EEAT برای سیستم های رتبه بندی Google مهم است، زیرا این سیگنال ها به الگوریتم ها کمک می کنند تا صفحاتی را که از منابع قابل اعتمادی که تجربه، تخصص و قدرت را در یک موضوع خاص نشان می دهند، رتبه بندی کنند.
در زیر، بهترین راه های بهینه سازی EEAT را برای کمک به افزایش دید ارگانیک وب سایت خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) خواهید آموخت تا بتوانید رتبه بندی و ترافیک بیشتری کسب کنید.
برای بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای سیگنال های EEAT، باید روی سه عامل اصلی به اشتراک گذاشته شده در این راهنما تمرکز کنید: ایجاد محتوای با کیفیت بالا که EEAT شما را در مورد موضوع نشان می دهد، بهینه سازی عناصر روی صفحه که EEAT را به خزنده های موتورهای جستجو نشان می دهد. و دریافت بک لینک ها و اشاره های با کیفیتی که محبوبیت و قابل اعتماد بودن محتوای شما، برند و/یا نویسندگان آن را تایید می کند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
سیگنال های EEAT به ویژه برای موضوعاتی که بر سلامت، شادی، ایمنی یا ثبات مالی افراد تأثیر می گذارند، که به عنوان موضوعات پول یا زندگی شما (YMYL) نیز شناخته می شوند، مهم هستند.
در اینجا نحوه بهینه سازی برای هر یک از این سه عامل آورده شده است:
1. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که EEAT را نشان دهد
با به اشتراک گذاشتن اطلاعات عمیق، نظرات شخصی، عکس های اصلی و ویدیوهای خود تولید شده، دانش تخصصی و/یا تجربه دست اول را در مورد موضوع نشان دهید.
با به اشتراک گذاشتن اطلاعات عمیق، دانش تخصصی را در مورد موضوع نشان دهید. تمام موضوعات فرعی مهمی را که خواننده برای درک کامل موضوع لازم است پوشش دهد.
در زبان خود مشخص باشید. هر کلمه را حساب کنید از مطالب سطحی پرهیز کنید. برای پر کردن تعداد کلمات خاص از تعمیم یا کلمات غیر ضروری استفاده نکنید.
با به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی، عکس های اصلی و ویدیوهای خود تولید شده، تجربه دست اول خود را در مورد موضوع نشان دهید.
اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات دقیق و به روز هستند.
مقدمه های طولانی ننویسید. به سادگی به خواننده توضیح دهید که چه اطلاعاتی در صفحه تبدیل می شود و سپس مستقیماً وارد آن شوید.
شامل 1-2 عنصر منحصر به فرد (حداقل) که در URL های رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر یافت نمی شوند. عناصر نمونه شامل جداول، نمودارها، اینفوگرافیک ها، ویدئوها، موارد بیشتر لیست، نقل قول های کارشناسان صنعت، بخش پرسش های متداول (سؤالات متداول) و غیره است.
برای پشتیبان گیری از حقایق، آمار و ادعاها، پیوندهای خارجی به منابع معتبر را وارد کنید.
پیوندهای داخلی را به محتوای مرتبط با موضوع اضافه کنید تا زمینه و ارزش بیشتری برای کاربر فراهم کند.
2. عناصر روی صفحه را برای EEAT بهینه کنید
یک خط نویسنده با پیوندی به صفحه بیوگرافی نویسنده اضافه کنید.
تصویری از نویسنده را درج کنید.
یک جعبه بیوگرافی نویسنده در پایین صفحه قرار دهید که جزئیات مربوط به تخصص نویسنده در این صنعت را به اشتراک می گذارد. این عنصر جایگزین خوبی است اگر خط فرعی در صفحه وجود نداشته باشد. همچنین می توانید هر دو عنصر را نیز شامل کنید (جعبه ی بیوگرافی و نویسنده). با این حال، آن کاملا اختیاری است.
پیوندهایی به حساب های رسانه های اجتماعی نویسنده در صفحه بیوگرافی نویسنده و/یا در جعبه زندگی نویسنده اضافه کنید.
مدارک، صلاحیت ها و جوایز نویسنده را به عنوان مدرک تخصص نمایش دهید.
