
بروزرسانی: 04 تیر 1404
معیارهای GA4 که هر تبلیغ کننده باید به آن توجه کند
در حالی که توجه به معیارها در پلتفرم های تبلیغاتی برای موفقیت هر ابتکار تبلیغات آنلاین بسیار مهم است، نمی توانید کارهایی که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ انجام می دهند را نادیده بگیرید.
مطمئناً، می توانید تبدیل های وب سایت را در پلتفرم های تبلیغاتی خود اندازه گیری کنید، اما افراد در سایت شما چه کار دیگری انجام می دهند که می تواند برای کمپین های شما آموزنده باشد؟
گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند تا در مورد مراحل فراتر از کلیک اولیه، با پاسخ به سوالاتی مانند:
- کاربران چقدر در صفحه فرود شما وقت می گذارند و آیا به صفحات دیگر سایت شما نگاه می کنند؟
- چند کاربر پولی برای اولین بار به سایت شما می آیند و چند نفر قبلاً قبل از تعامل با تبلیغات در سایت بوده اند؟
- چه کانال های دیگری علاوه بر پولی آنها را به سایت شما هدایت کرده است؟
- آیا آنها ویدیوهایی را که در سایت خود جاسازی کرده اید تماشا می کنند؟
- چند درصد از کاربران اقلامی را به سبد خرید خود اضافه می کنند و بلافاصله چک نمی کنند؟
در این مقاله، بیایید نگاهی به چندین معیار کلیدی در Google Analytics 4 (GA4) بیندازیم که می تواند به این سؤالات و موارد دیگر کمک کند.
تعداد و نرخ رویدادهای کلیدی
رویدادهای کلیدی در GA4 با معیارهای اصلی موفقیت کسب و کار شما مرتبط است. این موارد بر اساس اهداف شما متفاوت خواهد بود، اما ممکن است شامل ارسال فرم های سرنخ، ایجاد حساب آنلاین، خرید، یا ثبت نام رویداد باشد.
گیج کننده است، در حالی که رویدادهای کلیدی ممکن است با آنچه شما به عنوان "تبدیل" در کانال های دیگر فکر می کنید مطابقت داشته باشد، GA4 در حال حاضر نام "تبدیل" را به طور خاص برای تبدیل های Google Ads که از طریق یک حساب پیوندی ردیابی می شوند، رزرو می کند.
رویدادها یک عملکرد اصلی در GA4 هستند، با هر اقدامی که کاربر در سایت انجام می دهد به طور بالقوه با یک رویداد مرتبط است (از نمایش صفحه تا ارسال فرم).
با این حال، باید به دقت فکر کنید که چه رویدادهایی واقعا برای کسب و کار شما مهم هستند تا به عنوان یک رویداد کلیدی علامت گذاری شوند.
علاوه بر این، نرخ رویداد کلیدی معیار دیگری است که باید در نظر بگیرید. هنگامی که به سطح جلسه نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که چند درصد از جلسات منجر به وقوع یک رویداد کلیدی شده است.

