نحوه برنامه ریزی یک پست وبلاگ در 6 مرحله آسان


با بیش از یک میلیارد وب سایت در سرتاسر شبکه جهانی وب، درک اینکه برجسته شدن در میان آنها کار سختی نیست.

به همین دلیل است که بهترین محتوا در وب باید به خوبی نوشته شده باشد، به خوبی تحقیق شده باشد، و بدون توجه به موضوعی که پوشش داده می شود، خواندن کاملاً جذاب باشد.

و این همیشه – یا بندرت – کار آسانی نیست. اما شکستن این وظیفه دلهره آور به مراحل ساده تر، کار را بسیار قابل کنترل تر می کند.

ایجاد محتوا – نه فقط وبلاگ – همیشه باید با برنامه ریزی شروع شود. و این اغلب تفاوت بین محتوای متوسط ​​و محتوای عالی است.

برای تشریح آن طرح، از این شش مرحله برای موفقیت در تولید محتوا استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که آنچه شما و برندتان منتشر می‌کنید به راحتی پیدا می‌شود و توسط افراد مناسب در زمان مناسب هضم می‌شود.

خوانندگان نه تنها به این محتوا و برند پشت آن احترام می گذارند، بلکه به دنبال این محتوا خواهند بود و برند را مورد توجه قرار می دهند.

ارائه چیزی با ارزش (محتوای با کیفیت بالا) به افرادی که برای کسب و کار شما (مشتریان) اهمیت بیشتری دارند، یک استراتژی بیهوده و درازمدت است که سود بسیار زیادی را به همراه دارد.

انجام این کار همچنین راهی طبیعی برای ایجاد قدرت از طریق نهاد شما (یک برند، شخص و غیره) برای خوانندگان و موتورهای جستجو مانند Google است.

1. برندی که نماینده آن هستید را بشناسید

هرگز نمی توان بر این موضوع تاکید کافی داشت.

در بسیاری از مواقع، هنگام نوشتن از طرف یک برند یا تجارت، نویسندگان صدا و لحن کلی برند را فراموش می کنند (یا هرگز در نظر نمی گیرند).

این یک مؤلفه حیاتی برای موفقیت در رابطه با ثبات، سبک و پیام رسانی است.

شما می خواهید مطمئن شوید که همه اینها با دستورالعمل های کلی برند و تصویر کلی برند آن مطابقت دارد.

برندهای بزرگتر و معتبر معمولاً دستورالعمل هایی دارند که باید شامل صدای و لحن برند باشد.

اما حتی اگر دستورالعمل‌های رسمی برند در دسترس نباشد، هنوز راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید با در نظر گرفتن اهداف، برند، صدا و لحن آن و پیام‌های کلی آن را بهتر درک کنید.

آروبلاگ های قدیمی برند را بخوانید

یک نقطه شروع خوب، نگاه کردن به گذشته و خواندن مطالب قدیمی وبلاگ منتشر شده توسط برند است.

بسته به مدت زمانی که برند محتوای توسعه یافته و با کیفیت ایجاد کرده است، می توانید سبک کلی و صدای برند مورد استفاده را عمیقاً درک کنید.

برای بازسازی آن با چرخش روشنگرانه خود تلاش کنید.

اجرای یک حسابرسی محتوا (یا یک نسخه کوتاهتر و اصلاح شده از یک)

زمانی که در موقعیتی هستید که می‌توانید استراتژی محتوای کلی را اجرا کنید یا به طور مداوم برای یک برند محتوا بنویسید، احتمالاً ارزش وقت یک نویسنده یا استراتژیست محتوا برای اجرای یک ممیزی محتوای خرد را دارد.

این به شما کمک می‌کند نه تنها از سبک و صدای کلی محتوا بلکه همچنین اهداف برند را به بهترین نحو بشناسید و تشخیص دهید چه چیزی از نظر ترافیک، تعامل و عملکرد خوب عمل می‌کند (و چه چیزی نیست).

این همچنین به توسعه ایده‌ها برای موضوعات وبلاگ و شناسایی شکاف‌های محتوا کمک می‌کند.

به رقبا نگاه کنید

راه دیگری برای درک بهتر برندی که نویسنده نشان می دهد – و چه چیزی نه بودن – نگاهی به برخی از رقبای اصلی برند است.

رقبا احتمالاً محتوای با کیفیت خود را منتشر می کنند، اما محتوای تولید شده از طرف یک برند رقیب مانند برندی که شما نمایندگی می کنید، باید منحصر به آن برند باشد.

این یکی از اصلی ترین راه هایی است که برندها می توانند متمایز شوند و قرار است از آن استفاده کنند. از آن به نفع خود استفاده کنید.

