سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد
فرقی نمیکند یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی بزرگ باشید یا یک استارتاپ نوپا و در حال رشد، مهم این است که به کمک سرویس قدرتمند جت سئو میتوانید هوشمندانه سئو کنید و به صفحه اول گوگل برسید. در این مسیر، نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید تا از گوگل ورودی بگیرید، ما شما را راهنمایی میکنیم. شمایی که می دانید سئو چیست و با اصطلاحات رایج سئو نیز آشنایی دارید، قطعا می دانید که هدف از بهبود وضعیت سایت و سئو کردن آن، رسیدن به صفحه اول و رتبه 1 گوگل است، با این کار میزان فروش سایت بالا می رود. به همین دلیل برخی از متخصصان سئو هزینه دریافتی خود را با توجه به میزان فروش سایت که به دلیل سئو آن ها بوده است، تعیین می کنند. در نتیجه یکی از موارد مهمی که در رسیدن به پاسخ سئو چیست، باید بدانید، موضوع کنیبالیزیشن است.
فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای سایت ها چیست؟
به این ترتیب مشکلات سایت و سئوی آن مشخص شده و میتوان برای اصلاح آن اقدامات لازم را به عمل آورد. علاوه بر دسته بندی قبلی که برای کلمه کلیدی ذکر شد، کلمه کلیدی را براساس اندازه و طول کلمه نیز میتوان دسته بندی کرد. در واقع با استفاده از اندازه کلمه کلیدی، آنها به سه دسته مختلف تقسیم میشوند. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، سازگار کردن سایت با موبایل نیز میتواند راهکاری مناسب برای بیشتر دیده شدن سایت باشد.
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
در این بخش قرار است تا بخشی از این ترفندها را برای شما بازگو کرده و درباره آنها نکاتی را بیان کنیم. درواقع شما با استفاده از این ابزار توانایی این را دارید که برای سایت خود یک نقشه تهیه کنید. نقشهای که به شما کمک کند تا گوگل بتواند به راحتی سایت شما را کراول کرده و به روز رسانی مناسبی را برای سایتتان به وجود آورد. وقتی استراتژی خود را مشخص کردید طبق آن میتوانید گام به گام پیش بروید و با استفاده از یک سری ابزارها میتوان سایت خود را آنالیز کنید و نتیجه را ببینید. برخی از کسبوکارها که عملکرد مناسبی نداشتند با ارائه این آپدیت ارتقا یافتند. این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدسزده و نتایج مشابه را برای شما نشان میدهد.
در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید. منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.
از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و از این طریق بتوان رتبهی سایت را در گوگل افزایش داد. با این روش مطالب مهم ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم. به طور کلی رسپانسیو بودن سایت ها یکی از مهم ترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و با طراحان سایت برای طراحی رسپانسیو ارتباط برقرار کنند. کسب رضایت کاربر و کسب رضایت موتورهای جستوجو دو عاملی است که یک سایت را به موفقیت نزدیک میکند. در واقع صرف هزینه و زمان روی سئو، یک سرمایهگذاری بلندمدت است و اگر این سرمایهگذاری به همراه استراتژی و هدفگذاری درست باشد، میتواند نتیجهای مطلوب همراه داشته باشد.
- این راهنمای سئو به قدری سادست که حتی برای مادربزرگا هم به هیچ وجه پیچیده نیست.
- چون که به صورت طبیعی، عبارات گفتاری طولانی تر هستند و بیشتر حالت سوالی دارند.
- علاوه بر دسته بندی قبلی که برای کلمه کلیدی ذکر شد، کلمه کلیدی را براساس اندازه و طول کلمه نیز میتوان دسته بندی کرد.
- کلمه کلیدی صفحه شما باید مرتبط با کسبوکار شما باشد و در حالت ایدهآل، به صورت گسترده از سوی کاربران مورد جستجو قرار گیرد.