برای تأیید نام نویسنده، عنوان شغلی و URL صفحه بیوگرافی، داده های ساختار یافته نویسنده را به صفحه اضافه کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نشانه گذاری، به بهترین شیوه های نشانه گذاری نویسنده Google مراجعه کنید.
تاریخ انتشار را درج کنید.
زمان انتشار مطالب مرتبط با اخبار را در نظر بگیرید. زمان برای محتوای همیشه سبز اختیاری است.
کلمات مرتبط با معنایی را در موضوع کلیدواژه اصلی قرار دهید تا عمق تخصص درک شده را افزایش دهید.
روشی واضح برای تماس کاربران با مالک سایت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمان از طریق صفحات پیوندی تماس و درباره ما در منوی پیمایش سرصفحه و پاورقی فراهم کنید.
نام کامل کسب و کار، آدرس و شماره تلفن را در فوتر قابل مشاهده وب سایت و در صفحه تماس قرار دهید.
داده های ساختار یافته کسب و کار محلی را به بخش پاورقی کد HTML اضافه کنید که شامل نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، تصویر (لوگو)، URL و ایمیل تماس اصلی است. برای جزئیات بیشتر در مورد نشانه گذاری، به داده های ساختار یافته کسب و کار محلی Google مراجعه کنید.
3. برای EEAT بک لینک ها و ذکرهای با کیفیت دریافت کنید
از سایر سایت های معتبر و قابل اعتماد در جایگاه خود بک لینک و منشن دریافت کنید.
از منابعی مانند HARO (Help a Reporter Out) برای ایجاد لینک های Domain Authority بالا از نشریات آنلاین، روزنامه ها و وبلاگ ها استفاده کنید.
با ارسال محتوای مرتبط در سایت های شخص ثالث و رسانه های اجتماعی، برای نویسندگان خود در مورد موضوعات کلیدی شهرت و اعتبار آنلاین ایجاد کنید.
از منابع معتبری مانند G2، Yelp، Trip Advisor و غیره، نظرات و رتبه بندی های مثبت را برای سازمان خود دریافت کنید.
یک نمایه کسب وکار تأیید شده Google و فهرست مکان های Bing برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
کسب و کار خود را در فهرست راهنماهای کسب و کار محبوب و در عین حال حفظ یک NAP ثابت (نام، آدرس و شماره تلفن) در آن سایت ها قرار دهید.
خلاصه ای برای بهینه سازی برای EEAT گوگل
با پیروی از توصیه های این صفحه، می توانید شانس خود را برای رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش دهید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
همانطور که متوجه شدید، EEAT یک عامل مهم برای موفقیت سئو است. هدف Google رتبه بندی صفحاتی در نتایج جستجو است که از منابع قابل اعتمادی که تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را در مورد یک موضوع خاص نشان می دهند، می آیند.
وقتی روی این ویژگی ها برای هر صفحه وب در سراسر سایت خود تمرکز می کنید، نمرات EEAT خود را بهبود می بخشید. این به القای حس اعتبار بیشتر در محتوای شما کمک می کند که ایمن، دقیق، اصلی، قابل اعتماد و ارزش رتبه بندی در بالای نتایج جستجو را داشته باشد.
برای نشان دادن EEAT به الگوریتم های رتبه بندی گوگل، باید روی سه عامل تمرکز کنید:
ایجاد محتوای با کیفیت بالا که نشان دهنده تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن شما در مورد موضوع باشد.
بهینه سازی عناصر کلیدی روی صفحه که EEAT را به خزنده های موتورهای جستجو نشان می دهند.
دریافت بک لینک های با کیفیت و اشاره هایی که محبوبیت و قابل اعتماد بودن محتوای شما، برند و/یا نویسندگان آن را تایید می کند.
اگر می خواهید برای کلمات کلیدی هدف خود در گوگل رتبه بالایی کسب کنید و این موقعیت ها را برای طولانی مدت حفظ کنید، باید وب سایت و محتوای آن را برای EEAT بهینه کنید. اگر این جنبه از سئو را نادیده بگیرید، محتوای شما هرگز به رتبه بندی کامل و ترافیکی که شایسته آن است نخواهد رسید.