سئو چگونه کار می کند؟


شاید شنیده باشید که سئو زمانی ضروری است که می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

هنگامی که به دنبال افزایش حجم مشتریانی که به فروشگاه خود می آیند، تماس های دریافتی و سفارشات آنلاین خود را افزایش دهید، باید در جستجوی Google قابل مشاهده باشید.

بهینه سازی صفحات وب به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید و جستجوگران بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

اما سئو چگونه کار می کند؟

در این مقاله، در مورد فرآیندی که توسط بازاریابان برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و بسیاری دیگر استفاده می شود، آشنا خواهید شد.

بیایید با یادگیری اینکه سئو چیست شروع کنیم.

به هر حال سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است.

در هسته خود، سئو فرآیندی است که باعث می شود سایت شما در هنگام تایپ کردن، رتبه سایت شما را تا حد امکان در گوگل بالاتر ببرد [burrito blanket] (یا هر چیزی که می فروشید، تبلیغ می کنید یا در مورد آن صحبت می کنید).

هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود و احتمالاً تجارت شما ترافیک و فروش بیشتری ایجاد می کند.

اگر به تازگی در سئو شروع کرده اید ممکن است کمی گم شوید.

سایت‌ها، کتاب‌ها و راهنماهای زیادی وجود دارد (ما حتی یکی را در اینجا در ژورنال موتور جستجو نوشتیم) برای کمک به شما برای شروع. اما ممکن است متوجه شوید که بسیاری از منابع اطلاعات متناقضی ارائه می دهند.

بخشی از دلیلی که سئو افراد زیادی را ناامید می کند این است که به طور مداوم تغییر می کند.

چرا؟ زیرا زمانی که بازاریاب‌ها به یک «استراتژی» جدید دست پیدا می‌کنند، دوست دارند آن را به کار ببرند.

اساساً دلیل این امر ماست که نمی توانیم چیزهای خوب داشته باشیم.

همچنین، این واقعیت وجود دارد که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند.

سئو یک نبرد بی پایان برای جلب توجه بیشتر به وب سایت شما و متقاعد کردن گوگل است که سایت شما ارزش فرستادن جستجوگران را دارد.

سئو چگونه کار می کند؟ سوالات برتر SEO شما، پاسخ داده شده است

بنابراین، چه چیزی در مورد سئو مهم است؟

  • آیا همه چیز در مورد پیوندها است؟
  • ساختار URL را انجام می دهد واقعا موضوع؟
  • به هر حال، توضیحات متا دقیقاً چیست؟
  • آیا باید روزانه چهار بار یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای منتشر کنید؟

قبل از پرداختن به جنبه های فنی تر سئو، من به سوالاتی که در مورد سئو پرسیده می شود پاسخ خواهم داد.

آیا سئو مرده است؟

آره. کاملاً مرده است.

کارمون تموم شد فقط الان باید ترک کنی

بیشتر شوخی می کنم

من استدلال می کنم که سئو به طور مداوم در حال مرگ است. مثل بیل موری در فیلم Groundhog Day به آن فکر کنید.

استراتژی هایی که ما می شناسیم و دوست داریم با استراتژی های جدیدتر و موثرتر جایگزین می شوند. بهترین شیوه های سئو می میرند و موارد جدید دوباره متولد می شوند.

بنابراین در حالی که سئو مرده نیست، سئو همیشه در حال تغییر است. اگر می‌خواهید در سئو موفق شوید، باید مایل باشید که با مشت‌ها کار کنید.

مهمترین عامل سئو چیست؟

یک عامل طلایی سئو وجود ندارد که از بقیه بالاتر باشد.

یکی از متداول‌ترین پاسخ‌هایی که در سئو می‌گیرید این است که «خب، بستگی دارد…»

این ممکن است ناامید کننده باشد، اما این حقیقت است.

  • آیا لینک ها مهم هستند؟ بله، اما آنها باید منطقی باشند.
  • آیا برای رتبه بندی باید لینک داشته باشید؟ احتمالا، اما نه لزوما.
  • آیا طول محتوا مهم است؟ بله، اما یک پست طولانی مزخرف از یک پست کوتاه و شگفت انگیز برتری نخواهد داشت.

من می توانم ادامه دهم، اما فکر می کنم شما متوجه موضوع شده اید.

سئو چقدر طول می کشد تا کار کند؟

خب، بستگی دارد. (متاسف!)

فقط گوگل می داند که الگوریتمش چگونه کار می کند.

