ساخت برند موثر در متاورس


آگاهی روزافزونی وجود دارد که برندسازی در متاورس می‌تواند بازاریابی شما را به یک میدان بازی جدید سوق دهد.

یا چندجهانی است؟

با تمام هیاهوهای پیرامون متاورس – به ویژه در صنعت بازاریابی – مقدار نسبتاً زیادی عدم اطمینان و سردرگمی وجود دارد.

و این قابل درک است، زیرا همه ما همچنان در حال کشف مسائل هستیم.

اما چه دوست داشته باشید چه نخواهید، باید خود را در خود نگه دارید.

به گفته گارتنر، زمان زیادی نمی گذرد که یک چهارم جهان هر روز یک ساعت یا بیشتر را در متاوره سپری می کنند.

چکار می کنی، گریه می کنی؟

خب، طبق گفته Cryptoslate، آنها هر کاری را که معمولاً در دنیای واقعی انجام می‌دهند انجام می‌دهند: شغل‌شان، خرید چیزها، یادگیری چیزها، جمع‌آوری چیزها و بازی. بازی زیاد

و به طور بالقوه پول بزرگی برای مشاغل است. تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس پیش بینی می کنند که دامنه فرصت های بازار حدود 800 میلیارد دلار باشد.

بنابراین، اکنون که توجه شما را جلب کرده ام، در اینجا نحوه تنظیم نام تجاری خود برای بازی طولانی که متاورس است، آمده است.

“Metaverse” حتی به چه معناست؟

من تو را می شنوم؛ این چیزهای زیادی برای پذیرش است. بنابراین، به قول ماریا فون تراپ، “بیایید از همان ابتدا شروع کنیم.”

بیایید آن را به «متا» و «آیه» تقسیم کنیم. متا تعاریف متعددی دارد که همه آنها در اینجا کاملاً مطابقت دارند.

اول، می‌تواند به چیزی ارجاع‌دهنده یا خودآگاه، مانند داده‌های مربوط به داده‌ها (فکر کنید: فراداده) اشاره کند.

سپس، تعریف یونانی متا «فراتر» یا «بعد» است، مانند چیز بعدی، که دلالت بر پیشرفت دارد.

آیه، در این مورد، کوتاه شدن «جهان» است.

بنابراین، در اصل، متاورز یک جهان پیشرو است که در آن شما به عنوان یک آواتار بسیار خودآگاه وجود دارید که به شما امکان می دهد دنیای سه بعدی را فراتر از آنچه در «دنیای واقعی» کنونی قادر به انجام آن هستید، درگیر کرده و تجربه کنید.

به هر حال این تعریف من از آن است.

اگرچه ممکن است کمی شبیه زندگی دومی به نظر برسد، خوب، باد دومی داشته است، اینطور نیست.

این کاملاً «بازیکن یک آماده» نیست. این در واقع مجموعه ای از جهان های سه بعدی مختلف است که بر روی پلتفرم های مختلف جهان سازی میزبانی می شوند.

ما این را چندجهانی می نامیم.

چطور کار میکند؟

به لطف وب 3.0 غیرمتمرکز تر – تکامل بعدی از وب 2.0 – می توانید محتوا ایجاد کنید.

چه تفاوتی با وب 2.0 دارد؟

با وب 2.0، نهادهای متمرکز قدرت دسترسی به سرویس را دارند.

از طرف دیگر، وب 3.0 به شما امکان می دهد از طریق بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در متاورس مالکیت، کنترل و کسب درآمد از این محتوا را داشته باشید.

برندها می توانند انتخاب کنند که کجا می خواهند در متاورس وجود داشته باشند.

آنها می توانند سبک ها و فرم های مختلفی را به طور همزمان در بسیاری از این سرزمین های مجازی فعال داشته باشند، بسته به اینکه می خواهند به چه کسی برسند، چگونه می خواهند به آنها برسند و با چه محصولی.

اما چگونه می‌توانیم با این همه آزادی از تبدیل متاورس به یک آشفتگی غیرقانونی جلوگیری کنیم؟

با راه‌اندازی و رشد سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز متاورس (DAO) – ما شاهد ترکیب بلاک چین و متاورس هستیم که نحوه اعمال رمزارز، حکومت مستقل و مشارکت جامعه را متحول کرده است.

