نوفالوکردن بیشتر بهخاطر افزونههایی است که سیستمهای مدیریت محتوا که بطور اتوماتیک لینکهای خارجی را نوفالو میکنند رخ میدهد. در این آموزش تمامی اقدامات و تکنیکهای Internal Link Building را به شما آموزش خواهیم داد. اگر شبیه اغلب مردم باشید، صفحه اصلی شما معتبرترین صفحه روی کل وبسایت شما خواهد بود. بهترین راهکار: ابتدا، یک مقاله قدیمی روی سایتتان پیدا کنید که حداقل یک سال پیش منتشر شده باشد. جواب: آن متن پیوندی که قبل از بقیه در یک صفحه میآید. و اگر به نظر شما 100 تا لینک خیلی زیاد است، بدانید که این عدد شامل هم لینکهای داخلی و هم لینکهای خارجی است. این لینک داخلی باعث اعتبار بخشیدن به بلاگ میشود. یا بدون اینکه بفهمند کدام صفحات سایت برای لینک دادن به سایرین بهتر هستند. جهت پیدا کردن صفحات قوی خود میتوانید از گوگل سرچ کنسول، Ahrefs یا Moz Pro استفاده کنید. لینکهای داخلی لینکهایی هستند که به صفحات همدامنه با خودشان اشاره دارند. بهترین راهکار: در سراسر صفحه خود لینکهای داخلی قرار دهید.
سپس قویترین صفحات خود را بیابید (صفحاتی که رتبه گرفتهاند). بنابراین قبل از شروع، صفحات مهم و کلیدی خود را مشخص کنید و تعیین کنید که هرکدام باید برای چه لیستی از اهداف جستجو رتبه بگیرند. اما اگر تعداد زیادی صفحه دارید یا نرخ خزش (Crawl Budget) محدودی دارید، در اینصورت گوگل احتمالا درصد مشخصی از صفحاتتان را ایندکس میکند. اما شما علاوه بر این باید از صفحاتتان (باهم) به دستهبندیها نیز لینک بدهید. لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا برای سایت خود یک ساختار سایت ایجاد کنید. صفحهای که از آن لینک داده میشود با صفحهای که به آن لینک داده میشود دارای دامنه یکسان هستند و روی یک وبسایت قرار دارند. پاسخ: چرا، اما این روش هم به همان اندازه خوب است و باعث تمرکز صفحه اصلی روی تبدیلها میشود. گاهی ممکن است با دو لینک داخلی کاملا یکسان روی یک صفحه مواجه شوید. لینک داخلی، لینکی است که از یک صفحه در یک سایت به صفحه یا نوشتهای در همان سایت اشاره دارد. لینک سازی داخلی ارزش وقت گزاشتن را دارد؟ و با قرار دادن لینکهای داخلی در بخشهای بالایی صفحه، درواقع آن صفحه چیزی برای کلیک کردن بلافاصله به افراد ارائه میدهد که به معنی این است که زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد.
لینک سازی داخلی فقط برای رتبه گرفتن و یا تولید محتوای سئو شده نیست. بطور خلاصه لینک بیلدینگ برای هر سایتی، یک نکته کلیدی در گرفتن رتبه در گوگل محسوب میشود. اما در یک نقطه خاص (حدودا در نقطه 100)، لینکهای صفحه دیگر آنقدر ارزش ندارند. وقتی به یک صفحه دیگر روی سایتتان لینک میدهید، از اعتبار لینک خود به آن صفحه میدهید. در نهایت، صفحه را بررسی کنید برای یافتن جاهایی که میتوان لینک داخلی به یک صفحه جدید انجام داد. درواقع، لینکهای داخلی ساختار سایت شما را تشکیل میدهند. سوال: بهتر نبود مستقیما از صفحه اصلی به پستهای مهم لینک سازی داخلی انجام دهیم؟ که به رتبه بهتر آن در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERPs) کمک میکند. درصورت داشتن استراتژی برای استفاده از آنها، میتوانند اعتبار و رتبه صفحات را بالا ببرند. برای تعیین یک نقشه راه جامع حتما قبل از شروع بخشهای وب سایت خود را مشخص کنید. بسته به اندازه سایتتان، یک افزونه میتواند خیلی راحت بیش از 1000 لینک داخلی مرتبط با یک متن پیوند تولید سایت سئو بای د سیا کند. نه تنها پیمایش شما منتج به یک عالمه لینک میشود، بلکه میتواند بر متن پیوند دیگر در صفحه نیز غلبه کند. لینک سازی داخلی به گوگل کمک میکند که تمام صفحات داخل سایت شما را بیابد، ایندکس کند و محتوای آن را درک کند.
و میتوان گفت که قرار دادن لینک داخلی در قسمتهای بالایی صفحه میتواند باعث کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و بهبود زمان ماندگاری (Dwell Time) گردد. استفاده از ابزارهایی که بصورت اتوماتیک لینکسازی داخلی انجام میدهند کار چندان جالبی نیست. لینک سازی داخلی (لینک بیلدینگ) یکی از مباحث مهم سئو سایت است. اما درصورتیکه آن صفحات همگی در بازدیدهای کاربران حضور دارند و جزء پربازدیدها هستند در اینصورت بهتر است آن مساله را نادیده بگیرید. اینکار موتور جستجو را سردرگم میکند. گوگل معمولا تمام صفحات مهم یک سایت را پیدا کرده و ایندکس میکند. اما بهتر است یک یا دو مورد از آنها را در قسمت بالایی صفحه خود قرار دهید (البته درصورت امکان). استفاده از متن پیوند یکسان برای لینک به دو صفحه مجزا باعث گیجشدن گوگل میشود. حتی میتوانید متن پیوند را کاملا هماهنگ با عنوان لینک بکار نبرید. هستند. این بخشها را چندین بار مرور کنید تا بفهمید که چه چیزی در کجا باید باشد. که پیداکردن آنچه کاربران و یا گوگل به دنبالش هستند را برایشان راحت میکند.