
بروزرسانی: 03 تیر 1404
مناقصه هوشمند در Google Ads: یک راهنمای عمیق
تصور کنید که کمپین هایی را اجرا کنید که پیشنهادات را برای هر حراج کاملاً تنظیم کنید و کاربر مناسب را در لحظه مناسب هدف قرار دهید.
این وعده مناقصه هوشمند در تبلیغات Google است.
برای بازاریابان PPC ، به ویژه برای مبتدیان ، مناقصه هوشمند می تواند مانند ابزاری جذاب اما گاهی اوقات بسیار زیاد باشد.
بین به روزرسانی های الگوریتم ، گزینه های جدید اتوماسیون و بهترین روشهای PPC در حال تغییر ، به راحتی می توان از چگونگی به حداکثر رساندن پتانسیل آن چشم پوشی کرد.
در این راهنما ، ما بررسی خواهیم کرد که پیشنهادات هوشمند چیست ، امروزه چگونه کار می کند و استراتژی های عملی که می توانید برای به دست آوردن بهترین نتیجه استفاده کنید. این که آیا شما در اتوماسیون تازه کار هستید یا به دنبال تنظیم دقیق رویکرد خود هستید ، این مقاله برای کمک به شما در اینجا است.
پیشنهادات هوشمند چیست؟
طبق تعریف Google:
"مناقصه هوشمند به استراتژی های پیشنهادی که از Google AI استفاده می کنند برای بهینه سازی برای تبدیل یا ارزش تبدیل در هر حراج اشاره می کند."
برخلاف مناقصه های دستی یا مبتنی بر قوانین ، مناقصه هوشمند از سیگنال های داده-مانند نوع دستگاه ، زمان روز ، مکان و حتی قصد کاربر-برای تعیین پیشنهاد بهینه برای هر حراج استفاده می کند.
برخی از استراتژی های کلیدی مناقصه هوشمند عبارتند از:
- هزینه هدف برای هر خرید (CPA): پیشنهادهایی را برای کمک به شما در رسیدن به هرچه بیشتر تبدیل با هزینه هدف خود برای هر خرید تعیین می کند.
- بازگشت هدف در تبلیغات تبلیغاتی (ROAS): تمرکز خود را بر حداکثر رساندن مقدار تبدیل در بازده مورد نظر خود متمرکز می کند.
- حداکثر تبدیل ها را به حداکثر برسانید: هدف این است که بیشترین تعداد تبدیل ها را در بودجه خود بدست آورید.
- حداکثر مقدار تبدیل: برای بالاترین مقدار کل تبدیل ، مناسب برای کمپین هایی با مبلغ معامله متنوع است.
این استراتژی ها برای ساده سازی مدیریت کمپین ، صرفه جویی در وقت و بهبود نتایج بسیار ارزشمند است.
با این حال ، آنها در هنگام جفت شدن با یک استراتژی روشن و نقاط داده کافی برای تصمیم گیری صحیح ، بهتر کار می کنند.
چه زمانی باید از پیشنهادات هوشمند استفاده کنید؟
مناقصه هوشمند یک راه حل یک اندازه مناسب نیست. انتخاب استراتژی مناسب به اهداف مبارزات انتخاباتی ، مخاطبان و داده های موجود بستگی دارد.
در اینجا وقتی هر استراتژی می درخشد ، همراه با نمونه های دنیای واقعی برای کمک به شما در تصمیم گیری:
CPA هدف
CPA هدف برای مبارزاتی مناسب است که کنترل هزینه هر سرب یا تبدیل بسیار مهم است ، مانند تولید سرب.
به عنوان مثال ، یک شرکت SaaS که یک کمپین را برای هدایت ثبت نام های آزمایشی رایگان اداره می کند ، می خواهد یک CPA 50 دلاری را حفظ کند.
با تعیین این هدف ، مناقصه هوشمند پیشنهادات را برای تمرکز بر روی سربارهایی که احتمالاً در آن محدوده تبدیل می شوند ، تنظیم می کند ، در حالی که حراج هایی را که در آن هزینه های تبدیل ممکن است از این هدف فراتر رود ، نادیده می گیرند.
ROAS Target
این استراتژی مناقصه هوشمند برای کمپین هایی که سودآوری بیشتر از تعداد تبدیل ها است ، ایده آل است. به طور معمول ، بیشتر مشاغل تجارت الکترونیک برای استراتژی ROAS انتخاب می کنند.
