نحوه استفاده از جستجوی TikTok برای یافتن محتوا، انجمن و سازندگان


TikTok به‌عنوان یکی از سریع‌ترین شبکه‌های رسانه اجتماعی در حال رشد، جایگاه خود را در روز به روز ما تثبیت کرده است.

این به سرعت به مکان مناسبی برای محتوای ویدیویی کوتاه تبدیل شده است و به اندازه کافی در متا پر و پا می کند تا اینستاگرام تغییراتی را برای رقابت ایجاد کند.

اما TikTok چیزهای بیشتری از گربه‌هایی که بر روی جاروبرقی ربات سوار می‌شوند یا حرکات رقص پرطرفدار وجود دارد.

برندهای جهانی به سرعت به قدرت الگوریتم TikTok به عنوان راهی برای تعامل با مخاطبان در هر سنی و افزایش فروش با مشارکت اینفلوئنسرها پی برده اند.

و با توجه به اینکه کاربر به طور متوسط ​​روزانه بیش از 90 دقیقه را در برنامه صرف می کند، یافتن جامعه از طریق سازندگان دیگر به بخش مهمی از جذابیت TikTok برای مخاطبان اصلی آن تبدیل شده است.

با این حال، این چگونه برای بازاریابان دیجیتال کار می کند؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

چگونه TikTok می داند که شما به دنبال چه هستید

مانند هر الگوریتم جستجوی خوب، TikTok داده‌های مربوط به شما را جمع‌آوری می‌کند تا تجربه شما را در برنامه تنظیم کند.

هرچه بیشتر با ویدیوها از طریق لایک کردن، نظر دادن، به اشتراک گذاری یا دنبال کردن تعامل داشته باشید، بیشتر شروع به دیدن محتوایی همسو با علایق خود خواهید کرد.

صداها و هشتگ‌ها روی ویدیوها به همراه تنظیمات دستگاه و حساب کاربری مانند زبان نیز در الگوریتم لحاظ می‌شوند.

همه این داده ها با هم جمع می شوند تا یک صفحه شخصی سازی شده “برای شما” (FYP) ایجاد شود.

به طور کلی، ویدیوهایی که در اینجا می‌بینید ترکیبی از افرادی است که دنبال می‌کنید و سازندگان تازه‌کار که TikTok فکر می‌کند بر اساس اطلاعاتی که در مورد فعالیت گذشته شما در برنامه دارد، دوست خواهید داشت.

محتوای موضوعی الگوریتم را هدایت می کند و هرچه محتوای بیشتری را ببینید و با آن تعامل داشته باشید (از جمله زمان مشاهده)، برنامه محتوای مرتبط و مجاور بیشتری را به شما نشان می دهد.

جستجوی محتوا

اگر به دنبال یافتن محتوایی پیرامون موضوع خاصی هستید، نوار جستجو مکانی است که باید به آن بروید.

در اینجا، می‌توانید هر چقدر که دوست دارید خاص باشید، خواه به دنبال ایجادکننده‌ای با نام کاربری او باشید یا به موضوعی وسیع‌تر مانند نام شهر پایبند باشید.

مرتبط‌ترین نتایج ابتدا همراه با برخی از جستجوهای دیگر که می‌توانید در مورد آن موضوع انجام دهید نشان داده می‌شوند (مشابه جستجوی پیشنهادی Google با استعداد «مردم هم می‌پرسند»).

برای مثال، شخصی که به دنبال ایده‌های دستور پخت با استفاده از محصولات Trader Joe است، می‌تواند به سادگی «Trader Joe» را جستجو کند و فهرست کاملی از گزینه‌ها را برای کلیک کردن داشته باشد، مانند:

  • دستور العمل های Trader Joe.
  • چیزهای ضروری تریدر جو.
  • هش براون های تاجر جو.
  • وعده های غذایی تاجر جو.

از آنجا، انتخاب خود را انجام می دهید و ابتدا به فید “بالا” منتقل می شوید – اینها محبوب ترین ویدیوها در آن جستجوی خاص هستند.

برای نمایش در این بخش، سازندگان معمولاً از عبارت جستجو به عنوان هشتگ در زیرنویس‌های ویدیوی خود استفاده می‌کنند تا شانس یافتن و متن در ویدیو را افزایش دهند و در عین حال از نظر موضوعی مرتبط باشند.

هنگامی که آنها محبوبیت پیدا کردند، TikTok آنها را در نتایج “برترین” فهرست می کند.

می‌توانید به «کاربران» پیمایش کنید تا هرکسی را با نام‌های کاربری مشابه درخواستی که جستجو کرده‌اید، «صداهای» مرتبط با آن جستجو، هر محتوای «زنده» یا «هشتگ‌های» مرتبط پیدا کنید – همه در برگه های فیلتر

در قسمت «هشتگ»، ابتدا ویدیوهایی که برچسب را شروع کرده اند و پس از آن محبوب ترین ویدیوهای زیر آن هشتگ نمایش داده می شوند.

استفاده از گزینه جستجو در TikTok یکی از بهترین راه ها برای یافتن سازندگان محتوا و جوامع پیرامون موضوعاتی است که بیشتر مورد علاقه شماست.

هرچه در جستجوی خود دقیق تر باشید، محتوایی که نشان داده می شوید هدفمندتر خواهد بود.

این برای بازاریابان دیجیتال چه معنایی دارد؟

عملکرد جستجو برای یافتن جوامعی که حول علایق شخصی شما و/یا دسته‌های وابستگی برند شما متمرکز هستند ایده‌آل است.

اما این ابزار همچنین ابزاری است که بازاریابان دیجیتال باهوش می توانند به راحتی از آن استفاده کنند تا برندهای خود را در مقابل مخاطبان جدید و شناخته شده قرار دهند.

محتوای پرطرفدار

به لطف کار این الگوریتم، حساب‌هایی که فالوورهای بسیار کمی دارند، راحت‌تر در TikTok نسبت به پلتفرم‌های شناخته‌شده‌تری مانند اینستاگرام یا یوتیوب، جذب می‌شوند.

استفاده از آهنگ‌ها یا هشتگ‌های پرطرفدار راهی عالی برای برندها برای سرمایه‌گذاری از محتوای محبوب و افزایش دسترسی اجتماعی است (فقط مراقب موسیقی دارای حق چاپ باشید و حتماً دستورالعمل‌های FTC را دنبال کنید!).

به راه‌های جدیدی فکر کنید که می‌توانید محتوای موجود را که در پلتفرم‌های دیگر دارید تغییر کاربری دهید و آنها را در استراتژی TikTok خود ادغام کنید.

تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید مردم از چه آهنگ های پرطرفداری استفاده می کنند و چگونه از آنها در ویدیوهای خود استفاده می کنند.

آیا چیزی دارید که بتواند با استفاده از همان صدا در یک ویدیوی جدید قرار بگیرد یا اقتباس شود؟

محتوای آموزشی در TikTok به خوبی عمل می‌کند، اما ویدیوهای سرگرم‌کننده همچنان بیشترین بازدید، اظهار نظر و اشتراک‌گذاری را دارند، به خصوص در موارد عمودی مانند مد و خرده‌فروشی.

در واقع، طبق داده‌های بینش TikTok، «40٪ از کاربران هزاره TikTok در سفرهای مد، محتوای برند را ترجیح می‌دهند که سرگرم‌کننده و سرگرم‌کننده باشد. ”

اگر مایلید مقداری دلار برای بازاریابی TikTok خود هزینه کنید، عملکرد جستجو راهی مفید برای کمک به شما در یافتن محتوای پرطرفدار است که می توانید آن را برای یک کمپین پولی تکرار کنید.

(اگرچه روندها اغلب محتوای ارگانیک بهتری را ایجاد می کنند زیرا به سرعت در این پلت فرم حرکت می کنند)!

به‌عنوان یک کانال تبلیغاتی نسبتاً جدید، بازدیدها، کلیک‌ها و تبدیل‌ها هنوز برای اکثر بازارها مقرون به صرفه‌تر از سایر پلتفرم‌ها هستند، بنابراین اکنون زمان شروع آزمایش است.

تبلیغات درون فید مشابه استوری های اینستاگرام عمل می کنند و صفحه نمایش کاربر را قبل از اسکرول کردن به ویدیوی بعدی خود می گیرند.

ایجاد تبلیغاتی که شبیه محتوای TikTok بدون پرداخت به نظر می رسد و به نظر می رسد ایده آل است، به ویژه از آنجا که کاربران ممکن است در ابتدا متوجه نشوند که در حال تماشای یک تبلیغ هستند.

این به معنای زمان بازدید طولانی تر و شانس بیشتری برای کلیک روی سایت یا فروشگاه شما است. شعار پلتفرم تبلیغاتی TikTok این است: «تبلیغات نسازید، TikToks بسازید».

توجه داشته باشید، اکنون زمان آن نیست که سعی کنید قبل از پخش یا سایر نقاط تبلیغاتی بسیار تولید شده خود را تغییر کاربری دهید. حتی محتوای اجتماعی شما از کانال های دیگر نیز احتمالاً پایین خواهد آمد.

TikTok یک اکوسیستم و نوع محتوای منحصر به فرد است که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

مشارکت اینفلوئنسرها

این ابزارها همچنین برای یافتن اینفلوئنسرها برای همکاری در همکاری های برند مناسب هستند.

فکر کردن در مورد موضوع کسب و کار شما در اینجا مفید است.

ممکن است صدها تأثیرگذار در انتظار کار با مطب دندانپزشکی نباشند، اما اگر روش‌های سفید کردن دندان یا زیبایی را پیشنهاد می‌کنید، تولیدکنندگان محتوای زیبایی یا سلامتی نقطه خوبی برای شروع هستند.

یافتن اینفلوئنسرها برای کار با آنها از طریق ابزارهای جستجو نیز راه خوبی برای یافتن محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در مورد نام تجاری یا موضوعات مرتبط با آنچه نام تجاری شما ارائه می دهد است.

UGC تقریباً در هر پلتفرم اجتماعی، به ویژه در TikTok، به خوبی کار می کند.

همچنین یک بازار سازنده وجود دارد که اگر فقط می‌خواهید برنامه خود را شروع کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

در نتیجه

شکی نیست که TikTok به طور گسترده به عنوان یک موتور جستجو برای بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه TikTok به عنوان یک برنامه «جوان» شهرت دارد، اما به‌طور فزاینده‌ای اپلیکیشن مورد استفاده برای بسیاری از جمعیت‌شناسی برای یافتن سازندگان، جوامع، مارک‌ها و محصولات جدید و محتوای مورد علاقه‌شان است.

ممکن است به نظر دور شدن از بازاریابی اجتماعی است که ما به آن عادت کرده ایم، و از جهاتی همینطور است.

اما فرصت‌هایی برای بازاریابان هوشمند وجود دارد که محتوای خود را در معرض دید افراد جدید قرار دهند، و هر چه زودتر با TikTok مانند یک موتور جستجو رفتار کنیم، برند شما جلوتر خواهد بود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک





منبع