راهنمای موفقیت در تبلیغات اجتماعی


شروع با یک استراتژی رسانه های اجتماعی پولی می تواند دلهره آور و وقت گیر باشد.

به‌عنوان یک رهبر آژانس تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی (مثلاً سه برابر سریع)، اغلب از مشتریان می‌پرسند که آیا می‌توانیم کمپین‌های موجود آنها را برای بهبود بازگشت سرمایه اصلاح کنیم.

مشکل؟

آنها برای تمرکز بر یک استراتژی کلی یک قدم به عقب برنداشته اند.

آنها با مخاطبان خود وارد تبلیغات اجتماعی شدند فکر درست بود، یک پلت فرم آنها فکر درست بود و خلاق بود که آنها فکر هم برای این شاید-مخاطب و هم شاید-پلتفرم مناسب باشد.

جمع‌آوری داده‌ها قبل از ایجاد تبلیغات به اندازه تنظیم و تکمیل خود تبلیغات مهم است.

دو مجموعه داده اولیه وجود دارد که توصیه می کنم برای ایجاد یک استراتژی کلی جمع آوری کنید:

  • چشم انداز تبلیغات رسانه های اجتماعی را درک کنید.
  • مخاطبان خود و نحوه ارتباط آنها با هر پلتفرم اجتماعی را درک کنید.

هنگامی که چشم انداز رسانه های اجتماعی را درک کردید و مخاطبان ایده آل خود را شناسایی کردید، می توانید یک استراتژی تبلیغات اجتماعی با اهداف واقع بینانه ایجاد کنید که مکمل سئو و سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باشد.

اول: چشم انداز تبلیغات اجتماعی را درک کنید

مخاطب هدف شما لزوماً با تعداد کل کاربران اجتماعی مطابقت نخواهد داشت. با این حال، برخی از شبکه های اجتماعی کاربران فعال بیشتری دارند که ممکن است به شما کمک کند تا آنها را در استراتژی خود بگنجانید.

برای مثال، اگر می‌دانید که مخاطبان هدف شما در TikTok هستند، از آنجا شروع کنید.

سپس، هنگامی که زمان گسترش و آزمایش فرا می رسد، ممکن است بخواهید فیس بوک را به دلیل تعداد زیاد کاربران در نظر بگیرید (و شاید در نهایت چیزی در مورد یک مخاطب هدف “جدید” یاد بگیرید).

در زیر نمودار روشنگری از Search Engine Journal است که 10 پلتفرم برتر تبلیغات اجتماعی و کاربران فعال ماهانه آنها را در سراسر جهان فهرست می کند:

10 اپلیکیشن برتر رسانه های اجتماعیتصویر از مجله موتور جستجو، آگوست 2022

و در اینجا نمودار مفید دیگری از Accion Opportunity Fund آمده است که تعدادی از اصول اولیه شبکه های اجتماعی برتر را که امروز می بینیم را تجزیه و تحلیل می کند.

بعدی: چگونه می توان یک کمپین تبلیغاتی اجتماعی را شروع کرد

همانطور که در بالا توضیح داده شد، هنگام آماده شدن برای شروع تبلیغات اجتماعی، لزوماً نمی خواهید فقط فیس بوک را انتخاب کنید، زیرا بیشترین کاربر را دارد.

با توجه به همین نکته، شما فقط نمی خواهید تصور کنید که مخاطبان شما در فیس بوک نیستند، زیرا فکر می کنید مخاطبان هدف شما جوان تر هستند.

خبر خوب برای تبلیغ‌کنندگان این است که هر پلتفرم بینش‌های دقیقی از مخاطبان ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای مطابقت با مخاطبان ایده‌آل خود بدون صرف هزینه‌های زیاد برای آزمایش کورکورانه استفاده کنید. (در این مورد بعداً بیشتر می شود.)

سه نکته اصلی وجود دارد که هر کدام دارای زیربخش هایی هستند که در مورد استراتژی پولی اهمیت دارند.

شخصیت های مخاطب: تعیین جمعیت، علایق و رفتار مخاطبان

پرسونای مخاطب به شما درک درستی از مخاطب ایده آل شما می دهد، از جمله جمعیت شناسی، علایق و رفتار.

این مرحله همیشه اولین قدم برای ما است و چند روش مختلف برای جمع آوری این داده ها وجود دارد:

به تجزیه و تحلیل

گوگل آنالیتیکس، به طور دقیق.

بخش مخاطبان در Google Analytics یک نقطه شروع عالی است زیرا دارای بینش های ارزشمندی است که می تواند استراتژی تبلیغات اجتماعی شما را راهنمایی کند.

این به شما نشان می دهد که در حال حاضر چه کسی با وب سایت شما تعامل دارد، اما مهمتر از آن، چه کسی در تبدیل ها / تراکنش ها مشارکت دارد.

این داده ها شامل سن، جنسیت، مکان و موارد دیگر است.

برای مثال، اگر می‌بینید که گروه سنی 18 تا 24 سال با نرخی بالاتر از 45 تا 54 سال تبدیل می‌شوند، ممکن است بخواهید کمپین خود را برای گروه سنی جوان‌تر بهینه کنید.

به جایی بروید که فکر می کنید مخاطبان شما هستند و تعامل کنید

باور کنید یا نه، برخی از مشتریان ما با ایده ای برای یک کمپین تبلیغات اجتماعی به ما مراجعه می کنند، اما آنها به طور فعال با مخاطبان خود در آن شبکه اجتماعی درگیر نیستند!

به عنوان مثال، با ظهور TikTok، ممکن است مدتی طول بکشد تا حضور داشته باشید.

بنابراین ما همیشه توصیه می‌کنیم ابتدا حساب رسانه‌های اجتماعی خود را ایجاد کنید و از آنجا بیرون بروید تا ببینید مردم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند – ممکن است از آنچه یاد می‌گیرید شگفت زده شوید.

درباره رقبای خود تحقیق کنید

مشاهده کنید که رقبای شما کجا در رسانه های اجتماعی فعال هستند و چگونه محصولات یا خدمات خود را بازاریابی می کنند.

این یک راه آسان برای اطمینان از اینکه هیچ فرصتی را از دست نمی دهید است و معمولاً نقطه شروع خوبی برای شروع ایجاد یک استراتژی تبلیغات اجتماعی است.

در اینجا می توانید درباره نحوه تحقیق درباره رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بخش های مخاطب: درک جایی که در سفر مشتری هستند (آگاهی، توجه، تبدیل و غیره)

در مرحله بعد، درک این نکته ضروری است که در حالی که ممکن است از نظر جمعیتی یک مخاطب داشته باشید، این مخاطبان می توانند (و باید) بیشتر به جایی که در سفر هستند تقسیم شوند.

ما معمولاً یک مخاطب را سه بار تقسیم می کنیم:

  • کسانی که هرگز نشنیده اند از برند شما
  • کسانی که با برند شما درگیر شده اند در گذشته، اما فقط با پست های وبلاگ یا منابع آموزشی (به این معنی که آنها هنوز در حال یادگیری هستند).
  • کسانی که آماده خرید هستند، که اغلب با داشتن اقلام در سبد خرید یا صحبت تلفنی با شخصی در سازمان و ابراز علاقه برای خرید نشان داده می شود.

در حالی که این سه بخش کلی هستند، می توانید به طور خاص در مورد کسب و کار خود فکر کنید تا به بخش های تعریف شده تری برسید که ممکن است بخواهید آنها را هدف قرار دهید، که اغلب به آنها “شخصیت های مخاطب” می گویند.

این یک موضوع بزرگ است، بنابراین می توانید در اینجا درباره ایجاد پرسونای مخاطب بیشتر بدانید.

تقسیم‌بندی مخاطب معمولاً با کمپین‌های جستجو، هدف‌گذاری مجدد و بازاریابی مجدد همزمان است (منابع بیشتر در مورد انواع کمپین‌های مختلف بعداً).

شخصی‌سازی مخاطب: ایجاد محتوا و پیام‌رسانی خاص برای مخاطب در زمان مناسب در سفر

به طور خلاصه، باید محتوا و پیام‌های متفاوتی برای شخصی وجود داشته باشد که درمورد شرکت چیزی نشنیده در مقایسه با کسی که قبلاً با آن درگیر بوده است.

هنگامی که بخش های خود را تعریف کردید، زمان شروع شخصی سازی محتوا است و نوع محتوایی که می نویسید به پلتفرم بستگی دارد.

