محبوبیت فیس بوک به شدت کاهش می یابد زیرا یوتیوب رتبه اول را در بین نوجوانان می گیرد


نظرسنجی مرکز تحقیقات Pew از نوجوانان آمریکایی 13 تا 17 ساله نشان می‌دهد که استفاده از فیس‌بوک با گرایش آنها به سمت برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ویدئو محور کاهش یافته است.

درصد نوجوانان آمریکایی که می گویند از فیس بوک استفاده می کنند از 71 درصد که در یک نظرسنجی مشابه در سال 2015 ثبت شده بود، به 32 درصد در سال 2022 کاهش یافت.

TikTok، Instagram و Snapchat همگی فیس بوک را از نظر محبوبیت در بین نوجوانان آمریکایی تحت الشعاع قرار می دهند، اگرچه هیچ کدام در صدر لیست قرار ندارند.

رتبه اول متعلق به یوتیوب است که 95 درصد از نوجوانان آمریکایی از آن استفاده می کنند.

نتایج نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو می‌تواند به کسب‌وکارها و بازاریابان در دسترسی به نسل امروزی کاربران وب کمک کند.

شما خواهید آموخت که آنها از چه برنامه های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، چقدر زمان صرف هر کدام می کنند و دستگاه هایی که ترجیح می دهند هنگام درگیر شدن با برنامه ها استفاده کنند.

در اینجا نکات برجسته از مطالعه مرکز تحقیقات پیو در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی در میان نوجوانان آمریکایی است.

نوجوانان آمریکایی بیشتر از هر برنامه رسانه اجتماعی دیگری از YouTube استفاده می کنند

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو این سوال را مطرح می کند که آیا نوجوانان آمریکایی از 10 پلتفرم آنلاین خاص استفاده می کنند یا خیر.

این رتبه‌بندی به همراه درصد پاسخ‌دهندگانی که می‌گویند از هر برنامه استفاده می‌کنند، آمده است:

  1. YouTube (95%)
  2. TikTok (67%)
  3. اینستاگرام (62%)
  4. اسنپ ​​چت (59%)
  5. فیس بوک (32%)
  6. توییتر (23%)
  7. کشش (20%)
  8. WhatsApp (17%)
  9. Reddit (14%)
  10. Tumblr (5%)

فیس بوک تنها اپلیکیشنی نیست که استفاده از آن را کاهش می دهد. توییتر و تامبلر نیز نسبت به زمانی که این نظرسنجی در سال 2015 انجام شد، کاهش یافته است.

TikTok، Twitch، WhatsApp و Reddit تازه واردان این لیست هستند که هیچ داده نظرسنجی تاریخی برای مقایسه ندارند.

مرکز تحقیقات پیو اشاره می کند که استفاده بر اساس جنسیت کمی متفاوت است:

دختران نوجوان بیشتر از پسران نوجوان می گویند که همیشه از TikTok، Instagram و Snapchat استفاده می کنند، در حالی که پسرها بیشتر از Twitch و Reddit استفاده می کنند. پسران نیز با نرخ بالاتری نسبت به دختران از یوتیوب استفاده می کنند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان بدون توجه به جنسیت از این پلت فرم استفاده می کنند.

تفکیک استفاده از رسانه های اجتماعی در میان نوجوانان ایالات متحده

وقتی از نوجوانان در مورد تعداد دفعات استفاده از پنج پلتفرم برتر رسانه های اجتماعی پرسیده شد، این نظرسنجی نشان می دهد:

  • تقریبا 75% روزانه از یوتیوب بازدید کنید و 41% می گویند آنها چندین بار در روز بازدید می کنند.
  • 58% روزانه از TikTok بازدید کنید، و 32% می گویند آنها چندین بار در روز بازدید می کنند.
  • 51% روزانه از Snapchat بازدید کنید، از جمله 29% که روزانه چندین بار به آن سر می زنند.
  • 50% روزانه از اینستاگرام بازدید کنید، از جمله 27% که روزانه چندین بار به آن سر می زنند.

وقتی از او پرسیده شد که آیا ترک استفاده از رسانه های اجتماعی سخت است، 58% گفت که انجام آن حداقل تا حدودی چالش برانگیز خواهد بود.

تفکیک استفاده از رسانه های اجتماعی بر اساس دستگاه

تقریباً همه نوجوانان آمریکایی (95%) در سال 2022 به یک تلفن هوشمند دسترسی داشته باشید که از سال گذشته افزایش یافته است 73% در سال 2015

دسترسی نوجوانان به سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، مانند رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ یا کنسول‌های بازی، از نظر آماری بدون تغییر باقی مانده است.

امروز، 97% از نوجوانان می گویند که روزانه حداقل بر روی یک دستگاه از اینترنت استفاده می کنند، در مقایسه با 92% از نوجوانان در سال 2015 که همین را گفتند.

مهم تر، افزایش پاسخ دهندگانی است که می گویند «تقریباً دائماً» از اینترنت استفاده می کنند 46% در سال 2022 نسبت به 24% در سال 2015

نکات دیگر درباره نظرسنجی

داده های ارائه شده در این مقاله بر اساس یافته های یک نظرسنجی آنلاین از 1316 نوجوان است که توسط مرکز تحقیقات پیو از 14 آوریل تا 4 می 2022 انجام شده است.

این مقاله شامل نمونه کوچکی از داده های موجود در مطالعه کامل است. جزئیات بیشتر در مورد استفاده از فناوری های دیجیتال توسط نوجوانان از مرکز تحقیقات پیو در دسترس است.


تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock





منبع