راهنمای شروع


اکثر اشکال بازاریابی گران هستند.

ارسال‌های مستقیم می‌توانند تا 1 دلار برای هر هدف هزینه داشته باشند، در حالی که بیلبوردها می‌توانند هر کدام 14000 دلار در شهرهای بزرگ هزینه کنند. و آگهی‌های تلویزیونی می‌توانند به میلیون‌ها نفر برسند، با در نظر گرفتن هزینه تولید و قرار دادن.

بیایید با آن روبرو شویم: اکثر مشاغل کوچک نمی توانند آن را بپردازند.

اما اگر راهی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظرتان با قیمتی بسیار کمتر وجود داشت – شاید به اندازه 9 دلار در ماه، چه؟

شما نیازی به مادرخوانده پری ندارید. شما فقط باید از قدرت بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

چرا از بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید؟

زمانی که نوبت به دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش سرنخ های سرد یا حفظ ذهن مشتریان فعلی می رسد، هیچ چیز مانند بازاریابی ایمیلی نیست – و نه فقط به این دلیل که مقرون به صرفه است.

دلیل اصلی استفاده از کمپین های ایمیلی این است که آنها بسیار موثر هستند.

میانگین نرخ باز شدن ایمیل‌های بازاریابی در سال 2021، 21.5 درصد بود – رشدی 3.5 درصدی در تنها یک سال. این باعث می شود که تا حد زیادی به یکی از موثرترین راه های تبلیغات تبدیل شود.

بازاریابان حرفه ای می دانند که کار می کند – به همین دلیل است که 41.5٪ آن را عامل بسیار مهمی در موفقیت شرکت خود می دانند.

در سال 2019، ایمیل مارکتینگ به ازای هر دلار خرج شده، بازگشت سرمایه (ROI) را به میزان باورنکردنی 52 دلار ارائه کرد. این بدان معنی است که شما نمی توانید از آن استفاده نکنید.

در حالی که قیمت و اثربخشی دو نکته کلیدی فروش برای اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی هستند، یکی از مواردی که برای صاحبان مشاغل کوچک پرمشغله جذاب است این است که این کاری است که خودتان می توانید انجام دهید.

لازم نیست کمپین های ایمیلی خود را به یک آژانس برون سپاری کنید یا شخصی را در داخل خود استخدام کنید.

با کمی چربی آرنج و اطلاعاتی که در اینجا به دست می آورید، می توانید کمپین موثر خود را در کمترین زمان ایجاد و راه اندازی کنید.

برای شروع آماده اید؟ بیا بریم.

چگونه بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کار کوچک خود شروع کنید

1. بستر مناسب بازاریابی ایمیلی را برای خود انتخاب کنید

داشتن ابزار مناسب بخش ضروری هر شغلی است، چه نجاری و چه بازاریابی. و برای بازاریابی تجاری، این به معنای انتخاب نرم افزار بازاریابی ایمیلی مناسب است.

می‌توانید این مرحله را رها کنید و همه فهرست‌ها و کمپین‌های خود را به صورت دستی در Gmail، Outlook یا هر ارائه‌دهنده خدمات ایمیل دیگری که استفاده می‌کنید بسازید، اما کسب‌وکاری دارید که باید اجرا کنید.

فهرست‌سازی دستی فرآیندی خسته‌کننده و زمان‌بر است که توجه و انرژی شما را از حوزه‌های دیگر دور می‌کند.

به علاوه، یک پلتفرم ایمیل به شما این فرصت را می دهد که پیام های خود را در حین جمع آوری معیارهای عملکرد شخصی سازی کنید. این موارد به تنهایی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

هنگام تصمیم گیری بین ده ها برنامه موجود، باید برنامه ای را پیدا کنید که عملکرد مناسب شما را داشته باشد.