هنگامی که به سمت یک نقش محتوایی در یک تجارت یا صنعت بروید که ممکن است زیاد با آن آشنا نباشید، این نیز بی‌معنا است.

شما می خواهید برندی را که نمایندگی می کنید و پیام های آن را درک کنید.

اما همچنین به درک رقبای اصلی برند، نحوه کار آنها برای جدا کردن خود از رقبا و راه‌هایی که می‌توانید در آموزش و روشن‌کردن مشتریان بالقوه از آنها پیشی بگیرید، کمک خواهد کرد.

2. مخاطب خود را درک کنید

درک مخاطبانی که برایشان می نویسید، با شناخت برندی که نماینده آن هستید، همراه است.

بدون شناخت برندی که برای آن می نویسید، نمی توانید مخاطب خود را درک کنید.

شما نمی توانید محتوای با کیفیت را بدون درک کامل آن متغیرهای مهم منتشر کنید.

ابزارهای ذکر شده در بالا برای درک بهتر هر دو به استراتژی کلی محتوای یک برند و اجرای آن کمک می کند.

به یاد داشته باشید که از موضوعاتی استفاده کنید که به مخاطبان شما علاقه مند است و از واژگانی که برای مخاطب شما منطقی است استفاده کنید.

3. یافتن موضوعاتی برای نوشتن

برای بسیاری، این ممکن است یکی از چالش برانگیزترین مراحل فرآیند برنامه ریزی باشد. اما نباید باشد.

به‌عنوان نویسنده‌ای که یک برند را نمایندگی می‌کند – برندی که در موضوعات و صنایع خاص دارای اعتبار است – همیشه بینش ارزشمندی برای ارائه به مشتریان فعلی و بالقوه وجود خواهد داشت.

به سوالات متداول (پرسش های متداول) در بسیاری از وب سایت ها فکر کنید. آنها از موضوعات/سوالاتی ساخته شده اند که معمولاً در طول زمان توسط علاقه مندان به برند و تجارت آن به طور مکرر پرسیده می شوند. این پاسخ ها هزاران بار در روز از طریق موتورهای جستجو جستجو می شوند.

ارائه پاسخ‌های (درست) به افراد برای سؤالاتشان همیشه باعث ایجاد اعتماد به یک برند و نویسندگانی می‌شود که آن را نمایندگی می‌کنند.

تحلیل رقابتی

جدای از تمرین پرسش‌های متداول برای بررسی ایده‌های محتوا، نویسندگان باید به تحلیل رقابتی نیز تکیه کنند تا موضوعات خوب بیشتری برای نوشتن در مورد آنها ایجاد کنند.

برخی از برندها با پوشش دادن بسیاری از موضوعات مختلف در صنعت خود کار مناسبی انجام می دهند. در مقابل، برندهای دیگر کار بهتری را انجام خواهند داد و تنها حوزه‌های خاصی را در آن صنعت پوشش می‌دهند که ممکن است در آن تخصص یا تجربه بیشتری داشته باشند.

از همه این تحقیقات برای ایجاد موضوعات وبلاگ با کیفیت بر اساس فراوانی یا کمبود محتوای با کیفیت در مورد موضوعات خاص استفاده کنید.

شکاف‌های محتوایی رقبا را به‌عنوان حوزه‌هایی شناسایی کنید که باید روی آن‌ها تمرکز کنید، سهم بازار را از رقابت به دست آورید، و در زمینه‌هایی که سایر برندها فاقد آن هستند، برجسته شوید.

تجزیه و تحلیل نام تجاری شما به طور مشابه به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که برند شما در کجا کمبود دارد.

تحقیق کلمات کلیدی

انجام تحقیقات کلمات کلیدی پیرامون موضوعات و ایده ها به نویسندگان کمک می کند تا اهداف کلیدواژه را توسعه دهند، اما همچنین به شکل دهی پست های وبلاگ از نظر موارد زیر کمک می کند:

  • موضوعات تحت پوشش.
  • سوالاتی که باید پاسخ داده شود.
  • عناصر اساسی مسائل عمیق تر دارای لایه ها و موضوعات فرعی مختلفی است.

در طی 10 تا 15 سال گذشته، بسیاری از ابزارهای تحقیق کلیدواژه به بازار آمده اند تا به استراتژیست های محتوا در کشف موضوع کمک کنند.

علاوه بر ابزارهای سنتی مانند Google Keyword Planner (که قبلاً به عنوان ابزار کلیدواژه شناخته می شد)، Ubersuggest، Google Analytics، و Google Autocomplete سنتی، پلتفرم های جدید و بهبود یافته مانند Keyword Magic Tool Semrush، Moz’s Keyword Explorer و MarketMuse، تعداد کمی نیز تاثیر زیادی بر دنیای محتوا گذاشته اند.

