فرصت های کلمات کلیدی (10 راه برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو)

به عنوان مثال، من برای اولین بار این مقاله را نوشتم: Dofollow vs Nofollow Links. سپس، من این ایده کلمه کلیدی را به دو مقاله جداگانه تقسیم کردم تا در مورد هر نوع بیشتر به عمق بپردازم: پیوندهای Dofollow و لینک های Nofollow. همانطور که می بینید، یک فرصت کلمه کلیدی در مجموع به سه امکان برای جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ تبدیل شد.

10. کلمات کلیدی PPC را بررسی کنید

توجه: این راهنمای دیگر را با نکات بیشتر در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی رقبا برای محتوای جدید سئو و همچنین این مقاله با لیستی از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در صورتی که قبلاً در یک سرویس مشترک نیستید، مشاهده کنید.

8. کلمه کلیدی جدید را با Google Trends پیدا کنید

هر دوی این موتورهای جستجو دارای یک ویژگی پیشنهاد خودکار هستند که شروع به پیش بینی پرس و جوهای جستجو بر اساس جستارهای مشابهی که توسط سایر کاربران ایجاد می شود، می کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، چند کلمه مرتبط با موضوع خود را تایپ کنید و موتورهای جستجو متداول ترین جستجوها را با استفاده از آن کلمات به شما نشان می دهند.

نحوه یافتن فرصت های کلمه کلیدی با مثال تکمیل خودکار

اگر بسیاری از افراد با پرسش‌های خود به رسانه‌های اجتماعی، گروه‌ها و انجمن‌ها روی می‌آورند، ممکن است پاسخ‌های مورد نیاز خود را از نتایج جستجو دریافت نکنند و فرصتی طلایی برای شما ایجاد می‌کند تا آن سؤالات را به عنوان کلیدواژه‌های طولانی هدف قرار دهید.

7. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید

با بررسی این لیست از کلیدواژه‌های محرک ترافیک فعلی‌تان، می‌بینید که کدام محتوا در بین مخاطبان شما محبوب‌تر است و توسط الگوریتم رتبه‌بندی گوگل پاداش زیادی دریافت می‌کند. سپس، آن عبارات را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، SE Ranking یا KWFinder متصل کنید تا سایر کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف پیدا کنید.

اکنون، این گزارش را حتی بیشتر اصلاح می‌کنید تا بهترین شانس را برای افزودن کلمات کلیدی جدید به یک URL خاص بیابید. این مراحل را برای استخراج داده هایی که برای استفاده از این فرصت نیاز دارید دنبال کنید. (تصویر نمونه GSC در زیر آمده است.)

  • روی دکمه New بالای نمودار کلیک کنید.
  • Page را انتخاب کنید.
  • URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل سئو را وارد کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • به کلمات کلیدی که در ستون Queries جدول داده ها نمایش داده می شوند نگاه کنید.
  • URL را که در حال بررسی آن هستید در پنجره مرورگر باز کنید.
  • صفحه وب را برای پرس و جوهای فهرست شده در جدول داده ها تجزیه و تحلیل کنید.
  • اگر از یک پرس و جو در صفحه استفاده نمی شود، پس این یک فرصت مناسب برای کلمه کلیدی برای هدف سئو است. این عبارت را چندین بار به محتوا اضافه کنید تا به الگوریتم رتبه‌بندی Google تأیید کنید که صفحه وب با درخواست مرتبط است. دفعه بعد که خزنده موتور جستجو صفحه را اسکن می‌کند، متن را مجدداً ارزیابی می‌کند، نمونه‌های کلیدواژه جدید را پیدا می‌کند و احتمالاً URL را در SERP برای عبارت کلیدواژه رتبه‌بندی می‌کند.
یافتن فرصت های کلمات کلیدی در کنسول جستجوی گوگل

5. با نظارت بر رسانه های اجتماعی، فرصت های جدید را کشف کنید

استفاده از ابزار Google Trends برای تجزیه و تحلیل محبوبیت زمان واقعی و بلندمدت یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آن یک فرصت برای کلمه کلیدی ارزش استفاده از آن است یا خیر. همچنین می تواند برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده شود، همانطور که در راهنمای دیگر من در مورد اینکه Google Trends برای چه مواردی استفاده می شود توضیح داده شده است؟

9. محتوای موجود خود را برای فرصت های از دست رفته تجزیه و تحلیل کرد

من همچنین معمولاً از این روش برای افزایش شانس این وب سایت برای رتبه بندی در SERP با SEO استفاده می کنم. من این کار را با ایجاد سه مقاله از یک عبارت کلیدی واحد انجام می دهم-یک استراتژی موثر که می توانید برای وب سایت خود نیز کپی کنید.

