دانستن نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما می تواند بینش ارزشمندی را برای برند شما ارائه دهد.
آیا کاربران فوراً چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند؟
کجا و روی چه چیزی کلیک می کنند؟ آیا آن را زیر چین درست می کنند؟
پاسخ به این سوالات به یک راه حل ساده نیاز دارد: نرم افزار Heatmap.
نرم افزار Heatmap چیست؟
نرمافزار Heatmap میتواند به برند شما نگاهی شفاف به عناصری در وبسایت شما بدهد که کاربران بیشتر با چه عناصری در وبسایت شما تعامل دارند، کجا کلیک میکنند، تا چه حد در صفحه پایین میروند و حتی حرکات ماوسشان.
یک ابزار Heatmap حتی می تواند جلسه کاربر را در سایت شما ضبط کند تا کل سفر آنها را با صفحه وب شما مشاهده کند.
نقشه های حرارتی همچنین می توانند به هدایت استراتژی سئو و طراحی وب شما کمک کنند.
اما با وجود گزینههای فراوانی که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید، چگونه میدانید کدام ابزار نقشه حرارتی برای تجارت شما بهترین است؟
مقایسه گزینه های برتر نرم افزار Heatmap
در این پست، گزینههای برتر نرمافزار Heatmap را بررسی میکنیم، هر کدام را با هم مقایسه میکنیم و ویژگیهای منحصربهفردی که هر کدام ارائه میدهند را کشف میکنیم.
1. تخم مرغ دیوانه
Crazy Egg به برندها نگاهی عمیق به رفتار کاربر می دهد.
به عنوان مثال، ویژگی نقشه حرارتی کنفتی آن به شما امکان میدهد تا کلیکهایی که بازدیدکنندگان انجام میدهند را مشخص کنید و آنها را با استفاده از معیارهای مختلف تقسیمبندی کنید.
این سطح دقیق از فعالیت کاربر به شما امکان می دهد بهتر به مشتریان کمک کنید تا سفر خود را در صفحه وب شرکت شما طی کنند.
ویژگی های منحصر به فرد
عملکرد ویرایشگر صفحه تست Crazy Egg A/B به کسب و کارها کمک می کند تا طرح های جدید را قبل از اجرای آنها آزمایش کنند.
این عناصر طراحی ممکن است شامل تصاویر، کپی، یا CTA (تحرک برای اقدام) باشد.
در حالی که ممکن است به نظر برسد که این به دانش فنی زیادی نیاز دارد، با این ابزار، این تغییرات را می توان بدون نیاز به توسعه دهنده انجام داد.
قیمت گذاری
Crazy Egg یک آزمایش رایگان 30 روزه ارائه می دهد که می تواند در هر زمان لغو شود.
همچنین یک طرح پایه 29 دلاری در ماه* که شامل 30000 بازدید از صفحه ردیابی شده است، یک طرح استاندارد 49 دلاری* در ماه* که شامل 75000 بازدید از صفحه در ماه در ماه است و یک طرح 99 دلاری در ماه* Plus که شامل 150000 بازدید از صفحه پیگیری شده در ماه است، ارائه می دهد.
2. جریان موش
از بین بردن اصطکاک در جلسات کاربر با مشاهده سفرهای واقعی مشتری شروع می شود.
پخش مجدد جلسات یک ویژگی کلیدی است که Mouseflow روی آن تمرکز می کند تا با مشاهده رفتار واقعی کاربران سایت، معیارهای پرچم قرمز را شناسایی کند.
همچنین دارای یک ابزار بهینه سازی قیف تبدیل است، بنابراین می توانید با موانعی که ممکن است مانع فروش می شوند، مقابله کنید.
ویژگی های منحصر به فرد
Mouseflow به برندها امکان میدهد تا نظرسنجیهای سفارشی را برای دریافت بازخورد حیاتی مشتری ایجاد کنند.
این نظرسنجی ها قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید اطلاعاتی را که برای ساده کردن وب سایت برند خود نیاز دارید، بیابید.
کاربران فعلی Mouseflow میگویند: «استفاده و پیادهسازی بازخورد برای هر کاربری بسیار ساده است».
قیمت گذاری
Mouseflow بسته به تعداد موارد ضبط شده، ماه های ذخیره سازی و وب سایت ها، پنج طرح قیمت گذاری مختلف را ارائه می دهد.
برنامه ها از 0 دلار شروع می شود و با پرداخت سالانه تا 299 دلار در ماه می رسد.
3. VWO
داده ها برای هدایت رشد معنادار و بهبود فرآیندهای از پیش موجود ارزشمند (و ضروری) هستند.
VWO نه تنها نرم افزار نقشه برداری حرارتی را ارائه می دهد، بلکه بهینه سازی را از طریق ضبط جلسات، آزمایش، قیف ها و تجزیه و تحلیل فرم ها نیز تجربه می کند.
شما متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگان شما در هر مرحله از قیف فروش چگونه با شما تعامل دارند – از لحظه ای که وارد سایت شما می شوند تا جایی که (یا اگر) آنها را ترک می کنند.
ویژگی های منحصر به فرد
VWO به کاربران نهایی این اختیار را می دهد که اکثر تست ها را بدون پشتیبانی طراح اجرا کنند.
این به تیم های محصول و بازاریابی اجازه می دهد تا روی اولویت های دیگر تمرکز کنند و در عین حال بتوانند تعداد آزمایش های رشد را مقیاس کنند.
برخی از این تست ها شامل تست A/B، تست URL تقسیم و تست چند متغیره می باشد.
قیمت گذاری
VWO دارای سه سطح قیمت گذاری مختلف است که شامل Growth، Pro و Enterprise می شود.
طرح Pro برای سازمان های کوچک تا متوسط و سازمانی برای تیم های بزرگ توصیه می شود.
Enterprise شامل نصب و آموزش، و همچنین مدیر حساب اختصاصی است.
4. هاتجار
Hotjar به تیم شما اجازه می دهد تا آنچه را که می خواهید (و باید) بدون حدس و گمان اولویت بندی کند.
با شفافیت برای دیدن اینکه بازدیدکنندگان شما به کجا نگاه می کنند و در حال تعامل هستند، خواهید آموخت که کاربران شما چه چیزهایی را در مورد سایت شما دوست دارند و چه عناصری را نادیده می گیرند.
نرمافزار Hotjar همچنین به شما امکان میدهد مناطق فرصت یا اشکالهایی را که در دید عموم پنهان شدهاند، همانطور که کاربران شما آنها را میبینند، شناسایی کنید.
این امر وضوح بیشتری را در مورد آنچه مصرف کنندگان شما می خواهند در سایت شما ببینند ارائه می دهد، که می تواند به شما در بهبود نرخ تبدیل و تعامل کاربر کمک کند.
ویژگی های منحصر به فرد
یکی از ویژگی های منحصر به فرد Hotjar ضبط بازدیدکنندگان آن است که دقیقاً نحوه تعامل مشتریان با سایت شما را نشان می دهد.
می توانید ببینید که کاربران چگونه روی صفحه کلیک می کنند، اسکرول می کنند و ماوس خود را حرکت می دهند.
همچنین میتوانید برای تجزیه و تحلیل بیشتر الگوهای رفتاری، ضبطهای بازدیدهای آنها را دوباره پخش کنید.
قیمت گذاری
مدل قیمت گذاری Hotjar بر اساس تعداد جلسات روزانه که می خواهید ثبت کنید متفاوت است.
نسخه رایگان آن برای 35 جلسه روزانه، Plus 31 دلار در ماه برای 100 جلسه روزانه، و Business 79 دلار در ماه برای 500 جلسه روزانه است.
همچنین نسخه Scale برای جلسات روزانه نامحدود وجود دارد.