به عنوان مثال ، بگویید یک خرده فروش آنلاین که به فروش می رسد الکترونیک رده بالا ، هدف خود را برای حفظ 400 ٪ ROAS (چهار بار بازده هر دلار خرج شده) دارد.
با استفاده از ROAS Target ، این الگوریتم حراج هایی را برای کاربرانی که احتمالاً می توانند خریدهای با ارزش بالاتر مانند مشتریانی که لپ تاپ خریداری می کنند ، در اولویت قرار دهند ، در حالی که پیشنهادات مورد تأکید برای موارد حاشیه ای پایین مانند لوازم جانبی را در اولویت قرار می دهد.
حداکثر تبدیل ها را به حداکثر برسانید
هنگامی که بودجه مشخصی دارید ، از این استراتژی مناقصه هوشمند استفاده کنید و می خواهید بدون در نظر گرفتن هزینه هر تبدیل ، تعداد کل تبدیل ها را به حداکثر برسانید.
این امر به ویژه برای آگاهی از برند یا گسترش در بازارهای جدید مؤثر است.
به عنوان مثال ، مثلاً ، یک سازمان غیرانتفاعی قصد دارد حداکثر ثبت نام های ایمیل را برای یک کمپین آگاهی جدید انجام دهد.
از آنجا که تمرکز بیشتر بر روی حجم است و نه راندمان هزینه ، حداکثر تبدیل به آنها کمک می کند تا بیشترین ثبت نام های ممکن را در بودجه خود بدست آورند.
مقدار تبدیل را به حداکثر برسانید
این استراتژی برای کمپین هایی با مقادیر متنوع معامله بهتر است ، جایی که هدف بهینه سازی برای کل درآمد یا اقدامات با ارزش بالا است.
به عنوان مثال ، یک آژانس مسافرتی لوکس بسته های تعطیلات را از 5000 دلار تا 20،000 دلار تبلیغ می کند.
این کمپین با استفاده از ارزش تبدیل حداکثر ، حراج هایی را برای مشتریانی که احتمالاً بسته های حق بیمه را رزرو می کنند ، حتی اگر هزینه بیشتری برای دستیابی به آنها داشته باشند ، به جای تمرکز روی رزروهای کوچکتر ، اولویت بندی می کند.
مشکلات مشترک مناقصه هوشمند
مناقصه هوشمند ابزاری قدرتمند است ، اما از چالش ها مصون نیست. درک مشکلات احتمالی می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات گران قیمت کمک کند.
1. داده های ناکافی یا نادرست
مناقصه هوشمند برای بهینه سازی پیشنهادات به شدت به داده های تاریخی متکی است. کمپین هایی با حجم تبدیل کم یا ردیابی ناقص اغلب الگوریتم را اشتباه می گیرند و منجر به عملکرد ضعیف می شوند.
به عنوان مثال ، اگر شما در 30 روز گذشته فقط 10 تبدیل دریافت می کنید ، ممکن است بهتر نباشد که تا زمانی که داده های بیشتری را جمع آوری کند ، همه را در ROAS Target یا استراتژی های CPA هدف قرار دهید.
این الگوریتم با وجود تعداد معدودی از تبدیل ها در هر ماه ، فاقد داده های کافی برای پیش بینی نتایج آینده است و در نتیجه فرصت های از دست رفته یا مناقصه بیش از حد تهاجمی به وجود می آید.
برای کمپین های جدید ، ابتدا از کلیک های حداکثر استفاده کنید تا ترافیک کافی به وب سایت خود جمع شود و به الگوریتم اجازه دهید سریعتر بیاموزد و داده های تاریخی بیشتری کسب کند.
2. اهداف نادرست
استفاده از استراتژی مناقصه اشتباه برای اهداف مبارزات انتخاباتی شما ساده ترین راه برای جلوگیری از کمپین شما است.
به عنوان مثال ، اگر سودآوری (ROAS) هدف اصلی شما باشد ، ممکن است CPA هدف مناسب نباشد.
در این مثال فرضی ، می گویند یک خرده فروش به اشتباه CPA هدف را در یک کمپین تعطیلات اعمال می کند ، با هدف یک CPA 20 دلاری ، حتی اگر محصولات آنها دارای ارزش متوسط \u200b\u200bمعامله 200 دلاری باشد.
این استراتژی حجم را هدایت می کند ، اما با هزینه سودآوری.
اطمینان حاصل کنید که هدف اصلی کمپین خود (تولید سرب ، حداکثر رساندن درآمد و غیره) را به روشنی تعریف کرده و یک استراتژی مناقصه هوشمند را انتخاب کنید که با آن هماهنگ باشد.
3. مشرف به مرحله یادگیری
هر استراتژی مناقصه هوشمند یک مرحله یادگیری دارد که در آن ممکن است با تنظیم الگوریتم ، عملکرد نوسان کند.
ایجاد تغییرات خیلی زود می تواند روند و بودجه زباله را مجدداً تنظیم کند.
بگویید شما فقط یک کارزار را با یک استراتژی CPA هدف راه اندازی کرده اید ، فقط برای تغییر آن برای به حداکثر رساندن تبدیل ها فقط یک هفته بعد به دلیل نتایج متناقض.
این مانع از تثبیت و بهینه سازی الگوریتم برای موفقیت طولانی مدت می شود.
اجازه دهید یک تا دو هفته (یا برای کمپین های کم حجم) برای تکمیل مرحله یادگیری. عملکرد را کنترل کنید ، اما از تغییرات اساسی در این دوره خودداری کنید.
4. نادیده گرفتن عوامل خارجی
در حالی که مناقصه هوشمند بسیار سازگار است ، اما نمی تواند روند فصلی ، تبلیغات یا تغییر بازار خارجی را بدون ورودی مناسب پیش بینی کند.
حتما از ابزار تنظیم فصلی Google استفاده کنید تا تغییر موقت در رفتار کاربر در طول فروش یا تبلیغات یا حتی رویدادهای ملی که می تواند رفتار آنلاین کاربر را تغییر دهد ، استفاده کنید.
5. استفاده از ویژگی های پیشرفته
بسیاری از تبلیغ کنندگان مناقصه هوشمند را تنظیم می کنند ، اما از گزینه های پیشرفته مانند شبیه سازهای پیشنهاد ، لایه بندی مخاطبان یا مقادیر تبدیل سفارشی استفاده نمی کنند.
این توانایی آنها در بهینه سازی عملکرد را محدود می کند.
برای درک نتایج احتمالی ، برخی از این لایه های اضافی کمپین یا گروه های تبلیغاتی را آزمایش کنید و از بینش مخاطبان برای اصلاح هدف استفاده کنید.
بهترین شیوه ها برای موفقیت در مناقصه هوشمند
مناقصه هوشمند می تواند یک تغییر دهنده بازی در نتایج کمپین های شما باشد ، اما این یک گره جادویی نیست.
برای به دست آوردن بیشترین استفاده از این ابزار قدرتمند ، باید اتوماسیون را با برنامه ریزی متفکر و نظارت منظم جفت کنید.
با پیروی از این بهترین روشهای آزمایش شده و واقعی ، شما نه تنها عملکرد کمپین را بهبود می بخشید بلکه از مشکلات متداول که بسیاری از تبلیغ کنندگان را به خود اختصاص می دهند ، خودداری می کنید.
1. الگوریتم را با داده های تمیز و دقیق تغذیه کنید
ردیابی تبدیل ستون فقرات مناقصه هوشمند است. خطاها در ردیابی یا تبدیل های تأیید نشده می تواند به بهینه سازی های گمراه کننده منجر شود.
هنگامی که با داده های تمیز و دقیق تغذیه می شود ، الگوریتم بهترین فرصت برای تولید نتایج مثمر ثمر را دارد.
اما هنگامی که از نقاط داده نادرست تغذیه می شود ، استراتژی مناقصه هوشمند شما عملکرد شما را خراب می کند.
زباله در ، زباله.
حتماً مرتباً تنظیم ردیابی تبدیل خود را حسابرسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هر اقدام کلیدی (خرید ، ارسال فرم ، تماس و غیره) به طور دقیق ردیابی شده و به درستی نسبت داده می شود.
برای کمپین های تجارت الکترونیک ، حتماً مقادیر معامله را درج کنید تا به درستی از ارزش تبدیل یا استراتژی های ROAS هدف استفاده کنید.
2. اهداف واقع بینانه را تعیین کنید
اهداف CPA یا ROAS غیر واقعی می تواند الگوریتم را خفه کند و در نتیجه برداشت های محدود یا تنظیم پیشنهادات ضعیف ایجاد شود.