یکی دیگر از راه های خوب برای یافتن فرصت های کلمات کلیدی استفاده از Google Analytics است. این سرویس رایگان دارای ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل سئو است که به شما کمک می کند تا سایت خود را توسعه دهید. با این حال، موثرترین گزارشی که می‌توان برای یافتن امکانات جدید برای هدف‌یابی کلمات کلیدی بررسی کرد، در زیر قرار دارد تعامل > صفحات و صفحات.

همانطور که متوجه شدید، فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو را برای یک وب سایت فراهم می کنند. و یک فرصت خوب برای کلمه کلیدی به سایت شما این شانس را می دهد که از محتوای SEO استفاده کند که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند. برای کمک به افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کسب‌وکارتان، می‌توانید از هر یا همه تکنیک‌های ذکر شده در بالا برای نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای سئو استفاده کنید.



منبع

همچنین می توانید تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را مانند آنچه در تصویر مثال زیر نشان داده شده است انجام دهید. این استراتژی فرصت‌های کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که رقبای شما ترافیک ارگانیکی به دست می‌آورند که از وب‌سایت شما گم شده است، بنابراین می‌توانید سعی کنید برای آنها بهینه‌سازی کنید.

گزارش فرصت شکاف کلمه کلیدی Semrush

وارد Google Search Console شوید و به آن بروید عملکرد > نتایج جستجو > کوئری ها. این گزارش کلمه کلیدی سوالات و عبارات جستجویی را که سایت شما قبلاً در گوگل رتبه بندی کرده است را به شما نشان می دهد. همچنین نشان می‌دهد که افراد چند بار محتوای شما را در نتایج جستجوی خود می‌بینند (برچسب‌گذاری شده به عنوان Impressions) در مقابل چند بار که روی آن کلیک می‌شود (برچسب شده به عنوان کلیک).

همچنین، این استراتژی به طور بالقوه می تواند به وب سایت شما اجازه دهد تا دو موقعیت برتر در SERP ها (یک لیست پولی و یک لیست ارگانیک) را برای عبارت مورد نظر تصاحب کند.

در زیر، یک نمای کلی از مفهوم فرصت های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد، به دنبال آن فهرستی از تکنیک هایی که می توانید برای یافتن امکانات جدیدی برای کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید، خواهید دید.

برترین نتایج پیشنهاد خودکار که در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ نمایش داده می‌شوند، عباراتی هستند که بیشترین جستجو را بر اساس داده‌های واقعی کاربر دارند، و آنها را به بهترین فرصت‌های کلمه کلیدی برای جستجوی محتوای جدید وب‌سایت تبدیل می‌کند.

این نه تنها می‌تواند کلمات کلیدی جدیدی را برای سئو که قبلاً به آن فکر نکرده‌اید شناسایی کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه رقبای شما فرصتی برای جلب توجه داشته باشند، با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس روندهای زمان واقعی، از رقبا پیشی بگیرید.

به عنوان مثال، من در این مقاله به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush زیاد اشاره کرده ام، اما به صورت گذرا. سپس می‌توانم از «Semrush» به‌عنوان کلیدواژه اولیه در هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل ایجاد محتوای با رتبه بالا در اطراف آن نرم‌افزار محبوب برای یک مقاله جدید استفاده کنم. شما می توانید این استراتژی را در عمل با راهنمای من در مورد Semrush در اینجا مشاهده کنید: “چگونه در Semrush تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.”

توجه: Google با استفاده از نام‌های جدید برای کادر People Also Ask همانطور که در اینجا گزارش شده است، آزمایش کرده است. بنابراین، ممکن است این ویژگی را در SERP با عنوان More to Ask، Others Want to Know، اغلب جستجو شده با هم یا چیزی مشابه مشاهده کنید.

3. کلمات کلیدی فعلی را با استفاده از Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید

اگر در حال اجرای تبلیغات پولی در گوگل ادوردز هستید، به یاد داشته باشید که به کلمات کلیدی موجود در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود نگاه کنید که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند. به هر حال، اگر آنها ترافیک پولی را هدایت می کنند که تبدیل می شود، دلیلی ندارد که ترافیک ارگانیک را نیز هدایت نکنند.

محتوایی که قبلاً در وب سایت خود منتشر کرده اید، معدن طلای پنهانی از احتمالات بالقوه کلمات کلیدی جدید است. پست های گذشته خود را مرور کنید و به دنبال حقایق، نکات یا پیشنهاداتی باشید که ممکن است فقط به طور خلاصه ذکر شوند، اما به راحتی می توان آنها را در مقالات خود توضیح داد.

هدف این است که به شما کمک کند از هر فرصت مناسب برای کلمات کلیدی که برای سایت شما در دسترس است استفاده کنید تا بتوانید شانس رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر افزایش دهید.

