بعنوان مثال، لازم است شما میزان رقابت موجود در صنعت خود را در فضای آنلاین مورد بررسی قرار دهید. هرچه این میزان پایین تر باشد، راحت تر می تواند رتبه های بالاتر را اختیار کنید. این شاخص بین ۱ تا ۱۰۰ تقسیم بندی می شود و هرچه بالاتر باشد، احتمال موفقیت شما نیز بالاتر می رود. با توجه به سابقه پنج ساله ای که دارم، می توانم بگویم بک لینک ها یکی از مهمترین سئو جزیره شاخص هاست. شاخص بعدی که به آن می پردازیم دامین آتوریتی است که نقش پررنگی در سئو شما خواهد داشت، به خصوص هنگامی که پروژه شما برای وبسایتی تازه تاسیس است. اگر بخشی یا تمامی امور سئو وبسایت خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ سپرده اید، کاری که اکنون می توانید انجام دهید پاسخگویی و واکنش نشان دادن سریع به پیشنهادات، اتفاقات، ایده ها، طرح ها و کامنت هایی است که کاربران برای شما رقم می زنند.
درباره همین موضوع، TylerTafelsky می گوید:” بسته به دامین آتوریتی وبسایت، پدید آمدن نتایج حاصله از سئو معمولاً دو ماه طول می کشد. یکی از فاکتورهای مهم دیگر در سئو بحث لینک های ورودی به وبسایت شما است. از میان این راهکارها می توان به رفع مشکلات فنی، بهبود سرعت وبسایت و موارد دیگر اشاره نمود که با رعایت هریک از آن ها شانس موفقیت استراتژی خود را می توانید افزایش دهید. موفقیت آمیز بودن استراتژی سئو تصادفی نیست و طرح ریزی استراتژی نامناسب نتیجه ای غیر از اتلاف وقت و هدررفت منابع مالی و انسانی سازمان در پی نخواهد داشت. با این حال، بد نیست با چند راهکار تکمیلی آشنا شوید تا احتمال موفقیت خود را با رعایت آنها افزایش دهید. با این وجود، هیچ کدام از این راهکارها کارساز نیست مگر در صورتیکه بتوانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید. اگر لیستی از وظایف واحد سئو و دیجیتال مارکتینگ خود تهیه می کنید، توجه کنید بهینه سازی وبسایت را در اولویت های لیست خود قرار داده باشید. لیست بلندی از مواردی که باید به آن توجه کنید وجود دارد اما من معتقدم اگر در این حوزه تجربه کافی داشته باشید و محتوا خود را برای پاسخگویی به نیاز کاربر بهینه کرده باشید به راحتی می توانید در این رقابت پیروز شوید.
با این حال، همواره به یاد داشته باشید هرچه به بهینه سازی یک صفحه توجه بیشتری شود، زودتر نتیجه را مشاهده خواهید کرد”. اگر می خواهید شانس خود را برای پیروزی در این رقابت افزایش دهید لازم است به چند شاخص کلیدی که در ادامه به آن اشاره می کنیم دقت ویژه ای کنید. بعضی تیم ها ممکن است بودجه خاصی را برای سئو خود درنظر نگیرند که در ادامه کار مشکلاتی را می تواند درپی داشته باشد. ”. هرکدام از این افراد نظر خود را دراین مورد بیان نموده اند و به عاملی که تشخیص داده اند از اهمیت بیشتری در تعیین این بازه زمانی نقش دارد پرداخته اند. تجربه ای که من تا به حال داشته ام، پس از پیاده سازی یک استراتژِی سئو کلاه سفید که برای سایت مفید واقع شود و سلامت آن را تهدید نکند، معمولاً بین سه الی شش ماه زمان لازم است. با انجام ۷ نکته ای که در بخش قبل بیان کردیم و طی کردن بازه سه الی شش ماهه می توانید انتظار داشته باشید تغییراتی در وضعیت سئو شما رخ دهد.
اگر تیم شما تجربه کمی داشته باشد و تا به حال مدیریت وبسایتی را برعهده نداشته است، به احتمال زیاد بین سه تا شش ماه زمان لازم خواهید داشت. با این حال، ممکن است زودتر از این نیز تغییراتی را مشاهده کنید. علاوه بر آن، ۷ نکته نیز در این باره بیان می کنیم تا فرآیند سئو را بتوانید سریع تر انجام دهید، البته که سئو نقطه پایانی نداشته و مانند رقابتی است که برای عقب نماندن از رقبا باید همیشه به فکر کار روی آن باشید. در بخش دوم هفت راهکار کمکی به شما معرفی کردیم تا با توجه به آنها بتوانید فرآیند سئو وبسایت خود را تسریع کنید. تاجایی که میتوانید، خیلی سریع به فکر ساختن بک لینک برای وبسایت خود باشید. پس در سئو نیز لازم است صنعت را بررسی کرده، رقبا را شناخته و با توجه به پیشرفت آن ها، تصمیمات لازمه را برای گرفتن سهم بازار برای خود، اتخاذ کنید. دربخش قبل نظرات متخصصین مختلف را درباره اقداماتی که باید برای سئو وبسایت خود انجام دهید بیان کردیم.