مطالعه جدید چالش های Martech برای دستیابی به مخاطبان هدف را برجسته می کند
انتشار: دی 19، 1403
بروزرسانی: 04 تیر 1404

مطالعه جدید چالش های Martech برای دستیابی به مخاطبان هدف را برجسته می کند


مطالعه جدیدی که توسط Forrester Consulting به نمایندگی از TransUnion انجام شده است، چالش های مهمی را که بسیاری از تیم های بازاریابی با آن مواجه هستند، آشکار کرده است.

این چالش ها در درجه اول از پیچیدگی پشته های فناوری بازاریابی آنها (مارتک) ناشی می شود.

این مطالعه نشان داد که 70 درصد از رهبران بازاریابی برای شناسایی موثر و دستیابی به مخاطبان هدف خود در کانال های مختلف تلاش می کنند.

این دشواری از ماهیت تکه تکه سیستم های مارتک آنها ناشی می شود که اغلب شامل ابزارهای زیادی است.

دو سوم از بازاریابان مورد بررسی گزارش دادند که از 16 یا بیشتر راه حل martech استفاده می کنند که به طور قابل توجهی پیچیدگی عملیات آنها را افزایش می دهد.

این پیچیدگی چندین مانع حیاتی برای تیم های بازاریابی ایجاد می کند. این چالش ها شامل مشکلات در شخصی سازی سفرهای مشتری، مقیاس بندی موثر تلاش های بازاریابی، یکپارچه سازی قابلیت های هوش مصنوعی و در نهایت، هدر دادن بودجه های ارزشمند بازاریابی است.

در یک بیانیه مطبوعاتی، مت اشپیگل، معاون اجرایی و رئیس راه حل های بازاریابی TruAudience در TransUnion، گفت:

رهبران بازاریابی می دانند که باید چه کاری انجام دهند - آنها فقط به دنبال 16 یا بیشتر راه حل های بازاریابی هستند که پیچیدگی زیادی ایجاد می کند.

وی افزود،

«این در مورد تغییر پشته شما نیست، بلکه استفاده از ابزارهای هویت و داده برای اتصال این ابزارهای قطع شده است. بدون این ارتباط، ناکارآمدی به نگرانی های مهمی تبدیل می شود. ما هر روز از تیم هایی می شنویم که در تلاش برای جمع آوری همه چیز هستند. اما وقتی این کار را انجام می دهند، تفاوت بسیار زیاد است.»

با این حال، این تحقیق همچنین یک راه حل امیدوارکننده را برجسته می کند: استفاده از ابزارهای تشخیص هویت. با ادغام مجموعه داده های تکه تکه شده خود از طریق این ابزارها، سازمان ها می توانند به طور قابل توجهی نتایج بازاریابی خود را بهبود بخشند.

این مطالعه نشان داد که سازمان هایی که از وضوح هویت استفاده می کنند، به احتمال زیاد به تجربه مشتری و اهداف درک آن ها دست پیدا می کنند یا از آنها فراتر می روند، بینش مشتری را بهبود می بخشند و تصمیم های مبتنی بر داده های بیشتری می گیرند.

رهبران بازاریابی چه کارهای دیگری می توانند انجام دهند؟

فراتر از حل هویت، رهبران بازاریابی می توانند چندین استراتژی را برای شناسایی موثر و دستیابی به مخاطبان هدف خود در کانال های مختلف به کار گیرند.

تقسیم بندی داده محور نقش تعیین کننده ای دارد. بازاریابان به جای تکیه صرفاً بر جمعیت شناسی، باید از طیف وسیع تری از نقاط داده، مانند تاریخچه خرید، رفتار وب سایت، تعامل در رسانه های اجتماعی و علایق، برای ایجاد بخش های بسیار هدفمند مخاطب استفاده کنند.

پلتفرم های داده های مشتری (CDP) می توانند در این فرآیند مؤثر باشند، زیرا داده های مشتری را از منابع مختلف یکپارچه می کنند و یک نمای واحد و جامع از هر فرد ارائه می دهند که امکان تقسیم بندی دقیق تر و ارسال پیام های شخصی شده را فراهم می کند.

بازاریابی همه کانالی برای یک تجربه مشتری بدون درز ضروری است. بازاریابان باید از ارسال پیام ها و تجربیات ثابت در تمام نقاط تماس، از جمله ایمیل، رسانه های اجتماعی، وب سایت، برنامه های تلفن همراه و فروشگاه های فیزیکی اطمینان حاصل کنند.

استفاده از هدف گیری مجدد بین کانالی، که در آن مشتریانی که در یک کانال با نام تجاری تعامل داشته اند، از طریق تبلیغات هدفمند در پلتفرم های دیگر به دست می آیند، می تواند به طور قابل توجهی دسترسی و تعامل را افزایش دهد.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تاکتیک های قوی را برای رهبران بازاریابی ارائه می کند تا مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و به آن ها دست یابند، مانند انجام تحقیق درباره مخاطب و یادگیری بیشتر در مورد مخاطبانی که یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند، از کلمات در بیو خود استفاده می کنند یا از یک وب سایت بازدید می کنند.

