همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینه سازی در سایت و خارج از سایت وجود دارد که می توانید برای بهبود امتیاز DA وب سایت خود برای بهینه سازی موتور جستجو، با بهترین شیوه های برتر Domain Authority از جمله دریافت لینک های با کیفیت بالا، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک دنبال کنید. لینک های رانندگی و همچنین ایجاد لینک های داخلی بیشتر و رفع بک لینک های خراب. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود معیار کلی DA شما برای رتبه بندی و ترافیک SEO بالاتر کمک کند.
اولین راه برای افزایش Domain Authority برای سئو، دریافت لینک های با کیفیت بیشتر است. این یکی از مؤلفههای کلیدی معیار Moz Domain Authority است.
بهترین روش دیگر برای بهبود Domain Authority دریافت بک لینک از صفحات وب قسمت سومی است که نسبت لینک خروجی پایینی دارند. نسبت لینک خروجی پایین به تعداد کم لینک های خارجی در محتوا اشاره دارد.
ابزارهای سئو مانند Ahrefs، Semrush و SE Ranking می توانند گزارش مناسبی از تمام دامنه های ارجاعی که به وب سایت شما لینک می دهند را در اختیار شما قرار دهند. اگر دامنه های ارجاع دهنده با کیفیت بالا را دریافت نکنید، می توانید ترافیک، فروش و تعامل بالقوه را از دست بدهید، بنابراین مهم است که روی دستیابی به تعداد بیشتری از آنها کار کنید.
3. کل بک لینک های بیشتری را به دست آورید
یک تاکتیک پیشرفته سئو برای تقویت معیارهای Domain Authority این است که دامنه های منقضی شده با پروفایل بک لینک خوب را خریداری کنید و تمام لینک های دریافتی را از طریق تغییر مسیر 301 به وب سایت خود هدایت کنید. با این حال، میخواهید از این روش در حد اعتدال استفاده کنید، زیرا تغییر مسیرهای 301 بسیار زیاد میتواند به عنوان یک عمل دستکاری لینک در نظر گرفته شود که میتواند وب سایت شما را توسط گوگل جریمه کند.
همچنین هنگام جستجوی بک لینک های رانندگی پرترافیک، فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
برخی از معتبرترین لینک هایی که می توانید برای ایجاد Domain Authority وب سایت خود استفاده کنید، بک لینک های دولتی (.gov) و آموزشی (.edu) و همچنین لینک های مرتبط با جایگاه ویژه هستند.
2. دامنه های ارجاع را افزایش دهید
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نحوه افزایش Domain Authority برای SEO را توضیح می دهد.
همچنین، نسبت لینک خروجی پایین به ایجاد یک وب سایت به عنوان منبع معتبر اطلاعات کمک می کند، که به سیگنال اعتماد برای الگوریتم های رتبه بندی می افزاید. یک صفحه وب با لینک های خروجی کمتر به احتمال زیاد به عنوان ارائه کننده محتوای با کیفیت بالا و اصلی و مرتبط با مخاطبانش دیده می شود.
8. رفع بک لینک های شکسته
موتورهای جستجو مانند گوگل لینک هایی را که به وب سایت شما اشاره می کنند به عنوان رای اعتماد (یا تایید) برای کار شما می بینند. اگر سایتهای قابل اعتماد دامنه شما را تأیید میکنند، احتمالاً در مقایسه با سایتهایی که پیوندهای اسپم دارند، از رتبهبندی بهتری در صفحات نتایج جستجو (SERPs) برخوردار خواهید شد.
یک بک لینک از یک دامنه ممکن است همیشه در مقایسه با دریافت لینک های زیادی از یک سایت، بهبود قابل توجهی در امتیاز Domain Authority شما ایجاد نکند. بنابراین، اگر میخواهید معیار Domain Authority خود را افزایش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان چندین لینک از هر دامنه دریافت میکنید.
4. بک لینک های اسپم را حذف کنید
بهترین راه برای استفاده از این استراتژی ریدایرکت 301 برای Domain Authority، کاوش و یافتن صفحات مناسب مرتبط با محتوای قبلی در دامنه منقضی شده ای است که منتشر کرده اید و سپس لینک های خارجی را به آن صفحات هدایت کنید.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینهسازی داخلی و خارجی را میبینید که میتوانید از آنها برای بهبود امتیاز Domain Authority گزارش شده توسط Moz برای وبسایت خود بر اساس بهترین شیوهها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول Domain Authority (DA) بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
1. لینک های با کیفیت بالاتر دریافت کنید
رفع بک لینک های شکسته می تواند به افزایش امتیاز Domain Authority وب سایت شما با بازیابی ارزش لینک از دست رفته برای SEO کمک کند. بک لینک های شکسته یک مشکل هستند زیرا لینک ها منجر به صفحه خطای 404 می شوند که ارزش صفحه رتبه را برای SEO برای بهبود Domain Authority وب سایت شما جمع آوری نمی کند.
به عبارت دیگر، ایجاد پیوندهای داخلی بیشتر، ارزش لینک ورودی (به عنوان مثال، رتبه صفحه گوگل) را پخش می کند که امتیاز DA را برای وب سایت شما افزایش می دهد.
7. روی نسبت لینک خروجی پایین تمرکز کنید
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی Domain Authority حذف لینک های اسپم از نمایه بک لینک وب سایت شما است. در حالی که پیوندهای خوب می توانند امتیازات Domain Authority را افزایش دهند، پیوندهای هرزنامه بر متریک DA تأثیر منفی خواهند گذاشت.
