ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
ارائه بهترین نکات سئو …
در حالی که البته استثناهایی برای آن قاعده وجود دارد (ناوبری سایت علیرغم اینکه بخشی از سئوی فنی در نظر گرفته می شود به وضوح یک عنصر رو به رو کاربر است)، فکر کردن به این روش می تواند به شما در درک تفاوت های اساسی بین دو روش بهینه سازی کمک کند. .
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
استفاده از تصاویر مرتبط زمینه را فراهم می کند، اطلاعات را به روشی کاربرپسند منتقل می کند، و حجم بزرگی از متن را تجزیه می کند. استفاده از تگ های ALT بر روی تصاویر دسترسی به سایت را بهبود می بخشد و توسط خزنده های موتورهای جستجو به صورت مثبت مشاهده می شود.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد سئو داخلی و سئو فنی و نحوه به کارگیری این تکنیک ها در وب سایت خود توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در این موضوعات استفاده کنید.
این راهنمای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سئو داخلی در مقابل سئو فنی را توضیح می دهد.
ایجاد نقشه سایت، اضافه کردن نشانهگذاری طرحواره و اطمینان از پیکربندی صحیح فایلهای robots.txt، همگی از وظایف فنی مهم سئو هستند که به خزندههای جستجو کمک میکنند تا همه چیزهایی را که باید بدانند برای تعیین نحوه و مکان رتبهبندی صفحات خود بیاموزند.
سرعت بارگذاری صفحه یکی دیگر از عوامل رتبه بندی با اولویت بالا و دلیل خوبی است. باید اطمینان حاصل کنید که صفحه شما طبق توصیه گوگل به مدت دو ثانیه بارگیری می شود و ویژگی هایی مانند ذخیره صفحه و بارگذاری تنبل را اجرا می کنید.
با تحقیق کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی (کلمات کلیدی) را که افراد در گوگل تایپ می کنند را شناسایی می کنید تا به آنها کمک کند تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنند یا مشکلی را که با آن روبرو هستند حل کنند. گنجاندن این کلمات کلیدی در محتوای خود به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست تا بتوانند آن را با عبارت های جستجوی مناسب مطابقت دهند.
به عنوان یک قاعده کلی، سئوی درون صفحه شامل محتوای واقعی در صفحه است که کاربران میبینند و بر تجربهشان در سایت شما تأثیر میگذارد، در حالی که سئوی فنی عناصر پشت صحنه را پوشش میدهد که نمیبینند اما همچنان بر نحوه استفاده آنها تأثیر میگذارد. وبسایت شما.
تعدادی از فاکتورهای سئوی درون صفحه وجود دارد که گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام تعیین محل رتبه بندی صفحات شما در نظر می گیرند.
تقریباً 60٪ از کل ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه می آید، به همین دلیل است که Google دوستی تلفن همراه را یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی خود می داند. به این ترتیب، این جنبه از سئو فنی شامل اطمینان از عملکرد سایت شما در هر دستگاه، اندازه صفحه یا جهت صفحه نمایش است.
هر دو هدف به یک اندازه مهم هستند. در حالی که در وهله اول ضروری است که صفحات شما خزیده شوند و ایندکس شوند، الگوریتم های جستجوی گوگل، وب سایت هایی را که تجربه کاربری باکیفیتی ارائه می دهند، در اولویت قرار می دهند.
در زیر، تفاوت بین سئو داخلی و سئوی فنی و نحوه تأثیر هر کدام بر عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو را خواهید آموخت.
عناوین و توضیحات متا اولین چیزهایی هستند که خزنده ها هنگام خزیدن صفحه شما می بینند و اولین چیزهایی هستند که کاربران هنگام مواجهه با وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مشاهده می کنند. هر دو عنصر باید کوتاه، جذاب و حاوی کلمه کلیدی شما باشند تا از یک رتبه بندی مطمئن اطمینان حاصل کنند و کاربران را تشویق کنند تا به صفحه شما کلیک کنند.
هرکدام به ابزارها و وظایف متعددی نیاز دارند تا به درستی انجام شوند، اما سرمایه گذاری، چه در زمان و چه پول، می تواند از نظر افزایش رتبه بندی، ترافیک و بازدیدهای مکرر سودآور باشد. در نهایت، این بدان معنی است که استراتژی بهینه سازی موتور جستجو شما نباید در مورد تصمیم گیری بین سئو فنی در مقابل سئو داخلی باشد، بلکه باید در مورد ترکیب هر دو در یک برنامه بلند مدت برای رشد باشد.