وقتی به رویدادهای کلیدی نگاه می کنید، چند راه مفید برای ترکیب آنها دارید، از جمله:
- تعداد رویدادها و نرخ رویدادها را بر اساس کانال و منبع/رسانه مشاهده کنید. به عنوان مثال، می توانید نرخ رویدادهای کلیدی را بین جستجوی پولی و اجتماعی پولی مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بازدیدهای واجد شرایط را به همراه دارد.
- به عملکرد بر اساس صفحه فرود نگاه کنید تا ببینید کدام نقاط ورود کاربرانی را که احتمالاً اقدامی انجام می دهند جذب می کند. آیا صفحاتی با حجم جلسات کم و نرخ رویدادهای کلیدی بالا وجود دارد که ارزش تبلیغ بیشتری داشته باشد؟
- رویدادهای کلیدی خاص را فیلتر کنید تا مقایسه کنید که کدام یک دارای بالاترین میزان صدا و نرخ رویداد هستند. به عنوان مثال، اگر هم درخواست دمو و هم یک آزمایش رایگان ارائه می دهید، می توانید مقایسه کنید که کدامیک بیشترین علاقه را از جستجوی پولی در مقابل شبکه اجتماعی پولی دارد.
- مقایسه مدل های انتساب (تبلیغات > Attribution > Attribution Models) تا ببینید در هنگام استفاده از مدل آخرین کلیک در مقابل مدل مبتنی بر داده، چه تعداد رویداد کلیدی به هر منبع و کانال نسبت داده می شود.
- انتساب آخرین کلیک رویداد کلیدی را به آخرین منبع غیر مستقیمی که کاربر توسط آن وارد سایت شده است نسبت می دهد.
- اسناد مبتنی بر داده اعتبار را بین منابع بر اساس داده های قبلی حساب شما توزیع می کند. عوامل ممکن است شامل زمان بین بازدید از منابع مختلف، تعداد تعاملات، دستگاه ها و موارد دیگر باشد. در حالی که متأسفانه این یک مدل «جعبه سیاه» از جانب گوگل است، به بررسی منابعی که ممکن است زمانی که کاربران چندین بار از سایت شما بازدید می کنند قبل از اقدام، توجه را تحت تأثیر قرار داده باشند، کمک خواهد کرد.
تعداد و نرخ رویدادهای عمومی
در حالی که هر رویدادی نباید به عنوان یک رویداد کلیدی در نظر گرفته شود، باید زمانی را برای بررسی رویدادهای دیگری که می توانند سرنخ هایی از تعامل کاربر در سایت ارائه دهند، اختصاص دهید.
اگر اندازه گیری پیشرفته را روشن کرده باشید، می توانید رویدادهایی را برای اقداماتی مانند فعالیت پیمایش، دانلود فایل، کلیک های خروجی و تعامل ویدیویی (برای ویدیوهای جاسازی شده YouTube) مشاهده کنید.
در حالی که کاربرد خاص این رویدادها بر اساس نحوه تنظیم سایت شما متفاوت خواهد بود، در اینجا چند راه وجود دارد که می توان از آنها در تجزیه و تحلیل خود استفاده کرد:
- تعیین کنید که آیا ارزش گنجاندن یک ویدیوی جاسازی شده در صفحه فرود خود را دارد یا خیر. آیا مردم در حال تماشای ویدیو هستند و اگر اینطور است، به طور متوسط \u200b\u200bچقدر فاصله دارند؟ علاوه بر این، آیا کاربرانی که ویدیو را تماشا می کنند، احتمال بیشتری برای ارسال فرم سرنخ یا تکمیل خرید در همان جلسه دارند؟
- اهمیت محتوای زیر صفحه فرود خود را بسنجید. آیا درصد معقولی از مردم زحمت اسکرول کردن را به خود می دهند، یا بیشتر آن چه را که بلافاصله پس از رسیدن به سایت قابل مشاهده است، مشاهده می کنند؟
- ارزش محتوای دانلودی را ارزیابی کنید. اگر یک PDF مانند کتاب الکترونیکی یا برگه مشخصات ارائه می دهید، چند درصد از مردم برای دانلود آن کلیک می کنند؟
برای اینکه این رویدادهای خارج از جعبه را یک قدم جلوتر ببرید، می توانید رویدادهای سفارشی را برای ردیابی پیشرفته تر تنظیم کنید.
معیارهای تجارت الکترونیک
برای کسانی که سایت های تجارت الکترونیک را تبلیغ می کنند، GA4 مجموعه ای قوی از معیارها را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد مسیر کامل رفتار خرید را تجزیه و تحلیل کنید.
هنگامی که سایت خود را برای گنجاندن رویدادهای تجارت الکترونیک راه اندازی کردید، می توانید آنها را در گزارش های زیر مشاهده کنید چرخه زندگی > کسب درآمد یا اهداف تجاری > فروش. (توجه داشته باشید که GA4 در شرایط خاص همچنان مجموعه چرخه زندگی را به جای Business Objectives به عنوان پیش فرض نمایش می دهد.)

در اینجا چند معیار مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:
- معاملات: تعداد کل خریدها
- درآمد: از درآمد حاصل از خرید در محل ایده بگیرید و از آن برای محاسبه بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) استفاده کنید.
- افزودن به سبد خرید: بدانید که چه تعداد از کاربران علاقه کافی برای افزودن یک کالا به سبد خرید خود را ابراز می کنند و به نرخ رها کردن کالا در طول فرآیند پرداخت توجه کنید.
معیارهای تعامل
GA4 معیارهای جدیدی را برای ارزیابی میزان علاقه ای که کاربران در هنگام حضور در سایت شما نشان می دهند، معرفی کرد و رویکردی قوی تر از نرخ پرش بسیار بدی که در گزارش های قبلی وجود داشت، برای اندازه گیری ارائه کرد.
برای واجد شرایط شدن به عنوان "جلسه درگیر"، یک جلسه باید بیش از 10 ثانیه طول بکشد، شامل دو بازدید از صفحه یا بازدید از صفحه باشد، یا دارای یک رویداد کلیدی باشد.

