مدیریت PPC چیست – آیا به آن نیاز دارید؟

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) مسلماً یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یافتن و تبدیل مشتریان جدید است.

حتی مهمتر از سرمایه گذاری در PPC، سرمایه گذاری در مدیریت موثر PPC است.

بسیاری از اجزاء یک استراتژی مدیریت PPC را تشکیل می دهند.

خواه شما یک بازاریاب هستید که به تازگی در PPC شروع به کار کرده اید، یا برندی هستید که به دنبال سرمایه گذاری در مدیریت PPC است، برای یادگیری به ادامه مطلب مراجعه کنید:

  • مدیریت PPC چیست؟
  • چرا به مدیریت PPC نیاز دارید؟
  • چگونه از مدیریت PPC خود بیشترین بهره را ببرید.

مدیریت PPC چیست؟

مدیریت PPC فرآیند ایجاد، اجرا و بهینه سازی استراتژی PPC یک برند است.

چندین مسئولیت و وظایف کلیدی در مدیریت PPC برای ارائه نتایج موثر و کارآمد کمپین وجود دارد.

برخی از جنبه های کلیدی مدیریت PPC عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • پژوهش مخاطب.
  • تحلیل رقابتی.
  • شناسایی کانال های هدف
  • ایجاد آگهی.
  • نظارت و بهینه سازی بودجه
  • بهینه سازی صفحه فرود.
  • گزارش عملکرد
  • آزمایش مداوم و بهینه سازی کمپین.

تحقیق کلمات کلیدی

هدف از انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای کمپین های PPC، شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و با تبدیل بالا است که با محصول یا خدمات شرکت هماهنگ هستند.

به طور معمول، مدیران PPC از ابزارهای مختلفی برای کمک به انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • Google Keyword Planner.
  • سمروش.
  • Google Trends.
  • و بیشتر.

پس از تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی، گام بعدی سازماندهی آنها در قالب موضوعات مختصر برای کمپین ها است.

پژوهش مخاطب

این نوع تحقیق می تواند به کشیدن اهرم های اضافی در کمپین های تبلیغاتی گوگل کمک کند. هنگام انجام تحقیق درباره مخاطب، سعی کنید ویژگی های کلیدی شخصیت اصلی مخاطب را شناسایی کنید:

  • جنسیت.
  • محل.
  • رده سنی.
  • در چه کانال های دیجیتالی فعال هستند.
  • عادات خرید آنلاین و مرور.
  • و بیشتر.

با Google Ads، ویژگی های جمعیت شناختی مانند موارد بالا را می توان برای رویکرد هدفمندتر در کمپین های PPC قرار داد.

نتیجه؟

کاربران با کیفیت بالاتر و مشارکت خارج از کمپین های PPC.

تحلیل رقابتی

پیگیری رقبای برتر جزء اصلی مدیریت PPC است.

تحلیل رقابتی نباید فقط یک بار بلکه به طور منظم انجام شود. بازاریابان PPC می توانند از ابزارهای شخص ثالث مانند موارد ذکر شده در بالا در تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنند.

هنگام بررسی بینش رقبا، سعی کنید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • آنها برای چه کلمات کلیدی مناقصه می کنند؟
  • آنها برای چه کلمات کلیدی سئو رتبه بندی می کنند؟
  • آنها از چه نسخه های تبلیغاتی استفاده می کنند؟
  • در چه کانال هایی تبلیغ می کنند؟
  • آنها چه محدوده بودجه ای را برای جستجوی Google خرج می کنند؟

به روز ماندن در مورد نحوه برخورد رقبا با مدیریت PPC می تواند از بسیاری جهات کمک کند.

می‌تواند شباهت‌های موجود در تلاش‌های بازاریابی را شناسایی کند یا هر شکافی را در استراتژی فعلی شما که ممکن است از دست داده باشید، آشکار کند.

به یاد داشته باشید: هدف این نیست که دقیقاً مانند رقبای خود باشید، بلکه این است که در جریان آنچه در بازار اصلی شما اتفاق می افتد بمانید.

شناسایی کانال های هدف

پس از تکمیل تحقیقات اولیه در مورد کلمات کلیدی، مخاطبان و رقبا، مرحله بعدی در مدیریت PPC شناسایی کانال های هدف است.

اگر کلمات کلیدی مورد نظر شما حجم یا علاقه بالایی دارند، گوگل و جستجوی مایکروسافت مکان های خوبی برای شروع هستند.