فرصت های کلیدواژه

فرصت های کلمات کلیدی چیست؟

این روش تکمیل خودکار برای یافتن کلیدواژه‌های جدید راهی عالی برای کشف آنچه که مردم در حال حاضر به دنبال آن‌ها هستند به‌صورت آنلاین است و می‌تواند برای یافتن کلیدواژه‌های دم بلند جدید برای هدف‌گیری فوق‌العاده باشد.

گوگل همراه با گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، ابزار سئو مفید دیگری به نام Google Trends دارد. مرورگر خود را به trends.google.com ببرید و موضوع اصلی را که می‌خواهید برای آن کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید، مانند «ChatGPT» که در تصویر مثال زیر مشاهده می‌شود، تایپ کنید.

فرصت های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی جدیدی هستند که امکان بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو را فراهم می کنند. فرصت های خوب کلمات کلیدی به سایت شما این فرصت را می دهد که از محتوای SEO که بازار هدف شما را برای کسب و کار جذب می کند، استفاده کند.

چگونه فرصت های کلمات کلیدی را برای سئو پیدا کنیم

1. از AutoComplete استفاده کنید

این مقاله در 10 موقعیت برتر برای عبارات جستجو در مورد «به‌روزرسانی محتوای مفید Google» قرار گرفت، که باعث افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری SEO Chatter شد و به سایت کمک کرد با تبلیغات نمایشی درآمد بیشتری کسب کند.

6. در گروه ها و انجمن ها شرکت کنید

یکی از زیرمجموعه‌هایی که من دوست دارم هر هفته برای ایده‌های کلیدواژه برای استفاده در محتوای جدید اسکن کنم، r/SEO است که در تصویر زیر می‌بینید. موضوعاتی که بیشترین رای مثبت و نظرات را دارند نشان می‌دهند که این موضوع داغی است که کاربران می‌خواهند با آن درگیر شوند، که می‌تواند یک مقاله عالی برای وب‌سایت من باشد.

مثال استفاده از Reddit برای ایده های کلمات کلیدی و فرصت های جدید برای SEO

یک مثال کامل از این روش فرصت کلمات کلیدی که من در عمل به کار بردم، زمانی است که به روز رسانی محتوای مفید گوگل اعلام شد. من این روند نوظهور را دیدم که در زمان واقعی آنلاین اتفاق می‌افتد و به سرعت مقاله‌ای درباره به‌روزرسانی قبل از افزایش سریع ترافیک جستجوی ارگانیک نوشتم.

کلمات کلیدی که تعداد زیادی برداشت را دریافت می‌کنند اما تنها با چند کلیک ممکن است عبارت‌های جستجویی باشند که به صراحت آنها را هدف قرار نداده‌اید، اما گوگل محتوای مرتبط را برای آنها در SERP رتبه‌بندی می‌کند.

با رعایت موضوع رسانه های اجتماعی، در گروه های فیس بوک، زیرمجموعه های Reddit و سایر انجمن های فعال فعال باشید. مانند ابزارهای نظارتی که در بالا ذکر شد، این می تواند به شما کمک کند موضوعات پرطرفدار را با امکانات جدید کلیدواژه برای هدف گذاری در وب سایت خود پیدا کنید.

کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری عالی برای یافتن راه‌های جدید برای بهبود برجستگی کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی برای سئوی درون صفحه است.

ابزارهای سئو مانند Semrush، SE Ranking و Ahrefs فقط کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت شما را به شما نشان نمی دهند. این ابزارها همچنین می توانند داده های ارزشمندی را در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها در گوگل رتبه بندی می کنند ارائه دهند.

اولین راه برای چگونگی یافتن فرصت های کلمات کلیدی، استفاده از ویژگی تکمیل خودکار (یا پیشنهاد خودکار) در گوگل و بینگ است.

یک راه رایج برای استفاده از این روش، تایپ یک کلمه کلیدی دانه ای (طول ۱ تا ۲ کلمه) و به دنبال آن یک حرف منفرد در حین چرخش از طریق الفبا (AZ) برای یافتن احتمالات برتر برای هر تغییر کلمه کلیدی دانه است. برای مثالی از نحوه کار با استفاده از عبارت «ایده‌های کلیدواژه» و بعد از حرف «b»، تصویر زیر را ببینید.

مثال امکانات کلیدواژه در بینگ با استفاده از روش الفبا

2. افراد را نیز بپرسید

می‌توانید از ابزارهایی مانند Hootsuite، Sprout Social و Mention برای کشف موضوعات و مکالمات پرطرفدار مربوط به جایگاه خود استفاده کنید.

امیدوارم از این راهنما در مورد فرصت های کلمات کلیدی لذت برده باشید.