فرصت های کلمات کلیدی (10 راه برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو)

می‌توانید از ابزارهایی مانند Hootsuite، Sprout Social و Mention برای کشف موضوعات و مکالمات پرطرفدار مربوط به جایگاه خود استفاده کنید.

همانطور که متوجه شدید، فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو را برای یک وب سایت فراهم می کنند. و یک فرصت خوب برای کلمه کلیدی به سایت شما این شانس را می دهد که از محتوای SEO استفاده کند که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند. برای کمک به افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کسب‌وکارتان، می‌توانید از هر یا همه تکنیک‌های ذکر شده در بالا برای نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو استفاده کنید.



منبع

هر دوی این موتورهای جستجو دارای یک ویژگی پیشنهاد خودکار هستند که شروع به پیش بینی پرس و جوهای جستجو بر اساس جستارهای مشابهی که توسط سایر کاربران ایجاد می شود، می کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، چند کلمه مرتبط با موضوع خود را تایپ کنید و موتورهای جستجو متداول ترین جستجوها را با استفاده از آن کلمات به شما نشان می دهند.

نحوه یافتن فرصت های کلمه کلیدی با مثال تکمیل خودکار

کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راه‌های جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.

این روش تکمیل خودکار برای یافتن کلیدواژه‌های جدید راهی عالی برای کشف آنچه که مردم در حال حاضر به دنبال آن‌ها هستند به‌صورت آنلاین است و می‌تواند برای یافتن کلیدواژه‌های دم بلند جدید برای هدف‌گیری فوق‌العاده باشد.

ابزارهای سئو مانند Semrush، SE Ranking و Ahrefs فقط کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت شما را به شما نشان نمی دهند. این ابزارها همچنین می توانند داده های ارزشمندی را در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها در گوگل رتبه بندی می کنند ارائه دهند.

برترین نتایج پیشنهاد خودکار که در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ نمایش داده می‌شوند، عباراتی هستند که بیشترین جستجو را بر اساس داده‌های واقعی کاربر دارند، و آنها را به بهترین فرصت‌های کلمه کلیدی برای جستجوی محتوای جدید وب‌سایت تبدیل می‌کند.

همچنین می توانید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را مانند آنچه در تصویر مثال زیر نشان داده شده است انجام دهید. این استراتژی فرصت‌های کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که رقبای شما ترافیک ارگانیکی به دست می‌آورند که از وب‌سایت شما گم شده است، بنابراین می‌توانید سعی کنید برای آنها بهینه‌سازی کنید.

گزارش فرصت شکاف کلمه کلیدی Semrush

اگر گوگل ترافیک زیادی را برای یک نوع کلمه کلیدی خاص به وب سایت شما ارسال می کند، باید با تولید محتوای مشابه، این فرصت را دو چندان کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت دستور پخت برای وعده های غذایی شام مرغ ترافیک زیادی دریافت می کند، یک استراتژی خوب سئو ایجاد محتوای بیشتر در مورد غذاهای مختلف شام مرغ است.

4. پرس و جوها را در کنسول جستجوی گوگل کاوش کنید

یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایده‌های کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.

مثال امکانات کلیدواژه در بینگ با استفاده از روش الفبا

2. افراد را نیز بپرسید

فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را فراهم می کنند. فرصت های خوب کلمات کلیدی به سایت شما این فرصت را می دهد که از محتوای SEO که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند، استفاده کند.

چگونه فرصت های کلمات کلیدی را برای سئو پیدا کنیم

1. از AutoComplete استفاده کنید

با رعایت موضوع رسانه های اجتماعی، در گروه های فیس بوک، زیرمجموعه های Reddit و سایر انجمن های فعال فعال باشید. مانند ابزارهای نظارتی که در بالا ذکر شد، این می تواند به شما کمک کند موضوعات پرطرفدار را با امکانات جدید کلیدواژه برای هدف گذاری در وب سایت خود پیدا کنید.

به علاوه، اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید تبلیغات PPC را برای صدها کلمه کلیدی طولانی آزمایش کنید تا سودآورترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. عباراتی که بیشترین کلیک و تبدیل را دریافت می‌کنند، می‌توانند فرصت‌های مناسبی برای کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن محتوای جدید باشند، زیرا شما مدرک تأیید شده‌ای مبنی بر تقاضای بالای جستجو و قصد خریدار دریافت کرده‌اید.

خلاصه فرصت های کلیدواژه

اگر در حال اجرای تبلیغات پولی در گوگل ادوردز هستید، به یاد داشته باشید که به کلمات کلیدی موجود در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود نگاه کنید که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند. به هر حال، اگر آنها ترافیک پولی را هدایت می کنند که تبدیل می شود، دلیلی ندارد که ترافیک ارگانیک را نیز هدایت نکنند.

یکی از زیرمجموعه‌هایی که من دوست دارم هر هفته برای ایده‌های کلیدواژه برای استفاده در محتوای جدید اسکن کنم، r/SEO است که در تصویر زیر می‌بینید. موضوعاتی که بیشترین رای مثبت و نظرات را دارند نشان می‌دهند که این موضوع داغی است که کاربران می‌خواهند با آن درگیر شوند، که می‌تواند یک مقاله عالی برای وب‌سایت من باشد.

مثال استفاده از Reddit برای ایده های کلمات کلیدی و فرصت های جدید برای SEO