نحوه استفاده از سئوی معنایی (10 روش برتر برای رتبه بالاتر)

نشان‌گذاری داده‌های ساختاریافته به سایت شما کمک می‌کند تا با خزنده‌های جستجو به زبان خودشان صحبت کند و تمام زمینه‌ها و اطلاعات مورد نیازشان را برای تطبیق بهتر محتوای شما با عبارات جستجوی مناسب و هدف جستجو در اختیار آنها قرار دهد.

استفاده از نام فایل های مرتبط و توصیفی و متن ALT به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد تصاویر شما می دهد و احتمال ظاهر شدن آنها در نتایج جستجوی تصاویر مرتبط را افزایش می دهد. تصاویر بهینه شده همچنین در صورت استفاده صحیح سیگنال های SEO معنایی را تقویت می کنند.

در زیر، فهرستی از بهترین شیوه های سئوی معنایی برتر را مشاهده می کنید که می توانید از آنها برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو و تقویت اعتبار کلی سایت خود استفاده کنید.

می‌توانید از راهنمای نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته گوگل برای دریافت بخش‌های برچسب از محتوای خود برای استفاده از این استراتژی سئو استفاده کنید. این ابزار به طور خودکار نشانه گذاری را برای شما در JSON-LD یا Microdata ایجاد می کند تا به سرعت در کد منبع HTML مقاله خود کپی و جایگذاری کنید تا فوراً از مزایای SEO معنایی استفاده کنید.

9. برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید

چه خرید یک محصول باشد یا صرفاً دانش مصرف کننده را گسترش دهید، دانستن اینکه کاربران شما می خواهند چه کاری انجام دهند در تعیین کلمات کلیدی و موضوعات سئو معنایی که در محتوای شما گنجانده می شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

اولین قدم برای نحوه استفاده از سئوی معنایی این است که با تحقیق صحیح کلمات کلیدی شروع کنید. اگر ندانید کدام کلمات کلیدی معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط هستند، نمی توانید محتوای سئوی معنایی ایجاد کنید.

به عنوان مثال، در این مقاله، یک جریان طبیعی بین هر یک از نکات معنایی سئو را مشاهده خواهید کرد که حداقل یک یا دو جمله رابطه بین هر بخش و بخش قبلی را آشکار می کند.

هر یک از این زیرموضوعات برچسب H2 بهینه شده خود را دارند، مانند “مزایای دوچرخه سواری برای سلامتی”، و با زیرعنوان های H3 تقسیم می شوند تا عناصر کلیدی برای مزایای مرتبط، مانند “افزایش تناسب اندام قلبی عروقی” برجسته شوند.

هدف قرار دادن افراد همچنین در سئوی معنایی Ask Snippets نیز می تواند به افزایش شهرت شما به عنوان یک متخصص در موضوع شما کمک کند و سیگنال های مثبت بیشتری را به موتورهای جستجو ارائه دهد. بنابراین، باید مرتبط‌ترین سؤال‌ها را با قرار دادن زیر سرفصل‌های H2 و به دنبال آن پاسخی مختصر و دقیق در محتوای خود بگنجانید.

6. از خوشه های موضوعی برای پیوند معنایی محتوا استفاده کنید

همانطور که مهم‌ترین عبارات، کلمات کلیدی و عبارات را ترکیب می‌کنید و به سایر موارد ضروری سئوی درون صفحه می‌پردازید، امتیاز بهینه‌سازی شما افزایش می‌یابد تا مطمئن شوید که فقط زمانی دکمه انتشار را فشار می‌دهید که محتوای شما بهترین شانس ممکن برای رتبه‌بندی را داشته باشد. در گوگل، یاهو و بینگ برای کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار دارد.

5. به مردم پاسخ دهید همچنین سؤال می پرسند

شروع با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است، اما صرفا داشتن یک پشته انبوه از کلمات کلیدی نمی‌تواند فوراً محتوای شما را برای رتبه‌بندی و ترافیک بالاتر بهینه کند.