نگاهی به جلسات درگیر علاوه بر مجموع جلسات، تصویر دقیق تری از این که افراد حداقل زمان کافی را برای جذب بخشی از محتوا در مقابل خروج فوری در سایت صرف کرده اند، ارائه می دهد.
نرخ تعامل به شما نشان می دهد که چه درصدی از جلسات با معیارهای "درگیر" مطابقت دارند و سرنخ هایی را ارائه می دهد که به احتمال زیاد کدام صفحات فرود و منابع افراد واجد شرایط را هدایت می کنند.
معیار دیگر میانگین زمان تعامل است که بسته به گزارشی که مشاهده می کنید، میانگین زمان صرف شده در سایت را بر اساس جلسه (سطح بازدید) یا کاربر (سطح فردی) نشان می دهد.
در نهایت، می توانید کاربران جدید نسبت به کاربران بازگشتی را مشاهده کنید تا به این فکر کنید که کدام کانال ها به احتمال زیاد افراد را برای اولین بار در مقایسه با کسانی که قبلاً با آن تعامل داشته اند، به سایت هدایت می کنند.
البته، توجه داشته باشید که این معیارها بی نقص نیستند (با کاربران بین دستگاهی و تنظیمات حریم خصوصی که دقت را پیچیده می کنند)، اما حداقل می توانند یک ایده تقریبی به شما ارائه دهند.
علاوه بر این، توجه داشته باشید که کانال هایی که بیشتر روی هدف گیری مجدد تمرکز کرده اید، طبیعتاً کاربران بیشتری را جذب خواهند کرد.
معیارهای یکپارچه پلتفرم تبلیغات
اگر یک حساب Google Ads دارید، باید آن را به حساب GA4 خود پیوند دهید تا به طور خودکار از معیارهای کمپین های خود عبور کنید. این کار داده های قوی تری را نسبت به تکیه بر پارامترهای UTM ارائه می دهد.
برای اطمینان از اینکه داده های Google Ads به درستی جریان می یابند، مطمئن شوید که دسترسی سرپرست به حساب دارید، برچسب گذاری خودکار را روشن کنید و شناسه حساب Ads مناسب را به ویژگی GA4 صحیح پیوند دهید.

می توانید این داده ها را با رویدادهای کلیدی GA4 در زیر مشاهده کنید تبلیغات > برنامه ریزی > تبلیغات گوگل.
در صورت تمایل، می توانید داده های هزینه را از پلتفرم های تبلیغاتی غیر Google وارد کنید و معیارهای مربوطه را در آن مشاهده کنید برنامه ریزی > گزارش همه کانال ها.

علاوه بر این، تبلیغات > عملکرد تبدیل گزارش به شما امکان می دهد یک حساب Google Ads و تبدیل های مبتنی بر تبلیغات را برای مشاهده تعداد بر اساس تفکیک های مختلف انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد مجموع این تبدیل ها را از تبلیغات در مقابل کانال های دیگر مقایسه کنید.
به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر هنگام تنظیم پیوند خود گزینه «وارد کردن معیارهای برنامه و وب» را انتخاب کنید، می توانید چند معیار GA4 را مستقیماً در رابط تبلیغاتی مشاهده کنید.
٪ جلسات درگیر شده (درصد از کل جلسات واجد شرایط به عنوان "درگیر")، رویدادها/جلسات، و میانگین مدت زمان تعامل سه مورد موجود در زمان انتشار هستند.
اینها می توانند برای دریافت یک دید سریع از اینکه کدام کمپین ها، تبلیغات و غیره به احتمال زیاد کاربرانی را که مایل به صرف زمان در سایت شما هستند، جذب می کند مفید باشد.
به عنوان یک نکته جانبی، نباید بیش از حد نگران تطبیق جلسات و کل کل کلیک کنید. اینها می توانند به دلایل مختلفی متفاوت باشند:
- یک جلسه فقط زمانی شمارش می شود که یک صفحه مشاهده شود، و تمام جلسات قبلی تمام شده است. به طور پیش فرض، اگر کاربر ظرف 30 دقیقه به سایت بازگردد، همچنان در همان جلسه خواهد بود.
- یک کاربر می تواند قبل از اینکه کد GA4 زمان روشن شدن داشته باشد کلیک کرده و سایت را ترک کند، در این صورت کلیک شمارش می شود و جلسه ثبت نمی شود.
- برخی از انواع کمپین های تبلیغاتی گوگل، برای اقداماتی که ممکن است مستلزم بازدید از یک وب سایت نباشد، کلیک ها را محاسبه می کنند. به عنوان مثال، کمپین های Demand Gen شامل کلیک هایی برای باز کردن تبلیغات Gmail هستند.
شروع به تجزیه و تحلیل ترافیک پرداختی خود کنید
اکنون که چندین معیار مهم GA4 را بررسی کرده ایم، به این فکر کنید که چگونه می توانید این داده ها را هنگام مدیریت کمپین های PPC خود اعمال کنید.
درک معیارهای در دسترس شما یکی از گام های مهم در تسلط بر GA4 است، اما توانایی تقسیم بندی داده ها و درک زمینه، مرحله مهم دیگر است.
مطمئن شوید که این معیارها را هم در سطح کانال و منبع، و هم برای صفحات فرود فردی که ترافیک را به آن سوق می دهید، مرور کنید.
تا جایی که ممکن است، از GA4 در گزارشات PPC خود نیز بگنجانید تا بینشی فراتر از داده های پلتفرم تبلیغاتی را نشان دهید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: PeopleImages.com – Yuri A/Shutterstock
منبع