برای دسترسی بیشتر به برند، تبلیغات Google Video را در YouTube آزمایش کنید.

اگر مخاطبان هدف شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی فعال هستند، ایجاد استراتژی تبلیغاتی برای آن پلتفرم ها را در اولویت قرار دهید.

ایجاد آگهی

در طول ایجاد تبلیغات، مهم است که کاربران خود را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که نسخه تبلیغاتی برای هر گروه تبلیغاتی برای کلمات کلیدی هدف بهینه شده است.

سعی کنید کلمات کلیدی هدف را در سرفصل ها قرار دهید.

در خطوط توضیحات، ترکیبی از عناصر را برای آزمایش انتخاب کنید تا بفهمید چه چیزی بیشتر مورد توجه کاربران است:

  • مزایای محصول/خدمت
  • چه مشکلاتی را محصول/خدمت می تواند حل کند.
  • اثبات اجتماعی یا اعتبار برند.
  • احساس فوریت.

فراموش نکنید که از دارایی های تبلیغاتی موجود مانند لینک های سایت، تصاویر، آرم های تجاری، تبلیغات قیمت و موارد دیگر استفاده کنید!

نظارت و بهینه سازی بودجه

یکی از اجزای مهم مدیریت PPC نظارت و بهینه سازی بودجه است.

اگر فکر می کنید که نظارت بر بودجه به سادگی تضمین می کند که کمپین ها بیش از بودجه نیستند، در اشتباهید!

هر کمپین و کانال تبلیغاتی دارای بودجه های روزانه، استراتژی های پیشنهادی، اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خواهد بود.

مهم است که عملکرد کمپین فردی را پیگیری کنید تا نه تنها بر بودجه نظارت کنید، بلکه بودجه را بر اساس آن تغییر دهید.

اگر تعداد کمی از کمپین ها عملکرد خوبی دارند اما بودجه آنها محدود است، مطمئن شوید که به طور کامل بودجه آن کمپین ها را تامین کرده و بودجه کمپین هایی را که عملکرد ضعیفی دارند کاهش دهید.

بهینه سازی صفحه فرود

بهینه سازی کمپین پس از کلیک کاربر متوقف نمی شود.

شما تمام این زمان و تلاش را صرف کامل کردن و مدیریت کمپین‌ها کرده‌اید، اما متوجه شدید که کاربران آن‌طور که انتظار داشتید تبدیل نمی‌شوند.

به همین دلیل است که بهینه سازی صفحه فرود یک عنصر کم ارزش در مدیریت PPC است.

بهینه سازی صفحه فرود تضمین می کند که صفحات فرود از تبلیغات مرتبط، کاربر پسند و بهینه شده برای تبدیل هستند.

یک صفحه فرود مناسب باید نیازهای خاص یک کاربر را بر اساس جستجو و هدف آنها برطرف کند.

تجربه خرید باید تا حد امکان بدون اصطکاک باشد، نه تنها از طریق ناوبری بلکه به دلیل سرعت صفحه.

گزارش عملکرد

عملکرد PPC همیشه باید از ابتدا اندازه گیری شود. این به شما امکان می دهد تشخیص دهید چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست و کجا باید اقدام کنید.

ابزارهایی مانند Google Looker Studio دارای انواع قالب های داشبورد هستند.

هنگامی که منابع داده شما به آن الگوها متصل می شوند، می توانید گزارش ها را هر چند لازم است برای تأثیر بهینه سفارشی کنید.

به عنوان بخشی از مدیریت PPC، اندازه گیری گزارش عملکرد باید ریشه در اهداف شرکت داشته باشد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه هر خرید
  • نرخ تبدیل.
  • بازگشت سرمایه گذاری.
  • درآمد.

ترکیب داده‌ها بین کمپین‌های PPC و خرید نهایی مهم است، زیرا این اهداف، تجزیه و تحلیل عملکرد خوبی را هدایت می‌کنند.

تست در حال انجام و بهینه سازی کمپین

پس از راه اندازی و راه اندازی کمپین ها، زمان آن فرا رسیده است که بنشینید و اجازه دهید سیستم ها یاد بگیرند.

با این حال، بخشی از مدیریت فعال PPC به داده ها و آزمایش اولیه و مداوم عناصر یک کمپین متمایل می شود.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کپی آگهی
  • صفحات فرود.
  • استراتژی های پیشنهادی
  • مخاطبان

به یاد داشته باشید – سعی نکنید چندین چیز را همزمان آزمایش کنید. در حالت ایده آل، آزمایش یک عنصر در یک زمان بهترین راه برای درک اینکه چه چیزی تأثیرگذار است.

سایر بررسی های منظم و بهینه سازی کمپین باید شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی عملکرد استراتژی پیشنهاد.
  • بودجه و محدودیت های کمپین
  • عملکرد کلمه کلیدی
  • بررسی گزارش عبارت جستجو
  • تحقیق کلمه کلیدی منفی
  • و بیشتر.

چرا از مدیریت PPC استفاده کنیم؟

اگر مقداری پول برای تبلیغات PPC خرج می کنید، به نوعی مدیریت PPC نیاز است. این را می توان به چند روش اجرا کرد:

  • مدیریت PPC داخلی
  • استخدام آژانس مدیریت PPC.

قبل از بررسی نحوه انتخاب بهترین گزینه، اجازه دهید نگاهی به برخی از مزایای برتر مدیریت PPC بیندازیم.

1. مدیریت PPC باعث صرفه جویی در پول می شود

مخالف به نظر می رسد، درست است؟

چگونه پرداخت برای مدیریت PPC باعث صرفه جویی در هزینه می شود اگر قبلاً برای تبلیغات پول خرج می کنید؟

در درازمدت، یک استراتژی مدیریت PPC که به خوبی اجرا شده باشد، در نظارت و بهینه سازی کمپین ها صرفه جویی می کند.

اگر کمپین‌ها راه‌اندازی می‌شوند و اجازه اجرای بی‌نظیر داده می‌شوند، احتمالاً به سرعت پول نقد خواهید سوزاند. مدیریت موثر PPC نه تنها می تواند در پول صرفه جویی کند، بلکه می تواند به درآمدزایی نیز کمک کند.

2. مدیریت PPC باعث صرفه جویی در زمان می شود

صرفه جویی در زمان مدیریت PPC در چندین زمینه به دست می آید:

  • استخدام شخصی برای مدیریت PPC به شما این امکان را می دهد که روی پروژه ها یا زمینه های رشد دیگر تمرکز کنید.
  • آزمایش فرضیه‌ها از طریق کمپین‌های PPC معمولاً سریع‌تر از هر کانال دیگری نتیجه می‌دهد – که امکان اقدام سریع‌تر را فراهم می‌کند.

اینها فقط چند نمونه از زمینه های صرفه جویی در زمان هستند.

3. مدیریت PPC به رشد کانال های دیگر کمک می کند

بر کسی پوشیده نیست که سرمایه گذاری در تبلیغات PPC می تواند به برندها اجازه رشد سریع دهد.

با این حال، عملکرد PPC در یک سیلو زندگی نمی کند.

در واقع، PPC می تواند برای کمک به ایجاد بینش برای کانال های دیگر مانند SEO استفاده شود. به عنوان مثال، PPC می تواند به اطلاع رسانی در مورد جستجوهای طولانی، حجم کمتر اما با تبدیل بالا کمک کند.

اگر برند شما در یک صنعت بسیار رقابتی است، تغییر برخی تلاش‌های سئو به آن حوزه‌های خاص می‌تواند برای رشد کلی کسب‌وکار مثمر ثمر باشد.

علاوه بر این، سرمایه گذاری در تبلیغات PPC می تواند به بهبود شناخت برند در طول زمان کمک کند، که می تواند به کاهش اتکا به رسانه های پولی در طول زمان کمک کند.

چگونه از مدیریت PPC بهترین بهره را ببرید

همانطور که در بالا ذکر شد، دو راه متداول برای مدیریت PPC وجود دارد: استخدام شخصی در خانه یا برون سپاری به یک آژانس مدیریت PPC.

بیایید تفاوت های کلیدی بین هر روش را بررسی کنیم تا مشخص کنیم کدام مسیر برای شرکت شما بهترین است.

مدیریت PPC داخلی

استخدام یک مدیر PPC داخلی به این معنی است که آنها مستقیماً برای شرکت کار می کنند، معمولاً بر اساس حقوق.

بیشترین هزینه برای مدیریت PPC داخلی معمولاً از حفظ کارکنان مناسب است.

بسته به نیاز، یک فرد می تواند به طور خاص برای مدیریت PPC یا برای انواع وظایف بازاریابی استخدام شود.

هنگام تعیین نقش داخلی، عواملی مانند زمان را در نظر بگیرید.

