توییتر، گروههای فیسبوک و انجمنهای ردیت اغلب معدن طلایی از ایدههای بالقوه کلمات کلیدی هستند. برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در آن سایتها غوطهور شوید، انبوهی از مردم را خواهید دید که درباره موضوعات محبوب در صنعت یا جایگاه شما بحث میکنند.
به همین ترتیب، موضوعات پرطرفدار و داغ به شما میگویند که مردم در حال حاضر به چه چیزی بیشتر علاقه دارند (و بنابراین به دنبال آن هستند) آنلاین. استفاده از این ایدهها به شما امکان میدهد محتوای تازهای ایجاد کنید که مردم میخواهند مصرف کنند، به علاوه رتبهبندی در موتورهای جستجو آسانتر است، زیرا ممکن است شما یکی از اولین وبسایتهایی باشید که محتوا را در مورد موضوع محبوب تولید میکنید.
3. مرتبط ترین کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید
این ایده ها را هنگام مرور این نوع سایت های رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید:
بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی چه می گویند؟
روندهای نوظهور و موضوعات داغ چیست؟
چه سوالاتی بارها و بارها مطرح می شوند؟
چنین عباراتی میتوانند نقش پشتیبانی حیاتی را به عنوان کلیدواژههای ثانویه ایفا کنند که میتوانید آنها را در همان صفحه وب مورد هدف قرار دهید، یا حتی ممکن است تصمیم بگیرید آن کلمات کلیدی را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید و در نظر داشته باشید که به عنوان کلیدواژه هدف اصلی خود برای یک صفحه اختصاصی، نقش شروعی را به آنها بدهید.
در این مرحله، میتوانید با سازماندهی ایدههای خود از نظر ارتباط، در اولویت قرار دادن کلماتی که بیشترین ارتباط را با محصولات و خدمات خود دارند و آنهایی که فقط ارتباط مبهمی با کاری که انجام میدهید دارند، در زمان و دردسر زیادی صرفهجویی کنید. یا آخرین پیشنهاد
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را توضیح می دهد تا به شما کمک کند دید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) افزایش دهید تا ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید.
اصطلاح نمره دشواری کلمه کلیدی (KD) برای تخمین میزان سختی رتبه بندی در 10 نتیجه جستجوی برتر برای یک کلمه کلیدی بر اساس تعداد بک لینک ها به صفحه استفاده می شود. نمره KD بالا به این معنی است که رقابت بیشتری برای آن کلمه کلیدی از نظر تعداد بک لینک وجود دارد، بنابراین باید محتوای استثنایی با تعداد زیادی لینک ورودی تولید کنید تا یکی از آن 10 امتیاز برتر را به دست آورید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی
1. با فهرستی از ایده های کلیدواژه شروع کنید
پیوندهای زیر بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه بهترین روش های تحقیق کلیدواژه
خبر خوب این است که در این مرحله از انجام فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، هیچ پیشنهاد درست یا نادرستی وجود ندارد. این زمان برای تفکر آسمان آبی است، با در نظر گرفتن تمام عبارات ممکن که افراد ممکن است برای یافتن مشاغلی مانند شما به صورت آنلاین استفاده کنند.
2. فهرست ایده های کلیدواژه خود را با رسانه های اجتماعی افزایش دهید
به این سوالات پاسخ دهید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.
همانطور که متوجه شدید، چندین بهترین روش تحقیق کلیدواژه وجود دارد، از جمله طوفان فکری سطح بالا برای ایجاد لیستی از ایده های کلیدواژه، بهبود فرآیند تحقیق کلمات کلیدی با تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، اولویت بندی مرتبط ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار شما، تجزیه و تحلیل هر عبارت، استفاده از داده ها برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی مورد نظر، استقرار محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی و ردیابی موقعیت های رتبه بندی. پیروی از دستورالعمل ها می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی کمک کند که بهترین نتایج را برای وب سایت شما ایجاد کند.
دلیل این امر بسیار ساده است:
به عنوان مثال، فرض کنید نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر را برای مشاغل کوچک می فروشید. در آن صورت، مشتری هدف شما ممکن است عباراتی مانند «بهترین نرم افزار حسابداری SMB»، «نرم افزار حسابداری مقرون به صرفه» یا «بهترین جایگزین Quickbooks» را جستجو کند.
این داده ها شامل:
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
این راهنمای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو را توضیح میدهد.
با این حال، کلمات کلیدی با حجم بالا/سختی کم برای برخی موضوعات مانند تک شاخ های دنیای سئو هستند. به احتمال زیاد کلمات کلیدی زیادی با حجم بالا پیدا کنید که توسط هزاران وب سایت رقیب با پروفایل های بک لینک قوی استفاده شده است. به آنها نمره KD بالایی می دهد. از طرف دیگر، اغلب کلمات کلیدی کم حجم زیادی وجود دارد که امتیاز KD پایینی دارند، فقط به این دلیل که اکثر وب سایت های دیگر آنها را بر اساس ترافیک احتمالی نادیده گرفته اند.
