نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس (UA و GA4)
انتشار: تیر 07، 1401
بروزرسانی: 17 تیر 1404

نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس (UA و GA4)


در این راهنما، نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس را خواهید آموخت.

این آموزش گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه ترافیک جستجوی ارگانیک را در Google Analytics 4 (GA4) و Universal Analytics (UA) مشاهده کنید تا بتوانید نتایج مورد نیاز برای اندازه گیری کمپین های SEO را برای هر دو نسخه GA دریافت کنید.

همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، هنگامی که بدانید چگونه ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، بینش های مهم زیادی وجود دارد که می توانید از مخاطبان خود به دست آورید. بنابراین این راهنمای نهایی خود را برای چگونگی بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics در نظر بگیرید.

ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس چیست؟

ترافیک جستجوی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس به ترافیکی گفته می شود که از طریق موتور جستجویی مانند گوگل، یاهو یا بینگ به جای دیگر کانال های ارجاع دهنده مانند تبلیغات پولی، رسانه های اجتماعی، ترافیک مستقیم، ایمیل یا سایت دیگری که به سایت شما پیوند می دهد، به وب سایت شما می رسد. سایت اینترنتی.

(اگر در مورد اینکه ترافیک جستجوی ارگانیک چیست به تجدید نظر نیاز دارید، این صفحه مرتبط را بررسی کنید: معنی ترافیک ارگانیک.)

نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در گوگل آنالیتیکس

1. وارد Google Analytics شوید

اولین قدم برای نحوه بررسی ترافیک ارگانیک در Google Analytics، ورود به داشبورد است. به https://analytics.google.com بروید و سپس ویژگی صحیح وب سایت و نسخه Google Analytics (Universal یا GA4) را که می خواهید ترافیک جستجوی ارگانیک را مشاهده کنید، انتخاب کنید.

2. به Traffic Acquisition Overview بروید

پس از ورود به Google Analytics، گام بعدی برای مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics این است که صفحه Acquisition Overview را مشاهده کنید تا اطلاعات کلی وب سایت خود را ببینید.

دستورالعمل های Google Universal Analytics (UA) و Google Analytics 4 (GA4) در زیر آمده است.

برای Google Universal Analytics (UA):

  • به گزارش ها > کسب > نمای کلی بروید

در Google Universal Analytics، می توانید ترافیک جستجوی ارگانیک را در دو مکان در گزارش نمای کلی کسب مشاهده کنید: در نمودار دایره ای در زیر کانال های برتر و به عنوان داده در جدول کسب.

برای Google Analytics 4 (GA4):

  • به گزارش ها > اکتساب > جذب ترافیک بروید

در Google Analytics 4، می توانید ترافیک جستجوی ارگانیک را در دو مکان در گزارش جذب ترافیک مشاهده کنید: در نمودار میله ای زیر گروه بندی کانال پیش فرض کاربران براساس جلسه و به عنوان داده در جدول جذب.

3. منبع ترافیک جستجوی ارگانیک را بررسی کنید

مرحله قبل به شما نشان داد که چگونه کل ترافیک ارگانیک را در Google Analytics برای وب سایت خود پیدا کنید. این مرحله شما را در بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک از هر موتور جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ راهنمایی می کند. به این ترتیب، می دانید که کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را به سایت شما ارسال می کند.



منبع