روندهای جستجوی مشاغل کوچک در سال 2022 رو به افزایش است


گزارش جدیدی از Semrush نشان می دهد که جستجوهای مربوط به مشاغل کوچک، به ویژه “باز کردن” یک تجارت کوچک در حال افزایش است.

این گزارش به جزئیات دسته‌بندی‌های کسب‌وکار و جست‌وجوهای خاص اشاره می‌کند و بینشی را در مورد حوزه‌های سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای بازاریابی ارائه می‌دهد.

داده های موجود در گزارش بر اساس کلمه کلیدی و حجم جستجوی اطلاعات جمع آوری شده توسط Semrush است.

پس از تجزیه و تحلیل روند رشد ترافیک به عملکرد جستجوی ارگانیک در طول زمان، Semrush به اشتراک می گذارد که کدام دسته از مشاغل کوچک موفق به انجام بهتر آنلاین می شوند.

در اینجا چند نکته مهم از این گزارش آمده است.

روندهای مربوط به افتتاح یک کسب و کار را جستجو کنید

با نگاهی به حجم جستجو برای جستجوهای مختلف که نشان دهنده قصد افتتاح یک کسب و کار هستند، این گزارش نشان می دهد:

  • در طول چهار سال گذشته، تعداد جستجوهای “کسب و کار باز” 21٪ افزایش یافته است.
  • اکثر جستجوهای “کسب و کار باز” در ژانویه و مارس انجام می شود.
  • از سال 2018 تا 2022، جستجو برای همه چیزهای مربوط به شروع یک کسب و کار کوچک 76٪ افزایش یافته است.

محبوب ترین دسته بندی های کسب و کار کوچک

در حالی که علاقه عمومی به راه اندازی یک کسب و کار کوچک افزایش یافته است، حجم جستجو نشان می دهد که صاحبان مشاغل مشتاق به دنبال افتتاح بوتیک هستند:

  • تقریباً یک پنجم همه کارآفرینان آینده می خواهند یک بوتیک باز کنند.
  • راه اندازی یک کسب و کار Etsy برای تقریبا یک پنجم جستجوگران جذاب به نظر می رسد.
  • به نظر می‌رسد که ماشین‌های فروش ماشین‌های فروش بیشترین جذابیت را به دست می‌آورند، زیرا این دسته در رتبه دوم مشاغل کوچک پر جستجو قرار گرفت.

با تجزیه و تحلیل روند جستجو در مناطق مختلف، این گزارش نشان می دهد:

  • سه گانه “Etsy، تمیز کردن، بوتیک” – به طور کامل یا جزئی – در بین 3 ایالت برتر وجود دارد.
  • دقیقاً در نیمی از ایالت‌ها، کافی‌شاپ‌ها در 3 دسته برتر کسب‌وکارهای کوچک که بیشترین جستجو را داشته‌اند، قرار دارند.
  • جستجوگران مونتانا و ورمونت نیز خدمات تحویل را به عنوان یک تعهد بالقوه در نظر می گیرند.

متداول ترین جستجوهای مرتبط با “کسب و کار کوچک”.

نیمی از جستجوهای برتر مرتبط با مشاغل کوچک مربوط به تامین مالی است.

در اینجا پرس و جوهای برتر، مرتب شده بر اساس میانگین جستجوهای ماهانه آمده است:

  1. وام مشاغل کوچک
  2. کمک های مالی مشاغل کوچک
  3. مدیریت مشاغل کوچک
  4. ایده های کسب و کار کوچک
  5. چگونه یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنیم

جستجوهای کسب و کارهای کوچک مرتبط با بازاریابی

آمار کلمات کلیدی نشان می‌دهد که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک سعی می‌کنند تمام روندهای رو به رشد و آینده را بپذیرند:

  • جستجو برای خدمات بازاریابی دیجیتال 1500٪ افزایش یافت (به ویژه در طول همه گیری سریع).
  • علاقه به ایجاد ویدیوهای کوتاه برای مشاغل کوچک تا 420 درصد افزایش یافت.
  • در سال 2022، 600 درصد بیشتر از سال 2018 به دنبال بازاریابی پیامک رایگان بودند.

دسته بندی سایت های کسب و کار کوچک با بیشترین رشد ترافیک

این گزارش نشان می دهد که میانگین رشد ترافیک برای مشاغل کوچک در سراسر جهان 2900٪ بوده است.

سمروش می گوید:

این بدان معناست که در طول 4 سال گذشته، اکثر وب سایت های موجود در لیست مشتریان ما موفق به گسترش پایگاه بازدیدکنندگان خود شده اند.

روندهای جستجوی مشاغل کوچک در سال 2022 رو به افزایش است

10 دسته بندی سایت های تجاری کوچک بر اساس سهم کلمات کلیدی ارگانیک با رتبه بالا

این گزارش بررسی می کند که کدام دسته از سایت های کسب و کار کوچک بیشترین سهم را در کلمات کلیدی ارگانیک با رتبه بالا دارند.

در اینجا دسته بندی ها به ترتیب فهرست شده اند و به دنبال آن تعداد متوسط ​​کلمات کلیدی ارگانیک که دامنه در آن در 10 رتبه برتر قرار دارد آمده است.

  1. انتشار: 45,581
  2. رسانه آنلاین: 10,116
  3. دامپزشکی: 9,379
  4. سرگرمی: 6627
  5. خدمات مصرف کننده: 3,518
  6. کالاهای مصرفی: 3,339
  7. مصالح ساختمانی: 2957
  8. موسیقی: 2593
  9. منابع انسانی: 2,145
  10. غذا و نوشیدنی: 1839

نکته جالب توجه در اینجا این است که چگونه 10 دسته بندی برتر بر اساس کلمات کلیدی با رتبه بالا با دسته بندی های سایت که سریع ترین رشد را از نظر ترافیک دارند، همخوانی ندارند. Semrush پیشنهاد می کند که این می تواند به این معنی باشد که رتبه بندی برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی ممکن است مستقیماً منجر به رشد ترافیک نشود.


تصویر ویژه: تصاویر کسب و کار میمون/Shutterstock





منبع