لینک های Nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟ (روند توضیح داده شد)

لینک های Nofollow اکنون به عنوان یک اشاره و نه یک دستورالعمل برای خزنده های موتورهای جستجو کار می کنند. قبلاً، لینک‌های nofollow بر رتبه‌بندی موتور جستجوی URL مقصد تأثیر نمی‌گذارند، زیرا سیستم‌های Google پیوند را نادیده می‌گیرند و PageRank یا پیوندهای متنی را به سایت هدف منتقل نمی‌کنند.

استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.



منبع

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه عملکرد لینک های nofollow برای سئو لذت برده باشید.

با افزودن تگ nofollow به یک لینک، صاحبان وب سایت همچنین می توانند به موتورهای جستجو اطلاع دهند که کیفیت محتوای لینک شده را تضمین نمی کنند. این روش سئو به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا آزادانه به سایت‌های دیگری که ممکن است محتوای مشکوک داشته باشند، بدون مرتبط شدن با دامنه یا انتقال ارزش لینک کسب‌نشده برای سئوی خارج از صفحه، پیوند دهند.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

فرآیند پیوند nofollow نیز تکامل یافته است تا به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کند تا ماهیت پیوندهای خاص را بر اساس افرادی که آنها را ایجاد کرده و هدف آنها شناسایی کنند. به عنوان مثال، گوگل توصیه می کند که هر پیوندی که به عنوان بخشی از یک رابطه حمایت شده ایجاد می شود باید با ویژگی حمایت شده (rel=”sponsored”) برچسب گذاری شود.

لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های nofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

لینک های Nofollow برای SEO خلاصه کار می کنند

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول لینک های nofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.

لینک های Nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟

لینک های Nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟

به طور مشابه، هر پیوند ایجاد شده در محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند نظرات و پست های انجمن، باید با ویژگی UGC (rel=”ugc”) برچسب گذاری شود.

اولین روشی که لینک‌های نوفالو در سئو کار می‌کنند این است که آنها را با ویژگی rel=“nofollow” تگ کنید، که روش کلاسیک برای برچسب‌گذاری این نوع بک لینک‌ها است. این ویژگی HTML سیگنالی را به عنکبوت‌های موتورهای جستجو ارسال می‌کند که در هنگام خزیدن و نمایه‌سازی صفحات وب، پیوند نباید دنبال شود یا مقدار PageRank را به URL مورد نظر ارسال کند.

پیوندهای Nofollow همچنین برای هدایت ترافیک به یک صفحه هدف کار می کنند. اگرچه ممکن است موتورهای جستجو لزوماً این نوع پیوندها را به عنوان رأی برای سئو حساب نکنند، مردم همچنان روی آنها کلیک می کنند تا بازدیدکنندگان را به سمت محتوای شما هدایت کنند.

وب سایتی با لینک های dofollow زیاد و لینک های nofollow کافی نمی تواند به عنوان تلاشی برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو تلقی شود و ممکن است جریمه شود. با این حال، برعکس نیز می‌تواند صادق باشد: وب‌سایتی که تعداد لینک‌های nofollow بسیار بیشتری نسبت به لینک‌های dofollow دارد، ممکن است نشان دهد که محتوا یا دامنه چندان قابل اعتماد نیست و می‌تواند رتبه‌بندی را در SERP ها کاهش دهد.

در زیر، یک نمای کلی از فرآیند لینک nofollow دریافت خواهید کرد، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد.

در نهایت، هدف همه پیوندهای ورودی باید این باشد که سرنخ‌ها، مشتریان و فروش بیشتری را برای کسب‌وکار هدایت کنند. نه فقط ارزش SEO برای رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر. بنابراین، بک لینک‌های نوفالو برای هدایت ترافیک ارجاعی مفید هستند که می‌توانند به فروش تبدیل شوند و نباید هنگام ساخت لینک در طول یک کمپین سئوی خارج از سایت، نادیده گرفته شوند.

درباره لینک های Nofollow بیشتر بدانید

با این حال، در سال 2019، گوگل الگوریتم های فهرست بندی و رتبه بندی خود را تغییر داد تا لینک های nofollow را به عنوان یک اشاره در نظر بگیرد. بخشنامه نیست این بدان معنی است که در حالی که پیوندهای nofollow هنوز برابر با پیوندهای dofollow در نظر گرفته نمی شوند (یعنی رای پیوندهایی که رتبه صفحه و سیگنال های اعتماد را منتقل می کنند)، سیستم های Google ممکن است هنوز پیوندهای nofollow را به عنوان رای اعتماد حساب کنند. همه چیز به کیفیت و اعتماد دامنه پیوند دهنده و صفحه وب بستگی دارد.

عنصر طبیعی برای وب سایت ها

یکی از مهمترین عوامل فرآیند لینک nofollow برای سئو این است که بخشی طبیعی از اینترنت است. گوگل و سایر موتورهای جستجو به نسبت لینک های nofollow و dofollow در یک سایت نگاه می کنند تا مشخص کنند که چقدر طبیعی (یا ارگانیک) برای یک وب سایت و URL فردی است.

بنابراین، داشتن ترکیبی خوب از هر دو لینک nofollow و dofollow به ایجاد پروفایل بک لینک طبیعی تر برای وب سایت و همچنین URL های فردی در دامنه کمک می کند.

ترافیک ارجاعی را هدایت کنید

فرآیند پیوندهای nofollow شامل افزودن ویژگی rel=”nofollow” به تگ لنگر HTML یک لینک است. این امر به موتورهای جستجو می‌گوید که آن پیوند را دنبال نکنند، بنابراین مزایای سئو محدودی برای صفحه پیوند داده شده فراهم می‌کند.

پیوندهای Nofollow همچنین برای جلوگیری از نسبت دادن صاحبان وب سایت به سایت یا محتوایی که از صفحات وب خود به آن پیوند می دهند، کار می کنند. اگر مالک وب‌سایت پیونددهنده می‌خواهد به عنوان تضمینی برای سایت دیگر دیده نشود، یک پیوند nofollow برای اطلاع رسانی به خزنده‌های موتورهای جستجو در مورد این رابطه ضروری است. این امر به ویژه هنگام پیوند به وب سایت هایی با محتوای مشکوک یا هرزنامه در نظر گرفته می شود مفید است.

این روش جدید برای طبقه‌بندی لینک‌های nofollow به خزنده گوگل کمک می‌کند تا هدف یک پیوند را بهتر درک کند، که به الگوریتم کمک می‌کند تا هنگام فاکتورگیری آن در الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتور جستجو، تعیین کند که چقدر به URL اختصاص دهد. با این حال، گوگل با تمام انواع پیوندهای nofollow به یک شکل رفتار می کند: nofollow، sponsored و ugc. به این معنی که یک لینک حمایت مالی می تواند به عنوان یک لینک nofollow برچسب گذاری شود و بالعکس.

اشاره یک دستورالعمل نیست

همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند nofollow به گوگل دستور می‌دهد که رتبه صفحه را به URL مقصد خزیده یا منتقل نکند. با این حال، این سیگنال تنها یک اشاره است و نه یک دستورالعمل. پیوندهای Nofollow همچنین برای طبقه‌بندی رابطه بین وب‌سایت‌ها برای مطابقت با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارجاع برای کسب‌وکارها و یک عنصر طبیعی در اینترنت هستند که نباید دست کم گرفته شوند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک nofollow خاص در سئو را درک کنید تا بهترین نتایج رتبه بندی و دید ارگانیک را برای وب سایت خود داشته باشید.