علاوه بر این، تمرکز بر محتوای باکیفیت و اصلی - این محتوا باید نیازها و علایق خاص مخاطبان هدف را برطرف کند و در عین حال کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی ترکیب کند. در نهایت، اولویت دادن به تجربه کاربری (UX)، نه فقط برای گوگل، بلکه برای جلب رضایت کاربر.

بازاریابی محتوا ابزار قدرتمند دیگری برای رهبران بازاریابی است که می توانند آن را در آغوش بگیرند. این امر مستلزم انجام تحقیقات عمیق در مورد مخاطبان و توسعه شخصیت های خریدار و جمع آوری بازخورد مستقیم از مخاطبان هدف است.

بازاریابان می توانند یک استراتژی ستون محتوا را پیاده سازی کنند که قطعات محتوایی عمیق ایجاد می کند و محتوای پشتیبان خوشه ای را در اطراف آنها ایجاد می کند. سپس محتوا را به طور موثر توزیع و ترویج می کند، در حالی که از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و ایجاد جامعه استفاده می کند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی بینش های ارزشمند و فرصت های تعامل را ارائه می دهد. رهبران بازاریابی باید تحقیقات عمیق مخاطبان را با گزینه های هدف یابی پیشرفته انجام دهند - فراتر از جمعیت شناسی باشند و از ابزارهای شنیداری اجتماعی برای درک نیازها و ترجیحات مخاطبان استفاده کنند.

آنها باید محتوای جذاب همراه با تبلیغات پولی ایجاد کنند و محتوای قابل اشتراک گذاری را توسعه دهند، تبلیغات هدفمند اجرا کنند و با اینفلوئنسرها همکاری کنند.

رهبران بازاریابی نیاز به ایجاد و تعامل با جوامع آنلاین دارند و فعالانه در مکالمات شرکت می کنند، مسابقات میزبانی می کنند و جلسات پرسش و پاسخ زنده را اجرا می کنند. در نهایت، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ با مشارکت با چهره های تأثیرگذار در بین مخاطبان هدف می تواند باعث افزایش دسترسی و ایجاد اعتماد شود.

روابط عمومی دیجیتال (PR) ترویج آنلاین را برای دستیابی به مخاطبان هدف مانند ایجاد روابط با رسانه ها و روزنامه نگاران مرتبط تضمین می کند. این شامل شناسایی و ایجاد روابط با رسانه های کلیدی و روزنامه نگارانی است که موضوعات مرتبط با مخاطبان هدف خود را پوشش می دهند. و ایجاد داستان های جذاب و خبرساز با داستان های مرتبط با علایق مخاطب هدف که بینش ها یا دیدگاه های منحصر به فردی را ارائه می دهد.

نظارت بر مکالمات آنلاین و ذکر رسانه ها به درک درک برند، رسیدگی به نگرانی ها و شناسایی فرصت های تعامل کمک می کند.

تبلیغات پولی استراتژی ها می توانند به طور موثری دسترسی را افزایش دهند، در حالی که تبلیغات برنامه ای اجازه می دهد تا کمپین های بسیار هدفمند در کانال های مختلف انجام شود.

در نهایت، اهرم سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). تعیین کننده است. با استفاده موثر از داده های مشتری ذخیره شده در سیستم های CRM خود، بازاریابان می توانند بینش های ارزشمندی در مورد تعاملات مشتری، ترجیحات و تاریخچه خرید به دست آورند.

این داده ها سپس می توانند برای شخصی سازی کمپین های ایمیل، تجربیات وب سایت و سایر پیام های بازاریابی، تقویت روابط قوی تر با مشتری و ایجاد تبدیل مورد استفاده قرار گیرند.

مشتریان خود را به وضوح ببینید

این مطالعه بر نقش حیاتی حل هویت در ساده سازی عملیات مارتک و دستیابی به نتایج بازاریابی بهتر تأکید می کند.

با اتصال نقاط بین سیستم های مختلف خود، بازاریابان می توانند درک واضح تری از مشتریان خود به دست آورند، تجربیات شخصی تری ارائه دهند و در نهایت به موفقیت بیشتری در تلاش های بازاریابی خود دست یابند.

اشپیگل نتیجه گرفت،

«در پایان کار، این است که بتوانید مشتریان خود را به وضوح ببینید. وقتی نقاط را بین سیستم ها وصل می کنید، تجربه های بهتری برای افراد ایجاد می کنید. و این چیزی است که منجر به نتایج می شود.»

با اجرای استراتژی های بالا در ارتباط با حل هویت، رهبران بازاریابی می توانند درک عمیق تری از مخاطبان هدف خود به دست آورند، پیام های مرتبط تر و شخصی شده تری را ارائه دهند و در نهایت به موفقیت بیشتری در کمپین های بازاریابی خود دست یابند.

درباره نظرسنجی

Forrester Consulting یک نظرسنجی از طرف TransUnion در سه ماهه چهارم سال 2024 برای ارزیابی وضعیت فعلی برنامه های مارتک و حل هویت در شرکت های ایالات متحده انجام داد. این نظرسنجی بینش هایی را از 325 تصمیم گیرنده فناوری بازاریابی جمع آوری کرد.

این نظرسنجی بر درک اهداف بازاریابی و چالش های پیش روی این تصمیم گیرندگان متمرکز بود و در یک دوره دو ماهه، از نوامبر 2024 شروع و در دسامبر 2024 به پایان رسید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: چاگکان سایین/Shutterstock



منبع