مطالعه نشان می دهد که گوگل محتوای هوش مصنوعی را مجازات نمی کند

بر اساس مطالعه‌ای که توسط Search Engine Land انجام شده، سیستم‌های الگوریتم رتبه‌بندی گوگل، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در صورت رعایت دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو، جریمه نمی‌کنند.

با آخرین به‌روزرسانی‌های سیستم‌های الگوریتم Google در سپتامبر 2023 (به‌روزرسانی محتوای مفید) و اکتبر 2023 (به‌روزرسانی هرزنامه و به‌روزرسانی اصلی)، بسیاری از ناشران وب‌سایت و متخصصان سئو نگران این شده‌اند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اکنون هدفی در جستجوی Google است. .

گزارش‌های زیادی مبنی بر حذف وب‌سایت‌هایی با محتوای هوش مصنوعی تولید انبوه از فهرست جستجوی Google توسط ناشران و متخصصان سئو در X، در Facebook Groups و Reddit منتشر شده است.

برخی از این افراد معتقدند همه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سرانجام در نتایج جستجو دچار افت رتبه (یا فهرست‌زدایی) می‌شود، زیرا فقط اطلاعات بازگردانده‌شده‌ای هستند که از قبل در اینترنت در دسترس هستند. در نتیجه، سیستم‌های الگوریتم گوگل تشخیص می‌دهند که صفحه وب هیچ ارزش منحصربه‌فردی ندارد و رتبه‌بندی را کاهش می‌دهد یا آن را به طور کامل از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) حذف می‌کند.

گوگل قبلاً سیستم‌هایی برای شناسایی محتوای هوش مصنوعی در صورت نقض دستورالعمل‌های هرزنامه شرکت دارد و از تکنیک‌های مختلفی برای شناسایی و پرچم‌گذاری محتوای تولید شده توسط ماشین استفاده می‌کند، از جمله الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) که متن را برای الگوها و نحو رایج در رایانه تجزیه و تحلیل می‌کند. نوشتار تولید شده با این حال، اگر محتوا برای کاربران مفید و دقیق باشد، ممکن است یک صفحه وب بدون دریافت جریمه هرزنامه، تست کیفیت را پشت سر بگذارد و در برخی موارد، از محتوای نوشته شده توسط انسان در SERP ها بالاتر باشد.

مقاله‌ای اخیر توسط Search Engine Land نشان داد که Bankrate، سازمانی که به طور مستقل درباره شرکت‌های مالی و نرخ‌ها در صنعت بانکداری تحقیق می‌کند، علیرغم محتوای آشکار تولید شده توسط هوش مصنوعی، در جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی رتبه خوبی دارد.

Search Engine Land در مطالعه موردی مقاله اشاره کرد که صفحه وب Bankrate که عبارت کلیدی «حاشیه مشارکت چیست» را هدف قرار داده است، در رتبه 14 در SERP های Google قرار دارد، بالاتر از MailChimp (سایتی با Domain Authority بالاتر).

موقعیت رتبه بندی Bankrate در جستجوی Google برای آنچه حاشیه مشارکت است
منبع تصویر: Search Engine Land’s Study

وقتی صفحه Bankrank را می خوانید، یک سلب مسئولیت را در پایین می بینید که می گوید: “این مقاله با استفاده از فناوری اتوماسیون تولید شده است و توسط یک ویرایشگر در کادر تحریریه ما به طور کامل ویرایش و بررسی شده است.”

سلب مسئولیت AI Bankrate

اما این یک مورد مجزا برای وب سایت Bankrate نیست. Bankrate همچنین در رتبه دوم گوگل برای عبارت کلیدی «نقدینگی مالی چیست» با مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار دارد. این صفحه وب حاوی همان سلب مسئولیتی است که محتوا با استفاده از فناوری اتوماسیون تولید شده است.

موقعیت رتبه بندی Bankrate در جستجوی گوگل برای چیستی نقدینگی مالی
منبع تصویر: Search Engine Land’s Study

این نتایج تأیید می‌کند که برخلاف تصور عمومی، به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل پاسخی به محتوای نوشته‌شده با هوش مصنوعی نیست. در عوض، به‌روزرسانی‌ها برای پاداش دادن به محتوای استثنایی بدون توجه به نحوه نگارش آن طراحی شده‌اند: با ماشین‌های هوش مصنوعی یا توسط انسان.

Google در اسناد سیستم محتوای مفید خود به وضوح بیان می کند: «جستجوی Google سیستم محتوای مفید سیگنالی را ایجاد می کند که توسط سیستم های رتبه بندی خودکار ما استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفید ایجاد شده برای افراد در نتایج جستجو را بهتر می بینند. در ادامه می‌گوید: «هدف سیستم محتوای مفید این است که به محتوایی پاداش دهد که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند تجربه رضایت‌بخشی داشته‌اند، در حالی که محتوایی که انتظارات بازدیدکننده را برآورده نمی‌کند، عملکرد خوبی نخواهد داشت.»

برای به دست آوردن این سطح از رضایت کاربر از سیستم های الگوریتم رتبه بندی گوگل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به ترکیبی از خروجی هوش مصنوعی و ویرایش انسانی نیاز دارید. کلید موفقیت این است که هرگز 100% بر خروجی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه نکنید و انتظار داشته باشید که در SERP ها یا برای مدت طولانی رتبه بالاتری داشته باشید.

درعوض، باید از نویسنده بخواهید که خروجی ابزار نوشتن هوش مصنوعی را ویرایش کند تا از صحت واقعی اطمینان حاصل کند و به محتوا کمک کند تا دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google را پاس کند.

Search Engine Land چارچوب ویرایش CRAFT را برای به دست آوردن این سطح از کیفیت پیشنهاد می کند که به نویسندگان در پذیرش هنر بهینه سازی هوش مصنوعی کمک می کند:

CRAFT مخفف:

  • سی: کرک را ببرید.
  • آر: بررسی، ویرایش، بهینه سازی.
  • آ: تصاویر، تصاویر و رسانه اضافه کنید.
  • اف: بررسی واقعیت
  • تی: ایجاد اعتماد با داستان، لحن و پیوندهای شخصی.

با پیروی از چارچوب ویرایش CRAFT برای محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی، بهتر می توانید اطمینان حاصل کنید که مقالات شما شبیه به انسان، با کیفیت بالاتر و رضایت بخش برای کاربر و سیستم های الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند.

از این مطالعه موردی سئو هوش مصنوعی با Bankrate مشخص است که Google تمام محتوای تولید شده توسط ماشین را جریمه نمی کند. درس های مهمی را می توان با مطالعه صفحات وب Bankrate که دارای سلب مسئولیت ایجاد شده توسط هوش مصنوعی هستند آموخت تا شما نیز بتوانید خروجی هوش مصنوعی را با لمس انسانی ترکیب کنید که در SERP ها پاداش دریافت می کند.

منبع