مبانی اینفلوئنسر مارکتینگ


اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟ چه تفاوتی با سایر انواع تبلیغات دارد؟ و چرا بازاریابان باید اهمیت دهند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به ابزاری قدرتمند برای کسب و کارهایی تبدیل شده است که به دنبال دستیابی به مخاطبان جدید هستند.

بازاریابان از استراتژی های مختلفی برای شناسایی افراد با نفوذ و دسترسی به دنبال کنندگان خود استفاده می کنند.

در این مقاله، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و متغیر گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی برند چیست.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ از افراد مشهور، ورزشکاران، وبلاگ نویسان و دیگر چهره های تاثیرگذار برای بازاریابی برندها استفاده می کند.

اینفلوئنسرها کسانی هستند که فالوورهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان خود را دارند.

برندها از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از طریق تبلیغات پولی، هدایای رایگان و تاییدیه ها استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند آگاهی و وفاداری قابل توجهی از برند را از طریق پست های پولی یا بدون پرداخت ایجاد کنند.

هدف این است که آنها را وادار کنیم اطلاعات ارزشمندی را به اشتراک بگذارند و در مورد یک موضوع، محصول یا خدمات خاص هیجان ایجاد کنند. مزیت کلیدی برای برندها این است که با هزینه کمتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات به مخاطبان بیشتری دست می یابند.

اینفلوئنسر مناسب

با این حال، این فرصت با مسئولیتی از سوی برند همراه است.

برندها باید در انتخاب اینفلوئنسر مراقب باشند، زیرا برای آنها آسان است که عاشق ایده کار با یک فرد تأثیرگذار شوند.

متأسفانه، بدون تحقیق پیشینه کامل، این می‌تواند به موقعیتی منجر شود که یک تأثیرگذار بالقوه ایده‌آل محصولاتی را تبلیغ کند که با ارزش‌های یک برند همسو نیستند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تأثیرگذار مورد نظر شما با اهداف و ارزش های برند شما هماهنگ است.

اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین برندها را ملزم می کند که به اینفلوئنسرها عادلانه پرداخت کنند. اگر به اینفلوئنسرهای خود آنچه را که لیاقتش را دارند، پرداخت نکنید، برند شما را با چشم اندازی که می خواهید تبلیغ نمی کنند. علاوه بر این، می توانید یک رابطه بالقوه مثمر ثمر را به خطر بیندازید.

ایجاد یک طرح

هنگام همکاری با یک اینفلوئنسر، مهم است که نه تنها به کل هزینه، بلکه به اهداف پروژه فکر کنید و آنچه را که دوست دارید در قسمت اول انجام دهید مشخص کنید.

این می‌تواند شامل یک تماس اکتشافی برای برنامه‌ریزی پست‌های بالقوه یا ویدیوهای نحوه انجام باشد. آیا شما محتوا و اطلاعات پشتیبانی را ارائه می دهید یا آنها را ارائه می دهند؟ البته همه اینها بر هزینه و زمان ایجاد پست ها تاثیر می گذارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از موثرترین روش ها برای ترغیب مردم به صحبت کردن در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین تبدیل شده است. این ضروری است که بدانید چگونه می توانید تأثیرگذارهای مناسب را برای جایگاه خود پیدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیام شما به گوش می رسد.

چرا ما همه به اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز داریم و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم

یک مطالعه نشان داد که در سال 2022 اینفلوئنسر مارکتینگ قرار است به 16.4 میلیارد دلار برسد و 75 درصد از بازاریابان برند قصد دارند بازاریابی اینفلوئنسر را در استراتژی امسال قرار دهند. این نوع بازاریابی به سرعت در حال رشد است و به خوبی انجام می شود.

و این فقط برای برندهای B2C نیست، زیرا 86٪ از برندهای B2B بازاریابی تأثیرگذار را یک استراتژی ارزشمند می دانند. اگر رویکرد درستی داشته باشید، این بازگشت سرمایه قابل توجهی است.

اگر فقط از بازاریابی دیجیتال سنتی (SEO، PPC، رسانه های اجتماعی و غیره) استفاده می کنید، به وضوح فرصت بزرگی را برای افزایش بازگشت سرمایه خود از دست داده اید.

فرقی نمی کند که یک آژانس، برند یا کسب و کار هستید – همه می توانند از امتحان اینفلوئنسر مارکتینگ بهره ببرند.

باور نمی کنی؟ تو باید. اینفلوئنسر مارکتینگ “خارج از لیگ شما” نیست. در اینجا دلیل آن است.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای آژانس ها

آژانس شما چند مشتری دارد؟ این همان تعداد فرصت های تأثیرگذاری جدید است که آژانس شما در نوک انگشتان خود دارد.

آژانس ها می توانند از مشتریان خود استفاده کنند، آنهایی که دوست دارند و دوست دارند، برای کمک به تبلیغ نمایندگی خود برای آنها.

مانند دریافت یک ارجاع یا بررسی مشتری به آن فکر کنید.

اگر کسی از کار کردن با شما لذت می‌برد و کسب‌وکار همسایه از شما می‌پرسد که چگونه به این سرعت موفق شده‌اند، همه چیز را در مورد آژانس شما و اینکه چگونه به آنها کمک کرده‌اید به کسب‌وکار همسایه‌تان می‌گویند.

مطالعات موردی و محتوای جدید

از این فرآیند استفاده کنید و از مشتریان خود بخواهید که توصیفات ویدیویی به عنوان بخشی از برنامه ارجاع شما (ایجاد کنید) و اگر می توانید از نتایج آنها برای مطالعات موردی استفاده کنید.

اگر توانسته‌اید بر مشتری تأثیر مثبتی داشته باشید، به احتمال زیاد آن‌ها با اشتراک‌گذاری داستان نحوه رساندن او از یک به ۱۰ را تأیید می‌کنند.

دوجین مطالعه موردی مختلف از مشتریان گذشته و فعلی خود را جمع آوری کنید تا در وب سایت، صفحات اجتماعی، خبرنامه های ایمیل و تبلیغات خود منتشر کنید. این نه تنها محتوای اضافی است، بلکه محتوایی است که مشتریان فعلی و جدید شما از آن استقبال می کنند.

همچنین می‌توانید مطالعه موردی را به یک PDF جذاب تبدیل کنید و آن را با مشتری مطالعه موردی به اشتراک بگذارید تا آنها در میان همتایان خود به اشتراک بگذارند.

اگر به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند، آنها PDF پر از گرافیک، نمودار و اعداد چشمگیر را برای به اشتراک گذاشتن با دیگر صاحبان مشاغل دوست خواهند داشت.

آزمایش با خطا

راه دیگر برای استفاده از مشتریان برای بازاریابی تأثیرگذار این است که از مشتریان خود بخواهید یک محصول جدید را آزمایش کنند.

اگر آنها مشتری بزرگ شما هستند، مناسب است به آنها اطلاع دهید که آژانس شما در تلاش است تا با تمام پیشرفت های فناوری نوآوری کند و شما می خواهید یک استراتژی یا محصول جدید را به عنوان آزمایش با آنها امتحان کنید.

مجانی

اگر با آزمایش همه چیز درست شد، ووووو شما بخش دیگری را به قرارداد اضافه کرده اید. و شما یک سرویس یا محصول جدید برای شارژ در آینده دارید.

اگر کارها درست نشد، بازخورد روشنگر و صادقانه از مشتری دریافت می کنید و می دانید که چگونه محصول یا برنامه را اصلاح کنید.

برندها

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌بینم برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، مشارکت با برندهای دیگر است.

قبل از اینکه خیلی عمیق به این موضوع بپردازم، می‌خواهم توضیح دهم که بازیکنان شرکتی برجسته مانند Sprint و Blue Apron وجود دارند. و آنها همچنین برندهای فردی مانند کاربران مشهور اینستاگرام و افراد مشهور یوتیوب هستند.

یک برند می تواند یک برند فردی باشد، مانند اینکه شما سعی می کنید نقش خود را به عنوان یک بازاریاب دیجیتال در صنعت افزایش دهید. با این حال، می‌تواند یک موجودیت بزرگ‌تر برای لوازم آرایشی و مراقبت از پوست مانند Maybelline باشد.

اکنون، به برندها و کل ایده بازاریابی تأثیرگذار برگردیم. برندها در کمپین هایی با هم شریک خواهند شد تا به گسترش مخاطبان خود با بازاریابی تأثیرگذار کمک کنند.