آن‌ها به‌روزرسانی‌ها را منتشر می‌کنند و چند فهرست از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی وجود دارد.

حقیقت این است که سئو به همان اندازه که طول می کشد طول می کشد – این ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها باشد، بسته به استراتژی شما.

اگر شخص دیگری کاری را کمی بهتر انجام دهد، ممکن است از بالای SERP ها خارج شوید.

تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه به تغییراتی اشاره دارد که در سایتی که مالک آن هستید ایجاد می کنید و بر سئو تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال، اضافه کردن نقشه سایت XML برای افزایش سئوی خود.

سئوی خارج از صفحه به استراتژی های سئوی اشاره دارد که در وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند ایجاد لینک به محتوای ستون.

لینک سازی سخت است – آیا نمی توانم فقط لینک بخرم؟

شما می توانید. همچنین می توانید دست خود را از داخل مخلوط کن عبور دهید. هیچ کس قرار نیست جلوی شما را بگیرد. اما اغلب یک استراتژی سئو ناکارآمد است.

به جای خرید لینک، توصیه می کنم با راهنمای ما برای ایجاد لینک شروع کنید.

عوامل سئو که امروزه و فراتر از آن حاکم هستند

اکنون که به اصول اولیه پرداختیم، شما آماده هستید که دستان خود را کثیف کنید.

در زیر، ما چند مورد از مهم ترین عوامل سئو را پوشش خواهیم داد.

به خاطر داشته باشید که روند سئو دائماً تغییر می کند و آنچه اکنون کار می کند ممکن است چند ماه دیگر جواب ندهد.

محتوای مرتبط و با کیفیت برنده می شود

بسیاری از فاکتورهای فنی سئو وجود دارد – ساختار سایت، متن لنگر، ساختار URL و غیره.

این جزئیات مهم هستند، اما ستون فقرات سئو محتوای با کیفیت بالا است. اگر درست متوجه شوید، بقیه سئو بسیار آسان تر خواهد بود.

اگر می‌خواهید صفحه اول گوگل را کرک کنید، به محتوای مرتبط و بهینه‌سازی شده نیاز دارید که لینک‌ها را کسب کند.

منظور ما از محتوای با کیفیت چیست؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید:

  • کلمات کلیدی هنوز حیاتی هستند، اما زمینه اهمیت بیشتری دارد خزنده های گوگل اکنون زمینه را تجزیه و تحلیل می کنند و به دنبال کلمات کلیدی ثانویه مرتبط می گردند که هدف جستجوگر را به اشتراک می گذارند.
  • شامل عناوین واضح و غنی از کلمات کلیدی، توضیحات متا، ویژگی‌های alt، تگ‌های H1 و URL‌ها باشد. این عوامل به گوگل می‌گویند که سایت شما مرتبط است و به رتبه‌بندی آن کمک می‌کند.
  • طول مهم است، اما ارتباط مهمتر است. گوگل می گوید: “مقدار محتوای لازم برای رضایت بخش بودن صفحه به موضوع و هدف صفحه بستگی دارد.”

به طور خلاصه، مطمئن شوید که تمام محتوای شما ابتدا برای انسان نوشته شده و در مرحله دوم برای گوگل بهینه شده است.

فراداده مهم است

فراداده عنوان و خطوط متن در صفحه نتایج جستجو است.

به عنوان مثال، اگر شما در گوگل [who killed Carole Baskin’s husband]، در اینجا ابرداده ای است که خواهید دید:

فراداده در نتایج جستجوی گوگل.اسکرین شات از جستجو برای [who killed Carole Baskin’s husband]، گوگل، جولای 2022

ابرداده به کاربر می گوید که با کلیک بر روی صفحه چه چیزی می تواند پیدا کند.

بهینه سازی ابرداده شما بسیار ساده است:

  • کلمات کلیدی مرتبط اما نه تکراری را بگنجانید و تغییرات در عنوان و توضیحات.
  • آن را کوتاه نگه دارید، اما نه خیلی کوتاه. گوگل توضیحات متا را در حدود 160 کاراکتر قطع می کند، بنابراین کمتر از آن را هدف قرار دهید.
  • واضح و مختصر باشد بنابراین کاربران بدانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند.

ابرداده را به عنوان تبلیغاتی برای محتوای خود در نظر بگیرید.

چرا کاربران باید کلیک کنند؟ چه چیزی می توانید به آنها بگویید؟

از متا برای تشویق کلیک ها استفاده کنید که باعث افزایش ترافیک و کسب و کار بیشتر می شود.

