در هر مرحله از سفر خریدار، دید بیشتری از برند داشته باشید و ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.

اینجاست که شباهت ها به پایان می رسد.

در جایی که هدف با سئو سنتی ایجاد محتوایی است که به پرس و جوی جستجو پاسخ می دهد تا سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) پیدا شود، با سئوی بازار، هدف بهینه سازی برای اهداف تجاری است.

به عبارت دیگر، زمانی که کسی به احتمال زیاد خرید می کند، پیدا می شود.

به عنوان مثال، اگر در گوگل «بهترین لباس‌ها برای شام آخر سال» را جستجو کنید، مقالات و وبلاگ‌هایی را در چند موقعیت اول دریافت خواهید کرد.

اگر «لباس سیاه کوچک آنلاین» را جستجو کنید، نتایج بازار را پیدا خواهید کرد، جایی که تامین کنندگان شخص ثالث کالاهای خود را می فروشند.

واضح است که این سایت‌ها تلاش کرده‌اند تا جستجوی ارگانیک را بهینه کنند.

با این حال، در مقایسه با سایت‌های تجارت الکترونیک، متخصصان سئوی بازار با چالش‌های متعددی روبرو هستند که همتایان تجارت الکترونیک آن‌ها با آن‌ها مواجه نیستند.

به عنوان مثال، سایت بازار معمولاً محصولات بیشتری نسبت به فروشگاه تجارت الکترونیکی دارد. این باعث بهینه سازی یک پروژه وقت گیر و در حال انجام می شود.

برای دیگری، فروشگاه تجارت الکترونیک کنترل کاملی بر موجودی، کیفیت فهرست محصولات، تصاویر، توضیحات و غیره دارد.

اغلب، فروشندگان شخص ثالث به اشتباه چندین بار محصولات را آپلود می کنند یا از ساختارهای URL گیج کننده یا قراردادهای نامگذاری استفاده می کنند.

به همین دلیل، سایت‌های بازار به کنترل، نظارت و فرآیندهای سخت‌گیرانه ورود به فروشندگان نیاز دارند.

نکاتی برای بهینه سازی لیست های بازار

به گوشت و سیب زمینی مقاله رسیدیم.

در اینجا نحوه بهینه سازی وب سایت مارکت خود برای رتبه بندی خوب در گوگل، بینگ و هر جای دیگری که مایل هستید آورده شده است.

1. مانند Hansel And Gretel، از Breadcrumbs استفاده کنید

Breadcrumbs بخش مهمی از ناوبری واضح و با استفاده آسان در هر وب سایت است.

Breadcrumbs نه تنها به بهبود تجربه کاربران شما در سایت کمک می‌کند و به آنها کمک می‌کند راه خود را از طریق دسته‌ها و زیر شاخه‌ها پیدا کنند، بلکه مسیر منسجم محصول به ربات‌ها در خزیدن سایت نیز کمک می‌کند.

بیشتر از ناوبری مفید و سهولت مکان دسته بندی برای افراد و ربات های گوگل، خرده نان نیز در SERP نشان داده شده است تا کاربران بتوانند ببینند صفحه در کجای سایت شما قرار دارد.

2. نشانه گذاری طرحواره ضروری است

نشانه گذاری طرحواره کمی یک «برگ تقلب» برای موتورهای جستجو است تا به آنها کمک کند تا محتوای وب شما را در مورد چیست.

آن را به‌عنوان برچسبی روی جعبه‌ای ببینید که در اتاقی پر از جعبه‌های سفید و بدون برچسب به فرد می‌گوید چه چیزی در جعبه است. آن کمک می کند!

نشانه‌گذاری طرحواره، داده‌های ساختاریافته و قطعه‌ها نمایه‌سازی سایت را بهبود می‌بخشد و همچنین به سایت‌های بازار این فرصت را می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد SERP نشان دهند.

به عنوان مثال، می توانید نظرات محصول، جزئیات محصول و خرده نان را نشان دهید.

احتمالاً مهم‌ترین نشانه‌گذاری طرحواره برای به دست آوردن دید محصول، داده‌های ساختاری محصول است.

این به شما امکان می دهد جنبه های مختلف محصول را در SERP فهرست یا نشان دهید:

  • تصاویر.
  • نام محصول.
  • بررسی ها و رتبه بندی ها
  • نام تجاری یا شرکت.
  • توضیحات محصول.
  • SKU و موارد دیگر.