آن‌ها می‌توانند از مارک‌های مرتبط در همان صنعت استفاده کنند یا از این طیف استفاده کنند و با برندهای کاملاً متفاوت شریک شوند تا در معرض دید مخاطبان جدید قرار بگیرند.

وقتی با یک اینفلوئنسر در یک صنعت متفاوت کار می کنید، سطحی از اینفلوئنسر به دست می آورید که می توانید بر روی مخاطبان جدید سرمایه گذاری کنید. در مورد افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید استراتژیک باشید و از آنها بخواهید در یک کمپین تأثیرگذار جدید شریک شوند.

شراکت با نام تجاری اشتباه عمیقاً بر شهرت برند شما تأثیر می گذارد و احتمالاً آن را از بین می برد.

شراکت ردبول با کوکاکولا برای یک کمپین محتوای جدید نیز بهترین ایده نخواهد بود. از یک طرف، ردبول به شدت درگیر ورزش های شدید است. اما، آنها این زاویه را به دلیل محصول واقعی خود، یک نوشیدنی انرژی زا به نام Red Bull که اساساً “به شما بال می دهد” انتخاب کرده اند.

مطمئناً، ورزشکاران ردبول می‌توانند یک شیرین کاری باورنکردنی با دوچرخه‌سواری در کوهستان انجام دهند که هم کوکاکولا و هم یک قوطی ردبول در دست دارند، اما نکته چیست؟

منطقی نیست زیرا از نظر فنی، این دو را می توان به عنوان رقیب دید. هر دوی آنها تولیدکنندگان نوشیدنی در حال حرکت هستند.

در عوض، ردبول می‌تواند با نایک شریک شود و یک کمپین محتوایی شامل خط پوشاک جدید نایک، نوشیدنی انرژی‌زای ردبول و ورزش‌های تابستانی انجام دهد.

فقط به این دلیل که برند شما در همان صنعت دیگری است، به این معنی نیست که یک همکاری کارساز خواهد بود. این مهم است که در مورد نحوه واکنش مصرف کنندگان شما به تبلیغات تحقیق کنید.

کسب و کار

زمانی که کسب و کارها آن را انجام می دهند، معمولاً می توانیم بازاریابی تأثیرگذار را تشخیص دهیم.

اگر کسب و کار شما لوله هایی را برای صنعت لوله کشی تولید می کند، به لیست معروف ترین لوله کش ها بروید و شروع به تماس بگیرید.

انجام فراگیر بخش بزرگی از اینفلوئنسر مارکتینگ است. در حالی که سعی می کنید تأثیرگذاران خود را محدود کنید، تقریباً احساس می کنید برای یک ثانیه کلاه روابط عمومی یا روزنامه نگاری بر سر می گذارید.

هنگامی که یک تأثیرگذار را پیدا کردید که موافقت کرده است به تبلیغ محصول شما کمک کند، فقط به همین جا بسنده نکنید. هر چه اینفلوئنسرهای بیشتری داشته باشید، بیشتر در معرض برند و همچنین اعتماد قرار می گیرید.

اگر یکی از معروف ترین لوله کش ها از لوله های شما برای تعمیر استفاده کند، این کلمه به گوش می رسد. سایر لوله کش ها به لوله کش معروف اعتماد می کنند و راه آنها را برای خرید و استفاده از لوله های شما دنبال می کنند.

زمان پرداخت به اینفلوئنسر

گاهی اوقات، لازم نیست به یک اینفلوئنسر پول بدهید. در عوض، نمونه‌هایی از محصولی که از آن‌ها می‌خواهید تبلیغ کنند، تخفیف‌ها یا خدمات رایگان معمولاً کافی است.

وقتی تأثیرگذار را انتخاب می کنید و بستگی به نوع محتوای مورد نظر شما دارد، تغییر می کند و به استراتژی پرهزینه تری تبدیل می شود.

هر چه اینفلوئنسر بزرگتر باشد، بیشتر می خواهند.

اگر به دنبال آن نوع قرار گرفتن در معرض کارداشیان هستید، باید کیف پول را بیرون بیاورید. و کارت اعتباری و احتمالاً وام مسکن شما.