در نهایت، این دو مزیت قابل توجه سئو فنی، آن را حتی از بهینه سازی درون صفحه ضروری تر می کند. اگرچه ممکن است مولفه های فنی وب سایت شما پیچیده به نظر برسد، اما به لطف ابزارهای مبتدی بسیار ساده تر، مقابله با سئوی فنی می تواند بسیار ساده تر شود.
امیدواریم از این راهنما در مورد سئو داخلی در مقابل سئو فنی لذت برده باشید.
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین سئو داخلی و سئوی فنی در این است که سئو داخلی به بهینه سازی محتوا اشاره دارد تا به آن کمک کند در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف رتبه بالایی کسب کند، در حالی که سئوی فنی بر روی عناصر باطنی که سایت شما را می سازند تمرکز می کند. خزیدن برای موتورهای جستجو و استفاده بازدیدکنندگان آسان تر است.
سئوی فنی یک اصطلاح جمعی برای فرآیند نگهداری و بهینه سازی کد پشتیبان یک وب سایت برای دستیابی به دو هدف کلیدی است:
لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند و به کاربران کمک می کنند تا در وب سایت شما حرکت کنند. آنها همچنین می توانند برای بهبود تجربیات کاربر با ارائه اطلاعات اضافی در مورد موضوعات مورد استفاده قرار گیرند.
سرفصل ها ساختاری را برای محتوای شما فراهم می کنند و خواندن آن را آسان تر می کنند. آنها باید یک سلسله مراتب استاندارد را با استفاده از H1 برای عنوان شما، H2 برای عناوین بخش اصلی و H3-H6 برای تقسیم بیشتر آن بخش ها دنبال کنند.
سئوی درون صفحه به مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و فرآیندهایی اشاره دارد که به محتوای شما کمک می کند تا جایی که ممکن است در نتایجی که برای پرس و جوهای مربوطه بازگردانده می شود ظاهر شود. هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، دید موتور جستجوی شما بیشتر است و احتمالاً ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین سئو داخلی و سئو فنی را در قالبی قابل درک نشان می دهد. پس از جدول، توضیحی در مورد هر دو نوع سئو با جزئیات بیشتر دریافت خواهید کرد.
پارامتر | سئو روی صفحه | سئو فنی |
---|---|---|
تعریف | تمرین بهینه سازی محتوا و کد منبع HTML یک صفحه برای افزایش احتمال رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی مرتبط. | فرآیند بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای بهبود دید موتور جستجو و تجربه کاربر. |
هدف | برای افزایش دید در موتورهای جستجو و هدایت ترافیک ارگانیک از سوی کاربرانی که در جستجوی محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که وب سایت شما ارائه می دهد. | خزیدن وب سایت و فهرست بندی مناسب برای موتورهای جستجو و همچنین افزایش بازدیدهای مکرر با ارائه تجربیات مثبت برای موتورهای جستجو آسان است. |
کاربرد | صفحات فردی | در سراسر سایت |
عوامل کلیدی | تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و ارتباط، عنوان و عنوان فرعی، استفاده از تصاویر، و پیوند داخلی. | پاسخگویی تلفن همراه، سرعت سایت، ساختار سایت، سازماندهی، نمایه سازی و خزیدن، نشانه گذاری داده های ساخت یافته و امنیت. |
اهداف بازاریابی | رتبه بندی SERP، ترافیک و بک لینک ها. | رتبه بندی SERP، نمایه سازی، و قابلیت استفاده. |
ایمنی و امنیت بازدیدکنندگان و دادههای آنها نه تنها برای سئوی شما بلکه برای اینکه شما را در سمت راست قوانین حفاظت از دادهها نگه دارد، بسیار مهم است. به همین دلیل است که انجام اقدامات لازم برای ایمن سازی سایت خود، مانند رمزگذاری SSL، باید در صدر فهرست کارهای فنی سئوی شما قرار گیرد.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که بیشتر در مورد اصول سئو فنی در مقابل سئو داخلی توضیح می دهد تا به شما کمک کند یک استراتژی جامع بهینه سازی موتور جستجو ایجاد کنید که وب سایت شما را برای دستیابی به رتبه بندی جستجوی بهتر، ترافیک بیشتر و تجارب بهبود یافته بازدیدکننده آماده می کند.