لینکدین نتایج جستجو را برای پست ها بهبود می بخشد


مجموعه ای از پیشرفت ها در سیستم جستجوی لینکدین برای پست ها به آن اجازه می دهد تا نتایج سریع تر و مرتبط تری را در یک رابط کاربری ساده شده ارائه دهد.

لینکدین سفر توسعه معماری سیستم جدید را شرح می دهد و در عین حال پیچیدگی سیستم قدیمی خود را توضیح می دهد.

نتایج جستجو برای پست‌ها قبلاً توسط دو نمایه ارائه می‌شد – یکی برای پست‌ها در فید اصلی لینکدین و دیگری برای مقالات.

ماهیت پیچیده کار را دشوار می کرد، بنابراین لینکدین تصمیم گرفت این دو شاخص را جدا کند. لینکدین در یک پست وبلاگ جدید کل فرآیند را با جزئیات طاقت فرسا نشان می دهد.

در اینجا در یک نمودار خلاصه شده است:

لینکدین نتایج جستجو را برای پست ها بهبود می بخشداعتبار تصویر: اسکرین شات از engineering.linkedin.com/blog/2022/improving-post-search-at-linkedin، آگوست 2022.

بسیاری از اطلاعاتی که لینکدین به اشتراک گذاشته است برای مهندسین نرم افزار است. در این پست، از جزئیات فنی صرف نظر می کنم و توضیح می دهم که تغییرات برای کاربران عادی لینکدین چه معنایی دارد.

جستجوی پست لینکدین نتایج سریعتر و مرتبط تری ارائه می دهد

برای مرتبط‌تر کردن نتایج جستجو، لینکدین اقدام به ایجاد سیستمی کرد که جنبه‌های زیر را در نظر بگیرد:

  • ارتباط پست با یک پرس و جو
  • کیفیت پست
  • شخصی سازی
  • قصد کاربر
  • نامزدی
  • تازگی / تازگی

لینکدین می گوید سیستم جدیدش باید نتایج را از منابع مختلف نیز ارائه دهد.

لینکدین از چندین تکنیک یادگیری ماشینی برای برآورده کردن انتظارات جستجوگر برای برآورده کردن این اهداف برای ارتباط و تنوع استفاده می کند.

علاوه بر این، لینکدین رتبه‌بندی‌های انسانی را برای نتایج جستجو جمع‌سپاری کرد و از داده‌ها استفاده کرد تا اطمینان حاصل کند که سیستم جدیدش از آستانه خاصی برای کیفیت برخوردار است.

LinkedIn اشاره می کند که داده های حاشیه نویسی انسانی جمع سپاری شده نیز داده های آموزشی ارزشمندی را برای بهبود رتبه بندی نتایج ارائه می دهد.

سیستم جدید در مقابل سیستم قدیمی

سیستم جدید لینکدین که توسط یادگیری ماشینی طراحی شده است، سیستم قدیمی را به روش های زیر بهبود می بخشد:

  • ارتباط: با استفاده از سیگنال های عمیق تر و در زمان واقعی برای اهداف، علایق و وابستگی اعضا، شخصی سازی را امکان پذیر می کند.
  • تنوع: کشف محتوای ویروسی بالقوه برای جستارهای پرطرفدار را افزایش می دهد و تکرار محتوای مشابه را کاهش می دهد.
  • رتبه بندی: از ابرداده های مربوط به پس از این فهرست برای بهبود رتبه بندی پست ها در صورت ترکیب با انواع دیگر نتایج استفاده می کند.
  • جهت یابی: دارای یک رابط کاربری جدید است که به افراد امکان می‌دهد پست‌های یک نویسنده خاص، پست‌هایی که با عبارت‌های نقل قول شده مطابقت دارند، پست‌هایی که اخیراً مشاهده شده‌اند و موارد دیگر را جستجو کنند،

داده ها نشان می دهد که سیستم جدید بهتر است

لینکدین می گوید نتایج جستجوی ارائه شده توسط سیستم جدیدش رضایت کاربر را افزایش داده است که توسط a 20 درصد افزایش در بازخورد مثبت

نتایجی که بسیار مرتبط با پرس و جوی کاربر هستند، که لینکدین آن ها را به عنوان «نتایج مربوطه» شناسایی می کند، منجر به بهبود کلی نرخ کلیک شده است. بیش از 10%.

تنوع بیشتر پست ها از داخل شبکه اجتماعی جستجوگر، موقعیت جغرافیایی آنها و زبان ترجیحی آنها منجر به 20 درصد افزایش در پیام رسانی در شبکه جستجوگر

زمان ارائه نتایج جستجو کاهش یافته است ~62 میلی ثانیه برای اندروید، ~ 34 میلی ثانیه برای iOS و ~ 30 میلی ثانیه برای مرورگرهای وب

بهبودهای آینده

لینکدین نحوه ادامه بهبود نتایج جستجو برای پست ها را به اشتراک می گذارد. به روز رسانی های آینده شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اجرای پردازش زبان طبیعی برای درک معنای معنایی پرس و جوها.
  • نمایش نتایج تازه‌تر برای پرسش‌های مربوط به موضوعات پرطرفدار، کاهش حلقه بازخورد از ساعت‌ها به دقیقه‌ها.
  • گسترش قابلیت‌های درک سند برای شامل مدیریت محتوای چندرسانه‌ای مانند تصاویر، ویدیوهای کوتاه و صوت.

برای همه جزئیات فنی پشت این تغییرات، پست وبلاگ کامل لینکدین را ببینید.


منبع: لینکدین
تصویر ویژه: /Shutterstock





منبع