برای استفاده از استراتژی سئو، اول باید ببینید که سئو چگونه کار میکند؟ در این صورت، گوگل این دو سایت را با هم مقایسه میکند و احتمالاً سایت A را بالاتر نشان میدهد اما چرا احتمالاً؟ شما با جذب مخاطبان هدف میتوانید تعامل و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید که این مورد به رشد فروش شما کمک زیادی میکند. با توجه به توضیحات بالا؛ مهمترین هدف کارشناس سئو این است که ترافیک سایت را به صورت هدفمند افزایش دهد. سایتی که به بهترین شکل در طراحی بهینه شده باشد و محتوای ارزشمند داشته باشد، توسط موتورهای جستجو در رتبههای برتر قرار میگیرند و در اصل کار موتور جستجو این است که این موارد را شناسایی کند. گوگل قصد دارد تا بهترین نتایج را به مخاطبانش ارائه دهد و برای این هدف الگوریتمهای زیادی را به وجود آورده است. سئو از نظر موتور جستجو تفاوت بسیاری با نظر کارشناسان و صاحبین سایت دارد. برای مثال فرد با قراردادن محتوای دانلود رایگان یک نرمافزار از موتورهای جستجو ورودی میگیرد و اگر شما به آن سایت وارد شوید، هیچ لینک دانلودی را مشاهده نخواهید کرد!
سئو به هیچ عنوان نمیتواند در کوتاه مدت به شما نتیجه ملموسی را بدهد. از طرفی بهتر است بدانید که اگر قصد دارید در کوتاه مدت با استفاده از سئو و گوگل بقای کسب و کار اینترنتی خود را حفظ کنید، قطعا بیزنس شما سئو جزیره نابود خواهد شد. وقتی صاحبین سایتها و کارشناسهای سئو به صورت اصولی کار خود را انجام دهند، کیفیت محتوای موجود در وب بالاتر میرود؛ زیرا هدف گوگل رضایت کاربر است. برندسازی مسئله مهمی برای کسبوکارهای اینترنتی است! برای درک بهتر این موضوع، یک مثال ساده را بررسی میکنیم. ما هم در این مقاله برای اینکه اهمیت این بخش از سئو را به خوبی درک کنید، آنها را از یکدیگر جدا کردهایم. واقعیت این است که هرگونه فعالیتی که ما در سایتمان انجام میدهیم در انتها قرار است به توسعه کسب و کارمان منتهی شود. سئو – SEO کوتاه شدهی عبارت Search Engine Optimization یا همان بهینهسازی موتور جستجو به حساب میآید که اگر حرف اول هر کلمه را کنار هم قرار دهیم، مشخصا واژهی SEO حاصل میشود و در زبان فارسی نیز به آن بهینه سازی موتور جستجو یا به طور اختصار سئو میگوییم. سئو تکنیکال یا فنی بیشتر به مسائل فنی سایت شما میپردازد و شما باید یک اصول اولیهای را در هنگام ایجاد سایت خود رعایت کنید تا رباتهای گوگل به راحتی بتوانند سایت شما را بررسی کنند تا سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود.
در این مدل، به قوانین وضع شده توسط موتورهای جستجو هیچ توجهی نمیشود و سئوکار یا وبمستر سعی میکند با فریب موتورهای جستجو و دور زدن قواعد تعیین شده در سریعترین زمان ممکن به نتیجهی دلخواه برسد. در واقع هنگامی که کاربران کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو میکنند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارند. البته سئو تنها یک بار نیست و باید همیشه به آن رسیدگی کنید تا رتبه عالی خود را از دست ندهید. در واقع این بهترین تکنیک سئو است اما با این روش زمان میبرد تا شما به رتبه خوبی برسید البته بعد از رسیدن به رتبههای بالا، احتمال افت رتبه سایت شما بسیار کم خواهد بود. گوگل قوانین خاص خود را دارد و برای رسیدن به رتبههای اول، باید حتماً آنها را رعایت کنید. سئوی سایت به این معنی است که رتبه صفحات سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی هر صفحه به رتبههای اول برسانید.
سئو کردن یک وبسایت هم در واقع بهینه کردن یک وبسایت نسبت به همین الگوریتمهایی است که گوگل با ارائه آنها قصد داشته تا کیفیت خودش را بالا ببرد. بنابراین اگر الگوریتمهای گوگل را برای سئو در نظر گرفته باشید، سایت شما همیشه بالا میماند اما اگر الگوریتمها را دور زده باشید، با یک آپدیت گوگل ممکن است از لیست نتایج صفحات اول گوگل محو شوید. اگر شما در موتورهای جستجو در موقعیتهای بالا قرار داشته باشید، اعتماد کاربران به وبسایت شما بیشتر میشود. با رسیدن به رتبههای اول گوگل، کاربران زیادی از سایت بازدید میکنند. پس رسیدن به رتبههای اول گوگل میتواند به رشد جایگاه برند شما کمک زیادی کند. باید توجه داشته باشید که بسیاری از تکنیکهای موجود در سئو کلاه خاکستری، متوجه جریمههای سنگینی میشود پس اگر میخواهید از این روش بهره ببرید، حتما باید به تمام مبانی موجود در علم SEO، مسلط شوید یا استراتژی کاری خود را با یک مشاور سئوی متخصص، درمیان بگذارید. باید توجه داشته باشید که هر چند سئوی کلاه سیاه کار را برای شما سادهتر میکند و در زمان کمتری هم شما را به نتیجهی دلخواهتان میرساند اما دوام این موفقیت، معمولا طولی نمیکشد و بسیاری از جریمههای موتورهای جستجو هم جبرانناپذیر است؛ پس هرگز پیروی از این روش، پیشنهاد نمیشود.