برای استفاده از متن لنگر به صورت معنایی، بهتر است از متن لنگر متنی استفاده کنید که از کلمات کلیدی توصیفی استفاده می کند که زمینه را برای خواننده و خزنده های موتور جستجو فراهم می کند (یعنی مطابقت دقیق و کلمات کلیدی مطابقت عبارت).

8. از نشانه گذاری داده های ساخت یافته استفاده کنید

برای مثال، اگر به جای نامگذاری یکی از فایل‌های تصویری آپلود شده به‌عنوان «IMG_1234.jpg» یا «image-1.png» کلیدواژه‌ای مانند «بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع پنجره‌ای» را هدف قرار داده‌اید، باید به آن یک کلمه مرتبط با معنایی بدهید. و نام توصیفی مانند casement-window.jpg. علاوه بر این، متن ALT باید حاوی کلمه کلیدی معنایی به روشی طبیعی باشد تا ارتباط معنایی آنها را تقویت کند، مانند “پنجره قفسه ای با تهویه مطبوع”.

می توانید با هدف قرار دادن عبارات کلیدی دم بلند مبتنی بر سؤال به عنوان زیرعنوان H2 در صفحه و به دنبال آن زبان مکالمه، جستجوی صوتی را بهینه کنید. این یک راه خوب برای استفاده از سئوی معنایی برای کمک به گسترش و افزودن عمق بیشتر به مقاله است تا بتوان محتوا را برای جستجوهای صوتی بیشتر استخراج کرد.

10. تصاویر را برای سئوی معنایی بهینه کنید

سازماندهی صفحات خود به صورت خوشه‌ها به Google کمک می‌کند تا روابط بین هر موضوعی را که پوشش می‌دهید درک کند، شهرت سایت شما را به عنوان منبع معتبر اطلاعات ارزشمند در جایگاه شما تقویت می‌کند و به شما امکان می‌دهد از مزایای سئو پیوند داخلی استفاده کنید.

از آنجایی که محبوبیت دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و دستیار گوگل همچنان در حال رشد است، بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی صوتی بسیار مهم تر از همیشه می شود.

اگر این مفهوم سئو معنایی برای شما جدید است، پس این راهنمای مرتبط در مورد نحوه ساخت یک ساختار سیلو SEO را بررسی کنید که فرآیند راه اندازی را با جزئیات کامل توضیح می دهد. با پیروی از این راهنما، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما مزایای پیوند معنایی محتوا را برای بهبود عملکرد سئو به حداکثر می‌رساند.

7. از Contextual Anchor Text استفاده کنید

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله تجاری در مورد “بهترین ماشین ظرفشویی” هستید، منطقی است که فرض کنید کاربران ممکن است جستجوهای مرتبط دیگری مانند “در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه چیزی توجه کنیم؟” یا «هزینه خرید ماشین ظرفشویی چقدر است؟»، که هر دو را می توانید در محتوای خود بگنجانید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که کاربران نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهید و در نتیجه احتمال کسب رتبه های بهتر را افزایش می دهید.

از سوی دیگر، افزودن آن عبارات معنایی مبتنی بر سؤال در صفحه وب که یک کلمه کلیدی تراکنشی را هدف قرار می دهد مفید نخواهد بود زیرا کاربر قبلاً تصمیم خود را در مورد محصولی که می خواهد بخرد گرفته است. بنابراین، کاربر برای جستجوی ماشین ظرفشویی یا هزینه متوسط ​​این لوازم، نیازی به اطلاعات اضافی در مورد ویژگی ها ندارد. آنها صرفاً می خواهند محصول مورد نظر خود را بخرند و افزودن اطلاعات نامربوط ارتباط موضعی سئو معنایی را کمرنگ می کند.

