
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
سئو رایتینگ چیه و چه مراحلی داره؟
من اینکارو برای سئو محتوام انجام میدم. بنابراین من توصیه میکنم که برای هز صفحه یه متای توضیحات یونیک و منحصر به فرد بنویسید. لینک های داخلی به کاربرها کمک میکنه، چون اونا میتونن محتوهای مرتبط رو داخل سایتتون پیدا کنن. این ابزار کلمات کلیدی محبوب رو از پیشنهادای گوگل پیدا و بهتون معرفی میکنه. درواقع، گوگل به این موضوع اشاره کرده که به نراکم کلمه کلیدی توجهی نمیکنه. این به معنی نیست که به هر قیمتی محتواتو طولانی کنی، نه. گوگل میخواد محتوایی رو به کاربر نشون بده که هرچیزی که بخواد رو توش داشته باشه. فرض کنید شما یه وبلاگ درباره دیجیتال مارکتینگ دارید و میخواین موضوعات مربوط به سوشال مارکتینگ رو پیدا کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب ما فقط میخوای که روی قسمت “Text & Phrases” تمرکز کنیم. میتونی از طریق Reddit و Quora اون سوالا رو پیدا کنی. کل سئو رایتنیگ قبلا رو این موضوع بود که فقط کافیه کلمات کلیدی رو به صفحه خودت اضافه کنی. منظور من اینه که باید یک محتوای عالی، کامل و بی نقص منتشر کنی.
مثلا وقتی شما تو سایت آمازون سرچ میکتید، به شما میزان سرچ گوگلی رو برای پیشنهادات آمازون نشون میده. به عبارت دیگه: محتوایی که موضوع شما رو تو یک سئو جزیره صفحه پوشش میده. این قسمت کلمات کلیدی رو نشون میده که بیشتر روی این صفحه نمایش داده شدند. این مقاله تقریبا همه چی رو درباره تعریف سئو پوشش میده. برای مثال من یه مقاله دریاره سئو چیست منتشر کردم. تنها نقطه ضعف kparser رو میتونیم به این موضوع اختصاص بدیم که برای دیدن تعداد سرج ماهانه باید حتما نسخه پولی ایت ابزار رو بخرید. مثل اکثر ابزارهای کیورد ریسرچ این ابزار هم به شما یه لیستی از کیورد های مدنظرتون رو براتون لیست میکنه. و این کلمات برای سئو عالین. این ابزار کل اینترنتو برای سوالایی که افراد تو موضوعی که شما وارد کردید میگرده و برای شما آماده میکنه. مثل کاری که من بالا انجام دادم و به سایت های Moz،CoSchedule،SEORCH و … به عبارت دیگه، برای اینکه محتواتون تو گوگل رتبه بگیره، شما باید اونو پروموت کنید.
همونطور که میبینید قسمت فهرست مطالب ویکیپدیا ایده های جالبی برای تولید محتوا داره. دوم اینکه، عبارات LSI نه تنها کمک میکنه که تو کلمه کلیدی اصلی رتبه بگیرید، بلکه تو کلمات مرتبط هم رنک میگیرید. در حقیقت، کلمه کلیدی درست میتونه تفاوت بین هزاران بازدید در ماه و یا محتوایی که هیچکس اونو نمیخونه باشه. محتوای شما باید به کسی که کلمه کلیدی شما رو سرچ کرده بگه چرا به محتوای شما احتایج داره. قصد کار هم اینه که به همان میزانی که تعامل دارید سیگنال بگیرید. امروزه محتوای شما به یه چیز مهمتر هم احتیاج داره و اون چیزی نیست جز قصد جستجو کاربر یا “Search Intent”. لینک سازی داخلی همچنین به بهبود بودجه کرال شما کمک بزرگی میکنه. لینک سازی داخلی بهترین راه بهینه سازی محتوا برای کاربرها و موتورهای جستجوعه. ولی امروز گوگل علاوه بر اینها میخواد شما موضوع رو به صورت کلی تو محتوا پوشش بدین. مطمئنا بهینه سازی محتوا حول محور کلمات کلیدی هنوزم مهمه.
کلمات کلیدی LSI عباراتی هستن که ارتباط خیلی نزدیکی با موضوع محتوای شما دارن. بر اساس تجربه لوکیشن استفاده از کلمه کلیدی خیلی مهم تر از تعداد دفعات استفاده از اونه. سوال پرتکرار و متداول: از کلمه کلیدی چندبار باید داخل متن استفاده کنیم؟ بنابراین علاوه بر استفاده از کلمه کلیدی داخل متاتگ تایتل، شما همچنین باید برای نرخ کلیک هم اونو بهینه کنید. استفاده از کلمه کلیدی داخل محتوا بخش بزرگی از سئو رایتینگه. سئو رایتینگ (که همچنین به عنوان “نوشتن برای سئو” شناخته میشه) به فرآیند برنامه ریزی، تولید و بهینه سازی محتوا با هدف اصلی رتبه بندی در موتورهای جستجو گفته میشه. به اینکه محتوای درجه یک کلید رتبه گرفتن تو گوگله شکی نیست. برای رتبه گرفتن محتواتون شما به بهینه سازی اصولی موتوهای جستجو مخصوصا گوگل احتیاج دارید. متای توضیحات به صورت مستفیم باعث رتبه گرفتن نمیشه. تو این قسمت به شما یه لیستی از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) رو نشون میده که رقابت زیادی رو تو صفحه اول گوگل ندارن.
نویسنده: تیم تحریریه سئو اقیانوس ها