پرش به محتوا
تحلیلگران سئو ممکن است مسئول انجام ممیزی های فنی و محتوایی، تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کمپین های سئوی رقبا باشند. افرادی که دارای این موقعیت شغلی SEO هستند همچنین به دانش کاری عالی از ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console نیاز دارند تا بتوانند داده های عملکرد SEO را به ذینفعان ارائه دهند.
استراتژیست سئو
این ممکن است به معنای بازبینی کدهای بکاند و به حداقل رساندن آن برای بهبود سرعتهای جانبی، بهینهسازی ساختار و سلسلهمراتب سایت، و توسعه سایتهای واکنشگرا باشد که به سرعت بارگیری میشوند و به درستی در تمام اندازهها و جهتهای صفحه نمایش کار میکنند.
متخصص سئوی محلی
نقش یک متخصص لینک بیلدینگ که گاهی اوقات به عنوان Link Builder شناخته می شود، شامل دنبال کردن استراتژی های توسعه یافته توسط Link Prospector و ایجاد روابط با وب سایت های مربوطه برای به دست آوردن لینک از آنها است.
از این لیست از شرح وظایف سئو برای درک عناوین و مسئولیتهای مرتبط رایج در فهرستهای شغلی که نامزدهای بهینهسازی موتور جستجو را هدف میگیرند، استفاده کنید.
لیست عناوین مشاغل سئو
مدیر سئو
بسته به شرح شغل خود، یک محقق کلمه کلیدی ممکن است در توسعه استراتژی هایی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی انتخابی خود مشارکت داشته باشد یا نباشد.
مدیر سئو فنی
با ارائه گزارش به مدیر فنی سئو، یک توسعه دهنده سئو وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که توسعه فنی یک وب سایت با بهترین شیوه ها مطابقت دارد.
اگر شرکت آنها جستجوگر لینک اختصاصی نداشته باشد، یک متخصص لینک بیلدینگ ممکن است فرصت های ایجاد لینک را نیز شناسایی کند.
کارشناس تحقیقات کلمات کلیدی
در همین حال، کار یک Copywriter SEO ایجاد متن جذاب و کوتاه مانند کپی تبلیغات، سرفصل های صفحه فرود و CTA است که افراد را وادار به انجام عمل می کند و در عین حال کلمات کلیدی هدف را نیز شامل می شود.
لینک جستجوگر
این راهنما شامل لیستی از رایج ترین عناوین شغلی سئو است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد.
نقشهای شغلی سئو در سراسر صنایع و سازمانها در هر اندازه مورد نیاز است، و چه علاقهمند به شغلی در بهینهسازی موتورهای جستجو باشید و چه به دنبال استخدام یک کارمند جدید برای مدیریت دید ارگانیک کسبوکارتان در گوگل، یاهو و بینگ باشید. بسیاری از موقعیت های شغلی مختلف سئو در این زمینه باید در نظر گرفته شود.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف او به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع
جستجوگر لینک در شناسایی فرصتهایی برای رشد پروفایل بک لینک یک برند متخصص است. این بدان معناست که افرادی با این عنوان شغلی سئو به دنبال وب سایت های با کیفیت بالا با Domain Authority خوب مرتبط با جایگاه شرکت هستند.
نویسندگان محتوای SEO معمولاً از کلمات کلیدی ارائه شده به آنها کار می کنند، اگرچه برخی از نویسندگان محتوای آزاد ممکن است تحقیقات کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از خدمات خود به مشتریان ارائه دهند.
SEO Copywriter
یک مدیر سئو فنی تضمین می کند که یک وب سایت عملکرد و قابلیت استفاده بهینه را ارائه می دهد، که می تواند به بهبود دید موتورهای جستجو کمک کند.
یک مشاور سئو معمولاً برای یک آژانس سئو کار می کند اما ممکن است به طور مستقل به عنوان یک پیمانکار نیز کار کند.
یک متخصص SEO محلی، تحقیقات کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، و مهارتهای تجزیه و تحلیل را با دانش پلتفرمهایی مانند Google Business و الگوریتمهای جستجوی محلی ترکیب میکند تا به کسبوکارها کمک کند تا دید خود را در نتایج جستجوی محلی به حداکثر برسانند.
نقش یک مدیر سئو مستلزم دانش گسترده ای از تمام جنبه های سئو، از جمله سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه، سئو فنی و تحقیقات کلمات کلیدی، و همچنین درک الگوریتم های موتورهای جستجو است.
کار یک متخصص سئو بین المللی فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی در مقیاس جهانی نیست. از این رو سئو بین المللی نامیده می شود). این بسیار فنی تر است و شامل وظایفی مانند اطمینان از درست بودن تگ های hreflang است تا خزنده ها بفهمند که کدام نسخه از محتوای سایت باید برای کاربران در مکان های مختلف یا افرادی که به زبان های دیگر صحبت می کنند ارائه شود.
یک تحلیلگر سئو مسئول شناسایی فرصت های جدید برای ارتقای رتبه یک شرکت و ارزیابی اثربخشی تلاش های موجود است.
یک محتوانویس سئو معمولاً محتوای طولانی مدتی ایجاد می کند که اطلاعات، سرگرمی یا سایر ارزش های معنادار را در اختیار خوانندگان قرار می دهد که عمدتاً بر جنبه های فنی نگارش SEO متمرکز است که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد.
استراتژیست های سئو معمولاً با تیم های بازاریابی و دیجیتال همکاری نزدیکی دارند تا اطمینان حاصل کنند که سئو به طور کامل در حضور آنلاین یک برند یکپارچه شده است. افرادی که دارای این عنوان شغلی سئو هستند نیز ممکن است به عنوان رابط بین این تیم ها و مدیریت شرکت عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام تلاش های سئو به اهداف کلی شرکت کمک می کند.
سئو محتوا نویس
اکثر کمپینهای سئو که توسط یک آژانس یا سازمان انجام میشود با متخصص تحقیقات کلمات کلیدی شروع میشود، که کارش یافتن کلمات کلیدی مرتبط است که میتوانند برای افزایش دید موتورهای جستجو و افزایش ترافیک هدف قرار گیرند.
اگرچه معمولاً به عنوان یک نقش بازاریابی در نظر گرفته می شود، بازاریابان ورودی باید درک کاملی از بهترین شیوه های SEO و نحوه ادغام آنها به طور مؤثر در کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی در رسانه های اجتماعی، صفحات فرود، استراتژی های بازاریابی ایمیلی و سایر روش ها داشته باشند.
مدیر بازاریابی محتوا
ممکن است گاهی اوقات این نقش شغلی را به عنوان مدیر سئو یا رئیس سئو ببینید، اما همه این عناوین شغلی به یک چیز اشاره دارند: فردی که مسئول توسعه و اجرای استراتژی های موثر بهینه سازی موتور جستجو برای مشتری شرکت یا آژانس است.
امیدوارم از این لیست از رایج ترین عناوین شغلی سئو لذت برده باشید.
مدیران بازاریابی محتوا از نزدیک با متخصصان سئو در شرکت همکاری می کنند تا استراتژی محتوایی را برنامه ریزی کنند که موقعیت های نتایج موتورهای جستجو (SERP) را افزایش دهد و ترافیک را هدایت کند و در عین حال تیمی از نویسندگان، طراحان و سایر تولیدکنندگان محتوا را نیز مدیریت کند.
مشاور سئو
به عنوان یک موقعیت رهبری، مدیر SEO باید بتواند یک تیم را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که همه با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند.
تحلیلگر سئو
یک استراتژیست سئو مسئولیت طراحی و اجرای یک استراتژی سئو را بر عهده می گیرد که با اهداف سازمان همسو باشد.
هنگامی که یک مشتری بالقوه پیوند قوی شناسایی شد، جستجوگر پیوند یک استراتژی موثر برای ارتباط با آن مشتری و درخواست یک پیوند به وب سایت شرکت یا مشتری ایجاد می کند.
کارشناس لینک سازی
همانطور که متوجه شدید، نقشهای شغلی سئوی مختلفی وجود دارد که در صنایع و سازمانها در هر اندازه مورد نیاز است. و موقعیت های شغلی سئو و توضیحات ذکر شده در این صفحه نشان دهنده بهترین زمینه هایی است که می توانید در زمینه بهینه سازی موتور جستجو کار کنید.
یک متخصص سئو بینالمللی همچنین باید دانش کاری عالی از استراتژیها در کشورها، ایالتها و شهرهای مختلف داشته باشد و اطمینان حاصل کند که این تفاوتها عاملی در ایجاد کمپینهای سئو برای هر مکان هدف هستند.
کارشناس بازاریابی ورودی
اگرچه برخی افراد SEO Copywriters و SEO Content Writers را یک نوع عنوان شغلی می دانند، اما از نظر فنی مسئولیت های متفاوتی دارند.
یک متخصص بازاریابی ورودی از چندین روش برای هدایت ترافیک به یک وب سایت و جذب مشتریان جدید استفاده می کند.
با گزارش دادن به مدیر بازاریابی محتوا، کارمندانی که نقش شغلی یک محتوانویس سئو را دارند، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای نوشتاری را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی انتخابی ایجاد می کنند.
در حالی که یک متخصص سئو عمومی ممکن است کلمات کلیدی گسترده ای مانند “تجهیزات باغبانی” را هدف قرار دهد، یک متخصص SEO محلی بر روی عبارات بهینه سازی جستجوی محلی مانند “تجهیزات باغبانی در رالی، کارولینای شمالی” تمرکز می کند تا به یک شرکت باغبانی کمک کند تا مشتریان را در آن شهر هدف قرار دهد.
متخصص سئوی بین المللی
نقش مشاور سئو کمک به کسبوکارها در شناسایی موانعی است که بر سر راه بهبود رتبهبندی جستجو و فرصتهایی برای ایجاد این پیشرفتها وجود دارد. افرادی که دارای این عنوان شغلی سئو هستند، معمولاً شامل انجام ممیزی های سئو و ارائه توصیه هایی در مورد اینکه چگونه مشتری آنها می تواند سئوی خود را تقویت کند، انجام می شود.
خلاصه عناوین شغلی، نقش ها و توضیحات SEO
یک مدیر بازاریابی محتوا رهبری را بر عهده می گیرد تا اطمینان حاصل کند که تمام محتوای تولید شده روی برند باقی می ماند و با اهداف شرکت از جمله اهداف مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو همسو می شود.
متخصص تحقیقات کلمات کلیدی از ابزارهایی مانند Semrush، Ahrefs و Google Keyword Planner استفاده می کند تا ارزیابی کند که کدام کلمات کلیدی ارزش هدف گذاری دارند و توصیه هایی برای کلمات کلیدی به تیم های بازاریابی و سایر متخصصان سئو ارائه می دهد.
سازندگان لینک از نزدیک با تیم بازاریابی محتوا برای ایجاد محتوای مناسب لینک همکاری می کنند و باید به مدیر SEO در مورد موفقیت کمپین های لینک بیلدینگ خود گزارش دهند.
با این عنوان شغلی SEO، کارمند نیاز به دانش عمیق در مورد نحوه کار وب سایت ها و تعامل با موتورهای جستجو دارد تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت به طور کامل برای موفقیت بهینه شده است.
توسعه دهنده سئو
در حالی که اکثر نقش های شغلی سئو بر روی سمت کاربر وب سایت تمرکز می کنند، سئوهای فنی بر روی قسمت پشتی تمرکز می کنند و مسئولیت موارد مهمی مانند:
- طراحی واکنشگرا و سازگاری با موبایل
- سرعت بارگذاری سایت
- امنیت
- مسائل فنی سئو