مراحل بعدی شامل:

  • مخاطبان خود را با دو یا سه پلتفرم تطبیق دهید و سپس انتظار داشته باشید که بر اساس شخصیت مخاطبان خود، خلاقیت تبلیغاتی متفاوتی تولید کنید. در این مرحله از سفر خود، باید قبلاً چشم انداز گزینه های رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کرده باشید و تحقیق کرده باشید که مخاطبان شما کجا هستند!
  • در هر یک از این پلتفرم ها تبلیغ کنید تا ببینید چه کار می کند. ممکن است بخواهید فقط روی یک پلتفرم اجتماعی تمرکز کنید، اما ما حداقل دو مورد را توصیه می کنیم، زیرا می توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند. همچنین، از آنجایی که هر پلتفرم دارای قالب‌های تبلیغاتی منحصربه‌فردی است، پیشنهاد می‌کنیم تبلیغات ویژه هر کانال را ایجاد کنید و در عین حال ظاهر و احساس یکسانی را برای یکپارچگی حفظ کنید.
  • تبلیغات خود را اصلاح کنید. یک بار دیگر، این یک موضوع بزرگ است. بهینه سازی تقسیم بندی مخاطبان، محتوای شما، زمانی از روز که آن محتوا را پست می کنید و غیره، خود یک مهارت بهینه سازی است. به خاطر داشته باشید که نمی خواهید بدون جمع آوری داده های کافی، تغییرات بزرگ زیادی ایجاد کنید.
  • استراتژی خود را گسترش دهید. از امتحان کردن شبکه های دیگر با رشد و اصلاح تبلیغات خود نترسید. شما شروع به دیدن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست – و در حالی که این در هر شبکه اجتماعی یکسان نخواهد بود، شروع به دریافت یک خط پایه برای شروع آزمایشات خود خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا در درازمدت با گسترش خود در پول و زمان صرفه جویی کنید.

در نهایت: راه اندازی کمپین های تبلیغاتی

در حالی که این مقاله بر روی استراتژی تبلیغات اجتماعی تمرکز دارد، توانایی راه‌اندازی موفقیت‌آمیز تبلیغات همیشه آنطور که باید بریده و خشک نیست، زیرا انواع مختلف کمپین وجود دارد.

نکته حرفه ای: هنگام راه‌اندازی کمپین‌ها، توصیه می‌کنم با سه کمپین (جستجو، بازاریابی مجدد و هدف‌گیری مجدد) شروع کنید تا مطمئن شوید که در زمان مناسب در طول سفر با مخاطبان خود درگیر هستید.

در زیر مثالی برای کمک به شروع کار آورده شده است:

جستجو (آگاهی)

  • بخش مخاطب: کسانی که هرگز نام برند شما را نشنیده اند.
  • هدف کمپین: رسیدن، آگاهی.
  • پیام رسانی: روی کاربر تمرکز کنید. سعی می کنی چه مشکلی را حل کنی؟
  • انواع محتوا: مقالات آموزشی، اخبار صنعت، داستان های تحقیقاتی.

هدف گذاری مجدد (در نظر گرفتن)

  • بخش مخاطب: کسانی که در گذشته با برند شما درگیر بوده اند، اما فقط با وب سایت، رسانه های اجتماعی یا منبع آموزشی شما.
  • هدف کمپین: تعامل، کلیک.
  • پیام رسانی: روی مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات برای حل مشکل تمرکز کنید.
  • انواع محتوا: کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، رویدادهای شرکت.

بازاریابی مجدد (تصمیم گیری)

  • بخش مخاطب: کسانی که آماده خرید هستند، که اغلب با داشتن اقلام در سبد خرید یا صحبت با شخصی در سازمان خود نشان داده می شود.
  • هدف کمپین: تبدیل، خرید.
  • پیام رسانی: روی این تمرکز کنید که چرا آنها باید راه حل شما را برای حل مشکل خود در مقابل رقبایتان انتخاب کنند.
  • انواع محتوا: توصیفات، بررسی ها، مطالعات موردی.

برای دستورالعمل های گام به گام برای هر شبکه اجتماعی، منابع زیر را ببینید:

افکار نهایی

در نهایت، ایجاد یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی پولی زمان می برد و شما به طور مداوم در حال تکرار، تجدید نظر و بهینه سازی خواهید بود.

مانند هر چیز دیگری، یک کسب و کار موفق در مورد آزمایش است، اما تحقیق قبل از پرش به رسانه های پولی – و سپس استفاده از رسانه های پولی به عنوان بخشی دیگر از آزمایش شما – برای یک استراتژی کلی موفق که مکمل سئو و سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باشد، بسیار مهم است.

همیشه اهداف خود را مشخص کنید، تعاملی که می خواهید و انتظار دارید را در نظر بگیرید و سپس از مراحل بالا برای تحقق آن استفاده کنید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Dean Drobot/Shutterstock





منبع