3. یک طرح کلی محتوای جامع ایجاد کنید

یکی از بهترین نکات سئوی معنایی برای بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی، تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی است که با جستارهای زبان طبیعی مطابقت دارند. بر خلاف جستجوهای مبتنی بر متن، جستجوهای صوتی اغلب به عنوان سؤالات کامل بیان می شوند، بنابراین محتوای شما باید پاسخ های واضح و مختصر به این سؤالات ارائه دهد.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

نحوه استفاده از سئوی معنایی

1. تحقیقات معنایی کلمه کلیدی را انجام دهید

همانطور که شما در حال ایجاد دسته‌های موضوعی خود هستید، و زمانی که به طور طبیعی به سایر صفحات سایت خود به نفع کاربران خود پیوند می‌دهید، مهم است که از متن لنگر متنی بهینه استفاده کنید.

پس از اینکه مهمترین کلمات و عبارات مرتبط با مفهوم را با استفاده از یکی از آن ابزارها کشف کردید، سپس می توانید آن عبارات را در محتوا وارد کنید تا ارتباط موضوعی برای SEO را افزایش دهید. با این حال، هر کلمه یا عبارتی برای محتوا مناسب نخواهد بود زیرا ممکن است با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد یا نباشد، که در ادامه توضیح داده شده است.

2. Clear On Use Search Intent

هنگامی که طرح کلی خود را تنظیم کردید، به اصطلاح، هر موضوع فرعی را به عنوان مقاله کوچک خود در نظر بگیرید. تحقیقات کاملی در مورد هر موضوع فرعی انجام دهید، درست همانطور که اگر مقاله جداگانه ای در مورد آن موضوع می نوشتید. این به شما کمک می کند تا اطلاعات عمیق و معتبرتری را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید که اطلاعات اولیه مورد نیاز برای انجام سئوی معنایی را برآورده می کند.

4. از ابزارهای بهینه سازی محتوا استفاده کنید

یک خوشه موضوعی برای سازماندهی محتوای وب سایت شما حول یک موضوع مرکزی ارزشمند است. از این ایده به عنوان ساختار سیلو در سئو نیز یاد می شود.

این قطعه‌های People also Ask نه تنها گنجینه‌ای از اصطلاحات معنایی را برای استفاده در محتوای شما فراهم می‌کنند، بلکه فرصتی برای افزایش دید جستجوی شما با ارائه دقیق‌ترین و مفیدترین پاسخ‌ها برای این سؤالات فراهم می‌کنند.

این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه استفاده از سئوی معنایی را توضیح می دهد.

خوشبختانه، تعدادی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی معنایی موجود است که می توانید از آنها برای ایجاد صدها، اگر نه هزاران ایده کلمه کلیدی مرتبط با معنایی برای هر موضوعی استفاده کنید.

به هر حال، دلیل اصلی وجود سئوی معنایی این است که موتورهای جستجو مانند گوگل از تطبیق نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی صرفاً دور شوند. در عوض، این روش رو به رشد اهمیت بیشتری به نوع زبان طبیعی مورد استفاده بازدیدکنندگان وب سایت برای تعیین ارتباط صفحه با عبارات جستجوی خاص می دهد.

قبل از اینکه تمام کلمات کلیدی جدید خود را در محتوای خود بگنجانید، از ایجاد یک طرح کلی با ساختار مناسب بهره مند خواهید شد. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام اصطلاحات و موضوعات مرتبط با موضوعی مرتبط با موضوع اصلی خود را پوشش می دهید.

یکی از ضروری ترین روش های سئو معنایی برای درک اینکه از کدام کلمات کلیدی باید استفاده کرد و چگونه از آنها به درستی استفاده کرد، توجه دقیق به هدف جستجوی کاربر است تا دقیقاً درک کنید که افراد می خواهند با جستجوی خود به چه چیزی دست پیدا کنند و محتوایی ایجاد کنید که این هدف را برآورده کند. .

لینک‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا در مورد نحوه قرار دادن نکات سئو معنایی در این راهنما اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در افزایش رتبه‌بندی صفحه‌تان کار کنند. از این منابع برای تقویت دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

از خلاصه سئوی معنایی استفاده کنید

همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که نکات معنایی سئو بیشتری را توضیح می‌دهد که می‌توانید برای رتبه‌بندی بالاتر و ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اعمال کنید.

