قوانین سئو چیست؟

این تکنیکها و قوانین سئو مهمترین مواردی هستند که انتظار میرود در سال 2021 موردتوجه قرار بگیرند. در صورت قصد تغییر در صفحه باهدف سئو بهتر، از قبل خوب فکر کنید. گوگل همانند یک بازاریاب محتوای خوب همواره بر روی بهترین محتواها متمرکز است. یکی از ابزارهای خوب برای این کار ImageOptim است. بهترین راه برای حفظ رتبه، دست نزدن به هیچچیز در صفحه است. تنها با تست کردن است که میتوان به بهترین عنوان دستیافت. بعید میدانیم که این رقم در سال 2020 تغییری کرده باشد. آیا گوگل در سال 2021 در قوانین جدید خود از معیارهای طبیعی بودن محتوای سایت میکاهد؟ طبق دادههای سایت معروف BrightEdge، 53% ترافیک وبسایتها در سال 2019 از نتایج جستجو تامین شده است. همانطور گه گوگل در ادامه اطلاعیه موردنظر در بخش قبلی توضیح داده است، اگر شما عبارت “تجهیزات ورزشی خانگی” را جستجو نمایید، گوگل قادر به درک مفاهیم زیرمجموعه آن مانند تجهیزات مقرونبهصرفه، تجهیزات برتر یا تجهیزات کوچک مناسب خانه است و در نتیجه گستره محتوایی بیشتری را در نتایج جستجوی شما به نمایش خواهد مجله خبری seobythesea گذاشت. درصورتیکه گوگل قادر به Crawl صفحهای از وبسایت نباشد، آن صفحه در نتایج جستجو هم نمایش داده نخواهد شد. چراکه گوگل احتمالاً رتبه بهتری به شما خواهد داد، هرچند تعداد جستجو در آن کلمات کلیدی کمتر باشد.

سپس میتوانید عبارت جستجو شده توسط کاربران را در داخل وبسایت بیابید. در این راستا میتوانید از وبسایتهای تبدیل گفتار به متن مانند تایپو استفاده کنید. در ماه می انتظار میرود که گوگل، Core Web Vitals خود را با دیگر سیگنالهای مبتنی بر رفتار کاربر مانند موبایل فرندلی بودن وبسایت، امنیت وبسایت و پروتکل HTTPS ترکیب نماید. تولید محتوا در زمینههایی با سرچ بالا که نهایتاً رتبهای در صفحه دوم برای شما به ارمغان میآورند را به کلمات کلیدی با جستجوی کمتر اما با شانس رتبه بالاتر ترجیح میدهید؟ این رویکرد صحیحی نیست، چراکه ممکن است از دیگر سناریوها برای کسب رتبه بهتر غافل بمانند. اغلب ما میدانیم که مطالعات نشان از احتمال کسب رتبه بالاتر برای محتواهای بلندتر دارند. برای کسب موفقیت در عناوین فرعی، وبسایت شما بایستی کلمات کلیدی بلندتر را هم پشتیبانی کند. مطمئناً خیر. با بررسی رتبه وبسایتتان در کلمات کلیدی متنوع متوجه خواهید شد که در برخی از کلمات کلیدی در زمینههایی بهخصوص معمولاً رتبه بالایی کسب میکند. استفاده از عناوینی در تیترها که مستقیماً مورد جستجوی کاربران قرار میگیرند پیشنهاد خوبی است. تا آنجا که ممکن است عنوان صفحه را تغییر ندهید. این از آن دست سوالهایی است که با نصب آنالیتیکس میتوانید به پاسخ آن پی ببرید.

همچنین با طرح پرسش در تیتر پاراگرافها میتوانید به این هدف بیشتر نزدیک شوید. درصورتیکه از وردپرس استفاده میکنید با استفاده از افزونه Yoast SEO یا Rank Math میتوانید کنترل خوبی بر روی متا دیسکریپشن هر صفحه داشته باشید. به دنبال کلمات کلیدی باشید که همچنان مرتبط با کسبوکار شماست و موجب جذب مخاط هدف میگردد، اما کاربران کمتری دست به جستجوی آنها میزنند. بایستی دقت داشته باشید که لینکهای خارجی سایت شما کیفیت بالایی داشته باشند. اما در حالت واقعی همه محتواهای سایت شما بلند نیستند و نیازی هم نیست که بلند باشند. این گزارش نشان میدهد که فرصتهای زیادی برای دیدهشدن درfeatured snippets وجود دارد. اما با تکنولوژی حال حاضر گوگل، صدا و تصویر بهخودیخود عامل بهینه کنندهای شاید نباشند؛ بنابراین اضافه نمودن متن ویدئوها در ادامه میتواند سیگنال مثبتی برای بهینهسازی هر چهبهتر وبسایت باشد. از دید وبمسترها این اتفاق به معنای توجه بیشتر گوگل به تجربه کاربری وبسایت است.

تصور کنید که یکی از صفحات وبسایت شما دارای 15 پاراگراف است. به همین دلیل بهتر است که آنها را کوتاه نگه دارید؛ بنابراین مهمترین کلمات را در آنها به کار ببرید. عناوین صفحات بخش مهمی در بهینهسازی آنها محسوب میشوند. بهعنوانمثال در یکی از پروژههای ما تنها اضافهکردن عبارت “دستور پخت ما” در ابتدای صفحات دستور پختها توانست پیشرفتی کلی را در رتبه صفحات ایجاد نماید. بهعنوانمثال الگوریتم Google BERT بر روی پردازش طبیعی زبان و کشف خواسته کاربران در جستجوها متمرکز است. بهعنوانمثال آیا ترافیک ارگانیک وبسایت به خرید از سایت منجر میشود یا خیر؟ در صورت Crawl نشدن صفحهای از وبسایت، در دیگر صفحات مهم سایت به آن صفحه لینک داخلی دهید. این همان چیزی است که گوگل از لینکهای خارجی و درک ارتباط بین صفحات نیاز دارد. همچنین از لینک دادن به صفحاتی که در رقابت با آنها هستید خودداری کنید، چراکه اینگونه به گوگل سیگنال میدهید که آن صفحات بهتر از شما هستند. هیچ انتظاری نداشته باشید که گوگل از معیارهای طبیعی بودن محتوا دست بردارد. اگر صفحاتی در وبسایت خود دارید که رتبه خوبی تاکنون به دست آوردهاند، از آنها بهخوبی محافظت کنید. در هنگام ساخت صفحه جدید کلمات کلیدی اصلی را در عنوان صفحه، تگهای هدر، نام تصاویر و متن جایگزین آنها به کار ببرید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجله خبری seobythesea لطفا از سایت ما دیدن کنید.