سئو خارجی چیست و چه میزان بر روی رتبه سایت تاثیر گذار است؟

سئو داخلی و خارجی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ هر یک از سایتهای منتشرکننده، تعرفههای مشخصی دارند که برای صرفهجویی در هزینهها میتوانید از پلتفرمهایی مانند تریبون استفاده کنید. دیگران را با روشهای مختلف تشویق به گذاشتن کامنت در سایت خود کنید. لینکسازی خارجی از دیگر روشهای موثر در بخش آفپیج محسوب میشود که صاحب سایت یا کارشناسان از اینفلوئنسرها و مشتریان خود میخواهند تا لینک سایت را در سایت و شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این کار از بهترین روشهای تبلیغاتی و برندسازی است که بر مخاطب تاثیر بیشتری میگذارد. تاثیر این بخش به اندازهای است که بهراحتی در افزایش بازدید سایت، برندینگ و جذب مخاطب اثر دارد. توجه به این فاکتور، منجر به جذب مخاطب و آشنایی آنها با محصولات و خدمات یک برند میشود. تاثیرگذاری اینفلوئنسرها در برندینگ و خرید محصولات بر کسی پوشیده نیست. رپورتاژ آگهی برای معرفی خدمات و محصولات کسبوکارها در سایتهای خبری معتبر منتشر میشود. همچنین، این احتمال وجود دارد که با توجه به کیفیت کامنت قرار دادهشده در سایت، نویسنده سایت و خوانندگان کامنتها در نوشتههای خود به شما لینک دهند.

حتی میتوان برعکس این کار را هم انجام داد؛ مطالب از طریق شبکههای اجتماعی خودتان یا دیگران به سایت شما هدایت شوند. شما با ارسال پیامک و ایمیل به آنها میتوانید از میزان علاقهمندی آنها به اشتراکگذاری مطالب و لینکها در سایت و شبکههای اجتماعیشان اطمینان حاصل کنید. این کار با این هدف انجام میشود که کاربران مطالب سایت شما را در شبکههای اجتماعیشان به اشتراک بگذارند. به این معنا که شخصی در وبلاگ خود از تجربیاتش در مورد موضوعی صحبت میکند و به سایت شما لینک میدهد. سئو خارجی از مهمترین فاکتورهای دنیای سئو به حساب میآید که با یک استراتژی صحیح، دنیای یک کسبو کار را زیرورو میکند. در دنیای سئو به این کار لینکگذاری خارجی گفته میشود که مبحث غیرقابل انکاری برای کسبوکارها به حساب میآید. در نهایت میتوان گفت که کارشناس سئو خود آن را تحت کنترل دارد. به فعالیتهایی مانند بازاریابی در شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره دارد که با کمک لینکسازی خارجی اعتبار سایت را افزایش میدهد.از آنجا که کنترل این فعالیتها از اختیار کارشناس سئو خارج است، در انتخاب سایتها و اینفلوئنسرها نهایت دقت را داشته باشید. با تولید محتواهای ویدیویی و قرار دادن لینک آنها در شبکههای اجتماعی و سایت، گوگل بهراحتی ارزش و اعتبار سایت شما را بررسی میکند تا به آن رتبه دهد.

مهمترین نکته در دریافت لینک از دیگر سایتها، وجود محتواهای سئو شده است، که هرچه باکیفیتتر باشند، ارزش و اعتبار سایت شما افزایش در نظر گوگل افزایش پیدا میکند. به همین منظور، نیاز است که افراد و اینفلوئنسرهای مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید تا در این راه به شما کمک کنند. با این حال، اگر با کمک اینفلوئنسرها به دنبال لینکسازی خارجی هستید، از نوفالو بودن تمامی آنها اطمینان حاصل کنید. از مهمترین فعالیتهایی که در خارج از سایت صورت میگیرد، میتوان به لینکگذاری، استراتژیهای شبکه اجتماعی و بازاریابی اشاره کرد. این روزها با توجه به اهمیت محتوای ویدیویی در فضای مجازی، شاهد انواع آن در کانالها و شبکههای اجتماعی هستیم. اولین فاکتور در سئو خارج از سایت، بکلینکهای قوی است که برای سایت خود دریافت سئو جزیره میکنید. در اهمیت سئو میتوان گفت که در صورت نبود آن، تمام کسبوکار اینترنتی زیر سوال خواهد رفت و جایگاه خود را در گوگل از دست خواهد داد. سئو خارجی را که با نام سئو آفپیج«OffPage SEO» نیز میشناسند، به اقداماتی خارج از سایت گفته میشود که در راستای بهبود رتبه سایت انجام میشود.

به فعالیتهای درون سایت اشاره دارد که با بهینهسازی کلمات کلیدی،لینکگذاری داخلی، کدنویسی، سئو محتوا و ساختار سایت انجام میگیرد.سئو داخلی، که به سئو پایه نیز معروف است،ارتباط مستقیمی با چگالی کلمات و متاتگها دارد که در دستیابی به نتایج برتر گوگل تاثیر بسزایی دارد. با گذاشتن کامنت و قرار دادن لینک در سایت دیگران منجر به افزایش بازدید سایت خود میشوید. هدف از انجام این کار، افزایش بازدید و رتبه سایت است که با کمک تبلیغ در سایتهای معتبر و گرفتن لینک از سوی آنها و دیگر شبکههای اجتماعی انجام میشود. از بهترین کارهایی که میتوان برای سئو خارجی سایت انجام داد، لینکسازی بین سایت و شبکههای اجتماعی است. لینکهای طبیعی به لینکهایی گفته میشوند که بدون دخالت صاحب سایت صورت میگیرد. گوگل همیشه در کنار محتوا، به بررسی لینکهای خارجی سایت میپردازد تا رتبه و ارزش بهتری به آن بدهد. با این حال، تاکید کارشناسان سئو همیشه بر آن است که سئو داخلی و خارجی همزمان بر روی سایت صورت گیرد. برای تخمین هزینه، باید کارشناس به کمک ابزارها بررسیهایی را انجام دهد که بتواند قیمت دقیق را بگوید. در این راستا، کارشناس یا مدیر سایت از استراتژیهای سئو داخلی و خارجی کمک میگیرد تا رتبه سایت را بهبود دهند.