3. سریع باشید تا موبایل پسند باشید

من نباید این را به شما بگویم، مخصوصاً در بازار امروزی Gen Z که بر روی موبایل غالب است، اما صفحات وب سایت شما باید سریع بارگذاری شوند و سایت شما باید در تلفن همراه خوب به نظر برسد.

خوب، حالا که من آن را از روی سینه ام حذف کردم، این دلیل است – اگر هنوز به متقاعد کردن نیاز دارید.

متأسفانه، شما تنها کسی هستید که مایلید منتظر بارگذاری سایت شگفت انگیز، اما کند خود باشید. هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد.

نزدیک به 80 درصد از خریداران آنلاین می گویند که سرعت بارگذاری سایت بر تصمیم خرید آنها تأثیر می گذارد.

سایت کند شما برای شما هزینه فروش دارد.

همچنین گوگل از سرعت سایت به عنوان یکی از معیارهای UX در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند.

سایت کند شما برای دید شما هزینه دارد.

از Google PageSpeed ​​Insights یا GTmetrix برای مشاهده عملکرد سایت بازار خود استفاده کنید.

4. امنیت سایت (SSL) بسیار مهم است

لایه سوکت های امن (SSL) یک پروتکل امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین مرورگر وب و سرور سایت ایجاد می کند.

وقتی HTTPS در URL شما باشد یا یک قفل در URL وجود داشته باشد، می‌دانید که سایت شما از SSL استفاده می‌کند.

گوگل وب سایت هایی که SSL ندارند یا URL قدیمی HTTP هستند را دوست ندارد.

معمولاً با خطای حریم خصوصی مواجه می شوید و کاربران از بازدید از سایت دلسرد می شوند.

5. نقشه سایت خود را فراموش نکنید

سایت بازار شما صدها، اگر نه هزاران صفحه دارد که باید به طور مرتب به هنگام بارگذاری محصولات و قیمت های جدید، به روز شوند.

نقشه سایت خود را به روز کنید تا ربات های گوگل بتوانند صفحات مهم سایت شما را ایندکس کنند.

اگر CMS شما این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهد، از نقشه‌های سایت XML برای ایجاد دستی آن استفاده کنید، سپس آن را در کنسول جستجوی Google آپلود کنید.

هر زمان که URL های جدیدی به سایت خود اضافه می کنید یا جزئیات محصول را تغییر می دهید، این کار را انجام دهید.

6. از نظرات برای تقویت تعامل استفاده کنید

پس از خرید محصولات از مشتریان خود نظر بخواهید و ارسال این رتبه بندی ها و نظرات را تا حد امکان برای آنها آسان کنید.

بررسی ها راهی عالی برای غلبه بر ترس ها و مخالفت ها در سفر فروش هستند و به افزایش اعتماد و تعامل کمک می کنند.

بیشتر از آن، رتبه‌بندی‌ها به گوگل می‌گویند که سایت شما یک معامله واقعی است.

7. محتوا هنوز پادشاه است

من در اینجا در مورد توضیحات محصول یا سیاست های بازگشت صحبت نمی کنم. خیر

بازاریابی محتوا هنوز بخش مهمی از دید آنلاین شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو است.

محتوای مرتبط با کیفیت خوب، خوب نوشته شده، رتبه سایت بازار شما را بهبود می بخشد.

مقالات، وبلاگ‌ها، روش‌ها، و بینش‌هایی در مورد نکات دردناک مشتریان خاص خود ایجاد کنید.

این وبلاگ ها و نظرات مشتریان را در کانال های اجتماعی خود مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک به اشتراک بگذارید.

از اینفلوئنسرها در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف ایده‌آل شما به آنها مراجعه می‌کنند استفاده کنید تا کلیک‌های بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

تارهای سئو را با کلمات کلیدی LSI در پایین هر دسته یا صفحه محصول ایجاد کنید که از استراتژی پیوند شما نیز پشتیبانی می کند.

افکار نهایی

هیچ راه دوری از آن وجود ندارد: سئو برای وب سایت بازار شما حیاتی است.

در حالی که ایجاد سئو در سایت بازار شما دارای چالش‌هایی است، اما به محصولات و صفحات دسته‌بندی شما کمک می‌کند تا برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه‌بندی شوند که در غیر این صورت باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

تلاش های شما ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما وارد می کند و به بهبود درآمد و تبدیل کمک می کند.

من مطمئن هستم که این نکات به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Surasak_Ch/Shutterstock





منبع