اکنون، قبل از شروع تولید محتوا و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو، باید فهرست نهایی کلمات کلیدی را برای صفحه وب مورد نظر تهیه کنید. این یک گام ضروری برای انجام خوشهبندی کلمات کلیدی برای سئو برای بهبود رتبهبندی وبسایت و سریعتر شدن روند بهینهسازی درون صفحه است.
شما می توانید با تجزیه و تحلیل دستی SERP ها برای هر عبارت و عبارتی که در مرحله قبل جمع آوری کرده اید، متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی هدف جستجوی خاصی را برآورده می کنند. یا، می توانید با استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SE Ranking یا KWFinder که یک نمای کلی فوری از URL های با رتبه برتر در گوگل برای تجزیه و تحلیل سریع SERP ارائه می دهد، این فرآیند را تسریع کنید.
با نرم افزار گروه بندی کلمات کلیدی، کل فرآیند خوشه بندی خودکار می شود. شما به سادگی یک کلمه کلیدی اصلی را در ابزار وارد میکنید و تمام اصطلاحات و عبارات مربوطه را برای استفاده در سئو واکشی میکند.
3. کلمات کلیدی را بر اساس هدف جستجو گروه بندی کنید
با فهرست نهایی 3 تا 5 کلیدواژه هدف، باید مکانهای زیر را برای سئوی درون صفحه بهینه کنید:
- تگ عنوان متا: کلیدواژه اصلی و تا حد امکان کلیدواژه ثانویه را در این قسمت HTML بدون تکرار همان کلمات قرار دهید. همچنین طول آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید تا عنوان در SERP کوتاه نشود.
- توضیحات متا: کلیدواژه اصلی و 1-2 کلیدواژه ثانویه را به روش طبیعی وارد کنید. این فیلد HTML را بین 150-160 کاراکتر نگه دارید.
- آدرس اینترنتی: فقط کلمه کلیدی اصلی را درج کنید تا URL مناسب و کوتاه باشد.
- برچسب H1: تگ عنوان متا را در تگ H1 کپی کنید، که باید عنوان صفحه قابل مشاهده برای خواننده باشد.
- هدرهای H2: کلیدواژه اصلی را در عنوان فرعی اول H2 در صفحه و کلمات کلیدی ثانویه را در عنوان فرعی خود (یکی برای هر تگ H2) قرار دهید.
- محتوای بدن: هر تغییر کلمه کلیدی را از خوشه کلمات کلیدی در داخل نسخه نوشته شده در صفحه قرار دهید. کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را 2 تا 3 بار در طول محتوا تکرار کنید و در عین حال کپی را طبیعی نگه دارید. سایر کلمات کلیدی گروه را حدود 1 تا 2 بار اضافه کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
- متن ALT تصویر: برای هر یک از ۳ تا ۵ کلمه کلیدی برتری که برای سئو بهینه سازی می کنید (در صورت امکان) یک تصویر در هر صفحه اضافه کنید. مطمئن شوید که حداقل یک تصویر بهینه شده برای کلمه کلیدی اصلی دارید. و اگر میتوانید دو تصویر دیگر اضافه کنید، آنها را به ترتیب اهمیت برای کلمات کلیدی ثانویه بهینه کنید. اگر برای محتوا یا کاربر منطقی نیست، اضافه کردن تصویر را مجبور نکنید. عبارت کلید واژه SEO هدف را در متن ALT تصویر و نام فایل تصویر قرار دهید.
درباره خوشه بندی کلمات کلیدی بیشتر بدانید
برای انجام این مرحله، میخواهید 3-5 کلیدواژه برتر را بر اساس حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری کلمه کلیدی از خوشه انتخاب کنید. کلمه کلیدی با بیشترین حجم جستجو به کلیدواژه اصلی شما تبدیل خواهد شد و کلمات کلیدی با ترکیب خوبی از حجم جستجو و نمرات سختی کلمه کلیدی پایین، عبارات ثانویه ای خواهند بود که با سئوی درون صفحه هدف قرار خواهید داد.
کشف کلمات کلیدی مانند این را می توان به صورت دستی با ابزار تحقیق کلمات کلیدی یا به طور خودکار با نرم افزار اختصاصی گروه بندی کلمات کلیدی انجام داد. در پایان این راهنما، پیوندی به بهترین ابزارهای خوشهبندی کلمات کلیدی برای سئو میبینید که شامل فهرستی از توصیههای خوب برای در نظر گرفتن است. اما در حال حاضر، به نحوه عملکرد هر روش برای انجام خوشه بندی کلمات کلیدی خواهیم پرداخت.
بنابراین، شما باید انواع کلمات کلیدی، مترادف ها، و غیره را انتخاب کنید که دارای بالاترین حجم جستجو و/یا کمترین نمره دشواری کلمه کلیدی هستند تا به محدود کردن لیست کمک کنند. یک محدوده خوب برای هدف قرار دادن گروه بندی کلمات کلیدی بین 5 تا 10 کلمه کلیدی است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی کافی را در محتوا برای سئو قرار دهید بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد یا کلمات کلیدی پر شده باشد.
در زیر، فهرستی از مراحل ایجاد خوشههای کلیدواژه برای محتوای وبسایت را مشاهده خواهید کرد تا به بهبود رتبهبندی و ترافیک ارگانیک بر اساس بهترین شیوههای خوشهبندی کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال کمک کند. همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول خوشه بندی کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
در مرحله قبل، شما یک لیست اصلی از کلمات کلیدی ایجاد کردید که میتوان آنها را در یک صفحه وب هدف قرار داد، زیرا هدف جستجوی یکسانی دارند. با این حال، در صورت داشتن لیست طولانی از گزینه ها، نیازی به استفاده از هر گونه تغییر کلمه کلیدی که در گروه قرار می دهید ندارید.
اگر 3 یا چند URL مشابه در SERP ها برای تغییرات کلمات کلیدی مختلف در لیست شما رتبه بندی می شوند، آن عبارات باید با هم گروه بندی شوند زیرا هدف جستجوی کاربر یکسانی دارند. با این حال، اگر مجموعهای کاملاً متفاوت از URLها برای یک عبارت یا عبارت رتبهبندی میشوند، باید آنها را در خوشه کلمات کلیدی خود قرار دهید زیرا اهداف جستجوی متفاوتی دارند.
به طور مشابه، آموزشی که در حال حاضر می خوانید با استفاده از استراتژی خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو ایجاد شده است. پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی، متوجه شدم که URL های مشابه برای این دو عبارت، “نحوه انجام خوشه بندی کلمات کلیدی” و “بهترین شیوه های خوشه بندی کلمات کلیدی” رتبه بندی می شوند. در ظاهر، این عبارات کلیدی به نظر می رسد که قصد جستجوی متفاوتی دارند، اما اینطور نیست. بنابراین، هر دوی آنها در یک صفحه وب قرار دارند و به همین دلیل است که آنها با هم در یک خوشه گروه بندی شده اند.
4. یک فهرست نهایی کلمات کلیدی برای سئو ایجاد کنید
پس از انجام فرآیند محدود کردن لیست نهایی کلمات کلیدی SEO برای صفحه هدف، می توانید از گروه بندی کلمات کلیدی برای بهینه سازی در صفحه استفاده کنید.
همانطور که متوجه شدید، فرآیند ایجاد خوشههای کلیدواژه برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت شما ساده و آسان است، با بهترین شیوههای خوشهبندی کلمات کلیدی از جمله انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی برای شروع فرآیند تحقیق کلمه کلیدی، کشف تغییرات نزدیک به هم، گروهبندی کلمات کلیدی. با هدف جستجو، تهیه فهرست نهایی از عبارات و عبارات مورد نظر، و بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی برتر از خوشه با تکنیک های سئو داخلی. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.