سفارشی سازهای تبلیغات گوگل: چگونه و چرا


من هرگز ندیده بودم که کودکی اینقدر سخت کار کند که تنبل باشد.

یک بار معلمی این را به پدر و مادرم گفت. با این حال، او آن را به شیوه ای تحقیر آمیز منظور نکرد. او تحت تاثیر من قرار گرفت.

من بعد از مدرسه ماندم و یک برگه اکسل را خودکار کردم تا ورود اطلاعاتی که برای کلاس کتاب سال ما مسئول آن بودم فقط نصف طول بکشد.

من ساعت ها کار سخت و پیشاپیش را صرف کردم تا تا حد امکان در بقیه ترم تنبل باشم.

آن موقع نمی‌دانستم، اما این اولین اتوماسیون من بود – و اولین تجربه من که سخت در تنبلی کار می‌کردم!

سال ها بعد، به عنوان یک حرفه ای بازاریابی، به دنبال راه هایی برای تسریع روند ایجاد تبلیغات برای کمپین های جستجوی Google Ads خود بودم.

و این زمانی بود که من سفارشی سازهای تبلیغات را کشف کردم.

درست مانند دوران دبیرستان، ارزش آن را در انجام برخی کارهای سنگین از پیش برای آسان‌تر کردن کارها برای خودم می‌دانستم.

آن موقع ارزشش را داشت و حالا هم ارزشش را دارد.

اگر یاد بگیرید که سفارشی سازهای تبلیغاتی ایجاد کنید، برای شما نیز ارزشش را دارد.

در اینجا نحوه راه اندازی سفارشی سازهای تبلیغاتی و اینکه چرا ارزش وقت شما را دارند آورده شده است.

چرا سفارشی سازهای تبلیغات مهم هستند

یادگیری همه ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف Google Ads می‌تواند بسیار زیاد باشد، و گاهی اوقات به نظر می‌رسد غیرممکن است که با همه چیز همراه باشید.

اما، دلایل خوبی وجود دارد که چرا یادگیری استفاده از سفارشی‌کننده‌های تبلیغات در کمپین‌های Google Ads استفاده مناسبی از زمان شما است.

تبلیغات شما باید برجسته باشد

شما می دانید که باید از درهم ریختگی ها عبور کنید.

اما، شما همچنین می‌دانید که برای ایجاد همه کمپین‌های جدید، کپی تبلیغات و ساختار حساب جدید که همراه با طراحی همه تبلیغات جدید که برای کاربران بسیار مرتبط هستند، وقت ندارید.

این دقیقاً جایی است که سفارشی‌کننده‌های تبلیغات ارزش وزن خود را به طلا دارند.

اکنون با کمی وقت اضافی، می‌توانید تبلیغات فوق‌العاده مرتبطی داشته باشید که امتیاز کیفیت شما را افزایش می‌دهد و مشتری‌تان را برای ماه‌های آینده درگیر می‌کند.

کاهش هزینه های تبدیل بدون ایجاد تغییرات

در نهایت، تبدیل ها (و هزینه های تبدیل) از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) و تبلیغات شما شروع می شود.

بدون تغییر قیمت، محصول، صفحه فرود، قیف بازاریابی و غیره، همچنان می‌توانید تبدیل‌ها و نرخ تبدیل را افزایش دهید و هزینه‌های تبدیل را با سفارشی‌کننده‌های تبلیغات کاهش دهید.

چه ابزار دیگری این قدرت و توانایی را دارد که این کار را بدون مقدار زیادی کار یا تغییر در محصول، قیمت، صفحه فرود یا قیف بازاریابی شما انجام دهد؟

شخصی سازی بدون نگرانی از حریم خصوصی

هیچ ابزار دیگری در بازار به شما این امکان را نمی دهد که تبلیغات را تا این حد بدون نقض قوانین یا نگرانی های حفظ حریم خصوصی شخصی سازی کنید.

سفارشی سازهای تبلیغاتی رایگان هستند که منتظر استفاده هستند.

شما می‌توانید با استفاده از داده‌هایی که آزادانه (و به طور قانونی) به شما ارائه می‌دهند، به یک کاربر بسیار مرتبط باشید، بنابراین بیایید از آن استفاده کنیم.