چرا باید به برندسازی در متاورس اهمیت بدهم؟

جدای از پتانسیل کسب درآمدهای کلان، این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریانتان است.

قدرت برند فوق العاده ای در داشتن تجربه همه جانبه با مشتری شما وجود دارد.

مانند همه چیزهای پس از 2020، اصالت و شخصی سازی کلیدی هستند، بنابراین این فرصتی عالی برای رشد هر دو است.

این یک راه جدید و مؤثرتر برای ایجاد روابط نزدیک تر بین برند و مشتری می گشاید.

به علاوه، برندها می توانند در این فضا کمی خلاق تر، تجربی و شخصی تر از پلتفرم های سنتی تر عمل کنند. و تجارب و تعاملات غوطه‌ورانه در فراجهان بی‌نظیر است.

چگونه در متاورس برند بسازیم

من قرار نیست دروغ بگویم؛ برندسازی در متاورس چالش های خود را دارد. اما، اگر آن را به درستی انجام دهید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

ارز انتخابی در متاورس، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند.

فناوری بلاک چین هرگز جذاب تر به نظر نمی رسید. NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند – فکر کنید هنر، پول یا حتی شراب خوب – که در بلاک چین ذخیره می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را تکرار یا بازنویسی کرد.

همانند دارایی های دنیای واقعی، یک نسخه اصلی نیز وجود دارد. ممکن است بازتولید وجود داشته باشد، اما فقط یک نسخه اصلی وجود دارد.

در متاورس، NFT با ابرداده و مهرهای زمانی – کد ذخیره شده در بلاک چین – تأیید می شود.

به این ترتیب، NFT چیزی است که می‌توان آن را در اختیار داشت، معامله کرد، خرید و فروخت، جمع‌آوری کرد، به اشتراک گذاشت، خواست و تحسین کرد – همه اینها در دنیای مجازی که شما در آن حضور دارید.

از طریق این مسیر NFT ها، برندها می توانند درآمد را افزایش دهند و بسازند.

و این فقط برندهای معمولی با فناوری سنگین نیستند که این کار را انجام می دهند. گوچی، لویی ویتون، و کوکاکولا در حال حاضر فروشگاه‌هایی را در metaverse راه‌اندازی کرده‌اند و محصولاتی را با موفقیت زیادی برای این پایگاه مصرف‌کننده وصل شده تبلیغ می‌کنند.

بنابراین، چگونه آن را انجام می دهید؟

سر خود را وارد بازی کنید

اگر برندسازی در Roblox را در نظر بگیرید، همانطور که گوچی انجام داد، می توانید این را به معنای واقعی کلمه در نظر بگیرید.

با این حال، اجازه دهید بگویم که این چیزی نیست که فقط بودجه برندهای بزرگ می توانند از عهده آن برآیند.

سازندگان محتوا برای برندها در هر اندازه این فرصت را دارند تا آگاهی خود را در متاورس ایجاد کنند.

شما فقط باید سر خود را در اطراف آنچه در واقعیت مجازی به نظر می رسد بپیچید. من حتی نمی توانم شما را در اینجا راهنمایی کنم، زیرا گزینه ها نامحدود هستند.

شروع به فکر کردن در مورد تجربیات همهجانبه کنید – کارهایی که در دنیای واقعی انجام می دهید و دوست دارید در دنیای مجازی تکرار کنید.

مخاطب هدف شما در این فضا چه کاری می خواهد انجام دهد؟

با دوستان فیلم تماشا کنید، به کنسرت بروید، در یک خیابان شلوغ قدم بزنید؟ مشکلی نیست شما حتی می توانید یک ارائه شرکتی در یک فضای مجازی ارائه دهید، یا تبلیغات و هدایای برند را انجام دهید.

با این حال، قبل از اینکه بیش از حد گم شوید، این کلمه احتیاط را ارائه می کنم: پاهای خود را روی زمین نگه دارید و افکار خود را جمع آوری کنید.

تمام بازاریابی – در متاورس یا زمین – باید با اهداف اصلی برندسازی شما هماهنگ باشد.

