موضوع بازار تبلیغات گوگل در مورد کت و شلوار ضد تراست آینده. از نو.


گوگل بار دیگر به دلیل اقدامات ضدرقابتی خود در تبلیغات آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده می تواند تا اوایل ماه آینده از Alphabet, Inc، شرکت مادر موتور جستجو، به دلیل نقض قوانین ضد انحصار شکایت کند.

گوگل مکررا مورد هدف اتهامات ضد تراست قرار گرفت

در اکتبر 2020، وزارت دادگستری فدرال شکایتی علیه این غول موتور جستجو که در حال حاضر 83.84 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، تنظیم کرد. این شکایت که در دولت ترامپ مطرح شد، ادعا می‌کند که تسلط گوگل بر تبلیغات آنلاین یک انحصار غیرقانونی است.

در دسامبر همان سال، دادستان های کل 16 ایالت و پورتوریکو نیز از گوگل به دلیل نقض قوانین ضد تراست در سطح ایالت شکایت کردند. هر دوی این کت و شلوارها در حال حاضر نابسامان هستند.

آلفابت، شرکت همچنین با اتهامات و اتهامات ضدتراست در سطح بین المللی مواجه شده است، از جمله سه مورد در اتحادیه اروپا که به موجب آن 1.6 میلیارد دلار جریمه شد. در پاسخ به چالش‌های جاری قانون‌گذاران اروپایی، ماه گذشته گوگل پیشنهاد کرد که تجارت خود را تقسیم کند.

گوگل همه اتهامات را رد کرده و اصرار دارد که فناوری‌های آن برای کمک به وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای کوچک برای دسترسی به مشتریان حیاتی هستند.

پیتر شوتنفلز، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «رقابت عظیم در تبلیغات آنلاین، تبلیغات آنلاین را مرتبط‌تر کرده، هزینه‌های فناوری تبلیغات را کاهش داده و گزینه‌ها را برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان گسترش داده است».

کت و شلوار می تواند نحوه عملکرد تبلیغات دیجیتال را تغییر دهد

اگرچه هنوز خیلی زود است که در مورد نتیجه این اقدام قانونی حدس بزنیم، اما بررسی مداوم گوگل نشان می دهد که ممکن است تغییر در تبلیغات دیجیتال در افق باشد.

Google Ads در حال حاضر بر روی مدلی کار می کند، جایی که بازاریابان برای کلمات کلیدی خاص پیشنهاد قیمت می دهند. سپس با امتیازی از آگهی و صفحه فرود شما که به عنوان “امتیاز کیفیت” شناخته می شود، جفت می شود. تبلیغات با کیفیت بالاتر می توانند جایگاه خود را تضمین کنند، حتی زمانی که برای یک کلمه کلیدی قیمت بیشتری دارند.

گوگل در حال حاضر در هر مرحله از فرآیند قرار دادن تبلیغات شرکت می‌کند، که همراه با سهم گسترده‌ای از بازار جستجو، شرکت را با توجه به مخالفانش به ارمغان آورده است.

اگر Alphabet، Inc مجبور به واگذاری یک یا چند فرآیند در مبادلات پیشنهادی-جایابی-تبدیل شود، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در مدل تبلیغات آنلاین شود.


تصویر ویژه: Ascannio/Shutterstock





منبع