برخی از ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ویژگی های شخصی سازی – احتمال باز کردن ایمیل های شخصی سازی شده توسط اهداف، 26 درصد بیشتر است. به دنبال پلتفرمی باشید که بتواند لیست شما را برای اسامی تجزیه کند و به طور خودکار آنها را در ایمیل ها وارد کند.
  • برندسازی سفارشی – مشتریان شما کسب و کار کوچک شما را با رنگ های خاصی و یک لوگو مرتبط می دانند. نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید باید سفارشی‌سازی ایمیل‌هایتان را با برندتان برای شما آسان کند.
  • تست A/B – تست نسخه یکی از ارکان بازاریابی مدرن است. شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد موضوعات مختلف و محتوای دیگر را امتحان کنید تا بهترین موارد را برای رشته شما پیدا کنید.
  • کشیدن و انداختن – اگر نمی دانید چگونه کدنویسی کنید، نرم افزاری می خواهید که به شما امکان می دهد بدون دانش کامل از HTML یا CSS، ایمیل هایی با ظاهر عالی ایجاد کنید.
  • طراحی تعاملی – 81 درصد از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه باز می شوند. اطمینان حاصل کنید که سازنده ایمیل شما به طور خودکار آنها را در اندازه های مختلف صفحه نمایش مقیاس می کند.
  • ابزارهای تقسیم بندی – برای به دست آوردن بهترین نتایج، می خواهید گروه های مختلف را با پیام های مختلف هدف قرار دهید. به دنبال یک پلتفرم با ابزار تقسیم بندی باشید که به شما امکان می دهد لیست خود را به گروه های کوچکتر تقسیم کنید.

برخی از محبوب ترین پلتفرم های بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

2. فهرست خود را بسازید

بازاریابی ایمیلی موفق به این بستگی دارد که پیام های شما را در مقابل افراد مناسب قرار دهید. برای این کار به یک لیست بازاریابی خوب نیاز دارید.

چند راه وجود دارد که می توانید یکی را دریافت کنید.

اولین مورد این است که خودتان آن را بسازید.

مخاطبین خود را مرور کنید، کارت‌های ویزیت‌هایی را که در کنفرانس‌های صنعتی جمع‌آوری کرده‌اید بیرون بیاورید، و اطلاعات تماس افرادی را که می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید، به اینترنت بپردازید. این می تواند زمان بر باشد.

برای تسریع فرآیند، یک فرم ثبت نام به وب سایت خود اضافه کنید. این باعث می شود که بازدیدکنندگان علاقه مند (که امیدواریم سرنخ های داغ هستند) سریع و آسان در لیست پستی شما قرار گیرند.

برای تشویق کسانی که مردد هستند، تخفیف ارائه دهید. از تعداد ایمیل‌های جدیدی که می‌توانید فقط با افزودن یک ایمیل بینابینی به سایت خود که در ازای یک آدرس ایمیل 10 درصد تخفیف ارائه می‌کند، ایجاد کنید، شوکه خواهید شد.

شما همچنین باید از قدرت حساب های رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد مشترک استفاده کنید.

محتوای جالب و مرتبط ایجاد کنید که نوع مناسب افراد را جذب کند. پیوندی در بیو نمایه خود قرار دهید که به فرم فرود ثبت نام هدایت می شود.

افرادی که شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند احتمالاً در حال حاضر حداقل کمی به پیشنهاد شما علاقه مند هستند. این به شما بستگی دارد که آنها را در لیست پستی خود قرار دهید.

گزینه دیگر خرید لیست است.

از 100 دلار تا 600 دلار CPM (هزینه در هر میلیون، به عنوان مثال، هزینه برای 1000 آدرس)، تعدادی مکان برای خرید این لیست ها با یک جستجوی ساده در گوگل در دسترس هستند. فقط توجه داشته باشید که می تواند کیفیت متغیری در این لیست ها وجود داشته باشد.

علاوه بر این، هنگام خرید لیست، بسیار آسان است که با دستورالعمل های هرزنامه مخالفت کنید. در برخی جاها، ارسال ایمیل به افراد بدون رضایت آنها غیرقانونی است.

