سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی است که به کمک آنها می‌توان وب‌سایت یا محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کرد و رتبه آن را در نتایج جستجو ارتقاء داد. اهمیت این مسئله برای صاحبان کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها به ویژه آنلاین، بسیار بالاست زیرا با بهبود رتبه در نتایج جستجو، فرصت جذب ترافیک واقعی و مرتبط افزایش می‌یابد. با بهینه‌ سازی سایت خود، به موتورهای جستجو اجازه دهید شما را در صفحات برتر نتایج جستجو نمایش دهند و بیشترین بازدید و ترافیک را برای شما ایجاد کنند. اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۹۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه در گوگل را فراخواهید گرفت.

سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

3- حالا باید یک snippet bait متشکل از 40 تا 60 واژه بسازید.سایت SEMrush با آنالیز 7میلیون snippet پی برده است که اکثر آن‌ها 40 تا 60 کلمه دارند. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت (Hypertext Markup Language) است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. HTML باعث می‌شود تا شما متون و عکس‌ها در فضای اینترنت را به شکل‌های مختلف، در مرورگرتان رویت کنید. Hyper Text Transfer Protocol ) همان بستری است که ما روی آن سایت را باز می‌کنیم. برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود به طور کلی می‌توان گفت انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت می‌باشد.

  • سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند.
  • مشکل این جاست که بسیاری از کاربران مبتدی در هنگام ایجاد حساب Google Analytics، گیج می شوند.
  • در واقع بخش صفر، جایی است که موتورهای جستجو  قادر به درک محتوا هستند که صاحبان سایت تولید می‌کنند و کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو آن محتواها را می‌بینند.

کتاب‌های الکترونیکی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می‌دهند. مطالعه کتاب به شما کمک می‌کند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را پیدا کنید. روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست. قبلا تعریف های زیادی در مورد سئو خونده بودم ولی همه شون کلیشه ای و تکراری بودن.

استراتژی می تواند شامل بخشهای گوناگون از تحقیق کلمات کلیدی و محتوا گرفته تا برنامه های لینک سازی و سئو خارجی را در برگیرد. بدین ترتیب کار سئو به یک نظم میرسد و همه افراد درگیر در پروژه طبق برنامه پیش می روند. یکی از اصلی‌ترین مزایا و دلایل استفاده از سرچ کنسول، امکان بررسی کلمات کلیدی رتبه گرفته است. درواقع با استفاده از این ابزار می‌‎توان کلمات کلیدی را که در سایت توانسته‌اند تا رتبه بگیرند و سبب رشد و توسعه سئوی سایت شوند، شناسایی کرد.

همان بستری است که ما روی آن سایت را باز می‌کنیم.

بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است. تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمه‌ای گفته می‌شود که مشخص‌تر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلند‌تر و مشخص‌تر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند که به مرحله خرید نزدیک‌تر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئو‌ی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیک‌های سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخص‌تر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد.

در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند. اسلایدها و فایل‌های تکمیلی که اساتید برای تدریس در طول این دوره استفاده کرده اند، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به اختصار به مراحل سئو یک سایت بپردازیم. سایت firstpagesage.com مقاله ای منتشر کرده و در آن میزان بازگشت سرمایه سئو در صنایع بزرگ بطور متوسط 1000% یا 10 برابر ذکر شده است.

معرفی به کار بعد از اتمام دوره

در آخرین فصل از راهنمای کامل سئو رادزاد، نگاهی به معیارها و ابزارهای ضروری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهیم داشت. معیارها و ابزارهایی که مالک هر وب‌سایتی باید با آنها آشنا بوده و از آنها استفاده کند. ما مواردی را دیده‌ایم که در آن متخصصین سئو آنقدر روی ایجاد انواع خاصی از بک لینک ها متمرکز شده‌اند که بقیه گزینه‌های خود را نادیده گرفته‌اند. اکثر کارشناسان سئو پیشنهاد می کنند که خرید بک لینک ارزش ریسک ندارد. به عبارت دیگر، بک لینک از بالای مقاله بهتر از بک لینک از قسمت های پایینی است.

Click Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند. اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.