لینک ها مهم هستند، اما…

تا زمانی که گوگل وجود داشته است، لینک ها جنبه حیاتی سئو بوده اند.

پیوندها به‌عنوان «رای» عمل می‌کنند و به Google می‌گویند که سایت‌های دیگر فکر می‌کنند محتوای شما مفید و مرتبط است.

هرچه لینک های با کیفیت و مرتبط بیشتری کسب کنید، سایت شما احتمالاً رتبه بالاتری برای عبارات کلیدی مرتبط خواهد داشت.

به طور خلاصه، پیوندها هنوز برای سئو اساسی هستند.

اما، کیفیت بیشتر از کمیت مهم است.

اگر در ساخت لینک به عنوان بخشی از تلاش‌های سئوی خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، لینک‌هایی را از وب‌سایت‌های مرتبط و محبوب در جایگاه خود هدف‌گیری کنید.

رتبه بندی تاثیرات تجربه کاربر (UX).

تجربه کاربری (UX) نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما در گوگل دارد.

با این حال، تجربه کاربر به عوامل زیادی مانند زیرساخت و طرح‌بندی سایت، محتوا و غیره بستگی دارد که اندازه‌گیری آن را دشوار می‌کند.

اگر می خواهید در سئو برنده شوید، UX باید در اولویت باشد.

در اینجا چند بهترین روش برای دنبال کردن وجود دارد:

  • معیارهای داخلی مانند زمان در صفحه، CTR و نرخ پرش را ردیابی کنید. این سیگنال ها فاکتورهای مستقیم رتبه بندی نیستند، اما بهینه سازی سایت شما برای تعامل بالا می تواند به طور غیرمستقیم کمک کند. این آمار می تواند عملکرد محتوای شما را به شما بگوید. کاربران خوشحال، گوگل خوشحال.
  • سایت خود را برای پیمایش آسان کنید. ناوبری وب سایت خود را بهبود بخشید تا مطمئن شوید کاربران به سرعت صفحه مورد نظر خود را پیدا می کنند. رویکرد “ساده تر، بهتر” در اینجا کاملاً کار می کند. نوارهای پیمایش، منوهای کشویی، پیوندهای داخلی و جستجوی سایت به شما کمک خواهد کرد.
  • سرعت سایت اهمیت زیادی دارد. سایت شما در دنیای ایده آل باید در کمتر از دو ثانیه بارگذاری شود. فشرده‌سازی تصویر، بهینه‌سازی کد و ساختار و سرورهای سریع‌تر کمک خواهد کرد. با ابزار PageSpeed ​​Insights Google شروع کنید تا ببینید کجا ایستاده اید.

با هوشمندتر شدن گوگل، UX احتمالا نقش مهم تری در آینده ایفا خواهد کرد.

بنابراین اکنون زمان آن است که اصول اولیه را بیاموزید و بهترین روش ها را در سایت خود پیاده سازی کنید.

موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد

در سال 2018، گوگل به سمت نمایه سازی موبایل اول رفت، به این معنی که موتور جستجو از نسخه های موبایلی سایت شما برای رتبه بندی سایت های شما در نتایج خود استفاده می کند.

حرکت گوگل منطقی است زیرا بیش از 50 درصد ترافیک در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه ایجاد می شود.

این برای سئو چه معنایی دارد؟

ابتدا گوگل سرمایه گذاری در طراحی واکنشگرا را پیشنهاد می کند. باید محتوای خود را در دستگاه‌های دسک‌تاپ و تلفن همراه ثابت کنید و مطمئن شوید که سایت شما در موبایل و دسک‌تاپ سریع بارگیری می‌شود.

به طور خلاصه، باید بازی موبایل یا سایت خود را ارتقا دهید تا در انتهای نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

جستجوی صوتی را نادیده نگیرید

وقتی صحبت از صدا به میان می آید، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد.

گوگل در سال 2016 اعلام کرد که جستجوهای صوتی حدود 20 درصد از کل جستجوهای انجام شده در برنامه Google را تشکیل می دهند.

امروزه بیش از یک چهارم آمریکایی ها دارای بلندگوی هوشمند هستند. با این حال 72 درصد از بازاریابان هیچ برنامه ای برای بهینه سازی جستجوی صوتی ندارند.

آیا جستجوی صوتی مهم است؟ این کار را انجام می دهد.

محبوبیت جستجوی صوتی افزایش یافته است و احتمالاً ادامه خواهد یافت. این نباید اولویت شماره 1 سئو شما باشد، اما شروع بهینه سازی برای جستجوی صوتی منطقی است.

