نحوه استفاده از دایرکتوری های مرتبط و هدفمند برای لینک سازی


شکی نیست که این روزها مردم بیشتر اطلاعات خود را به صورت آنلاین دریافت می کنند.

اما، آیا می‌دانستید که مردم به همان اندازه که به دنبال پاسخ‌هایی برای یافتن مشکلاتشان هستند، به دنبال کسب‌وکارهای محلی نیز هستند؟

یک نظرسنجی مصرف کننده BrightLocal نشان داد که 99٪ از مصرف کنندگان از اینترنت برای جستجوی یک تجارت محلی در سال گذشته استفاده کرده اند.

78 درصد به دنبال کسب و کارهای محلی هستند حداقل یک بار در هفته یا بیشتر

چند نفر برای کسب و کارهای محلی آنلاین جستجو می کنند - نمودار میله ایاسکرین شات از BrightLocal، سپتامبر 2022

این به شما چه میگوید؟

اینترنت دفترچه تلفن قرن بیست و یکم است. آن درب بزرگ و ضخیم کتابی را به خاطر دارید که هر شماره و آدرس محله شما را در خود جای داده بود؟

و اگر در دفترچه تلفن نباشید، پیدا نخواهید شد.

ناگفته نماند:

شما می خواهید کسب و کار شما به صورت آنلاین پیدا شود.

این بدان معنی است که شما باید اطلاعات تماس خود را در یک فهرست آنلاین – معادل اینترنتی دفترچه تلفن – دریافت کنید.

حتی اگر به سئو دانا نیستید، یا اگر لینک ساختن در چرخ خانه شما نیست، نگران نباشید…

یک فهرست وب برای آن وجود دارد.

3 مزیت استفاده از فهرست راهنمای آنلاین

دایرکتوری های آنلاین – که به عنوان دایرکتوری های کسب و کار یا لیست های تجاری نیز شناخته می شوند – راهی آسان برای کسب و کارها برای ایجاد پیوند و جذب ترافیک به سایت خود هستند.

در اینجا سه ​​مزیت استفاده از دایرکتوری آنلاین وجود دارد:

1. دسترسی هدفمند و مرتبط

دایرکتوری ها معمولاً کسب و کارها را بر اساس جایگاه، مکان یا دسته بندی فهرست می کنند و اغلب شامل نظرات می شوند.

وقتی شخصی از دایرکتوری آنلاین استفاده می‌کند، می‌خواهد یک کسب‌وکار را پیدا کند که با نیازهای او مرتبط است – به چیزی که در آن لحظه خرید می‌کند.

دایرکتوری کاهش نویز (بازاریابی) را برای مصرف کنندگان بسیار آسان می کند.

با فهرست کردن کسب و کار خود در یک فهرست، دید سایت خود را افزایش می دهید که شانس فروش را نیز افزایش می دهد.

نمونه دسترسی هدفمند و مرتبطاسکرین شات از business.foursquare.com، سپتامبر 2022

2. پیوندهای مورد اعتماد

افزایش سئو و رتبه سایت شما یک محصول جانبی خوب از فهرست شدن کسب و کار شما در فهرست آنلاین است.

اگر در فهرست محبوبی قرار گرفته اید که بسیاری از کاربران هنگام جستجوی کسب و کار به آن اعتماد دارند، و لیست شما با نیازهای کاربران مرتبط است، دایرکتوری ها می توانند به سئوی شما کمک کنند.

این می تواند به معنای بهبود دید و دسترسی باشد. حتی ممکن است برخی از مزایای غیرمستقیم را مشاهده کنید که به سئو و رتبه بندی سایت شما کمک می کند.

دایرکتوری های آنلاین منابع قابل اعتمادی هستند و معمولاً خود سایت های با رتبه بالایی هستند.تصویر از bingplaces.com، سپتامبر 2022
دایرکتوری های آنلاین منابع قابل اعتمادی هستند و معمولاً خود سایت های با رتبه بالایی هستند.اسکرین شات از جستجوی بینگ، سپتامبر 2022

3. مقرون به صرفه بودن

بسیاری از دایرکتوری های آنلاین – به عنوان مثال، Bing Places، Yelp و Foursquare – به کسب و کارها اجازه می دهند اطلاعات خود را به صورت رایگان در فهرست خود ارسال کنند. از سوی دیگر، برخی از دایرکتوری های آنلاین، هزینه لیست را دریافت می کنند.

ممکن است ارزش افزودن اطلاعات کسب و کار خود را به دایرکتوری پولی داشته باشد. اما مراقب باشید.

پرداخت برای لینک ها برخلاف دستورالعمل های گوگل است، بنابراین اگر به دنبال لینک های dofollow هستید، برای لیست ها پولی پرداخت نکنید.

حتی اگر یک لیست پولی یک پیوند dofollow ارائه دهد، احتمال اینکه پول خود را دور بریزید بسیار خوب است.

ممکن است ارزش افزودن اطلاعات کسب و کار خود را به دایرکتوری پولی داشته باشدتصویر از Yelp.com، سپتامبر 2022

3 راه برای یافتن دایرکتوری مناسب برای کسب و کار شما

انواع مختلفی از دایرکتوری های آنلاین وجود دارد. برای مثال، می‌توانید فهرست‌های عمومی، فهرست‌های کسب‌وکار، فهرست‌های محلی و فهرست‌های راهنما را پیدا کنید.

