عناوین شغلی SEO (نقش ها و توضیحات برای صنعت سئو)

بسته به شرح شغل خود، یک محقق کلمه کلیدی ممکن است در توسعه استراتژی هایی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی انتخابی خود مشارکت داشته باشد یا نباشد.

مدیر سئو فنی

اگر شرکت آنها جستجوگر لینک اختصاصی نداشته باشد، یک متخصص لینک بیلدینگ ممکن است فرصت های ایجاد لینک را نیز شناسایی کند.

کارشناس تحقیقات کلمات کلیدی

همانطور که متوجه شدید، نقش‌های شغلی سئوی مختلفی وجود دارد که در صنایع و سازمان‌ها در هر اندازه مورد نیاز است. و موقعیت های شغلی سئو و توضیحات ذکر شده در این صفحه نشان دهنده بهترین زمینه هایی است که می توانید در زمینه بهینه سازی موتور جستجو کار کنید.



منبع

نویسندگان محتوای SEO معمولاً از کلمات کلیدی ارائه شده به آنها کار می کنند، اگرچه برخی از نویسندگان محتوای آزاد ممکن است تحقیقات کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از خدمات خود به مشتریان ارائه دهند.

SEO Copywriter

با گزارش دادن به مدیر بازاریابی محتوا، کارمندانی که نقش شغلی یک محتوانویس سئو را دارند، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای نوشتاری را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی انتخابی ایجاد می کنند.

به عنوان یک موقعیت رهبری، مدیر SEO باید بتواند یک تیم را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که همه با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند.

تحلیلگر سئو

یک مشاور سئو معمولاً برای یک آژانس سئو کار می کند اما ممکن است به طور مستقل به عنوان یک پیمانکار نیز کار کند.

یک مدیر بازاریابی محتوا رهبری را بر عهده می گیرد تا اطمینان حاصل کند که تمام محتوای تولید شده روی برند باقی می ماند و با اهداف شرکت از جمله اهداف مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو همسو می شود.

با ارائه گزارش به مدیر فنی سئو، یک توسعه دهنده سئو وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که توسعه فنی یک وب سایت با بهترین شیوه ها مطابقت دارد.

کار یک متخصص سئو بین المللی فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی در مقیاس جهانی نیست. از این رو سئو بین المللی نامیده می شود). این بسیار فنی تر است و شامل وظایفی مانند اطمینان از درست بودن تگ های hreflang است تا خزنده ها بفهمند که کدام نسخه از محتوای سایت باید برای کاربران در مکان های مختلف یا افرادی که به زبان های دیگر صحبت می کنند ارائه شود.

یک متخصص بازاریابی ورودی از چندین روش برای هدایت ترافیک به یک وب سایت و جذب مشتریان جدید استفاده می کند.

یک محتوانویس سئو معمولاً محتوای طولانی مدتی ایجاد می کند که اطلاعات، سرگرمی یا سایر ارزش های معنادار را در اختیار خوانندگان قرار می دهد که عمدتاً بر جنبه های فنی نگارش SEO متمرکز است که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد.

سازندگان لینک از نزدیک با تیم بازاریابی محتوا برای ایجاد محتوای مناسب لینک همکاری می کنند و باید به مدیر SEO در مورد موفقیت کمپین های لینک بیلدینگ خود گزارش دهند.

امیدوارم از این لیست از رایج ترین عناوین شغلی سئو لذت برده باشید.

مدیران بازاریابی محتوا از نزدیک با متخصصان سئو در شرکت همکاری می کنند تا استراتژی محتوایی را برنامه ریزی کنند که موقعیت های نتایج موتورهای جستجو (SERP) را افزایش دهد و ترافیک را هدایت کند و در عین حال تیمی از نویسندگان، طراحان و سایر تولیدکنندگان محتوا را نیز مدیریت کند.

مشاور سئو

یک متخصص SEO محلی، تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، و مهارت‌های تجزیه و تحلیل را با دانش پلتفرم‌هایی مانند Google Business و الگوریتم‌های جستجوی محلی ترکیب می‌کند تا به کسب‌وکارها کمک کند تا دید خود را در نتایج جستجوی محلی به حداکثر برسانند.

استراتژیست های سئو معمولاً با تیم های بازاریابی و دیجیتال همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل کنند که سئو به طور کامل در حضور آنلاین یک برند یکپارچه شده است. افرادی که دارای این عنوان شغلی سئو هستند نیز ممکن است به عنوان رابط بین این تیم ها و مدیریت شرکت عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام تلاش های سئو به اهداف کلی شرکت کمک می کند.

سئو محتوا نویس

در همین حال، کار یک Copywriter SEO ایجاد متن جذاب و کوتاه مانند کپی تبلیغات، سرفصل های صفحه فرود و CTA است که افراد را وادار به انجام عمل می کند و در عین حال کلمات کلیدی هدف را نیز شامل می شود.

لینک جستجوگر

یک متخصص سئو بین‌المللی همچنین باید دانش کاری عالی از استراتژی‌ها در کشورها، ایالت‌ها و شهرهای مختلف داشته باشد و اطمینان حاصل کند که این تفاوت‌ها عاملی در ایجاد کمپین‌های سئو برای هر مکان هدف هستند.

کارشناس بازاریابی ورودی

یک تحلیلگر سئو مسئول شناسایی فرصت های جدید برای ارتقای رتبه یک شرکت و ارزیابی اثربخشی تلاش های موجود است.

اگرچه برخی افراد SEO Copywriters و SEO Content Writers را یک نوع عنوان شغلی می دانند، اما از نظر فنی مسئولیت های متفاوتی دارند.

نقش‌های شغلی سئو در سراسر صنایع و سازمان‌ها در هر اندازه مورد نیاز است، و چه علاقه‌مند به شغلی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو باشید و چه به دنبال استخدام یک کارمند جدید برای مدیریت دید ارگانیک کسب‌وکارتان در گوگل، یاهو و بینگ باشید. بسیاری از موقعیت های شغلی مختلف سئو در این زمینه باید در نظر گرفته شود.

این ممکن است به معنای بازبینی کدهای بک‌اند و به حداقل رساندن آن برای بهبود سرعت‌های جانبی، بهینه‌سازی ساختار و سلسله‌مراتب سایت، و توسعه سایت‌های واکنش‌گرا باشد که به سرعت بارگیری می‌شوند و به درستی در تمام اندازه‌ها و جهت‌های صفحه نمایش کار می‌کنند.

متخصص سئوی محلی

یک استراتژیست سئو مسئولیت طراحی و اجرای یک استراتژی سئو را بر عهده می گیرد که با اهداف سازمان همسو باشد.

تحلیلگران سئو ممکن است مسئول انجام ممیزی های فنی و محتوایی، تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کمپین های سئوی رقبا باشند. افرادی که دارای این موقعیت شغلی SEO هستند همچنین به دانش کاری عالی از ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console نیاز دارند تا بتوانند داده های عملکرد SEO را به ذینفعان ارائه دهند.

استراتژیست سئو

از این لیست از شرح وظایف سئو برای درک عناوین و مسئولیت‌های مرتبط رایج در فهرست‌های شغلی که نامزدهای بهینه‌سازی موتور جستجو را هدف می‌گیرند، استفاده کنید.

عناوین شغلی سئو

لیست عناوین مشاغل سئو

مدیر سئو

این راهنما شامل لیستی از رایج ترین عناوین شغلی سئو است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد.