روزنامه نگاری به روابط عمومی تا بازاریابی به ورزش


در دنیایی که در آن بازاریابی روابط عمومی و محتوا برای سئو ضروری است، صنعت ورزش می‌تواند برای هر کسی در زمینه بازاریابی دیجیتال آموخته‌هایی به ارمغان بیاورد.

کارینا باریگا آلبرینگ از فیفا به من در SEJ Show می پیوندد تا در مورد دنیای توسعه ورزش و بازاریابی ورزشی بحث کند. او سفر خود را از روزنامه نگاری سنتی به روابط عمومی و بازاریابی به اشتراک می گذارد.

نگاهی بیندازید که چگونه ورزش می تواند بینش های بازاریابی ارزشمندی را ارائه دهد و چگونه بازاریابی می تواند از ورزش نیز بهره مند شود.

ما می دانیم که مردم چقدر به یک ورزش علاقه دارند، چه فوتبال، چه بسکتبال. مردم گاهی اوقات وابستگی غیرمنطقی به این فعالیت دارند، از جمله من. وقتی یک ورزش را پردازش می کنیم از ذهن خود استفاده نمی کنیم. هواداران چیزی منطقی نیست. بنابراین وقتی چنین وابستگی به چیزی دارید. ارتباط عاطفی آنقدر قوی است که مطمئناً برندها مایل به مشارکت هستند. بازاریابی ورزشی به عشق، وابستگی و رابطه بی‌شماری که ما برای ورزش داریم اشاره می‌کند. – کارینا باریگا آلبرینگ، 11:44

قرار است شاهد همسویی برندها با ورزشکارانی باشیم که پیام و شخصیت آنلاین آنها با ارزش‌هایی که برند می‌خواهد منتشر کند، همسو می‌شوند. – کارینا باریگا آلبرینگ، 24:31

برندها دوست دارند سفیران مرتبط داشته باشند و افراد واقعی باشند. بنابراین اگر ورزشکاری هستید که از تئاتر لذت می‌برد، به تئاتر بروید و در فعالیت‌های اجتماعی محلی شرکت کنید. سعی کنید علایق دیگری را که دارید شناسایی کنید. همه اینها به شما کمک می کند شخصیت خود را بسازید. کاری کنید که مردم شما را قابل ارتباط تر و دوست داشتنی تر بدانند، که به برندهایی تبدیل می شود که مایل به همکاری با شما هستند. – کارینا باریگا آلبرینگ، 30:30

[00:00] – درباره کارینا
[03:40] – چگونه کار با سایر صنایع به او در ورزش کمک کرد.
[06:57] – PR چیست.
[10:54] – بازاریابی ورزشی چیست؟
[16:12] – صدور مجوز تا چه حد بخشی از بازاریابی ورزشی است؟
[19:14] – اهمیت برندسازی شخصی در بازاریابی ورزشی.
[27:26] – فرصت هایی برای ورزشکاران برای ایجاد برند خود.
[33:28] – نکات بازاریابی ورزشی که می تواند در بازاریابی اعمال شود.

منابع ذکر شده:
فیفا – https://www.fifa.com/

در دورانی که در آن زندگی می کنیم، دیگر برای تماشاگر رقابت نمی کنیم. ما فقط نیستیم
رقابت با رقبای مستقیم ما اما برای توجه مخاطب. شما در حال رقابت برای زمان مردم هستید. بنابراین اگر می‌خواهید توجه یکی از طرفدارانتان را جلب کنید، با موسیقی‌هایی که آنها گوش می‌دهند رقابت می‌کنید. شما همچنین در حال رقابت با Spotify و چیزهای مختلف هستید. این روزها زمانی که استراتژی ها و موقعیت خود را تجزیه و تحلیل می کنیم باید به آن فکر کنیم. این فقط در مورد رقبای مستقیم ما نیست، بلکه در مورد اینکه مخاطبان ما زمان و علاقه خود را به چه کسانی اختصاص می دهند. – کارینا باریگا آلبرینگ، 48:29

در توسعه وب سایت یا سئو، همیشه خوب است که بررسی کنید رقیب اصلی شما چه کاری انجام می دهد و رقبای کوچکتر شما. و داشتن یک “پروژه جانبی” برای آزمایش همیشه عالی است. اما، البته، ممکن است نتوانید آن را در وب سایت شرکت خود انجام دهید. با این حال، توانایی انجام پروژه های جانبی و سپس تبدیل آن به یک مورد تجاری و سپس ارائه توانایی انجام آن در وب سایت شرکت شما نیز ممکن است مفید باشد. -لورن بیکر، 47:23

نکته اول درک مخاطب است. سعی می کنید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و سپس بهترین کانال ها را برای دستیابی به آن مخاطبان شناسایی کنید؟ با تأثیرگذاران و تولیدکنندگان محتوا آنلاین، وقتی به روابط عمومی فکر می‌کنیم، فقط به رسانه‌های سنتی فکر نمی‌کنیم. ما به هر کسی فکر می کنیم که یک پلتفرم برای انتشار پیام شما داشته باشد.– کارینا باریگا آلبرینگ، 8:27

برای مطالب بیشتر مانند این، در کانال یوتیوب ما مشترک شوید: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal

با کارینا ویویانا باریگا ارتباط برقرار کنید

کارینا عاشق ایجاد روابط پایدار با مردم است و از بازی فوتبال به عنوان بهترین فرصت خود استفاده می کند.

اشتیاق او به ورزش و تخصص در روزنامه نگاری، روابط عمومی و بازاریابی به او کمک می کند تا ورزشکاران و مشاغل را در کنار یکدیگر از طریق مدل های تجاری پویا توسعه دهد.

کارینا با داشتن یک MBA اختصاص داده شده به صنایع فوتبال که قبلاً تحت کمربند خود است، همراه با تجربه دو فرهنگی در این صنعت، آماده است تا تغییرات قابل توجهی در این بازی توپ ایجاد کند!

با کارینا در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/karina-barriga-albring
او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/kbarrigaalbring

با لورن بیکر، بنیانگذار مجله موتور جستجو ارتباط برقرار کنید:

او را در توییتر دنبال کنید: https://www.twitter.com/lorenbaker

با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker





منبع