همچنین ممکن است به شهرت فرستنده خود لطمه وارد کنید، که در برخی موارد حتی می تواند منجر به قرار گرفتن IP شما در لیست سیاه شود.

اگر در حال خرید لیست های ایمیل مارکتینگ هستید، این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.

3. کمپین خود را برنامه ریزی کنید

اکنون که اهداف خود را جمع آوری کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که بفهمید می خواهید کمپین ایمیلی خود به چه چیزی برسد.

اهداف شما چه هستند؟ آیا می خواهید ایمیل های تبلیغاتی برای تبلیغ فروش و پیشنهادات ویژه ارسال کنید؟ آیا می‌خواهید ایمیل‌های تراکنشی مانند پیام‌های سبد خرید رها شده یا افزایش فروش ارسال کنید؟ آیا درخواست ارجاع یا بررسی از مشتریان فعلی دارید؟

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را می خواهید انجام دهید، وقت آن است که کمپین خود را ایجاد کنید. پنج نوع ایمیل رایج وجود دارد که بیشتر نیازهای شما را برآورده می کند:

  • انفجار ایمیل ها – برای اطلاعیه های عمومی به مخاطبان زیادی استفاده می شود.
  • خبرنامه های ماهانه – برای اینکه کسب و کار خود را در ذهن خود نگه دارید و مخاطبان خود را در مورد پیشرفت های جدید به روز کنید.
  • ایمیل های خوش آمد گویی – برای مشترکین یا مشتریان جدید.
  • ایمیل های تبلیغاتی – ارائه فروش، مزایا یا مشوق هایی برای تشویق معاملات.
  • ایمیل های یادآور – اهداف را تشویق کنید تا خریدهای خود را تکمیل کنند یا خرید دیگری انجام دهند.

یکی از متداول‌ترین توالی‌ها شامل یک ایمیل خوش‌آمدگویی پس از ثبت‌نام اولیه، یک یا چند ایمیل تبلیغاتی که فروش را جلب می‌کنند، و به دنبال آن ایمیل‌های تبلیغاتی یا ایمیل‌های یادآوری است.

بازاریابی ایمیلی همچنین روشی موثر برای جذب مجدد مشتریان قبلی یا گرم کردن سرنخ هایی است که سرد شده اند.

یک توالی معمولی برای این شامل یک ایمیل معرفی مجدد است که برند شما را به آنها یادآوری می کند و به دنبال آن یک پیام “دلمان برای شما تنگ شده” است که تخفیف یا انگیزه دیگری برای استفاده مجدد از تجارت شما ارائه می دهد.

کاربردهای دیگری نیز برای ایمیل ها وجود دارد.

شاید شما میزبان یک خانه باز هستید و می خواهید از گیرندگان دعوت کنید. شاید شما یک خبرنامه ماهانه دارید که به ایجاد اعتبار و اعتبار شما کمک می کند.

زیبایی این رسانه تطبیق پذیری آن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیام های خود را مطابق با اهداف خود سفارشی کنید.

4. ایمیل های خود را ایجاد کنید

اینجاست که ایمیل های شما به واقعیت تبدیل می شوند.

اشتباه رایج بسیاری از بازاریابان بی تجربه این است که می خواهند زنگ ها و سوت های زیادی را اضافه کنند. طراحی بیش از حد استادانه نه تنها توجه شما را از پیام کلیدی شما منحرف می کند، بلکه مشتریان را گیج می کند.

طراحی خود را تمیز و ساده نگه دارید. برخی از کسب‌وکارها ایمیل‌های متنی ساده را انتخاب می‌کنند که علاوه بر لوگو در امضا، هیچ گرافیکی ندارند.

با این حال، ممکن است برای شما خیلی افراطی باشد. مارک ایمیل های خود اشکالی ندارد، فقط مطمئن شوید که آنها را ساده نگه دارید.

زمانی که روی یک طرح تصمیم گرفتید، وقت آن است که روی پیام‌رسانی تمرکز کنید.

اولین نبرد باز کردن پیام شماست و این به معنای یک موضوع جذاب است.