در اینجا دلیل آن است:

بسیاری از استراتژی های بهینه سازی جستجوی صوتی برای جستجوی معنایی نیز منطقی هستند.

در اینجا چند مرحله برای کمک به بهینه سازی سایت شما برای جستجوی صوتی وجود دارد:

بهینه سازی جستجوی صوتی در حال حاضر یک امر ضروری نیست، اما بهینه سازی جستجوی صوتی به طور کلی برای گوگل منطقی است و ممکن است در آینده به شما کمک کند.

3 نکته برای موفقیت واقعی در سئو

دو نوع مشاوره سئو وجود دارد: موارد فنی که در بالا توضیح دادم و اصول اصلی سئو. مسائل فنی تغییر خواهند کرد، اما این نکات سئو آزمون زمان را می‌گذراند.

اگر سایه دار به نظر برسد، احتمالاً شما را می سوزاند

شاید نام سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری را شنیده باشید.

سئو کلاه سیاه به اقداماتی اطلاق می شود که کاملاً مخالف شرایط خدمات گوگل است.

مانند ساختن 10 سایت و به هم پیوستن آنها برای اینکه گوگل فکر کند سایت های بیت کوین مزخرف شما قانونی هستند.

اینجاست که نام اختصاری PBN وارد عمل می شود.

سپس یک کلاه خاکستری وجود دارد که ممکن است از نظر فنی اشتباه نباشد اما یک خط نازک (خاکستری) را طی می کند.

کلاه سفید بالای تابلو است، سئو کاملاً قانونی است. برخی به طور قانع کننده ای استدلال کرده اند که کلاه سفید دیگر چیزی نیست.

بسیاری از متخصصان سئو از خط کلاه خاکستری عبور می کنند. و بسیاری از آنها می سوزند.

برای موفقیت در سئو، باید کارها را به روش درست انجام دهید.

اگر چیزی احساس ناخوشایندی داشته باشد – مانند خرید یا فروش لینک – احتمالاً شما را می سوزاند و شانس شما را در جستجو از بین می برد.

به من اعتماد کن. ارزش ریسک طولانی مدت را ندارد.

کارشناسان واقعی را بخوانید

تعداد زیادی “متخصص” سئو وجود دارد.

برخی از آنها ادعا می کنند که شما را به بالای صفحه یک در گوگل “ضمانت شده!”

دیگران در واقع سئو کار نمی کنند اما در مورد آن زیاد می نویسند. اطمینان حاصل کنید که منابع شما معتبر هستند.

هر چیزی را که می خوانید با یک دانه نمک مصرف کنید زیرا هیچ چیز جهانی نیست.

چیزی که برای یک سایت تجارت الکترونیک در فناوری کار می کند، لزوماً برای یک فروشگاه لوازم رستوران کار نمی کند.

به آنچه از گوگل مستقیماً از افرادی مانند آن می آید توجه کنید جان مولر و گری ایلیز.

تست، تست، و دوباره تست کنید

سئو در مورد تعیین اینکه چه چیزی برای سایت شما در صنعت شما کار می کند بر اساس چشم انداز منحصر به فرد شما است.

تنها راه برای فهمیدن آن، تست کردن است – و آزمایش کردن را مکرر ادامه دهید.

اگر از تاکتیک‌های مشکوک استفاده می‌کنید، اگر آخرین به‌روزرسانی الگوریتم Google همه چیز را تغییر دهد، ممکن است تمام کار شما از بین برود. اما اگر بهترین شیوه های سئو را به کار ببرید و به طور مداوم آزمایش کنید، می توانید برای زمانی که باد تغییر می کند آماده باشید.

تست بخشی ابدی از هر استراتژی موفق سئو است.

نتیجه

سئو همیشه در حال پیشرفت است.

هر متخصص سئو دوست دارد فرمول جادویی را بیابد که سایت های خود را به بالای SERP ها برساند و آنها را برای همیشه در آنجا نگه دارد.

متأسفانه سئو به این شکل کار نمی کند.

قوانین و بهترین روش‌ها وجود دارد، اما هسته اصلی سئو این است که بفهمد چه چیزی برای سایت یا مشتری شما کار می‌کند و بعد از توقف کار، آن را تغییر دهید.

توصیه نهایی من این است:

  • مراقب رقبای خود باشید.
  • بهترین شیوه ها را دنبال کنید.
  • تست.

تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع