مدیر عامل سابق گوگل فرآیند بررسی "بی رحمانه" را برای پروژه های جدید توصیف می کند
انتشار: تیر 10، 1401
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

مدیر عامل سابق گوگل فرآیند بررسی "بی رحمانه" را برای پروژه های جدید توصیف می کند


اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، جزئیاتی را درباره فرآیند بررسی "بی رحمانه" که کارمندان هنگام ارائه ایده برای محصولات جدید باید طی می کردند، به اشتراک می گذارد.

در طی یک جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس Collision در تورنتو، از اشمیت در مورد رویکردش برای پیش بینی آینده و اینکه آیا از رویکرد پایین به بالا یا از بالا به پایین استفاده می کند، سؤال شد.

Collision کنفرانسی است که برای استارت آپ ها و سرمایه گذاران طراحی شده است، بنابراین سؤالات پرسیده شده همه در این حوزه بودند.

یک سوال باعث شد تا اشمیت نکات جالبی را در مورد گوگل و این که کارمندان در زمانی که او مدیر عامل بودند، ایده هایشان را مطرح کنند، کنار بگذارد.

گوگل ارائه زمان برای کار در پروژه های جانبی را به عنوان یک مزیت کارمند - معروف به پروژه 20 درصدی، رایج کرد. تعدادی از این پروژه ها به محصولات برتر مانند Gmail، AdSense و Google News تبدیل شدند.

اشمیت رویکرد خود را برای مدیریت پروژه 20% و تفاوت آن با نحوه توضیح او در حین کار برای گوگل فاش کرد.

مدیر عامل سابق گوگل فرآیند بررسی

Schmidt در پروژه 20٪ گوگل

اشمیت در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی، درباره رویکردی که او و بنیان گذارانش لری پیج و سرگئی برین در زمان حضورش در گوگل داشتند صحبت کرد.

اشمیت به طور عمومی همیشه اظهار داشت که گوگل برای مدیریت پروژه 20 درصدی رویکردی از پایین به بالا در پیش گرفته است. به این معنی که این یک تلاش مشترک برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه گام هایی با ایده های محصول جدید برداشته می شد.

با این حال، اشمیت در Collision می گوید که رهبران شرکت بیش از آنچه قبلاً گفته شد درگیر بودند.

این یک تصمیم تیمی نبود که به پروژه ها اجازه می داد به سطح بعدی پیشرفت کنند. این تصمیم از طریق یک فرآیند بررسی "بی رحمانه" از سوی مدیریت تعیین شد.

زمانی که گوگل را اجرا می کردم، همیشه توضیح می دادم که چگونه این کار را انجام دادیم. کاملا از پایین به بالا بود. شما 20 درصد زمان داشتید که تیم ها می توانستند جمع شوند و مردم می توانستند علاقه خود را دنبال کنند. اینها افراد باهوشی بودند، بالاترین استعداد.

من بقیه داستان را به شما نمی گویم - و بقیه آن لری است [Page]، سرگئی [Brin]و من این موارد را مرور می کردم و این بررسی ها بود وحشیانه.

آیا این ایده ها به اندازه کافی خوب هستند؟
آیا می توانیم آنها را تامین کنیم؟
آیا آنها قرار است کار کنند؟
آیا آنها قصد دارند مقیاس شوند؟
آیا آنها قانونی هستند؟

برای ایجاد یک فرهنگ نوآوری سیستمی، چیزی که من فکر می کنم ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، باید هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین داشته باشید.

اشمیت مزایای ترکیب تصمیم گیری از پایین به بالا و بالا به پایین را توضیح می دهد و می گوید که هر دو برای موفقیت در 10 تا 20 سال آینده لازم هستند.

«پایین به بالا جایی است که ایده های خلاقانه از آن سرچشمه می گیرند، و از بالا به پایین تصمیم گیری را سازماندهی و نظام مند می کند. اگر هر دو را انجام دهید، در 10-20 سال آینده برنده بزرگی خواهید شد.

اگر کمی از آن را انجام دهید، خوب انجام می دهید. شما "یکی از" شرکت ها خواهید بود. شرکت های بزرگ می توانند چیزی را اختراع کنند و سپس آن را نظام مند کنند و سپس آن را منظم کنند و سپس آن را مقیاس بندی کنند.»

انتقاد کارکنان از پروژه 20 درصد

بیانیه اشمیت در Collision مطابق با گفته های کارمندان گوگل در مورد این پروژه در گذشته است.

در سال 2010، یکی از کارمندان گوگل موضوعی را در Quora منتشر کرد که می گفت این پروژه به دلیل سطوح مختلف تأیید مورد نیاز برای راه اندازی هر چیزی، «ناکارآمد» است.

«مقدار عظیمی از سربار در راه اندازی هر چیزی وجود دارد. تعداد تاییدیه های مورد نیاز (چه فنی و چه محصول) برای کوچکترین راه اندازی ها بسیار زیاد است. به عنوان مثال، شما باید خدمات خود را از روز اول در چندین مرکز داده به صورت زنده در اختیار داشته باشید، زیرا Google تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده بسیار مکرری دارد. ابزارهایی برای کمک به شما وجود دارد، اما باید کارهای زیادی را انجام دهید.»

اطلاعات بیشتر درباره پروژه 20% گوگل

پروژه 20% گوگل قبل از اینکه این شرکت در سال 2004 عمومی شود وجود داشت و در سال 2013 متوقف شد.

یکی از کارمندان سابق گوگل مرگ سیاست 20 درصدی را به دلیل نحوه اداره آن توسط مدیریت، با اشاره به وسواس کارایی و بهره وری عنوان کرد. باز هم، این با بیانیه اشمیت در Collision مطابقت دارد.

در سال 2016، گوگل مفهوم 20 درصد زمان پروژه خود را در قالب انکوباتور Area 120 احیا کرد. اگرچه بیش از 50 پروژه ایجاد کرد، اما هیچ کدام به سطح موفقیت Gmail و AdSense نرسیدند.

در اواخر سال 2021، Google منطقه 120 را تحت یک بخش جدید به نام Google Labs سازماندهی کرد که ابتکارات AR و VR Google را نیز در خود جای داده است.



منبع