نحوه استفاده از تبلیغات جستجوی پولی و اجتماعی برای تبلیغ رویدادها


در چند سال گذشته، COVID نحوه میزبانی رویدادهای ویژه و تعامل کسب و کارها با مشتریان و جامعه را تغییر داده است.

رویدادهای ویژه تغییر کرده‌اند و فعالیت‌های حساس به زمان دیدگاه مجازی و انعطاف‌پذیرتری دارند.

ایجاد آگاهی و کسب مشارکت کاملاً با ارتقاء از طریق جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی مطابقت دارد.

تبلیغات رویدادهای تجاری را به عنوان یک استراتژی جدا از کمپین های در حال انجام خود در نظر بگیرید، بنابراین بودجه و تنظیم اختصاصی دارد.

رویداد باید یک استراتژی هدف گذاری و پیام رسانی جداگانه و منحصر به فرد دریافت کند.

بیایید حفاری کنیم!

چه نوع رویدادهایی را می توان تبلیغ کرد؟

ابتدا، اجازه دهید نگاهی به چند نمونه از “رویدادهای” احتمالی بیندازیم:

  • کنفرانس های مجازی
  • وبینارها
  • افتتاحیه یا بازگشایی بزرگ
  • پیشنهادات تجاری “بازگشت به حالت عادی”.
  • غرفه شرکت در نمایشگاه های تجاری
  • سخنرانی در نمایشگاه های تجاری
  • راه اندازی محصول.
  • خانه های باز
  • رویدادهای فروش
  • پذیرش حیوانات خانگی
  • رویدادهای ورزشی
  • جشنواره ها، نمایشگاه ها و بازارهای کشاورزان.
  • ثبت نام کلاس ها به صورت مجازی یا حضوری.

برای یک «رویداد»، ما معمولاً به دنبال یک فعالیت خاص و قابل توجه خارج از کسب و کار معمولی، با زمان محدود برای تعامل هستیم.

قبل از راه اندازی کمپین چه نکاتی را باید در نظر گرفت

شما می توانید هر رویداد خاصی را به عنوان یک افزونه تبلیغاتی به کمپین های خود اضافه کنید، مانند پیوند سایت یا افزونه تبلیغاتی.

لطفاً توجه داشته باشید که تمدیدهای تبلیغاتی، تبلیغات فروش هستند و به مقدار تخفیف نیاز دارند. هر دو باید تاریخ شروع و پایان را در ایجاد برنامه افزودنی تنظیم کنند.

زمان بندی پسوند تبلیغاتاسکرین شات از افزونه‌های تبلیغاتی Google Ads، ژوئیه ۲۰۲۲

یک کمپین جدید باید برای هر رویداد ایجاد شود تا با تنظیمات آن مطابقت داشته باشد و تبدیل ها و ROI در هر رویداد را ردیابی کند.

اختصاص بودجه اضافی به کمپین های رویداد، به جای جابجایی از کمپین های در حال انجام، به ثابت نگه داشتن حساب اصلی و حفظ حجم کمک می کند.

4 نکته برای طراحی کمپین های رویداد

پس از ایجاد یک کمپین جدید برای رویداد خود و تخصیص بودجه خود، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که باید منحصر به فرد برای تبلیغ رویدادها در نظر بگیرید.

1. واضح، مختصر و خلاق باشید

جستجوی واکنشگرا و تبلیغات نمایشی مرتبط با رویداد باید از بهترین شیوه ها با جزئیات واضح در مورد هدف رویداد، تاریخ، زمان و CTA جذاب پیروی کند.

جستجوگران باید نحوه مشارکت، ثبت نام یا ثبت نام را ببینند.

همانند شیوه‌های بازاریابی استاندارد، اگر یک رویداد تجاری رقابتی باشد، می‌خواهید برخی از ویژگی‌ها، مزایا و هر پیشنهاد فروش منحصربه‌فردی را به کار ببرید.

رویدادهای پولی مانند کنفرانس ها یا دوره های آموزشی اغلب “تخفیفات اولیه” یا تخفیف های تیمی را ارائه می دهند. حتما این مورد را در کپی آگهی درج کنید.

زنگ‌ها و سوت‌ها: یک تایمر شمارش معکوس را امتحان کنید که می‌تواند در تبلیغات Google Ads و Microsoft Ads درج شود. مایکروسافت توضیح بسیار خوبی در مورد نحوه عملکرد ویژگی شمارش معکوس دارد.

در زیر نمونه Google Ads از تنظیم این در یک عنوان آورده شده است:

تایمر شمارش معکوس گوگلاسکرین شات از Google Ads، جولای ۲۰۲۲

متاسفانه، همه چیز سرگرم کننده و فلش نیست. در محیط کسب و کار امروز پس از کووید، پرداختن به موارد زیر به سادگی در آگهی و با جزئیات در صفحه فرود مهم خواهد بود:

  • مجازی یا حضوری.
  • دستورالعمل های مربوط به ایمنی دولت
  • الزامات ایمنی رویدادها، مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و غیره.
  • مسئولیت امنیتی رویداد یا انتظارات شرکت کنندگان.

2. زمان بندی

زمان‌بندی طراحی کمپین‌های رویداد بسیار مهم است، به خصوص اگر رویداد شما فقط برای چند روز یا یک روز رخ دهد.

  • آیا می خواهید دقیقاً در روزهایی که رویداد برگزار می شود به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید؟ یا برای روزها، هفته‌ها، ماه‌ها به آن بسازید؟
  • آیا ارتقاء “ساخت” رویداد به رویکرد متفاوتی نسبت به رویداد نیاز دارد؟

به عنوان مثال، تبلیغ چند هفته قبل از وبینار یا معرفی محصول منطقی است. برخی از رویدادهای محلی ممکن است تنها به چند روز نیاز داشته باشند، بنابراین در ذهن کاربر تازه است.

هنگام تنظیم تاریخ اجرا و زمان بندی تبلیغات، به زمان پایان روز تبلیغات توجه کنید. Google در نیمه شب آن روز به پایان می رسد، بنابراین می توانید یک روز کامل را از دست بدهید.

فیس بوک این قابلیت را دارد که زمان خاصی از روز را تنظیم کند. لطفا توجه داشته باشید این در ساعات سربازی است!

3. مکان ها

هدف گذاری جغرافیایی تا حد زیادی توسط مکان رویداد تعیین می شود، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفت.

بسته به تراکم پایگاه مشتری، هدف گذاری جغرافیایی برای هر تبلیغ کننده متفاوت به نظر می رسد. مثلا:

  • فروش محلی پیاده رو در شهر شعاع یا هدف شهری باریکی خواهد داشت.
  • یک رویداد بزرگ، مانند یک نمایشگاه تجاری، شرکت کنندگانی از منطقه محلی و مسافرانی به آن منطقه خواهد داشت.
  • یک هدف ملی، مانند یک وبینار، بیشترین چالش ها را برای هدف گذاری بیش از حد برای دستیابی به مخاطبان شما ایجاد می کند.

با هدف گذاری ملی، ممکن است بخواهید تخصیص بودجه به مناطق اصلی مترو را در اولویت قرار دهید. رویکرد دیگر این است که داده‌های خرید مشتری خود را برای روند درآمد یا بازگشت سرمایه بر اساس مکان بررسی کنید.

4. هدف گیری

هدف گذاری برای رویدادها احتمالاً با هدف گذاری حساب تبلیغاتی اصلی متفاوت خواهد بود.

بیایید نمونه ای از یک نمایشگاه تجاری فناوری را در نظر بگیریم، زیرا این امر برای بسیاری از سناریوهایی که رویداد در یک مکان فیزیکی است، صدق می کند.

با فرض اینکه کپی آگهی مخصوص رویداد است، می‌خواهید با افرادی که در نمایشگاه یا نزدیک آن جستجو می‌کنند، در حالی که به صورت فیزیکی در آن هستند، تماس بگیرید.

پرس و جوهای جستجوی مورد استفاده برای Google و Bing می توانند در گروه بندی کلمات کلیدی مانند:

  • فناوری در نمایشگاه
  • شرکت های حاضر در نمایشگاه
  • نام نمایش، مانند “نمایشگاه فناوری”.

این عبارات جستجوی ممکن فرصتی عالی برای هدف قرار دادن افرادی که در حال حاضر از نظر فیزیکی در رویداد هستند فراهم می کند.

به عنوان لایه ای از کلمات کلیدی، یا به تنهایی، می توانید بازار خود را در موتورهای جستجو با استفاده از فهرست مخاطبان مانند «اخبار و روندهای فناوری» یا «محصولات فناوری جدید» در جغرافیای هدف خود هدف قرار دهید.

علایق و رفتارها استراتژی اصلی هدف ما در فیس بوک و سایر کانال های رسانه اجتماعی پولی خواهد بود.

علایق و رفتارها بدیهی است که استراتژی اصلی هدف ما در فیس بوک و سایر کانال های رسانه اجتماعی پولی خواهد بود.اسکرین شات از تبلیغات فیس بوک، جولای ۲۰۲۲

نکته پاداش: چگونه از رویدادها (محلی یا در غیر این صورت) استفاده کنید حتی اگر در آنها شرکت نمی کنید!

اگر در طول این پست فرض می‌کردید که در رویدادها شرکت می‌کنید یا میزبان آن هستید، عالی است، اما همچنین می‌توانید از رویدادهایی که مربوط به کسب‌وکار شما هستند، عقب‌نشینی کنید تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید.

به عنوان مثال، در بهار، نمایش های خانگی در اوج است.

حتی اگر در نمایشگاه شرکت نمی‌کنید، می‌توانید از قرار گرفتن در اطراف نمایشگاه برای تبلیغ خدمات خانگی محلی یا محتوای مرتبط در وب‌سایت خود استفاده کنید.

با توجه به محیط کسب و کار امروزی، داشتن نکات جدید در مورد تبلیغ رویداد تجاری برای موفقیت بسیار مهم است.

خلاقانه در مورد چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف خود برای شرکت یا ثبت نام حضوری یا آنلاین فکر کنید. نکته کلیدی این است که بر روی مکان، هدف جستجوگر و علایق مربوطه تمرکز کنید.

پاشو بشکن!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تصاویر کسب و کار میمون/Shutterstock





منبع