5. نارنجی خوش شانس
لاکی نارنجی برندها را به ابزارهای تحلیلی مجهز می کند تا صفحات وب پربازدید، صفحات فرود و جایی که کاربران از آنجا وارد می شوند را ببینند.
علاوه بر این، بهجای دیدن عکسهای فوری نقشه حرارتی از فعالیتهای قبلی کاربر، میتوانید فعالیت را در زمان واقعی مشاهده کنید و حتی یک چت زنده با آنها شروع کنید.
ضبط جلسات بازدیدکننده و ویژگیهای پیشرفته مانند پاسخهای خودکار به پیامهای چت زنده میتواند به بهبود تجربه دیجیتال کلی جستجوگر با نام تجاری شما کمک کند.
ویژگی های منحصر به فرد
ویژگی چت لاکی نارنجی منحصر به فرد است و به هدایت مسیر ناوبری کاربر برای ایجاد یک تجربه بدون درز کمک می کند.
میتوانید به افراد این امکان را بدهید که در صورت نیاز به کمک، گپ را شروع کنند، یا رویکردی فعالتر داشته باشند و قوانینی را برای دعوت خودکار افراد به گپ ایجاد کنید.
همچنین میتوانید مستقیماً از افراد بخواهید که اگر فکر میکنید برای پیمایش سایت شما به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند، چت کنند.
قیمت گذاری
Lucky Orange یک آزمایش 7 روزه رایگان و بدون نیاز به کارت اعتباری ارائه می دهد.
برنامه ها از 35 دلار در ماه برای 40000 بازدید از صفحه در ماه، 70 دلار در ماه برای 100،000 بازدید از صفحه در ماه، 150 دلار در ماه برای 300،000 بازدید از صفحه در ماه و برنامه های سازمانی برای 1،000،000+ بازدید از صفحه در ماه شروع می شوند.
6. داستان کامل
FullStory با دیگر راهحلهای Heatmap متفاوت است زیرا در درجه اول برای استفاده از ضبطهای جلسه برای شناسایی اشکالات و موانع احتمالی است.
این شرکت توصیه میکند که جلسات ضبط شده را مرور کنید تا تصویر بزرگتر را ببینید و بدانید که چگونه و آیا اقدام منجر به نتایج دلخواه شما میشود یا خیر.
تمام جلسات بازدیدکنندگان وب سایت ثبت می شود، که به برند شما تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان جامع می دهد.
ویژگی های منحصر به فرد
FullStory میتواند شما را در مورد «سیگنالهای ناامیدی» آگاه کند که مناطقی را که کاربران با خطا مواجه میشوند برجسته میکند.
سپس میتوانید پخش مجدد جلسه را مشاهده کنید تا ببینید در کجا ممکن است مشکلات برای کاربر پیش آمده باشد، و کجا میتوانید تجربه را در آینده بهبود بخشید.
قیمت گذاری
FullStory دو مدل قیمت گذاری را ارائه می دهد.
اولین مورد، طرح Enterprise آن است که FullStory آن را به عنوان «تیمهای بزرگ و چندکارهای که به وضوح کامل در مجموعه دیجیتالی خود نیاز دارند» طبقهبندی میکند.
دومین مورد، طرح تجاری آن است، «برای تیمهایی که به رشد فکر میکنند که به دادههای عملی برای کشف روندها، تجربیات عالی و برنامهریزی نقشههای راه نیاز دارند».
همچنین می توانید یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را انتخاب کنید.
7. Smartlook
Smartlook ضبط جلسات را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تشخیص دهید که چه مشکلی در برنامه تلفن همراه یا وب سایت برند شما وجود دارد.
همچنین تجزیه و تحلیل قیف را برای آشکار کردن مشکلات در تجربه کاربر و کشف آنچه مانع از تبدیل افراد می شود، ارائه می دهد.
تجزیه و تحلیل قیف می تواند با نشان دادن بالاترین صفحات خروجی وب سایت به شما کمک کند تلاش های بهینه سازی خود را متمرکز کنید.
این شرکت همچنین نقشه برداری حرارتی را ارائه می دهد.
ویژگی های منحصر به فرد
Smartlook همچنین عملکردی را برای برنامه های تلفن همراه ارائه می دهد تا بهترین تجربه ممکن را در برنامه تلفن همراه تضمین کند.
قیمت گذاری
برنامه های قیمت گذاری برای 1500 جلسه در ماه و حداکثر سه هیت مپ، 39 دلار در ماه برای 5000 جلسه در ماه و حداکثر 10 هیت مپ و 15000 جلسه در ماه و حداکثر 30 نقشه حرارتی رایگان است.
8. بینش توجه
درگیر نگه داشتن مخاطبان یک چالش است.
این چالشی است که Attention Insight قصد دارد آن را حل کند.
با شناسایی این مسائل بالقوه در مرحله طراحی، میتوانید از محکم بودن مفاهیم خود قبل از انتشار آنها اطمینان حاصل کنید.
نقشههای حرارتی توجه پیشبینیکننده میتوانند به این امر کمک کنند – و اینجاست که Attention Insight وارد میشود.
ویژگی های منحصر به فرد
Attention Insight انواع منحصربهفردی از نقشههای حرارتی را ارائه میدهد، از جمله نقشههای حرارتی توجه هوش مصنوعی که از رنگهای گرم به سرد استفاده میکنند تا نشان دهند که کدام بخش از صفحه وب شما بیشترین و کمترین توجه را به خود جلب میکند.
این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام عناصر صفحه وب شما برای بازدیدکنندگان جذاب تر است.
قیمت گذاری
قیمت انفرادی از 19 یورو در ماه شروع می شود و شامل سه ماه ذخیره سازی و 1 صندلی کاربر است.
قیمت تیم از 399 یورو در ماه شروع می شود، 12 ماه ذخیره سازی، و شامل پنج صندلی کاربر است.
همچنین میتوانید Attention Insight را با یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه امتحان کنید.
کدام نرم افزار Heatmap برای کسب و کار شما بهترین است؟
اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد پلتفرم های برتر نقشه حرارتی دارید، زمان آن رسیده است که تعیین کنید کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است.
امکانات
هر یک از پلتفرم های نقشه حرارتی فوق مزایای مختلفی را ارائه می دهد.
برخی از آن ها تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان بهتری را ارائه می دهند، از جمله تجزیه و تحلیل بلادرنگ و توانایی های تقسیم بندی بازدیدکنندگان.
سایرین دارای ویژگیهای نقشه حرارتی متعددی هستند تا دقیقاً ببینند مشتریان شما کجا با صفحه شما درگیر هستند.
قیمت
جدای از تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان، ویژگی های نقشه حرارتی و سایر قابلیت های نرم افزاری، هزینه نیز برای بسیاری از کسب و کارها نقش کلیدی دارد.
مانند بسیاری از نرم افزارها، گران ترین نرم افزار نقشه حرارتی همیشه بهترین نیست.
راه اندازی فنی
همچنین در نظر گرفتن سهولت شروع کار ضروری است.
برای تیمهای کوچکتر با منابع توسعه محدود، ممکن است بخواهید پلتفرمهای نقشه حرارتی را انتخاب کنید که راهاندازی آسانتری دارند – یا پلتفرمهای نقشه حرارتی که جنبههای فنی را برای شما انجام میدهند.
خط پایین
راه حل نرم افزار Heatmap که برای کسب و کار شما بهترین است ممکن است متفاوت از بهترین راه حل برای مشاغل دیگر به نظر برسد.
بودجه خود، ویژگیهای نقشه حرارتی و گزارشهای مورد نیاز کسبوکارتان و پهنای باند تیم توسعهتان را در نظر بگیرید.
همه این ملاحظات به شما این امکان را می دهد که بهترین راه حل نرم افزاری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: BestForBest/Shutterstock
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'heatmap-software', content_category: 'digital-marketing-tools' }); }