مایکروسافت این هفته تبلیغات برای چت API را معرفی کرد: یک راه حل تبلیغاتی که برای کسب درآمد از تجربیات چت هوش مصنوعی به طور یکپارچه و جذاب طراحی شده است.
بر اساس این اعلامیه، تبلیغات برای چت API تجربیات تبلیغاتی بومی ایجاد می کند که به نفع شرکا، مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان است.
چه کسی از تبلیغات برای Chat API سود می برد؟
تبلیغات برای چت API به طور بالقوه می تواند برای کسانی که از چت مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند سودمند باشد، از جمله:
- شرکا (انتخاب ناشران، برنامهها و سرویسهای آنلاین) که میتوانند از محتوای اشتراکگذاری شده در طول چت کسب درآمد کنند.
- تبلیغکنندگانی که میتوانند به مخاطبان هدفی دست یابند که با چتباتهای شرکا درباره موضوعات مرتبط درگیر هستند.
- مصرفکنندگانی که میتوانند بر اساس گپهایشان، توصیههای مناسبی برای محصول یا خدمات بیابند.
اگرچه در اطلاعیه اولیه جزئیاتی در مورد اینکه کدام شرکا به API دسترسی خواهند داشت ارائه نکرد، یک پست وبلاگ اخیر نشان می دهد که این گروه ممکن است شامل شرکای Microsoft Start نیز باشد.
سخنگوی مایکروسافت افزود که این شرکت به زودی اطلاعات بیشتری در مورد شرکا ارائه خواهد کرد و افزود:
مایکروسافت قصد دارد با سرویسها، اپلیکیشنها و ناشران آنلاینی کار کند که روی قابلیتهای چت هوش مصنوعی خود سرمایهگذاری میکنند و میخواهند از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند.
در نهایت، شرکا می توانند از طریق پیشرفت های چت هوش مصنوعی درآمد بیشتری ایجاد کنند و در عین حال تجربه ای مناسب برای مخاطبان خود ایجاد کنند.
در مصاحبه اخیر، Kya Sainsbury-Carter، معاون شرکتی تبلیغات مایکروسافت، گفت:
«قدرت این فناوری در این است که به مشتریانمان کمک میکند در زمانی که کارهای بیشتر با کمتر انجام میدهند کارآمدتر باشند، نه تنها بازده هزینههای تبلیغاتی را بهبود میبخشد، بلکه بازده زمان صرف شده در استفاده از پلتفرمهایمان را نیز بهبود میبخشد. این یک فرصت فوق العاده برای ما است.»
Sainsbury-Carter وقتی در مورد نگرانیهای فزاینده در مورد خدمات چت هوش مصنوعی که ترافیک دریافتی ناشران از جستجوی ارگانیک را کاهش میدهد، پرسیده شد:
پیشنهاد ارزشی که به طور خاص برای ناشران در حین پیشروی میبینیم، باعث افزایش ترافیک و کلیکها میشود – نه کمتر – و تضمین میکند که ناشران و شرکا درآمد بیشتری کسب میکنند. بنابراین، در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه میتوانیم درآمد تبلیغات از بینگ چت را به روشهای مختلف به اشتراک بگذاریم، زیرا متوجه میشویم رفتارها چگونه به نظر میرسند.”
در یک پست وبلاگ اخیر، یوسف مهدی، معاون شرکت و مدیر بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت، همچنین به ناشران از قصد مایکروسافت اطمینان داد:
ما همچنین در حال بررسی قابلیتهای اضافی برای ناشران از جمله بیش از ۷۵۰۰ برند شریک Microsoft Start خود هستیم. ما اخیراً با برخی از شرکای خود ملاقات کردیم تا ایدهها را بررسی کنیم و بازخورد دریافت کنیم که چگونه میتوانیم به توزیع محتوا به شیوهای که از نظر ترافیک و درآمد برای شرکایمان معنادار باشد، ادامه دهیم.»
تبلیغات برای چت API چگونه کار می کند؟
با استفاده از تبلیغات برای چت API، شرکا قالب های تبلیغاتی را انتخاب می کنند که مخاطبان ترجیح می دهند در محتوای چت ادغام کنند.
مانند تبلیغات بومی، بر ارائه تبلیغاتی تمرکز دارد که با محتوای پلتفرم و تجربه کاربری ترکیب می شود و ظاهر و احساسی ثابت را حفظ می کند.
با ارائه قابلیت سفارشیسازی قالبهای تبلیغاتی به شرکا، تجربه تبلیغاتی با محیط اصلی پلتفرم هماهنگ میشود و تجربهای کمتر مخرب برای مصرفکنندگان ایجاد میکند.
API میتواند تبلیغات را در پلتفرمهای چت که مایکروسافت یا سایر شرکتها توسعه دادهاند ارائه دهد و به تبلیغکنندگان اجازه دهد به شبکه مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنند.
مایکروسافت به پیشرفت های هوش مصنوعی خود ادامه می دهد
معرفی تبلیغات برای چت API به دنبال افشای اخیر مایکروسافت از نسل بعدی ویژگی های هوش مصنوعی در Bing و Edge و پایان لیست انتظار Bing AI است.
با بیش از 100 میلیون کاربر فعال روزانه در بینگ، مایکروسافت می تواند به ناشران یک جریان درآمد سودآور جدید و مخاطبان تبلیغاتی گسترده ای را برای تبلیغ کنندگان ارائه دهد.
در رویداد آتی Microsoft Build، مایکروسافت قصد دارد آخرین پیشرفتها در GitHub Copilot، یادگیری ماشین، سرویس Azure OpenAI، GPT-4، .NET و موارد دیگر را به نمایش بگذارد.
در نتیجه تغییرات در خطمشی استفاده از داده OpenAI، دادههای مورد استفاده برای آموزش مدلهای زبان آن شامل اطلاعات به اشتراکگذاشتهشده از طریق API نمیشود، مگر اینکه کاربران صریحاً موافقت کنند که آن را برای این منظور مشارکت دهند.
تصویر ویژه: دانیل چترونی/شاتراستاک