با استفاده از آن کلمات کلیدی که با دقت انتخاب شده اند، وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی خود را در محتوایی که به خوبی ساخته شده است، همراه با بهترین شیوه های سئوی درون صفحه دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه به صورت استراتژیک در صفحه گنجانده شده اند تا سیگنال های برجسته کلمه کلیدی را افزایش دهید. الگوریتم های موتورهای جستجو
7. رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید
در حال حاضر، شما اصول اولیه نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی را یاد گرفته اید. با این حال، تمام دادههایی که جمعآوری کردهاید به نفع کسبوکار شما نخواهد بود، مگر اینکه از آن برای تصمیمگیری استراتژیک در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را با محتوای خود هدف قرار دهید، استفاده کنید.
ارائه بهترین نکات سئو …
اغلب بهتر است از کلمات کلیدی که امتیاز KD بالایی (50 تا 100) دارند صرف نظر کنید زیرا برای کمپین های سئوی شما بسیار گران هستند. در عوض، می توانید به دنبال کلمات کلیدی با امتیاز KD پایین (30 و پایین تر) بروید که ممکن است برای رتبه بندی وب سایت شما در SERP به یک بک لینک نیاز نداشته باشد.
در یک دنیای ایدهآل، تحقیقات شما تعداد زیادی از کلمات کلیدی را با ترکیبی از حجم جستجوی بالا و نمرات دشواری کلمه کلیدی پایین به دست میآورد. این نقطه شیرین است، زیرا به این معنی است که باید نسبتاً آسان باشد که برای عباراتی که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند، در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید.
اگر تحقیقات شما چنین کلمات کلیدی را تولید می کند، آنها باید اولین کلمات کلیدی باشند که برای به دست آوردن برخی پیروزی های سریع در سئو سایت خود را هدف قرار می دهید.
در زیر، فهرستی از مهمترین روشهای تحقیق کلیدواژهای را که باید دنبال کنید، پیدا خواهید کرد تا به شما کمک کند تا بر اساس دادههای قابل اعتماد، تصمیمگیری کاملاً آگاهانه در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، بگیرید.
همچنین، این واقعیت که رقبای شما تصمیم گرفتند آنها را هدف قرار ندهند، آنها را به میوه کم ارزش استراتژی سئوی شما تبدیل می کند، که راهی آسان برای افزایش دید ارگانیک وب سایت شما و افزایش ترافیک شما بدون سرمایه گذاری زیاد است. بسیاری از صاحبان وب سایت با تمرکز بر کلمات کلیدی کم حجم با رقابت کم موفقیت شگفت انگیزی داشته اند.
6. کلمات کلیدی خود را مستقر کنید
کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم را می توان با خیال راحت نادیده گرفت زیرا آنها علاقه زیادی در بین مخاطبان شما ندارند. این می تواند در زمان و تلاش شما از تولید محتوایی که به احتمال زیاد ترافیک جستجوی قابل توجهی ایجاد نمی کند، صرفه جویی کند.
حجم جستجو
این فرآیند را برای هر کلمه کلیدی انجام دهید و تمام انواع داده های ذکر شده در بالا را برای هر یک یادداشت کنید. پس از اتمام کار، به مرحله بعدی بروید.
5. از داده های خود برای تصمیم گیری در مورد کدام کلمات کلیدی استفاده کنید
پس از انتشار یک صفحه، میخواهید پیشرفت URL را با یک ردیاب رتبهبندی کلمات کلیدی مانند SERPWatcher پیگیری کنید. ابزاری مانند این موقعیتهای رتبهبندی روزانه را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما تجزیه و تحلیل میکند تا بدانید محتوا در SERP چقدر خوب عمل میکند. این بینش های ارزشمندی را در مورد موفقیت کمپین های جستجوی کلمات کلیدی و سئو ارائه می دهد.
درباره تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید
اگر همان URL ها برای عبارات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شوند، نشانه خوبی است که باید آن کلمات کلیدی را در همان صفحه دسته بندی کنید. اگر مجموعه جدیدی از URL ها در 10 موقعیت برتر گوگل قرار دارند، بهتر است برای هر کلمه کلیدی صفحات وب جداگانه ایجاد کنید.
ایده های کلمات کلیدی با بیشترین ارتباط با کسب و کار شما مسئول بیشتر دستاوردهای سئوی شما خواهند بود، پس چرا زمانی که در حال حاضر روی یک گنجینه بالقوه از کلمات کلیدی ارزشمند نشسته اید، ابتدا وقت خود را برای هر چیز دیگری تلف کنید؟
4. کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید
امیدوارم از این راهنما که نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای سئو را توضیح می دهد لذت برده باشید.
