مدیران حساب‌های Google Ads نباید مستقیماً با مشتریان تماس بگیرند


تعداد فزاینده‌ای از گزارش‌ها در سرتاسر وب از مدیران حساب‌های Google Ads وجود دارد که علیرغم عدم اجازه، تهدید به تماس مستقیم با مشتریان می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها، آژانس‌هایی که به ایمیل‌های مدیران حساب Google Ads پاسخ نمی‌دهند، با تهدیدهایی از سوی نمایندگان Google برای تماس مستقیم با مشتریان مواجه می‌شوند.

در برخی موارد، مدیران حساب Google Ads با مشتریان تماس می گیرند و به آنها می گویند که آژانس های خود را کنار بگذارند.

در اینجا دو چیز وجود دارد که باید روشن شود:

  1. آژانس ها ملزم به صحبت با نمایندگان Google نیستند
  2. مدیر حساب Google Ads به هیچ وجه نباید با مشتری آژانس تماس بگیرد

یکی از نمایندگان Google Ads که به مشتریان می گوید آژانس خود را اخراج کنند، از خط عبور می کند.

با این حال، این گزارش ها در حال افزایش است.

مت جناوی، مدیر عامل آزمایشگاه های بازاریابی، این هفته تجربه خود را در لینکدین به اشتراک گذاشت:

مدیران حساب‌های Google Ads نباید مستقیماً با مشتریان تماس بگیرندتصویر از: linkedin.com/posts/mattjanaway، نوامبر 2022.

پست Janaway توجه جینی ماروین رابط Google Ads را به خود جلب کرد که می گوید این موضوع “فورا” بررسی خواهد شد.

ماروین می‌افزاید: «این با نحوه‌ی انتظار ما از تیم ما برای حمایت از تبلیغ‌کنندگان و شرکای آژانس مطابقت ندارد.»

مدیران حساب‌های Google Ads نباید مستقیماً با مشتریان تماس بگیرندتصویر از: linkedin.com/posts/mattjanaway، نوامبر 2022.

جاناوی در تجربه خود تنها نیست.

در سراسر اکتبر، گزارش‌هایی در Reddit از نمایندگان Google منتشر شد که در اقدامات مشابه شرکت می‌کردند.

یکی از کاربران Reddit تصویری از ایمیل دریافت شده توسط یک استراتژیست حساب Google Ads را منتشر کرد که به شرح زیر است:

“من برای آخرین بار به احترام برای شما می نویسم، زیرا هدف صادقانه من ارائه استراتژی های ارزشمند و پیشرفته با تبلیغات گوگل و همکاری نزدیک با شما است تا به شما کمک کند در زمان خود صرفه جویی کنید و مشتریان خود را با تبلیغات گوگل موفق تر کنید. من برای آخرین بار با شما تماس می‌گیرم تا به شما اطلاع دهم که اگر با شما تماس ندهم، فرض می‌کنم که ایمیل‌های من را دریافت نمی‌کنید و مستقیماً با مشتریانی که به من اختصاص داده شده تماس خواهم گرفت.»

یکی دیگر از کاربران Reddit تقریباً همین داستان را دارد و می‌گوید با ایمیل‌های روزانه یکی از نمایندگان Google Ads برای برقراری تماس و اعمال تغییرات کمپین مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

باز هم، آژانس‌ها موظف نیستند با نمایندگان Google صحبت کنند یا تغییراتی را که مشتریان درخواست نمی‌کنند اعمال کنند.

اگر ایمیلی مانند ایمیل بالا دریافت کردید، بهترین کار این است که از طریق فرم رسمی Google شکایت کنید.

مراقب این تاکتیک های فروش تهاجمی باشید. تا زمانی که هیچ خط مشی را زیر پا نگذارید، گوگل هیچ نظری در مورد نحوه اجرای کمپین های مشتریانتان ندارد.


تصویر ویژه: FGC/Shutterstock





منبع