سعی کنید حس کنجکاوی خود را برانگیزید یا انگیزه دیگری ارائه دهید، به عنوان مثال، «این معامله را باور نمی‌کنید»، «تخفیف 25 درصدی در سراسر سایت» یا «اشتباهاتی که ممکن است برای شما هزینه داشته باشد».

اکنون که توجه خواننده خود را به خود جلب کرده اید، زمان آن رسیده است که مورد خود را مطرح کنید.

از بازنویسی خودداری کنید و آن را ساده نگه دارید. توضیح دهید که چه چیزی را ارائه می‌دهید یا امیدوارید به آن دست یابید، سپس یک فراخوان برای اقدام (CTA) اضافه کنید.

هر فروشنده ای که ارزش نمکش را داشته باشد به شما خواهد گفت، شما باید برای فروش بخواهید. CTA در ایمیل ها و سایر وثیقه ها معادل بازاریابی هستند.

بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک: راهنمایی برای شروعهنگام نوشتن ایمیل های خود، جمعیت شناسی هدف خود را در نظر داشته باشید و برای آنها بنویسید.

برخی افراد تصور نوشتن برای مشتری خاصی را که خوب می شناسند مفید می دانند.

استفاده از اصطلاحات تخصصی صنعتی اشکالی ندارد، اما فقط در صورتی که همه افراد در زمینه شما آن را درک کنند.

5. ارسال کمپین و تجزیه و تحلیل نتایج

پلتفرم ایمیلی که در مرحله اول انتخاب کردید باید تمام اطلاعاتی را که می خواهید در مورد عملکرد پیام هایتان در اختیار شما قرار دهد – و این باید به شما ایده دهد که کجا می توانید آنها را در آینده بهبود بخشید.

آیا به اندازه کافی باز نمی شوید؟ ممکن است فهرست بدی داشته باشید یا شاید لازم باشد موضوع دیگری را امتحان کنید.

آیا باز می شوید، اما هیچ تبدیلی ندارید؟ سعی کنید محتوای خود را تغییر دهید.

آیا تعداد زیادی لغو اشتراک می بینید؟ ممکن است ایمیل های زیادی ارسال کنید و آزاردهنده شوید.

اگر نتایج شما ضعیف است، نگران نباشید. بازاریابی ایمیلی یک هنر است و هیچ کس بار اول (یا دوم یا سوم) آن را به درستی دریافت نمی کند. به همین دلیل است که می خواهید از مزایای تست A/B استفاده کنید.

اما اگر این کار را انجام دهید، در کمترین زمان احساسی نسبت به کارهایی که انجام می‌دهند و کار نمی‌کنند خواهید داشت و شروع به ایجاد نتایجی می‌کنید که می‌خواهید.

نکات پاداش

در اینجا چند ایده اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند کمپین های ایمیل خود را به حداکثر برسانید:

  • روی کیفیت تمرکز کنید، نه کمیت
  • تشویق به ثبت نام هر جا که منطقی باشد (رسانه های اجتماعی، در وب سایت شما و غیره).
  • لیست خود را بخش بندی کنید بنابراین پیام های شما هدفمندتر هستند.
  • خودکار کردن پیام ها جایی که شما می توانید. این شامل پیام های خوش آمدگویی، تأیید خرید و ایمیل های نامزدی مجدد می شود.

بازاریابی ایمیلی ابزاری قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک است

ایمیل مارکتینگ فرصتی را برای بازگشت سرمایه (ROI) عظیم، بدون هزینه های اولیه زیاد فراهم می کند.

اما شما نمی توانید خواه ناخواه پیام ارسال کنید و به نتایج امیدوار باشید.

استراتژی خود را برنامه ریزی کنید، کار را انجام دهید، نتایج خود را دنبال کنید و پیام های خود را تغییر دهید (به عبارت دیگر، نکات ارائه شده در اینجا را دنبال کنید)، و خواهید دید که کمپین های خود در کمترین زمان پاسخ های عالی دریافت می کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: میلیارد عکس / شاتر استوک





منبع