اولین مرحله از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی این است که با قرار دادن خود در ذهنیت بازدیدکننده یا مشتری ایدهآل خود با پرسیدن سوالاتی مانند این، فهرستی از ایدههای کلیدواژه ارائه دهید:
آنها به دنبال چه می گردند؟
چه چیزی می خواهند بدانند؟
چه چیزی می خواهند بخرند؟
چه کلمات و عباراتی را برای یافتن آن وارد موتورهای جستجو می کنند؟
با این حال، اگر درست انجام دهید، هر دو نوع کلمات کلیدی همچنان ارزش گنجاندن در برنامه محتوای خود را دارند. با کلمات کلیدی با حجم بالا/KD بالا، به آنچه که ده صفحه نتایج برتر برای برآورده کردن نیازهای کاربران انجام می دهند، نگاه کنید:
آیا می توانید آن را بهتر انجام دهید؟
آیا به آخرین آمار یا تحقیقاتی که سایت های دیگر هنوز به آن اشاره نکرده اند دسترسی دارید؟
آیا می توانید محتوایی تولید کنید که درک آن آسان تر باشد؟
آیا روش ساده تری برای حل یک مشکل نسبت به رقبای خود دارید؟
آیا مطمئن هستید که می توانید بک لینک های با کیفیت بالاتر بسازید؟
گاهی اوقات، شما به ایده کلمه کلیدی طلایی برخورد می کنید، اما از عبارت دقیقی که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وارد می کنند استفاده نمی کنید. در حالی که ممکن است نتایج حاصل شود، اما هرچه بتوانید با عبارت جستجوی واقعی که میخواهید رتبهبندی کنید، بیشتر مطابقت دهید، بهتر است.
کلمات کلیدی مرتبط
حجم جستجوی یک کلمه کلیدی نشان می دهد که در یک ماه چند بار جستجو شده است. همانطور که احتمالاً قبلاً استنباط کرده اید، هر چه حجم جستجو بیشتر باشد، علاقه به کلمه کلیدی بیشتر می شود و بنابراین، احتمالاً بازدیدکنندگان بیشتری را برای وب سایت خود دریافت خواهید کرد. به شما این امکان را می دهد که به اندازه کافی در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید.
در حال حاضر، شما فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی را ایجاد کرده اید که می توانید با محتوای خود هدف قرار دهید. به زودی، ضروریترین روشهای تحقیق کلیدواژه را پیادهسازی میکنید و آن کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل میکنید تا تعیین کنید کدام یک ارزش وقت و تلاش شما را دارند.
اگر اینطوره برودنبالش. اگر نه، بهتر است نبردهای خود را انتخاب کنید و روی کلمات کلیدی که مطمئن هستید می توانید در SERP رتبه بندی کنید تمرکز کنید. این باید شامل کلمات کلیدی کم حجم/کم KD باشد. از این گذشته، این عبارات و عبارات ممکن است تعداد زیادی از افراد را در جستجوی آنها نداشته باشند، اما این واقعیت که آنها اصلاً حجم جستجویی دارند به شما می گوید که حداقل افرادی وجود دارند که به دنبال محتوا برای آن کلمات کلیدی هستند.
کلمات کلیدی مرتبط آنهایی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی “لپ تاپ” ممکن است کلمات کلیدی مرتبطی مانند “لپ تاپ ویندوز”، “مک بوک” یا “لپ تاپ بازی” را به شما بدهد.
عبارات جستجوی واقعی استفاده شده
مشکل کلمه کلیدی
گام بعدی در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در لیست ایده شما است. در اینجاست که ابزارهای سئو معتبر مانند Semrush، KWFinder، و رتبهبندی SE بهترین دوست شما هستند و به شما امکان میدهند ایدههای کلمه کلیدی خود را وارد کنید و در ازای آن، دادههای ارزشمندی را دریافت کنید که به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که بر روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید. برای مطالب جدید
این سوال آخر به ویژه هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی سؤالات مشابهی می پرسند، این احتمال وجود دارد که پاسخ های رضایت بخشی را در موتورهای جستجو پیدا نکرده باشند.
آن سوالات رایج را به لیست ایده های کلمه کلیدی خود اضافه کنید. آنها ممکن است فرصتی عالی برای ایجاد یک صفحه با رتبه بالا فراهم کنند که در نهایت پاسخی قطعی برای مخاطبان هدف شما ارائه دهد.
برای مثال، اگر میخواهید برای جذب بازدیدکنندگان علاقهمند به «نرمافزار حسابداری ابری» در SERP رتبهبندی کنید، این عبارت را در ابزار کلمه کلیدی خود قرار میدهید و ممکن است به شما بگوید کلمات کلیدی خاصی که کاربران آنلاین به دنبال آن هستند عبارتند از «ابر- نرم افزار حسابداری مبتنی بر» و «بهترین نرم افزار حسابداری ابری». اکنون ایده های کلمه کلیدی شما به کلمات کلیدی واقعی، قابل هدف گذاری و مطابقت دقیق برای سئو تبدیل شده اند.
در حالی که، اگر یک شرکت حسابداری آجری اداره میکنید، مشتریان شما ممکن است در جستجوی خدمات خاصی در منطقه خود باشند، بنابراین جلسه طوفان فکری شما ممکن است کلمات کلیدی بالقوهای مانند «آمادهسازی مالیات در نزدیکی من» یا «خدمات حسابداری در بالتیمور» تولید کند.