لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟ (روند توضیح داده شد)

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.



منبع

به طور کلی، پیوندهای dofollow برای افزایش رتبه کلمات کلیدی برای صفحه هدف کار می کنند. هر چه یک URL بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کند، سیگنال های سئوی خارج از سایت برای محتوا قوی تر است. این معمولا منجر به رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر در SERP ها می شود. و اگر لینک‌های dofollow حاوی همان کلمات کلیدی در متن لنگر باشند که URL هدف برای آن بهینه‌سازی شده است، این نوع بک لینک‌ها می‌توانند به افزایش رتبه‌بندی بیشتر در SERP کمک کنند.

درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید

یکی از مهمترین فاکتورهای فرآیند پیوند dofollow برای سئو این است که ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) را به وب سایت هدف منتقل می کند. الگوریتم گوگل، به ویژه، کمیت و کیفیت لینک های ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند. بنابراین، داشتن تعداد زیادی لینک dofollow از وب سایت های معتبر برای رتبه بندی موتورهای جستجو مفید است.

پیوندهای Dofollow با ارسال رتبه صفحه از سایر وب سایت ها به سایت مورد نظر برای سئو کار می کنند. فرآیند پیوند dofollow به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را بر اساس محبوبیت و اعتماد آنها برای عبارات جستجوی مرتبط پیدا، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.

فرآیند پیوند Dofollow توضیح داده شد

خزنده های موتورهای جستجو نیز از پیوندهای dofollow برای یافتن محتوای جدید در وب برای فهرست کردن آن در پایگاه داده خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بک لینک‌های dofollow توسط الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای ارزیابی محبوبیت و اهمیت صفحات وب در اینترنت برای ایجاد امتیاز اعتبار استفاده می‌شوند. گوگل این سیستم را الگوریتم PageRank می نامد که یک سیستم مهم برای رتبه بندی صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است.

فاکتورهای لینک Dofollow در سئو

خزیدن و نمایه سازی

در صنعت سئو، بک لینک dofollow به عنوان رای اعتماد یا تایید برای صفحه وب هدف شناخته می شود. و وزن زیادی برای الگوریتم های رتبه بندی دارد.

پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت محتوا در اینترنت بر اساس سیگنال های بک لینک خارج از سایت کار می کنند. هر چه یک صفحه دارای بک لینک های dofollow بیشتری باشد، محبوبیت و اهمیت آن به موتورهای جستجو بیشتر می شود.

اولین راهی که لینک‌های dofollow برای سئو کار می‌کنند این است که به محتوا کمک می‌کنند تا در SERP خزیده شوند و ایندکس شوند. با پیوندهای dofollow، به خزنده‌های موتورهای جستجو دستور داده می‌شود که پیوندهای خروجی را دنبال کرده و صفحات وب جدید را کشف کنند.

در زیر، یک نمای کلی از فرآیند پیوند dofollow، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت تأثیر می‌گذارند، دریافت خواهید کرد.

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول پیوندهای dofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

لینک های Dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟

فرآیند پیوندهای dofollow شامل این است که یک مالک وب سایت یک لینک را در یک صفحه وب قرار می دهد تا آن را به یک صفحه وب در سایت دیگری که به آن اعتماد دارد متصل کند. هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو یک پیوند dofollow را در یک صفحه وب می بینند، دستورالعملی برای خزیدن URL پیوند شده ارسال می کند. در مقابل، پیوندی که با ویژگی nofollow تگ شده است به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که پیوند را نخزند (یعنی دنبال کنند).

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “لینک های dofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟”

پیوندهای زیر بیشتر در مورد پیوندهای dofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

لینک های Dofollow برای SEO خلاصه کار می کنند

رتبه صفحه گوگل برای هر صفحه وب در اینترنت اندازه گیری می شود. و هر بار که یک صفحه وب یک پیوند خارجی ایجاد می کند، مقداری از آن مقدار PageRank به عنوان ارزش ویژه پیوند به سایت مورد نظر منتقل می شود.

در حال حاضر، برای وب سایت ها نیز مهم است که پیوندهای dofollow را از تعدادی دامنه ارجاع مختلف دریافت کنند، زیرا الگوریتم Google ممکن است تعداد زیادی لینک ورودی از همان سایت را مشکوک یا غیرطبیعی در نظر بگیرد.

ایجاد اعتماد برای وب سایت مورد نظر بخش مهم دیگری از فرآیند پیوند dofollow است. این نوع بک لینک ها به عنوان نشانه ای از تایید سایر وب سایت ها عمل می کنند که می تواند به افزایش اعتبار صفحه وب لینک شده کمک کند.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

برای اهداف سئو، سه متغیر برای پیوندهای dofollow مهم هستند: مرتبط بودن، اعتبار و اعتماد. Relevancy به این معنی است که محتوای صفحه وب که شامل بک لینک است با URL هدف مرتبط است. Authority به صفحه پیوند دهنده ای اشاره دارد که دارای امتیاز Page Authority بالایی است (یعنی یک پروفایل بک لینک با کیفیت خودش). و اعتماد به این معنی است که صفحه ارسال کننده بک لینک dofollow دارای امتیاز TrustRank خوبی است.

رتبه بندی کلمات کلیدی

همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند dofollow موتورهای جستجو را هدایت می‌کند تا لینک‌ها را در یک صفحه وب بخزند و آن پیوندها را به عنوان رای صاحب وب‌سایت برای URLهای مورد نظر بشمارند. پیوندهای Dofollow همچنین برای تأیید محبوبیت، اهمیت و اعتماد صفحات وب و همچنین انتقال ارزش PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) به URL های مقصد برای اهداف رتبه بندی کار می کنند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک dofollow خاص در سئو را برای به دست آوردن بهترین نتایج رتبه بندی برای وب سایت خود درک کنید.