مزایای بلندمدت با هزینه زمانی کوچک و پیش رو

تنظیم سفارشی‌کننده‌های تبلیغات ممکن است کمی طول بکشد، به خصوص اگر برای اولین بار این کار را انجام می‌دهید.

با این حال، هنگامی که داده های کسب و کار شما متصل شد و ویژگی ها تنظیم شد، می توانید به طور نامحدود تبلیغات مرتبط را برای کاربران اجرا کنید.

شما می توانید این کار را بدون کار اضافی خارج از نگهداری عمومی به روز رسانی داده های کسب و کار انجام دهید.

نحوه تنظیم سفارشی سازهای تبلیغاتی

در حالی که ثابت نگه داشتن قالب بندی داده ها می تواند پیچیده باشد، سه مرحله اصلی برای ایجاد و راه اندازی تبلیغات سفارشی وجود دارد.

  1. داده های کسب و کار خود را تنظیم کنید
  2. یک فید داده ایجاد کنید.
  3. تبلیغات سفارشی خود را در Google Ads تنظیم کنید.

تنظیم داده های کسب و کار شما

به روش واقعی گوگل، تنظیم داده های کسب و کار شما چالش برانگیزترین بخش است، زیرا قوانین بسیار خاصی در مورد نحوه قالب بندی داده های شما وجود دارد.

اما هنگامی که قوانین را یاد گرفتید و تعدادی از این کمپین ها را در دست گرفتید، کل فرآیند را می توان در 20 تا 30 دقیقه انجام داد.

ابتدا قالبی را که گوگل به شما پیشنهاد می کند استفاده کنید دانلود کنید.

(زمانی که مرحله سه را زدید، پیوندی برای دانلود الگو خواهید دید، پس به دنبال آن باشید.)

همیشه ایده خوبی است که از اسناد دقیقی که Google توصیه می کند برای کارهایی که با داده های خسته کننده سروکار دارند استفاده کنید.

الگوی خود را با اطلاعاتی که می خواهید برای سفارشی کردن آگهی خود استفاده کنید تنظیم کنید.

سه نوع داده وجود دارد که می توانید در قالب استفاده کنید:

انواع اسناد

انواع اسناد در تبلیغات گوگلاسکرین شات از Google Ads، جولای ۲۰۲۲

نمونه های نوع ویژگی

نمونه های نوع ویژگیتصویر از نویسنده، ژوئیه 2022

محتوای تبلیغاتی

این دقیقاً متنی است که در آگهی شما قرار می گیرد.

انواع مختلفی از محتوایی که می توانید سفارشی کنید عبارتند از: تعداد (یعنی تعداد اقلام موجود در موجودی شما)، متن (به عنوان مثال رنگ یک مورد)، زمان و تاریخ (یعنی زمانی که فروش به پایان می رسد)، یا قیمت.

شما می توانید این ستون ها را هر چه می خواهید نام گذاری کنید، اما باید مطمئن شوید که نوع مشخصه مربوطه در داخل پرانتز در نام ستون باشد.

مدت زمان و دستگاه

از این ستون‌ها برای برنامه‌ریزی زمانی که آگهی‌تان اجرا می‌شود، روی چه دستگاه‌هایی نمایش داده می‌شود و سایر تنظیمات برگزیده استفاده کنید (برای گزینه‌های بیشتر به نمودار زیر مراجعه کنید).

هنگام نامگذاری ستون صفحه گسترده خود، باید از نام دقیقاً همانطور که در صفحه نمایش داده می شود استفاده کنید صفت ستون در نمودار زیر

و فراموش نکنید که نوع ویژگی را در پرانتز در انتهای نام اضافه کنید.

ویژگی های استاندارد

ویژگی های استاندارداسکرین شات از Google Ads، جولای ۲۰۲۲

هدف گذاری

هدف‌گذاری به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید چه چیزی باعث بهینه‌سازی، چه کمپین/گروه‌های تبلیغاتی می‌شود و چگونه کلمات کلیدی در تبلیغات نقش دارند.

اگر می‌خواهید از یک یا همه گزینه‌های هدف استفاده کنید، باید از نام دقیقاً همانطور که در آن نشان داده می‌شود استفاده کنید صفت ستون در نمودار زیر

با این حال، شما انجام ندهید باید یک نوع ویژگی در انتهای نام ستون درج شود.

ویژگی های هدف گذاری

ویژگی های هدف گیریاسکرین شات از Google Ads، جولای ۲۰۲۲

ایجاد فید داده

هنگامی که داده های کسب و کار خود را راه اندازی، سازماندهی و قالب بندی کردید، باید آن را به حساب Google Ads خود متصل کنید.

تا زمانی که مشکلی در قالب‌بندی داده‌های کسب‌وکار شما وجود نداشته باشد، این یک فرآیند کاملاً ساده است.

  • روی نماد ابزارها در منوی بالا کلیک کنید.
  • در قسمت Setup کلیک کنید داده های کسب و کار.
  • روی Data feeds در سمت چپ کلیک کنید.
  • روی دکمه پلاس کلیک کنید و روی «داده‌های سفارشی‌ساز آگهی برای تبلیغات متنی» کلیک کنید.
  • فید خود را نام ببرید.
  • کلیک منبع را انتخاب کنید و سپس کلیک کنید یک فایل آپلود کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.

تنظیم آگهی

اگر تا اینجا پیش رفته اید، به شما تبریک می گویم!

قسمت سخت تمام شده است.

تنظیم تبلیغات واقعی در Google Ads بسیار ساده تر از تنظیم داده های کسب و کار است، به خصوص اگر با راه اندازی انواع دیگر کمپین ها آشنا باشید.

  • به گروه تبلیغاتی بروید که در آن می‌خواهید آگهی جدید خود را ایجاد کنید که از داده‌های تجاری سفارشی‌کننده آگهی استفاده می‌کند.
  • روی نماد کلیک کنید و انتخاب کنید تبلیغ جستجوی واکنشگرا.
  • سرفصل ها و توضیحات را با استفاده از سفارشی سازهای تبلیغاتی که می خواهید استفاده کنید پر کنید. متنی را که می‌خواهید وارد کنید، و وقتی به نقطه‌ای رسیدید که می‌خواهید از یک سفارشی‌ساز استفاده کنید، یک براکت فرفری ( { ) اضافه کنید. با این کار منوی کشویی ظاهر می شود که در آن می توانید انتخاب کنید سفارشی کننده تبلیغات. اکنون، سفارشی‌کننده‌ای را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و در متن شما درج می‌شود.
  • این فرآیند را تکرار کنید تا سفارشی‌کننده‌ها را در نسخه تبلیغاتی خود قرار دهید.
تبلیغات متنی سفارشی ساز تبلیغات گوگلاسکرین شات از Google Ads، جولای ۲۰۲۲

مانند بسیاری از اتوماسیون‌ها، افزودن سفارشی‌کننده‌ها به تبلیغات در کمپین‌های تبلیغاتی Google شما ممکن است کمی دشوار و پیچیده به نظر برسد.

در این مورد، شما اشتباه نمی کنید!

با این حال، پس از منحنی یادگیری، اتوماسیون ها سریع و آسان تنظیم می شوند.

همچنین متوجه خواهید شد که آنها کلید به حداکثر رساندن خروجی، به دست آوردن کارایی و کاهش هزینه های تبدیل هستند.

بنابراین، به سفارش‌دهنده‌های آگهی فرصت بدهید. من می دانم که آنها بخشی از زرادخانه روزمره شما خواهند شد و شما آنها را دوست خواهید داشت!

گرسنه برای بیشتر؟

سفارشی‌کننده‌های تبلیغات موضوع بزرگی هستند و ما نمی‌توانیم همه اطلاعات پیرامون این موضوع را در یک مقاله جا دهیم.

خوشبختانه، SEJ یک پست عالی دیگر در مورد سفارشی سازهای تبلیغات توسط آندریا آتزوری دارد.

آندریا در مقاله خود، “4 سفارشی ساز تبلیغات برای بهبود عملکرد کمپین تبلیغات گوگل” عمیق تر به این موضوع می پردازد که چرا می خواهید از سفارشی سازهای تبلیغاتی استفاده کنید، چگونه کار می کنند و چهار روش عالی برای استفاده از آنها در کمپین های روزانه خود.

با هم، این دو قطعه باید به شما یک پایه و اساس خوب در مورد اینکه سفارشی‌کننده‌های تبلیغاتی چیست، چگونه از آنها استفاده کنید، چرا از آنها استفاده کنید و چگونه آنها را تنظیم کنید، ارائه دهد.

لذت بردن!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Prostock-studio/Shutterstock





منبع