نحوه استفاده از سئوی معنایی

برای مثال، فرض کنید در حال نوشتن مطلبی در مورد فواید دوچرخه سواری هستید. در این صورت، ممکن است محتوای خود را به چهار زیر موضوع اصلی تقسیم کنید که مزایای فیزیکی، ذهنی، اجتماعی و زیست محیطی دوچرخه سواری را پوشش می دهد.

اساساً، یک خوشه موضوعی شامل ایجاد یک مرکز اصلی (یا صفحه ستونی) است که موضوع اصلی را پوشش می دهد و به چندین صفحه پشتیبانی (معروف به خوشه) پیوند می دهد که موضوعات فرعی مرتبط با موضوع اصلی را پوشش می دهد. سپس آن صفحات پشتیبان به صفحه ستون پیوند می‌دهند تا قدرت موضوعی موضوع اصلی را تقویت کنند.

این راه‌حل‌ها کلمات کلیدی هدف شما را می‌گیرند و صفحات با رتبه‌بندی بالا را برای آن عبارات اسکن می‌کنند تا مجموعه گسترده‌ای از کلمات معنایی، زبان طبیعی، موضوعات و سوالات را در محتوای خود بگنجانید.

اگر تا به حال چیزی را در گوگل جستجو کرده باشید، بدون شک متوجه بخش “People also Ask” شده اید که در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شود. اینها سوالات مربوط به عبارت جستجویی است که کاربران واقعی گوگل می پرسند یا سیستم هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) تشخیص داده است که بسیار مرتبط با جستجو است.

در نهایت، این به شما کمک می کند تا به دید بالاتری دست پیدا کنید و حتی می تواند به صفحات وب شما کمک کند تا قطعات غنی در نتایج جستجو کسب کنند.

چندین مطالعه موردی SEO انجام شده است که قدرت متن لنگر بهینه شده با کلمات کلیدی را با پیوندهای داخلی نشان می دهد. هنگامی که پیوندهای داخلی شامل کلمات کلیدی مرتبط برای صفحه هدف می شود، اغلب در رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش می یابد. دلیل آن این است که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل از متن لنگر داخلی برای درک بهتر موضوعات کلیدواژه اصلی صفحه استفاده می‌کند.

ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.



منبع

در مرحله بعد، می توانید موضوعات فرعی خود را به ترتیب منطقی سازماندهی کنید، از موضوعات مرتبط با مخاطبان خود شروع کنید و در نهایت روایتی بسازید که هر موضوع فرعی را به هم پیوند دهد.

این استراتژی سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بفهمند تصویر در مورد چیست، چگونه با محتوا ارتباط دارد و سیگنال های درون صفحه را برای سئوی معنایی افزایش می دهد.

درباره سئوی معنایی بیشتر بدانید

چهار نوع اصلی هدف جستجوی کاربر وجود دارد:

  1. اطلاعاتی: کاربر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص است.
  2. ناوبری: کاربر در تلاش برای یافتن یک وب سایت، صفحه وب یا کسب و کار خاص است.
  3. تجاری: کاربر در حال تحقیق درباره یک محصول و جستجوی اطلاعات بیشتر برای کمک به تصمیم گیری خرید است.
  4. معامله ای: کاربر تمام تحقیقات مورد نیاز خود را انجام داده و می خواهد خرید کند.

امیدواریم از این راهنمای نحوه استفاده از سئوی معنایی لذت برده باشید.

ارائه بهترین نکات سئو …

همانطور که متوجه شدید، بهترین شیوه های سئو معنایی بسیاری وجود دارد که می توانید برای بهبود رتبه وب سایت خود در گوگل، یاهو و بینگ دنبال کنید، از جمله انجام تحقیقات موثر در کلمات کلیدی معنایی، استفاده از ابزارهای بهینه سازی محتوا، ایجاد خوشه های موضوعی، پیوندهای داخلی معنایی، افزودن داده های ساخت یافته. نشانه گذاری، و بهینه سازی تصاویر برای کلمات مرتبط با مفهوم. پیروی از این نکات سئو معنایی می تواند به شما کمک کند تا دید محتوای خود را در نتایج جستجو افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.