انتخاب دایرکتوری – یا دایرکتوری هایی – که می خواهید در آنها فهرست شوید مانند پرتاب اسپاگتی به دیوار و دیدن آنچه می چسبد نیست.

مانند سایر تاکتیک های بازاریابی، شما باید یک استراتژی برای ایجاد لینک در فهرست های وب داشته باشید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام توسعه استراتژی خود در نظر بگیرید:

1. ارتباط

ارتباط – و دستیابی به مخاطبان هدف شما – برای استفاده حداکثری از فهرست آنلاین بسیار مهم است. ارتباط نیز عاملی است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن در سایت ها در نظر می گیرند.

آیا شما یک آژانس مسافرتی در تگزاس هستید که در سفرهای جاده ای در داخل قاره ایالات متحده تخصص دارد؟

سپس، کسب و کار خود را به فهرست سایت های مسافرتی بین المللی اضافه نکنید.

این موضوع مرتبط نیست، شما به مخاطبان هدف خود دسترسی نخواهید داشت، و حتی اگر شخصی روی پیوند شما کلیک کند، فقط از این که متوجه شود شما خدمات مسافرتی بین المللی ارائه نمی دهید، ناامید می شود.

اگر یک کسب و کار مسافرتی بین المللی نیستید، نمی خواهید موتورهای جستجو وب سایت شما را با سفرهای بین المللی مرتبط کنند. و بله، این می تواند صدمه سئو!

دایرکتوری را انتخاب کنید که به جایگاه شما مرتبط باشد و شانس دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش سئوی شما بسیار بیشتر خواهد بود.

2. Domain Authority

هنگامی که در حال تصمیم گیری بین دایرکتوری های آنلاین هستید، اعتبار دامنه را در نظر بگیرید.

دریافت یک لینک ورودی از سایتی با اعتبار دامنه بالا می تواند مفیدتر باشد (اما نه همیشه – در حقیقت درباره Domain Authority: آنچه هر سئو باید بداند بیشتر بیاموزید).

با بررسی اعتبار با استفاده از ابزاری مانند Ahrefs، Semrush یا Moz می‌توانید بررسی کنید که آیا کسب‌وکار خود را در فهرستی قابل اعتماد و تثبیت کرده‌اید یا خیر. همه آنها امتیازات و روش های امتیاز دهی کمی متفاوت دارند.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که تمام معیارهای “مرجعیت” شخص ثالث هستند. گوگل هیچ نوع معیار رسمی رسمی برای دامنه ها ندارد. سیگنال‌های قدرت بالا عموماً به این معنی است که ابزاری که استفاده می‌کنید دامنه را برای نمایش همه سیگنال‌های درست و «خوب» در نظر می‌گیرد. این لزوماً به این معنا نیست که دامنه ارزش سئو بهتری نسبت به سایرین برای شما دارد.

امتیاز DA برای فهرستی برای نانوایی هااسکرین شات از Semrush، سپتامبر 2022

3. ویژگی های مناسب

برخی دایرکتوری‌های آنلاین جزئیات بیشتری نسبت به بقیه دارند، و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید یک فهرست ساده NAP+W (نام، آدرس، تلفن و URL وب) یا فهرستی حاوی عکس‌ها، نظرات و رتبه‌بندی‌ها را انتخاب کنید.

به منظور دستیابی به مخاطبان هدف خود، استفاده از دایرکتوری هایی با ویژگی های بیشتر ارزش تلاش بیشتری را دارد.

با فهرست کردن کسب‌وکار خود در فهرستی با ویژگی‌های اضافه شده، مشتریان خود را تشویق می‌کنید تا بازخورد و رتبه‌بندی را نیز ارائه دهند، که برای تقویت اعتبار سایت و سئو مفید است.

بیشترین بهره را از دایرکتوری های آنلاین ببرید: سازگار بمانید

اگر از چندین فهرست راهنما استفاده می‌کنید، با اطلاعات و به‌روزرسانی‌های خود در همه فهرست‌های خود سازگار باشید.

اطمینان حاصل کنید که تک تک اطلاعات شما، تا آخرین جزئیات، دقیق، نام تجاری و جاری است.

اگر می‌خواهید سئوی خود را تقویت کنید و اعتبار ایجاد کنید، یکپارچگی در کل حضور وب شما، از جمله فهرست فهرست‌های فهرست شما ضروری است.

شهرت شما اراده اگر افرادی که در جستجوی کسب‌وکاری مانند شما هستند با خطاها و ناهماهنگی‌هایی در جزئیات به ظاهر کوچک مانند ساعات کار، URL وب‌سایت یا آدرس ایمیل شما مواجه شوند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

خط پایین: مردم را قبل از اینکه فرصتی برای تعامل با برند شما یا بازدید از آجر و ملات شما داشته باشند، دور نکنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، فهرست کردن کسب و کارتان در یک فهرست آنلاین مرتبط یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد لینک‌های با کیفیت بالا به سایت شما، تقویت حضورتان و آوردن مشتریان بیشتر به خانه‌های مجازی و واقعی شماست.


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع