ردیابی فرم با گوگل آنالیتیکس (از طریق وردپرس و GTM)


پیگیری فرم های ارسالی یک جنبه حیاتی موفقیت بازاریابی است، زیرا به سازمان ها اجازه می دهد تا داده های ارزشمندی را در مورد مخاطبان و ترجیحات خود جمع آوری کنند.

با پیگیری فرم‌های ارسال شده، شرکت‌ها می‌توانند تشخیص دهند که کدام کمپین‌های بازاریابی مؤثرتر هستند، چه نوع محتوایی با مخاطبان هدف آنها طنین‌انداز می‌شود، و کدام کانال‌ها بیشترین تبدیل را دارند.

علاوه بر این، ردیابی ارسال‌های فرم به سازمان‌ها کمک می‌کند تا سفر مشتری را – از تماس اولیه تا تبدیل – درک کنند – بینشی در زمینه‌هایی برای بهبود ارائه می‌کند.

در حالی که راه‌های به ظاهر نامحدودی برای ردیابی فرم‌های ارسالی در وب‌سایت شما وجود دارد، توصیه می‌کنم از Google Tag Manager برای انجام کار اصلی استفاده کنید، به طوری که ارسال داده‌های مناسب به پلتفرم‌های ناشر (به Google Analytics، Google Ads، Facebook و LinkedIn فکر کنید) آسان‌تر شود. ).

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنید

Google Tag Manager یک ابزار ضروری برای ردیابی فرم است زیرا یک پلت فرم متمرکز برای مدیریت برچسب های ردیابی و تکه کدهای بازاریابی در یک وب سایت ارائه می دهد.

با ادغام ردیابی فرم با Google Tag Manager، هم افراد و هم مشاغل می توانند به راحتی فرم های ارسالی را ردیابی کنند و داده های ارزشمندی را بدون نیاز به افزودن دستی کد به وب سایت خود جمع آوری کنند.

این باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطر خطاهایی می شود که می تواند از اجرای دستی ایجاد شود.

علاوه بر این، Google Tag Manager یک رابط کاربرپسند ارائه می‌کند که به بازاریابان اجازه می‌دهد بدون نیاز به مهارت‌های فنی، برچسب‌های ردیابی را ایجاد، مدیریت و پیاده‌سازی کنند.

نحوه پیگیری فرم ارسالی در گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر به رویدادهایی در وب سایت شما، به نام “محرک” گوش می دهد و در صورت لزوم، قطعه کدهایی را با داده های لازم به نام “برچسب” اجرا می کند.

چند محرک مختلف وجود دارد که می توان از آنها برای ردیابی فرم ها استفاده کرد، از جمله موارد زیر که بر اساس قابلیت اطمینان رتبه بندی شده اند:

  1. تایید بازدید از صفحه.
  2. قابلیت مشاهده پیام موفقیت
  3. رویدادهای لایه داده
  4. شنونده رویداد خودکار.
  5. شنونده رویداد AJAX.
  6. Scraping DOM.
  7. شنونده رویداد سفارشی.

در حالی که همه این محرک‌ها کار می‌کنند، اولین موردی که من بیشترین موفقیت را در آن دیده‌ام است: تأیید بازدید از صفحه.

به جای اینکه وقتی شخصی فرمی را پر می‌کند، فرم به Google Tag Manager ارسال کند، می‌توانیم زمانی که کاربر پس از پر کردن آن فرم به صفحه تأیید یا «تشکر» می‌رسد، ردیابی کنیم.

مرحله 1: راه اندازی یک صفحه تایید در وردپرس

اگر از وردپرس برای مدیریت محتوای وب سایت خود استفاده می کنید، افزونه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ادغام فرم های کاربردی و زیبا در وب سایت خود استفاده کنید.

مورد علاقه من، و آژانس من از آن استفاده می کند، Gravity Forms است.

در Gravity Forms، می‌توانید یک «تأیید» برای فرم خود تنظیم کنید تا کاربران را به صفحه دلخواهتان بفرستید، و حتی داده‌های فرم را برای ردیابی پیشرفته‌تر به آن صفحه منتقل کنید.

تأییدیه تنظیمات فرم های جاذبهاسکرین شات از Gravity Forms، فوریه 2023

اگر Gravity Forms برای شما مناسب نیست، تعداد بی‌پایانی افزونه وجود دارد که می‌توانند این کار را انجام دهند، از جمله WPForms، Ninja Forms و HubSpot.

مرحله 2: راه اندازی یک Trigger در Google Tag Manager

پس از راه‌اندازی صفحه تأیید، مرحله بعدی تنظیم یک «تریگر» در Google Tag Manager است.

مطمئن شوید که راه‌انداز شما فقط در صفحه تأیید شما به رویداد مشاهده صفحه گوش می‌دهد (مانند پیکربندی نشان داده شده در زیر).

تنظیمات ماشه Google Analyticsاسکرین شات از Google Tag Manager، فوریه ۲۰۲۳

مرحله 3: تنظیم یک برچسب برای Google Analytics 4

پس از تأیید دریافت داده‌های مناسب به Google Tag Manager، با استفاده از ابزاری مانند اشکال‌زدای اصلی GTM یا افزونه محبوب کروم GTM، می‌توانید ارسال آن داده‌ها را به پلتفرم‌های بازاریابی و گزارش‌دهی مانند Google Analytics آغاز کنید.

با تغییر همه افراد از Universal Analytics به Google Analytics 4 (GA4)، ما متوجه شدیم که این مفیدترین مثال برای نشان دادن میزان آسان ردیابی فرم در GTM است.

فقط مطمئن شوید که از برچسب الگوی «Google Analytics: GA4 Event» استفاده کنید، تگ پیکربندی GA4 مناسب را انتخاب کنید (یا مستقیماً شناسه ویژگی GA4 خود را تایپ کنید) و نام رویداد مناسب را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد، “generate_lead” بهترین انتخاب خواهد بود، اما تعداد زیادی رویداد بومی دیگر در GA4 برای انتخاب وجود دارد.

تنظیمات ارسال فرم GA4اسکرین شات از Google Tag Manager، فوریه ۲۰۲۳

مرحله 4: شروع به دیدن نتایج کنید

اکنون که Google Tag Manager در حال جمع‌آوری داده‌ها و ارسال آن به Google Analytics 4 است، باید بتوانید آن داده‌ها را در گزارش‌های GA4 خود مشاهده کنید (اگر در زمان واقعی بررسی می‌کنید ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا نتایج را ببینید).

اگر از رویداد “generate_lead” که در بالا توضیح داده شد استفاده کرده اید، بازدیدهای صفحه به صفحه تایید به طور خودکار به عنوان تبدیل پرچم گذاری می شود.

اگر نه، ممکن است لازم باشد ابتدا نام رویداد را به عنوان تبدیل علامت گذاری کنید.

سپس، می‌توانید از گزارش تبدیل GA4 استفاده کنید تا ببینید چه تعداد فرم ارسالی را جمع‌آوری می‌کنید، و حتی لایه‌هایی را در ابعاد و معیارهای مختلف برای کسب اطلاعات و بینش‌های رفتاری پیشرفته قرار دهید.

تبدیل GA بر اساس رویداداسکرین شات از Google Analytics، فوریه 2023

نتیجه

چه یک بازاریاب باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، ردیابی فرم در GTM و WordPress راه حلی ساده و کارآمد برای ردیابی فرم های ارسالی و درک اینکه سرنخ ها از کجا می آیند، چگونه با وب سایت تعامل می کنند و چرا به آن علاقه مند هستند، ارائه می دهد. در شما.

در حالی که راه حل بالا محبوب ترین و قابل اعتمادترین راه حل است، بسیاری از آنها برای وب سایت هایی که فرم های سفارشی تر و منطق وب سایت دارند مناسب هستند.

اگر در این مسیر به مشکلی برخوردید، حتما با یک توسعه دهنده مشورت کنید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: G-Stock Studio/Shutterstock





منبع