اینفلوئنسرهایی که هزینه زیادی دارند

اگر یک برند، کسب‌وکار یا آژانس هستید که اهدافی مانند کارداشیان در معرض دید و بودجه مناسبی دارید. سپس، به هر طریقی، با وکلای خود تماس بگیرید و شروع به آماده کردن قراردادها برای زمانی که آن اینفلوئنسرها را قفل می کنید، کنید.

اطمینان حاصل کنید که در قراردادهای شما به وضوح انتظارات اینفلوئنسر بیان شده است. به عنوان مثال، اگر می خواهید قبل از انتشار محتوا توسط شما اجرا شود، آن را در قرارداد مشخص کنید.

اگر می خواهید اینفلوئنسر فقط بتواند لوله های لوله کشی شما را تبلیغ کند و با هیچ شرکت لوله کشی دیگری کار نکند، آن را در قرارداد ذکر کنید.

اینفلوئنسرهای کم هزینه

برای بقیه ما، روی اینفلوئنسرهای مقرون به صرفه‌تر تمرکز کنید. این افراد ممکن است در حال حاضر بیشتر وقت خود را برای تبلیغ برند شما سرمایه گذاری کنند، زیرا آنها عاشق محصول شما یا کاری هستند که شما انجام می دهید.

قهوه آرزوی مرگ یک مثال عالی از این موضوع است.

مردم محصول خود را دوست دارند، قهوه بسیار قوی و مضحکی که همراه با طعنه است. این برند به زبان مشتری خود صحبت می‌کند و باعث می‌شود مشتریان خودشان محصول را تبلیغ کنند.

این شرکت قهوه می‌تواند بر ذکر هشتگ‌های خود نظارت داشته باشد و صدها تأثیرگذار بالقوه را که دوست دارند یک ماه قهوه رایگان دریافت کنند، برای ارسال اطلاعات بیشتر در مورد نام تجاری خود، باز کند.

ببینید برند، کسب و کار یا آژانس شما چه نوع اشاره هایی را به صورت آنلاین جذب می کند و مکالمه را دنبال کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که چه کسی بیشتر در مورد شما صحبت می کند.

یافتن اینفلوئنسر

سپس، به دنبال کنندگان آنها نگاه کنید که آیا آنها دنبال کنندگان سالمی دارند یا خیر و ببینید که آیا آنها علاقه مند به همکاری با شما در یک کمپین اینفلوئنسر هستند یا خیر.

خواندن را متوقف نکنید من کسانی از شما را می شناسم که چشمانتان را می چرخانید و فریاد می زنید: “هیچکس برند من را ذکر نمی کند!”

نگران نباشید. من هم راه حلی برای شما دارم به رقبای بزرگ خود نگاه کنید. به ردبول ها و کوکاکولاهای صنعت خود فکر کنید.

ببینید آنها چه نوع تذکراتی دریافت می کنند و از چه کسی. سپس، با آن تأثیرگذاران تماس بگیرید و از آن جدا شوید.

شما هرگز نمی دانید چه کسی بله می گوید مگر اینکه شما بپرسید.

به علاوه، آنها ممکن است آنقدر که شما فکر می کنید نخواهند و یا حتی پس از آشنایی بیشتر با شما و کسب و کارتان، مایل به تبلیغ رایگان نباشند.

امروزه ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ متعددی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند با افراد و برندهای مناسب ارتباط برقرار کنید. بنابراین، اگر در یافتن افرادی که می خواهید با آنها کار کنید مشکل دارید، امتحان کردن یکی از ابزارها می تواند مفید باشد.

افکار نهایی

اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار فراتر از یک کلمه رایج است.

بازاریابان سال‌هاست که از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند، اما برندها اکنون از اینفلوئنسرها برای ایجاد روابط با مشتری و ایجاد جریان‌های درآمدی جدید استفاده می‌کنند.

با استفاده از قدرت پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، بازاریابان می توانند مستقیماً از طریق تأثیرگذاران با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند.

این می تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش کمک کند. همچنین می تواند برند، تجارت یا آژانس شما را به روی مخاطبان جدید باز کند.

با نزدیک‌تر شدن به پایان سال جاری، فرصت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را که در آنجا دارید، استراتژی کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Anton Vierietin/Shutterstock





منبع