اگر این فرد وظایف بازاریابی دیگری را انجام دهد، چقدر زمان می تواند/باید به PPC اختصاص یابد؟ آیا این بر خروجی یا کیفیت سایر وظایف باقی مانده تأثیر می گذارد؟

شرکت مدیریت PPC

استخدام یک آژانس مدیریت اختصاصی کار کوچکی نیست. هزینه های مربوط به استخدام یک آژانس بر اساس مدل های ترجیحی آنها بسیار متفاوت است.

برخی از آژانس‌ها ترجیح می‌دهند که نرخ‌های نگهدارنده ماهانه را تعیین کنند، در حالی که برخی دیگر بر اساس درصدی از هزینه تبلیغات هزینه می‌گیرند.

به طور معمول، آژانس PPC بیشتر، اگر نه همه، اجزای تبلیغات PPC شما را مدیریت می کند.

با این حال، داشتن یک تماس کلیدی در داخل برای همکاری نزدیک با آژانس انتخاب شده برای اطمینان از به اشتراک گذاشتن ارتباطات و اهداف واضح، مهم است.

انتخاب بهترین گزینه برای مدیریت PPC

مدیریت داخلی و مدیریت آژانس هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

تصمیم گیری در مورد مسیر برای هر شرکت کاملاً فردی خواهد بود، اما برخی از زمینه های کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا از مدیریت PPC خود بیشترین بهره را ببرید.

  • سابقه کار اثبات شده از تخصص. قبل از استخدام در مورد یک فرد یا آژانس تحقیق کنید. به دنبال توصیفات مشتری، مطالعات موردی منتشر شده و صنایعی باشید که آنها در آن کار کرده اند. مطمئن شوید که دانش صنعت آنها با نیازهای شرکت شما مطابقت دارد. در صورت نیاز به آموزش، استخدام بی تجربه ممکن است منجر به تاخیر در عملکرد شود.
  • آشنایی با پلتفرم های PPC پیدا کردن کسی (یا تیمی) که از نکات و نکات پلتفرم های PPC مطلع باشد بسیار مهم است. یک منبع باتجربه احتمالاً نیازها و نکات ظریف تجاری را برای ارائه نتایج مؤثر درک خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که دانش آنها را در مورد پلتفرم های مختلف مانند گوگل و مایکروسافت ادز و سایر پلتفرم های تبلیغات اجتماعی مانند لینکدین، فیس بوک و غیره بررسی کنید.
  • ترکیبی از استراتژی و اجرا. منابع مدیریت PPC شما نه تنها باید نحوه استفاده از پلتفرم ها را بدانند، بلکه باید مطمئن شوند که استراتژی آنها با کمپین های مناسب همسو است. به عنوان مثال، اگر بودجه شما محدود است و برای شروع روی کاربران قیف پایین‌تر تمرکز کرده‌اید، توصیه می‌شود فوراً تبلیغات ویدیویی را آزمایش کنید. علاوه بر این، منبع باید از ابتدا تنظیمات پیشرفته کمپین را بداند.
  • شفافیت و ارتباطات. ارتباط شفاف و مهربان در هر مشارکت حرفه ای حیاتی است. اطمینان از شفاف بودن منابع شما در مورد استراتژی ها، هزینه ها و نتایج مهم است. اطمینان حاصل کنید که زمان پاسخگویی آنها برای نیازهای شما نیز قابل قبول است.

ارزیابی دقیق عوامل فوق می تواند شما را برای موفقیت با هر کسی که به عنوان یک منبع مدیریت PPC قابل اعتماد استخدام می کنید، آماده کند.

در پایان روز، زمانی که تجربه منبع با اهداف شما برای کمک به موفقیت در کمپین های PPC شما همسو شود، بیشترین بهره را از مدیریت PPC خواهید برد.

به طور خلاصه

مدیریت PPC ترکیبی برابر از استراتژی و اجرای تاکتیکی است.

از تحقیقات اولیه و راه اندازی گرفته تا بهینه سازی کمپین ها، مدیریت PPC برای موفقیت کوتاه مدت و بلندمدت هر کمپین حیاتی است.

انتخاب منبع مدیریت PPC مناسب زمان و تلاش می‌برد، اما باید به عنوان سرمایه‌گذاری در رشد کلی شرکت تلقی شود.

این نگاه عمیق به مدیریت PPC می تواند به عنوان راهنمایی برای شروع موفقیت کمپین PPC شما باشد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: U-STUDIOGRAPHY DD59/Shutterstock

منبع