سایر ابزارهای اختصاصی که از نظر هزینه بالاتر هستند اما همیشه بسیار قدرتمند هستند، مانند Conductor و BrightEdge، ایده‌های محتوای بیشتری و اهداف کلیدواژه با ارزش را برای کمک به شکل‌دهی استراتژی، در میان سایر ابزارهای بازاریابی محتوا، ارائه می‌دهند.

مطمئن شوید که جالب است

بیشتر از همه – و ممکن است ساده به نظر برسد، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود – مطمئن شوید محتوایی که برنامه‌ریزی می‌کنید برای مخاطبی که برای آن نوشته می‌شود جالب باشد.

اگر در یک برند و صنعت به خوبی آشنا هستید و شخصاً موضوع وبلاگ را جالب، مفید یا آموزشی نمی‌دانید، به احتمال زیاد مخاطب فکر نمی‌کند که چنین است.

ضمن ارائه نظرات متخصصان، بازخوردها و بینش، درباره موضوعات جالب بنویسید.

مخاطب با اعتماد به برند، محتوا و پیام های آن به آن پاداش می دهد.

4. تحقیقات خود را انجام دهید

تحقیق کامل از منابع معتبر، رکن اصلی محتوای با کیفیت است.

خوانندگان بر اساس تحقیقات انجام شده به دنبال نظرات و تحلیل های تخصصی خواهند بود.

این به نویسندگان و برندها اجازه می دهد تا برجسته شوند – تجربه زندگی واقعی و توضیح عمیق تر از موقعیت های گاهی پیچیده.

اما این تحقیق برای ساختن محتوای معتبری که تأثیر طولانی مدتی خواهد داشت بسیار مهم است.

مانند تمام محتوای منتشر شده، همه حقایق را بررسی و دوباره بررسی کنید و دانش اختصاصی را به درستی به ناشر اصلی آن ارسال کنید.

این را می توان با استفاده از لینک های خروجی، مطابق با بهترین شیوه های SEO انجام داد.

5. یک عنوان قوی و فریبنده ایجاد کنید

تیتر نویسی یک هنر است، حتی بیشتر در عصر اینترنت.

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، انسان ها در حال مصرف حجم وسیعی از اطلاعات از همه جا هستند.

سرفصل ها باید عالی باشند تا برجسته شوند.

در غیر این صورت، احتمالاً محتوا هرگز دیده نخواهد شد.

برای ایجاد یک عنوان حیله گر و جذاب که توجه خوانندگان را به خود جلب می کند، رویکردهای مختلفی وجود دارد.

همه سرفصل ها باید:

  • مستقیماً با محتوایی که آنها را نشان می دهند ارتباط برقرار کنند.
  • خوش خط باشید.
  • زیاد طولانی نباشه

برخی از راه‌های موفقیت‌آمیز برای ایجاد سرفصل‌های خوب شامل استفاده از فرمول‌ها و ابزارهای تولید سرفصل و سایر روش‌های نوآورانه برای اطمینان از جذب خوانندگان توسط محتوایی است که برای آنها در نظر گرفته شده است.

6. محتوای بصری را در نظر بگیرید

رسانه‌های غنی همیشه به یک پست وبلاگ از نظر نرخ کلیک و احتمال کلی اینکه کسی بیشتر وسوسه شود روی آن کلیک کند و اطلاعات بیشتری کسب کند، کمک می‌کند.

اگر تیترنویسی کار شما نباشد، این به شما کمک می کند. یک تصویر بصری خوب معمولاً خوانندگان را جذب می کند و درک و حفظ تصاویر برای چشم آسان تر از کلمات نوشته شده است.

بدانید چه چیزی برای محتوای شما و مخاطبان شما بهتر است.

مراحل بعدی پس از آماده شدن پست وبلاگ

اکنون زمانی است که کار واقعی شروع می شود! مراحل زیر برای تبدیل ایده خود به یک محتوای موفق باید انجام دهید!

  1. بنویس!
  2. همه را بهینه کنید.
  3. آن را کپی کنید، سپس دوباره آن را کپی کنید.
  4. سپس از شخص دیگری بخواهید آن را برای شما کپی کند.
  5. آن را منتشر کنید.
  6. اطمینان حاصل کنید که پست دارای دکمه های اشتراک گذاری قابل مشاهده برای رسانه های اجتماعی و پیش نمایش رسانه های غنی معتبر است.
  7. QA پست وبلاگ زنده خودتان.
  8. یک همکار QA پست وبلاگ را داشته باشید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: puhhha/Shutterstock





منبع