داشتن لینکهای خروجی زیاد میتواند ارزش پیوندی را که از طریق وبسایت شما ارسال میشود کاهش دهد، زیرا مقدار PageRank بین هر پیوند خارجی تقسیم میشود. به عنوان مثال، بهتر است یک بک لینک در صفحه ای با 5 لینک خروجی داشته باشید تا 100 لینک برای دریافت بیشتر لینک از صفحه.
اول، ارتباط برای سئو کلیدی است. بک لینک از وبسایتهایی که مرتبط با جایگاه و محتوای شما هستند، ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت میکنند، زیرا برای مخاطبان هدف شما مناسب است.
می توانید از ابزارهایی مانند Wayback Machine استفاده کنید تا بفهمید محتوای اصلی در صورت موجود بودن چگونه است و سپس مقاله مشابهی را در سایت خود برای ارسال تغییر مسیر 301 بازنشر دهید. در غیر این صورت، تغییر مسیرهای 301 را به صفحه اصلی وب سایت خود ارسال کنید تا به افزایش متریک Domain Authority بدون از دست دادن بک لینک های دریافتی با ارزش کمک کند.
10. عصر دامنه را در نظر بگیرید
هر صفحه وب در سایت شما بر اساس کیفیت و تعداد لینک های ورودی امتیاز Page Authority مخصوص به خود را دارد. و هنگامی که پیوندهای داخلی بین محتوای خود ایجاد می کنید، به انتقال ارزش Page Authority در کل دامنه کمک می کند.
اگر میخواهید Domain Authority خود را برای بهینهسازی بهتر موتور جستجو تقویت کنید، دریافت لینکهای محرک ترافیک نیز مهم است، زیرا ترافیک ارجاعی که از طریق آن پیوندها جریان مییابد، بخشی از محاسبه DA است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
بنابراین، شما باید به طور منظم ممیزی فنی سئو را با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو انجام دهید تا به موقع این اختلافات را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.
9. از 301 Redirects استفاده کنید
فرض کنید لینک از سایتی بود که DA آن 80 است. امتیاز DA این سایت نشان می دهد که سایت با کیفیت است و مقداری از ارزش لینک می تواند از طریق یک بک لینک به وب سایت شما منتقل شود تا امتیاز اعتبار دامنه شما افزایش یابد.
به دست آوردن بک لینک های بیشتر به وب سایت شما یک راه خوب برای افزایش Domain Authority برای بهینه سازی موتور جستجو است.
بهترین روش دیگر برای بهبود Domain Authority افزایش تعداد دامنه های ارجاع دهنده است. دامنه ارجاع دهنده (یا دامنه پیوند دهنده) وب سایتی است که بک لینک شما از آن می آید.
امیدوارم از این راهنمای توضیح نحوه افزایش Domain Authority در سئو لذت برده باشید.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد Domain Authority و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه بهترین شیوه های سئو سایت را افزایش دهید
هنگامی که یک وب سایت فعال می شود، با اضافه کردن محتوا شروع به نمایه شدن می کند. دامنه همچنین پیوندهای داخلی و ورودی به دست می آورد که به آرامی امتیاز Domain Authority را بهبود می بخشد. بنابراین، اگر سایتی لینک های خوبی داشته باشد و قدیمی تر باشد، اغلب به متریک DA بالاتر مربوط می شود.
اگر در حال راهاندازی یک سایت کاملاً جدید هستید، ممکن است بخواهید دامنه قدیمیتری را در یک بازار انتخاب کنید تا نام تجاری خود را ایجاد کنید تا سرعت افزایش امتیاز Domain Authority را افزایش دهید.
درباره Domain Authority بیشتر بدانید
ایجاد لینک های داخلی بیشتر راه دیگری برای افزایش Domain Authority برای SEO است. این استراتژی به شما کمک میکند تا از امتیازات اعتباری صفحه موجود در وبسایت فعلی خود استفاده کنید.
یک تمرین خوب این است که به نمایه بک لینک وب سایت خود نگاه کنید و لینک های اسپم را حذف کنید تا امتیاز Domain Authority را افزایش دهید. می توانید این کار را با تماس با صاحبان سایتی که لینک های هرزنامه را ایجاد کرده اند انجام دهید و از آنها بخواهید آنها را حذف کنند یا از ابزار انکار گوگل برای خنثی کردن تأثیر آنها بر امتیاز DA وب سایت خود استفاده کنند.
5. پیوندهای ترافیکی را دریافت کنید
آخرین راه برای بهینه سازی Domain Authority برای بهینه سازی موتورهای جستجو، در نظر گرفتن سن دامنه وب سایت است. اگرچه نمیتوانید سن یک وبسایت ایجاد شده را تغییر دهید، این معیار هنوز بخشی از امتیاز Domain Authority برای Moz است.
دوم، اعتبار وب سایت پیوند دهنده را در نظر بگیرید. بک لینک های وب سایت هایی با Domain Authority بالاتر اغلب ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت می کنند که می تواند به طور قابل توجهی تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق بک لینک ها به وب سایت شما ارسال می شوند را افزایش دهد که می تواند موقعیت های رتبه بندی شما را در SERP ها بهبود بخشد.
6. پیوندهای داخلی بیشتری ایجاد کنید
اگر تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا از چندین دامنه ارجاع دهنده داشته باشید، سئوی خارج از سایت شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. از سوی دیگر، اگر بک لینک ها به سایت شما فقط از یک یا دو دامنه پیوند دهنده باشند، ممکن است رتبه بندی گوگل شما با مشکل مواجه شود.