اگر مطمئن نیستید که اهداف کمپین خود را در چه مواردی قرار دهید ، مجموعه داده های کمپین تاریخی را برای تعیین اهداف قابل دستیابی بررسی کنید.
به عنوان مثال ، اگر میانگین CPA شما 50 دلار است ، بلافاصله CPA هدف 20 دلار را تنظیم نکنید. به میانگین تاریخی خود نزدیکتر شوید و به تدریج تنظیم کنید.
این همچنین به بودجه روزانه شما مربوط می شود. اگر بودجه روزانه شما فقط 50 دلار باشد اما میانگین هدف CPA شما 50 دلار است ، این امر به شدت سرویس تبلیغاتی را محدود می کند زیرا این امر باعث می شود که کاربر به احتمال زیاد تبدیل شود.
3. مخاطبان و سیگنال های لایه
در حالی که مناقصه هوشمند به تنهایی کار می کند ، اضافه کردن بخش های مخاطبان یا لایه های جمعیتی می تواند به الگوریتم زمینه بیشتری بدهد.
سعی کنید از لیست های بازاریابی ، مخاطبان در بازار و داده های مطابقت با مشتری استفاده کنید تا مناقصه های هوشمند را به سمت کاربران با ارزش بالاتر راهنمایی کنید.
اگر هنوز نمی خواهید آن دسته از کاربران را بطور خاص باریک کنید ، می توانید بخش های مخاطبان را به عنوان "فقط مشاهده" اضافه کنید.
بسته به عملکرد آنها ، همیشه می توانید پیشنهادات خود را به سمت بالا یا پایین تنظیم کنید ، یا حتی آنها را در کل حذف کنید.
4. تنظیمات فصلی اهرم
ویژگی تنظیم فصلی Google به شما امکان می دهد تا به الگوریتم در مورد سنبله های پیش بینی شده یا تقاضا در تقاضا سیگنال دهید.
قبل از فروش یا تعطیلات بزرگ ، یک تنظیم فصلی را وارد کنید تا به الگوریتم کمک کند تا برای افزایش تبدیل ها آماده شود.
علاوه بر این ، حتماً بودجه روزانه خود را افزایش دهید تا آن دسته از تعطیلات را به خود اختصاص دهید.
5. عملکرد را با معیارهای مناسب کنترل کنید
فقط به پیشنهادات و بینش های خودکار Google Ads اعتماد نکنید.
با دقت کافی خود را انجام دهید و بینش های حراج ، سهم تصور جستجو و عملکرد مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید تا روندها و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
6. آزمایشات را برای تأیید استراتژی ها انجام دهید
آزمایش برای درک آنچه کار می کند بسیار مهم است.
Google Ads Experiments به شما امکان می دهد استراتژی های مناقصه هوشمند تست را بدون خطر کل بودجه خود تقسیم کنید.
به عنوان مثال ، می گویند شما یک کمپین در مورد حداکثر تبدیل ها را اجرا کرده اید ، اما به دنبال باریک شدن در یک هدف خاص CPA هستید.
شما می توانید یک آزمایش را برای آزمایش یک استراتژی CPA هدف در برابر تبدیل های حداکثر تنظیم کنید تا ببینید چه چیزی برای اهداف شما بهتر است.
به این ترتیب ، شما به طرز چشمگیری رفتار حساب را یک شبه تغییر نمی دهید و نوسانات زیادی را به عملکرد معرفی می کنید.
خط پایین پیشنهادات هوشمند
مناقصه هوشمند در Google Ads تبدیل شده است تا به ابزاری ضروری برای بازاریابان PPC تبدیل شود.
توانایی آن در اهرم یادگیری ماشین و داده های زمان واقعی بی نظیر است ، اما مانند هر ابزاری ، موفقیت آن به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.
با هماهنگی استراتژی خود با اهداف خود ، تغذیه الگوریتم داده های دقیق و نظارت بر عملکرد به طور منظم ، می توانید تمام پتانسیل های آن را باز کنید.
به یاد داشته باشید ، اتوماسیون به این معنی نیست که شما از قلاب خارج شده اید - این بدان معنی است که شما زمان بیشتری برای تمرکز روی استراتژی ، خلاقیت و مقیاس بندی کمپین های خود دارید.
با رویکرد درست ، مناقصه هوشمند فقط هوشمند نیست - تحول گرا است.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: دی کارن/شاتترستاک
منبع