راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیات


تبلیغات همیشه به عنوان یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای کسب و کارها در هر شکل و اندازه ای در نظر گرفته شده است.

در حالی که روش ها و رسانه های تبلیغاتی در طول سال ها تکامل یافته اند، هدف همیشه یکسان است: تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و آنها را از محصول یا خدمات خود آگاه کنید.

در حالی که اکثر بازاریابان موافق هستند که تبلیغات ضروری است، بسیاری از آنها دیدگاه های متفاوتی در مورد ساختار کمپین های تبلیغاتی دارند.

بنابراین امروز، ما اینجا هستیم تا در مورد تبلیغات چرخه حیات بحث کنیم – ارائه پیام مناسب، به فرد مناسب، در زمان مناسب.

تبلیغات چرخه حیات چیست؟

قبل از اینکه به جلو برویم، اجازه دهید نگاهی گذرا به تفاوت و رابطه بین “سفر مشتری” و “چرخه زندگی مشتری” بیندازیم.

  • “سفر مشتری” مجموعه ای از اقدامات (مراحل) است که مشتریان شما از لحظه شروع تعامل با تجارت شما طی می کنند.
  • چرخه حیات مشتری مجموعه‌ای از دسته‌ها (بخش‌هایی) است که شما برای اهداف متعدد از جمله فروش، بازاریابی و خدمات مشتری به مشتریان خود اعمال می‌کنید.

اگرچه متفاوت است، اما مهم است که بدانید که بخش ها در چرخه عمر مشتری باید با سفر مشتری مطابقت داشته باشد مراحل.

هنگامی که تصویر کامل را به دست آوردید، می‌توانید بر اساس آن تبلیغات را شروع کنید (که به عنوان «تبلیغات سبک زندگی» نیز شناخته می‌شود).

در نهایت، هدف ایجاد تعاملات متفکرانه و عمدی است که مشتریان بالقوه را در طول سفر خود به سمتی سوق دهد که نه تنها یک محصول یا خدمات را از شما خریداری کنند، بلکه آنها را به مشتریان وفادار مادام العمر تبدیل کند.

بهترین راه برای دستیابی به این هدف این است که نیازهای مشتری خود را در هر مرحله شناسایی کنید، سپس پیامی را ارائه دهید که به نیازهای آنها در زمان مناسب پاسخ دهد.

مراحل سفر مشتری

در حالی که هر کسب و کاری چرخه حیات منحصر به فرد خود را دارد – برخی ممکن است چند روز طول بکشند، برخی دیگر ممکن است سال ها باشند – همه آنها با مراحل یکسانی مشخص می شوند:

  • اطلاع: زمانی که یک مشتری بالقوه برای اولین بار در مورد شرکت شما یاد می گیرد.
  • نامزدی: زمانی که یک مشتری بالقوه شروع به تعامل با برند شما می کند.
  • توجه: زمانی که یک مشتری بالقوه تصمیم می گیرد که از کسب و کار شما خرید کند یا خیر.
  • خرید: آفرین! هرکسی که به این مرحله برسد اکنون مشتری است.
  • حفظ: اکنون یک مشتری، پشتیبانی پس از خرید می تواند تفاوت بین خرید یکباره و خریدار تکراری باشد.
  • وفاداری: اگر مشتری از محصول شما راضی باشد، به این مرحله می رسد که به احتمال زیاد به خریدار مکرر تبدیل می شود. آنها همچنین احتمالاً به دوستان و خانواده خود در مورد محصول یا خدمات شما می گویند.

استراتژی تبلیغات چرخه حیات

در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی بر اساس مراحل چرخه عمر ذکر شده در بالا آمده است:

کمپین تبلیغاتی آگاهی

در این مرحله، شما می خواهید تا جایی که ممکن است مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند.

این مرحله مربوط به دریافت تبلیغات شما در مقابل افرادی است که به آنها نگاه می کنند.

در حالی که ضروری است در نظر داشته باشید که مشتریان بالقوه شما در چه مکان هایی قرار می گیرند و تبلیغات شما را در آنجا قرار می دهند، همچنین مهم است که از قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد خودداری کنید.

به عبارت دیگر، در حالی که احتمالاً متوجه خواهید شد که مشتریان بالقوه شما تبلیغات را در یک مکان خاص بیشتر از مکان دیگر مشاهده می کنند، هرگز مکان های دوم، سوم و چهارم را نادیده نگیرید (مثلاً اینستاگرام در مقابل فیس بوک در مقابل تبلیغات چاپی) تبلیغات دیده می شد!

این تبلیغات باید به مشتریان بالقوه کمک کند تا برند شما را بشناسند. لوگو، رنگ‌های برند و ظاهر خود را درج کنید، اما همچنین ارزش‌های خود و آنچه شما را از رقبا متمایز می‌کند، به اشتراک بگذارید.