تحقیق کن مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه مشکلی برای آنها حل می کنید؟

آیا مخاطبان هدف شما زمانی را در متاورس می گذرانند؟

آیا برند شما از دیجیتالی شدن بازاریابی ریشه ای سود می برد؟ سرت را از دست نده به اهداف برند خود وفادار بمانید.

گیمیفیکیشن برند را کاوش کنید

زیبایی NFT ها این است که می توانند با اکثر بازی ها ادغام شوند.

این آنها را راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار با دارایی های دیجیتالی مطلوب و یکباره تبدیل می کند.

هرگز قدرت مطلوبیت و کمبود را دست کم نگیرید – حتی در دنیای دیجیتال! برندها می توانند از این ویژگی ذاتی در همه ما برای افزایش آگاهی، هماهنگ کردن پیام ها، ترکیب ارزش های برند و جلب توجه مشتری استفاده کنند.

تجربه های همهجانبه ایجاد کنید

می دانم که اولین کسی نیستم که این طبل را می زند. اما این یکی از راه هایی است که می توانید در متاورس برند بسازید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ شما در مورد فرآیند فروش در دنیای واقعی فکر می کنید و سپس تجربیات خارج از این جهان را ایجاد می کنید که از آن سفر در دنیای مجازی پشتیبانی می کند.

تیم‌های فروش شما می‌توانند ارائه‌ها و دموهای زنده را به مشتریان احتمالی در مکانی سفارشی از شما ارائه دهند.

آواتارها می توانند محصولات شما را به صورت مجازی امتحان کنند و با لباس های مارک سفارشی خود بازی کنند.

نه تنها جالب است، بلکه یک راه غیرفعال برای رشد نام تجاری شما با سایر بازیکنان است.

آنها می توانند نسخه های مجازی محصولات شما را در دنیای خود با NFT بفروشند، معامله کنند و بخرند. آنها می توانند هنر NFT خود را در گالری های سه بعدی با طراحی خود به نمایش بگذارند.

حتی می توانید از متاورس برای تاکتیک های داخلی برندسازی استفاده کنید.

آموزش، حضور کارکنان، و جلسات را می توان در یک فضای سه بعدی برای غوطه وری بهینه میزبانی کرد. جوایز و شناسایی را می توان از طریق NFT ها و ارزهای رمزپایه اعطا کرد.

به کمبود فکر کنید، به چیزهای کلکسیونی فکر کنید، به احساسات واقعی فکر کنید.

تجربیاتی ایجاد کنید که بسیار غوطه ور هستند و از آنجا بسازید.

Hunker Down و منتظر آن باشید

مانند تمام روندهای نوظهور فناوری، دشوار است که بدانیم این روند به چه سمتی خواهد رفت. در این مرحله، هنوز هم می توانید کمی نفس بکشید و مشاهده کنید.

بررسی کنید که رقابت چه می کند. ببینید چه چیزی کار می کند، اتخاذ کنید، تطبیق دهید، و بهبود دهید.

با این حال، زیاد منتظر نمانید، زیرا نمی خواهید این قطار از کنار شما عبور کند.

تهدید گم شدن در میان جمعیت متاورس می تواند به اندازه حضور در صفحه دو گوگل در چند سال آینده چالش برانگیز باشد!

افکار نهایی

متاورس یک پلت فرم منحصر به فرد، تازه و بسیار فراگیر را برای برندها ارائه می دهد تا با مشتریان خود به روشی کاملاً جدید ارتباط برقرار کنند.

قرار است به نیروگاه جدید بازاریابی دیجیتالی تبدیل شود، از فروش دارایی های دیجیتال و کالا تا جلسات تیمی همهجانبه.

مانند همه چیزهای بازاریابی، در مورد اینکه چگونه نام تجاری شما می تواند در این فضا ظاهر شود بدون از دست دادن صدای برند معتبر خود، شفافیت کسب کنید. بدون از دست دادن اهداف بازاریابی فعلی، چشم خود را به آینده ساختن برند همه جانبه نگاه دارید.

بنابراین، چه موضع شما برنامه ریزی، بازی کردن، یا مشاهده منفعلانه باشد، متاورس نادیده گرفته نخواهد شد.

خوشبختانه برای برندهای بزرگ و کوچک باز است. پس شروع کن!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: thinkhubstudio/Shutterstock





منبع