سئو تکنیکال چیست؟

این بخش از سئو به محتوا ارتباطی ندارد و به زیر ساخت وبسایت اهمیت میدهد. مثل بهینهسازی کدها، ساخت نقشهی سایت و… نکته مهم در این موضوع این است که پس از ساخت سایت مپ برای اولین بار در سایت، آن را از طریق گوگل کنسول سایت خود به گوگل معرفی کنید. وبسایت شما در وهله اول باید برای کاربران سایتتان عملکرد خوبی داشته باشد. اما در مرحله اول، باید بردکرامب آدرس صفحات سایت را با کمک همین افزونه های گفته شده فعال کنید. این نقشه یک آدرس از کل صفحات و محتواهای سایت ما است که با هر بروز رسانی و ایجاد صفحه جدید، آن نیز به روز رسانی میشود تا در بازدید های بعدی به ربات های جستجو گر برای ایندکس (فهرست بندی) سایت کمک کند. اما این تصور که سئوی فنی فقط برای جلب نظر موتورهای جستجو انجام میشود کاملاً اشتباه است. امروزه بیشتر جستجو ها با موبایل و تبلت انجام می شود، چند ماه پیش خبری مبتنی بر تغییر وضعیت ایندکس ربات گوگل به پنل سرچ کنسول تمامی افراد ارسال شد که حاکی از تغییر قانون ایندکس گوگل بود که از این پس ربات دسکتاپ جای خود را به ربات دستگاه های هوشمند می دهد این یعنی از این پس رتبه بندی نتایج جستجو گوگل بر اساس نسخه موبایل انجام صورت می گیرد!

برخلاف سئو خارجی یا سئو داخلی سایت، بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال میکنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وبسایت، رباتها، کدهای برنامه نویسی و… از همین رو با استفاده از این فایل، از شناخته شدن این صفحات جلوگیری میکنیم. تفاوت این فایل با فایل سایت مپ در این است که با استفاده از این فایل، برای ربات های موتور های جستجو گر، محدودیت در دسترسی به صفحات مختلف تعیین میکنیم. برای استفاده از کد های اسکیما میتوانید به سایت انگلیسی زبان اسکیما مراجعه کرده و از کدهای آماده در این سایت استفاده کنید. بنابراین با بهبود جنبههای فنی سایت به موتورهای جستجو کمک میکنید تا سایت شما را خزش کرده و بهتر آن را درک کنند. به صورت پیش فرض نیازی به افزودن کد خاصی نیست اما اگر قصد انجام تغییرات را دارید پس از اتمام از طریق پنل سرچ کنسول آپدیت را تست کنید. اما رفته رفته و با توجه به افزایش تعداد کاربران موبایلی، گوگل نیز توجه خود را به سمت این موضوع معطوف کرد تا جایی که امروزه نتایج جستجوی گوگل در موبایل، با نتایج جستجو در رایانه متفاوت است، زیرا در جستجوی هایی که در تلفن های همراه انجام می پذیرد، گوگل علاوه بر فاکتورهای قبلی سئو، به فاکتور ریسپانسیو بودن یا نبودن سایت نیز اهمیت می دهد.

با فعالسازی آنها در ابتدا به تجربه بهتر کاربران کمک می کنید و سپس با ایجاد لینک های داخلی باعث میشوید که ربات های موتور جستجو بهتر به صفحات مختلف سایتتان دسترسی داشته باشند. هدف اصلی اجرای سئو تکنیکال در وب سایت، آماده کردن سایتی است که در مرحله اول برای رباتهای موتور جستجو به راحتی قابل درک و بررسی باشد و در مرحله دوم سایتی که ساختار صحیحی داشته و کاربر از بودن در آن و کار کردن با بخشهای مختلفش، لذت ببرد! با توجه به اینکه گوگل وب سایت ها را از طریق URL شناسایی میکند و نه شکل و محتوای آنها، در صورتی که دامنه اصلی را انتخاب نکنید ممکن است این موتور جستجو آدرس های مختلف وب سایتتان را به عنوان سایت های دارای محتوای تکراری شناسایی کند! به عنوان اولین قدم در سئو تکنیکال، دامنه اصلی سایت را انتخاب کنید. بنابراین بعد از فعالسازی SSL، نسخه اصلی را برای گوگل تعیین کنید. البته استفاده از کد های نشانه گذاری مزیت های دیگری نیز برای سایت دارد که در مقاله مربوط به خود به معرفی آنها میپردازیم. معروف ترین راه ها برای نشانه گذاری سایت استفاده از کدهای اسکیما و یا دیتا هایلایتر است.

به همین دلیل است که نام تکنیکال یا فنی را برای آن انتخاب کردهاند. پسوند این فایل مجله خبری seobythesea متنی .xml است. حتی ممکن است با قرار دادن یک اسلش نهایی در نقطهای نادرست از فایل robots.txt باعث پیشگیری از خزش سایت توسط موتورهای جستجو شوید. فعالسازی بردکرامب هم یک بخش از سئو تکنیکال سایت است. نام این راهنما نقشه سایت یا سایت مپ (site map) است. مدیران سایت با استفاده کد های معرفی شده در این روش میتوانند سایت خود را به صورت مفهومی تر به خزنده های گوگل معرفی کنند و در عوض رتبه آنها در نتایج جستجو افزایش پیدا میکند. محتوای Robots میزان دسترسی خزنده وب برای ایندکس صفحات را مشخص می کند. دقت کنید که آدرس سایت شما بدون HTTPS و با HTTPS میتواند برای گوگل به عنوان دو سایت متفاوت شناخته شود. برای فعال سازی اش میتوانید هزینه ای را به صورت سالانه به یک شرکت هاستینگ بپردازید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مجله خبری seobythesea ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.