در اینجا یک فراخوان برای اقدام (CTA) در این مرحله ممکن است شبیه به آن باشد:

  • بیشتر بدانید.
  • ادامه مطلب
  • از وبسایت ما دیدن کنید.

وقتی یک مصرف کننده تبلیغ آگاهی شما را می بیند، اکنون از شرکت شما آگاه است.

با این حال، «قاعده هفت» بیان می‌کند که مصرف‌کننده باید حداقل هفت بار قبل از اقدام، یک تبلیغ را ببیند، به همین دلیل است که ما به تبلیغات خود از مرحله آگاهی ادامه می‌دهیم.

یوتیوب یک پلتفرم عالی برای آگاهی است زیرا سریع است، به شما امکان می دهد اگر فردی می خواهد بیشتر بیاموزد، دکمه ای داشته باشید، و شما باید حداقل پنج ثانیه از تبلیغ ویدیویی را تماشا کنید – آگهی زیر را از Cozy Earth ببینید:

راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیات

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات YouTube به طور کلی، از اینجا دیدن کنید.

کمپین تبلیغاتی تعامل

فراتر از آگاه کردن مشتریان از محصول شما، مرحله بعدی سفر تشویق آنها به تعامل با برند شما است.

در حالی که این تبلیغات باید برند شما را نیز به خوبی نشان دهند، هدف اصلی تبلیغات در این مرحله جلب مشارکت مشتری است.

نامزدی می تواند به این معنا باشد:

  • بازدید از وب سایت شما
  • برای خبرنامه یا لیست ایمیل خود ثبت نام کنید.
  • تماس با نماینده فروش
  • شبکه های اجتماعی خود را دنبال کنید.
  • خواندن یک پست وبلاگ

با این حال، شما می خواهید مشتریان بالقوه شما درگیر شوند، در مورد آن هدف تصمیم بگیرند و یک CTA ایجاد کنند که منعکس کننده هدف شما باشد.

در زیر چند فراخوان برای اقدام برای این مرحله آورده شده است:

  • ثبت نام.
  • ادامه مطلب
  • دانلود.

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای مرحله تعامل است زیرا می توانید در واقع از خوانندگان سؤال بپرسید – تعامل نهایی.

این باعث می شود که کسی در مورد آنچه شما باید ارائه دهید هیجان زده شود در حالی که امیدواریم برند خود را در ذهن خود نگه دارید.

در زیر یک مثال عالی از Dapper Renaissance آورده شده است:

راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیاتاسکرین شات از اینستاگرام، دسامبر 2022

کمپین تبلیغاتی در نظر گرفتن

وقتی یک مشتری بالقوه به این مرحله رسید، قبلاً با شرکت شما درگیر شده است.

یک راه عالی برای هدف قرار دادن مشتریانی که به این مرحله رسیده‌اند، سرمایه‌گذاری روی هدف‌گذاری مجدد تبلیغات است. با تقسیم بندی مخاطبان خود، تبلیغ شما تنها به افرادی نشان داده می شود که از وب سایت شما بازدید کرده اند یا به نوعی با شما تعامل داشته اند.

در این مرحله، مشتری شما قبلاً فتنه اولیه را نشان داده و با برند شما درگیر شده است. هدف تبلیغات در این مرحله کمک به آنها برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید از شما است.

چند راه برای کمک به مصرف کنندگان خود در این مرحله:

  • در مورد قیمت خود شفاف باشید.
  • ویژگی ها و مزایای خود را به وضوح توضیح دهید.
  • نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید
  • نسخه ی نمایشی ارائه دهید.
  • به هر سوالی که ممکن است مصرف کنندگان در مورد محصول شما داشته باشند پاسخ دهید.

به این فکر کنید که مشتریان بالقوه شما باید در این مرحله ببینند که به آنها کمک می کند نام تجاری شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند.

در این مرحله، همچنین بسیار مهم است که تبدیل را تا حد امکان آسان کنید تا زمانی که تصمیم به خرید از شما گرفتند، چالشی نباشد. هدف نهایی این مرحله تبدیل است.

یک CTA در این مرحله می تواند:

  • ثبت نام.
  • دانلود.
  • اکنون خرید کنید.

تبلیغات هدف‌گیری مجدد را می‌توان در هر پلتفرمی نشان داد، اما معمولاً تبلیغات دسک‌تاپ، مصرف‌کننده شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که عمیق‌تر فرو رفته و خرید کند.

اجرای تبلیغات بنری در نشریات محبوب در صنعت شما، مانند مثال زیر، یک گزینه عالی برای این مرحله است:

راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیاتتصویر از buzzfeed.com، دسامبر 2022

خرید

این مرحله نقطه عطف اولیه برای اکثر مشاغل است زیرا یک مشتری بالقوه را به مشتری تبدیل می کند.

