موزیلا، ناشران فایرفاکس، تیم پشتیبان محصول همکاری محل کار مبتنی بر هوش مصنوعی Pulse را به دست آورد و اعلام کرد که روی سبد محصولات رو به رشد موزیلا کار خواهند کرد.
تیم نبض
محصول همکاری در محل کار Pulse با مدیریت خودکار حضور Slack خود، ایجاد «زمانهای تمرکز» که به کاربران امکان میدهد بدون وقفه کار کنند و زمانی که اعضای تیم در جلسات حضور داشتند با کد رنگی نمایش داده میشوند، به تیمها کمک کرد تا بهتر همکاری کنند.
پالس محصولی بود که به طور خاص برای محل کار هیبریدی امروزی ایجاد شد.
با توجه به صفحه آرشیو پالس:
“با ساعت کاری شما تنظیم می شود
Pulse با کمک به مدیریت انتظارات تیم در مورد در دسترس بودن شما، به فرهنگ “همیشه روشن” پایان می دهد – بنابراین هم تیمی ها بدانند چه زمانی بهتر است با شما ارتباط برقرار کنند و به مرزهای شما احترام بگذارند.Pulse از هوش مصنوعی برای نمایش خودکار زمانی که وارد حالت متمرکز می شوید استفاده می کند تا هم تیمی های شما بدانند مزاحم نشوند.
همچنین میتوانید قوانین تقویمی را تنظیم کنید که وضعیت شما را تغییر میدهد تا نشان دهد در زمان فوکوس مسدود شده یا رویدادهایی که به عنوان فوکوس علامتگذاری شدهاند، تمرکز میکنید.»
این اعلامیه به مسیری که تیم جدید در موزیلا در پیش خواهد گرفت اشاره ای نکرد.
با این حال، این واقعیت که پالس یک محصول همکاری در محل کار بود، قابل توجه است.
گمانه زنی های جالبی ایجاد می کند که این خرید ممکن است به موزیلا کمک کند تا محصولات تجاری محور را شروع کند.
کیفیتی که موزیلا را از سایر شرکت ها متمایز می کند تعهد آنها به ایجاد محصولاتی است که جاسوسی نمی کنند یا کاربران خود را به محصولی برای فروش مجدد به بازاریابان تبدیل نمی کنند.
رایگان به طور فزاینده ای رایج است. هر محصولی که بتواند کیفیت را با قیمتی رایگان یا تقریباً رایگان ارائه دهد و همچنین به حریم خصوصی کاربر احترام بگذارد، ارزش خود را نسبت به محصولات معتبرتر شرکت هایی مانند Google یا Microsoft افزایش می دهد.
گوگل با ارائه مقادیر خیره کننده فضای ذخیره سازی به صورت رایگان، محصول ایمیل خود را به سرعت رشد داد. موزیلا با حریم خصوصی همان کاری را انجام می دهد که گوگل به صورت رایگان انجام داد و از آن به عنوان ارزش افزوده ای استفاده می کند که شرکت های دیگر ارائه نمی دهند.
و این مزیت چیزی است که خرید پالس را جالب میکند زیرا تخصص یادگیری ماشینی آنها را میتوان برای ساخت محصولات مصرفکننده (و شاید تجارت) برای حفظ حریم خصوصی استفاده کرد.
یادگیری ماشین اخلاقی
سرویس Pulse از یادگیری ماشینی برای کمک به یادگیری الگوهای کاری کاربر استفاده میکند، اما به گونهای که به حریم خصوصی آنها احترام میگذارد، چیزی که موزیلا از آن به عنوان «یادگیری ماشینی اخلاقی کاربردی» یاد میکند.
به گفته موزیلا:
یادگیری ماشین (ML) به یک محرک قدرتمند در تجربه محصول تبدیل شده است. در بهترین حالت، به همه ما کمک می کند تا تجربیات بهتر و غنی تری در سراسر وب داشته باشیم.
ساخت مدلهای ML برای هدایت این تجربیات به دادههایی در مورد ترجیحات، رفتارها و اقدامات افراد آنلاین نیاز دارد و به همین دلیل است که موزیلا رویکرد بسیار محتاطانهای را در به کارگیری ML در تجربیات محصول خود در پیش گرفته است.
امکان ساخت مدلهای یادگیری ماشینی وجود دارد که در خدمت مردم در اینترنت، شفاف، با احترام به حریم خصوصی عمل میکنند و از ابتدا با تمرکز بر برابری و دربرگیری ساخته میشوند.»
اولین پروژه اعلام شد
اولین پروژه ای که تیم روی آن کار خواهد کرد، بهبود اپلیکیشن اشتراک گذاری اجتماعی موزیلا به نام Pocket است.
Pocket اپلیکیشنی برای ذخیره محتوا و همچنین اشتراک گذاری آن با دیگران است. این برنامه بر روی یک دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ در دسترس است.
نویسنده اعلامیه موزیلا، مدیر ارشد محصول، استیو تکسیرا است. او در آگوست 2022 توسط موزیلا استخدام شد. استیو قبلاً در توییتر به عنوان معاون محصول برای پلتفرمهای یادگیری ماشین و داده آنها کار میکرد و پیش از آن رهبری زیرساخت مدیریت محصول، طراحی و تیم تحقیقاتی فیسبوک را بر عهده داشت.
استیو تکسیرا، مدیر تولید موزیلا، نوشت:
من به ویژه برای ارتقای قابلیتهای یادگیری ماشینی خود، از جمله شخصیسازی، در Pocket هیجانزده هستم، محصولی خارقالعاده که به تازگی سطح پتانسیل نهایی خود را خراش داده است.»
موزیلا هیچ اشاره ای به محصولات آینده به جز کار بر روی Pocket ارائه نکرد. آنها فقط منتشر کردند که مشتاقانه منتظر اضافه کردن تخصص تیم پالس به مجموعه رو به رشد محصولات خود هستند.
تکسیرا نوشت:
ما از فرصتی برای همکاری با هم انرژی می گیریم و من نمی توانم صبر کنم تا ببینم چه چیزی می سازیم.
بسیار جالب خواهد بود که ببینیم موزیلا با تیمی که با پالس به دست آورده است، چه می کند.
اطلاعیه رسمی را بخوانید:
Pulse به خانواده موزیلا میپیوندد تا به توسعه رویکرد جدیدی برای یادگیری ماشین کمک کند
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Kateryna Onyshchuk
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'mozilla-acquires-pulse-a-hybrid-workplace-collaboration-company', content_category: 'trends-digital news' }); } });