مهم است که این افراد را به عنوان مشتری برچسب گذاری کنید زیرا آنها پیام های متفاوتی دریافت خواهند کرد.

این مرحله چندان در مورد تبلیغات نیست (زیرا سه مرحله آخر باید شما را به دکمه «اکنون خرید کنید» شما می‌رساند)، بلکه در واقع داشتن یک صفحه پرداخت بهینه شده است.

در اینجا می توانید درباره بهینه سازی صفحه پرداخت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کمپین تبلیغاتی حفظ

هنگامی که مشتری تصمیم می گیرد از شما خرید کند، سفر خود را به پایان نمی رساند.

حفظ مشتریان شما مهم است زیرا خریداران مکرر می توانند درآمد زیادی به همراه داشته باشند.

هنگامی که در حال ایجاد تبلیغات برای این مرحله هستید، برخی از استراتژی های عالی عبارتند از:

  • با خریدهای آتی، تخفیف های انحصاری یا سایر هدیه ها را ارائه دهید.
  • دسترسی انحصاری به محصول جدید را اعلام کنید.
  • پیشنهاداتی را تبلیغ کنید که مکمل خریدهای قبلی آنها باشد.
  • محصول جدید را به اشتراک بگذارید

برای جذب موفقیت آمیز مصرف کنندگان در این مرحله، از خود بپرسید: “چگونه می توانم از مشتریان فعلی حمایت کنم؟”

در زیر نشان داده شده است که یک CTA در این مرحله چگونه می تواند باشد:

  • همین الان (با تخفیف) خرید کنید.
  • دانلود.
  • محصولات انحصاری اعضا را بخرید.

به عنوان یک مسافر مشتاق، Abercrombie & Kent محصولی است که در گذشته خریداری کرده ام. آن‌ها می‌دانند که من یک مسافر انفرادی هستم، بنابراین اغلب مرا با معاملات ویژه برای مسافران انفرادی، مانند مثال زیر، دوباره هدف‌گیری می‌کنند.

با چنین آیتم بلیط بزرگ، معامله “انحصاری” برای حفظ من به عنوان یک مسافر آینده بسیار مهم است.

راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیاتاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

کمپین تبلیغاتی وفاداری

مرحله نهایی چرخه زندگی در مورد ایجاد وفاداری است.

این مرحله خریداران مکرر را ایجاد می کند، اما همچنین افرادی را ایجاد می کند که مایلند از طرف برند شما حمایت کنند و محصولات شما را به خانواده و دوستان خود توصیه کنند.

در این مرحله، مشابه مرحله حفظ، توصیه می کنیم بر روی انحصار تمرکز کنید. به عنوان مثال، می توانید با ارائه عضویت، انحصاری ایجاد کنید.

این راهی است که Psycho Bunny طی کرده است – آنها عضویت VIP را ارائه می دهند که باعث ایجاد وفاداری می شود. به نوبه خود، اعضای VIP آنها به معاملات انحصاری دسترسی پیدا می کنند.

راهنمای کامل تبلیغات چرخه حیاتتصویر از psychobunny.com، دسامبر 2022

مسیر دیگری که می‌توانید در این مرحله طی کنید، ارائه مشوق‌هایی برای به اشتراک گذاشتن توصیفات است.

این به مشتریان وفادار شما نشان می دهد که برای بازخورد آنها ارزش قائل هستید. توصیفات به شما کمک می کند تا مشتریان آینده بیشتری را جذب کنید و در عین حال به مصرف کننده وفادار خود امتیاز خوبی می دهد. این یک برد-برد است.

در اینجا چند گزینه دیگر وجود دارد:

  • برنامه های ارجاع ایجاد کنید
  • مصرف کنندگان را به وبینارها دعوت کنید.
  • برای خریداران مکرر امتیازات انحصاری دیگری ارائه دهید.

هدف نهایی این مرحله حفظ تعامل مشتریان با برند شما و نشان دادن اهمیت نظرات آنهاست. آنها فقط یک شماره دیگر نیستند – آنها مشتریانی هستند که شما برای آنها ارزش زیادی قائل هستید.

در این مرحله، یک CTA می تواند به شکل زیر باشد:

  • اکنون خرید کنید.
  • یک گواهینامه بگذارید.

ایجاد تبلیغات چرخه حیات

برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر، اطمینان حاصل کنید که در هر نقطه در طول چرخه عمر با مشتریان خود در ارتباط هستید.

تبلیغ شما باید در هر نقطه مستقیم باشد و یک هدف در ذهن داشته باشد.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که انجام کاری که می‌خواهید برای مصرف‌کنندگان آسان نیست.

تو متوجهش شدی!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: wee dezign/Shutterstock





منبع